De Oranjerie (Museumcafe De Hortus)

Plantage Middenlaan 2A 1018 DD Amsterdam Nederland Kaart
31-206259021

Meer informatie over restaurant De Oranjerie (Museumcafe De Hortus)

Josien O.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Met een groep vriendinnen en onze baby girl hier geluncht omdat het dicht in de buurt was, zeer onvriendelijke service en de couscous salade was smakeloos met keiharde stukken kip die ik mijn huisdier nog niet zou geven. Absoluut geen aanrader als je op zoek bent naar een goede lunch...... ALERT: je bent verplicht het park te bezoeken anders betaal je alsnog 8.50 ook als je linea recta het restaurant bezoekt en weer verlaat (dit was op het moment van reserveren niet genoemd helaas)
Jose K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Altijd prima om hier een lunch te eten. Lekkere sinaasappelsap en prima witte wijn. De keuze is uit twee voorgerechten en twee hoofdgerechten. Een vegetarisch en een met vlees. Prima hoeveelheid voor een lunch. De salade met groente is heerlijk. Eendeborst als hoofdgerecht was ook top. Toetje is eenvoudig maar goed. Alles biologisch. Ik neem graag mijn collega's hier naar toe.
Dhrvikg .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
De Hortus zelfs is een zeer fijne plek om even tot rust te komen, te genieten van een stukje natuur in de stad en kennis op de doen van uiteenlopende flora en vlinders. De Oranjerie doet wat mij betreft de Hortus te niet. Het personeel is in mijn inziens onbeschoft, gehaast, onervaren en helaas is over de kaart ook niet naar huis te schrijven. Het decor is op zich prima, dankzij de planten. Volgende keer neem ik mijn eigen luchpakketje wel mee.
Micheldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Uitstekend adres voor lunch en of wat hapjes tussendoor. Leuke kaart en dagelijks wisselende hap. Zeer attente bediening en mooi prijsniveau.
Wij namen de daghap erwtensoep (een fijne, wat dunne variant, die ook vegetarisch te verkrijgen was) en de croque monsieur (tosti ham kaas maar dan wat forser).
Prima koffie. De sfeer en plek is overweldigend. Aanrader!
Bert L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Op een redelijk zonnige dag de Hortus bezocht en hier koffie met een frambozentaartje van bakkerij Holtkamp gegeten.... HEERLIJK! En, ik had een Latte machiato, en die was in één woord: PERFECT! Met een vriendelijke bediening en een grandioze tuin geef ik ze een dikverdiende 9. Niet goedkoop, maar wel kwaliteit.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Het was een snikhete dag in juli en samen met een vriendin deed ik een dagje Amsterdam. Wat een heerlijk locatie, de orangerie op zo'n dag. Ik moest denken aan zo'n mooie koloniale plek in het oude Indië. Onder de bomen was het aangenaam toeven. Bij een eerdere gelegenheid nam ik hier al eens koffie en taart, heerlijk. Dit keer was het lunchtijd en wij namen elk een boerenboterham. Ik met humus en gegrilde aubergines, mijn vriendin met kip en allerlei groenten. De boterham smaakte mij fantastisch, maar ik vond €5.95 voor een homp brood wat aan de hoge kant. Sympathiek dat je onbeperkt gekoeld drinkwater kunt pakken. dat is wel verstanding.
Ik ben nieuwsgierig naar die lunch; als ik daar zin in heb en ik heb geld, dan zal ik dat zeker proberen. De bediening was netjes, de toiletten keurig, het romantisch zitgedeelte een beetje vol en de tafeltjes staan wat wankel op hun punten. Maar de sfeer was top, relaxed en luxe.
David B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Te laat op de dag om van de warme keuken te genieten, te dicht bij het avondeten om van de heerlijk ogende taarten en gebak te genieten.
Toch met het oog op de naderende sluitingstijd kregen we een hartelijke, gastvrije welkomst van de jonge ober en hebben we genoten van een kopje heerlijke thee van het merk Numi (zowel verantwoord als van - in alle opzichten - hoge kwaliteit) en een smakelijke cappuccino.
Het geheel nodigt uit om er eerder op de dag terug te komen om de andere kwaliteiten van dit restaurant te proeven!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2012
We bezoeken De Hortus in druilerig weer. Na 2 uur genoten te hebben willen we koffie tegen 12.30 We kijken naar de Orangerie die in de Hortus ligt en die blijkt er heel goed uit te zien. Je weet maar nooit met museum restaurants : vaak Hit and Miss. We gaan naar binnen en bijna alle tafels vol. We krijgen nog een tafeltje en bestellen chocolade melk en koffie en gebak van Holtkamp. Zowel de Lemon Meringue en de appeltaart zijn top klasse. Ze hebben zelfs een tweede leverancier voor de wortel / walnoten taart. Dit blijkt, volgens onze serveerster, een sociale werkplaats te zijn die dit aan De Orangerie levert. Goed initiatief maar kan niets over de kwaliteit zeggen omdat we het niet geproefd hebben.
Julia35 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Eén van de mooiste terrassen van Amsterdam en bediening ook prima. Maar de broodjes en salades zijn echt meer dan overpriced. Ik had een salade voor bijna 10 euro die er weliswaar mooi uit zag, maar louter bestond uit sla, dressing en een reepje gegrillde pompoen.