De Ophovener Molen

Donderdag 14:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 21:30

Fritsflitspaal .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Erg mooie locatie en inrichting. Wel wat aan de sjieke kant en dat is ook weer terug te zien in de prijs. Verder lekkere gerechten alleen zijn de porties niet heel groot maar dat is te verwachten in soortgelijke restaurants. Bediening is ook erg correct, misschien iets te stijf voor mij maar wel goed.
Moniek L.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Vandaag genoten van een high tea bij de ophovener molen. Wat een leuk restaurant! Gezellig sfeervol ingericht en ook in de tuin is het heerlijk zitten. De high tea is een echte aanrader! Prosecco om te beginnen en verdere veel keuze uit theesoorten! lekker soepje, heerlijk toast met spek en ei, daarna sandwiches die ook echt lekker waren! Appel crumble ook lekker, had iets kleinere portie gemogen, vulde erg. En afsluitend lekkere zoete hapjes. Alles leuk opgediend en goede attente bediening.
Leon H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Hadden tafel gereserveerd voor een gezellig etentje met vrienden, kregen een tafel in smal gedeelte bij keuken, omdat restaurant kennelijk was afgehuurd. Dat was bij reservering niet gezegd en ook bij aankomst niet echt begrip. Tafel stond op ongezellige, sfeerloze en rumoerige plek, luid uitruimen van serviesgoed uit vaatwasser, luid praten door personeel, geen enkele andere gast aanwezig in dit gedeelte, terwijl het toch de vrijdagavond was. Niet gezellig, moesten ook lang wachten op de gerechten en hoewel eten redelijk van kwaliteit toch ook niet echt bijzonder, voldeed de avond volstrekt niet aan onze verwachtingen. Vaker geweest, maar dit nog nooit meegemaakt.
Geachte gast,

Het spijt ons zeer dit via deze weg te moeten vernemen van u. Helaas heeft u hierover op de avond zelf niets tegen ons bedienend personeel gezegd. Wij hadden u op de avond zelf waarschijnlijk kunnen helpen aan een andere tafel.
Inderdaad was de tuinkamer deze avond vol geboekt, en dan gaan wij verder met gasten aan nemen in ons molen gedeelte.
Dat er verder niets meer bij komt kunnen wij helaas niets aan doen. U geeft aan dat het vrijdag was en u alleen zat maar u vergeet dat de andere ruimte helemaal vol was.
Nogmaals vinden wij het zeer spijtig dit alles via internet te moeten vernemen van u en niet op de avond zelf zodat wij er nog iets aan hadden kunnen doen.
Mvg,

De directie van de Ophovenermolen.

Reactie van proever:

Meteen na aankomst aan personeelslid dat ons ontving laten weten dat ik plek zeer ongelukkig vond en dat ik dat ook niet had verwacht aangezien bij reservering daar niets over was gezegd. Er werd ons gezegd dat er geen andere plek beschikbaar was, dat het personeel niet van onze teleurstelling wist, is dus niet waar. En waarom geef ik bij reservering mijn tel.nr door, dan kan restaurant mij toch ook bellen als er iets wijzigt? Dit was echt een derderangsplek voor een eersterangsprijs!

anf 2e reactie van restaurant:

Beste,

Bij reserveren geven wij nooit aan in welke ruimte u zit tenzij er specifiek om gevraagd wordt dan zullen wij een tafel in eenbepaalde ruimte reserven.
Voor zover wij weten water bij reserveren niets doorgegeven of gevraagd voor een bepaalde ruimte.
Het spijt ons zeer.

Mvg,

De directie van de Ophovenermolen.
Gypsygathering .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Dit restaurant heeft een prachtige lokatie en prima ambiance. Voor een drankje buiten kun je hier gerust komen. Ik heb er de high tea genomen en hiervoor wil ik toch echt waarschuwen. De tomatensoep smaakte als een kant en klaar produkt: even opwarmen en er een klodder zure room opdoen. De tomatensmaak was er niet, wat overbleef was en zoete rodige soep met zure room. De broodjes waren klef en saai. De petit fourtjes herkende ik van de groothandel. Alleen de apple crumble was goed van smaak en leek zelfgemaakt. Kortom echt een afknapper. De kok moet zich schamen.
Pieter2510 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Een paar keer per jaar kom ik in Leyenbroek. Vergaderen en de Andreaskapel bezoeken. Soms alleen en soms met z'n allen. Soms als oud-student(en) van het "Missiehoes". En dit weekend als deelnemer aan Sittard-klassiek.

En eerlijk is eerlijk; ik wist niet dat er zo'n klasse-restaurant was in Sittard. Wat kunnen deze mensen 'koken' ! Geweldig ! En niks uit 'n pakje of zakje ! Niks van dat alles. Hier wordt gewerkt met eerlijke, verse producten. Met een glimlach op tafel gezet, wordt je hier als GAST behandeld. Hulde aan Remco en Debbie Oude Tijdhof die het hebben aangedurfd om in deze tijd zo'n prachtig restaurant te starten. Door jullie enthousiasme moet dat zeker lukken.

Ik kom graag bij jullie terug. En met mij de zestig overige Oud-Juvenisten van de Leyenbroekerweg 107. (Ik ga ze zeker vertellen wat er aan de Molenweg 56 is te vinden)

Een warme groet aan u allen van Pieter van Ruiten
Marleen R.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Mooie zaak,attente bediening, maar de gerechten vielen helaas tegen. Over het algemeen goede producten, maar de smaakcombinaties lieten soms te wensen over. 2 van ons hadden een soort Carpaccio, met daaronder augurken en zilveruitjes, rucola en parmezaanse kaas. De combinatie met de augurken en uitjes verwoestte volgens mijn tafelgenoten totaal de mooie smaak van het vlees, doodzonde vonden ze, en daardoor werd het gerecht niet lekker gevonden. De gerookte zalm met rozeval aardappel als vooraf , was lekker. Dan een tussen gerecht, dat wij als voorgerecht namen, en wat werd beschreven als Scampi,... met mango,bosui en noodles etc. Nou laat dat Scampi maar weg ! Zet op de kaart : Een kommetje Noodles met als je goed zoekt 3 verdwaalde scampi's, met blokjes mango. De smaak was goed, maar maakte totaal niet waar, wat men ons wilde laten geloven, nml Scampi's met..en dan vonden wij het duur betaald voor wat je kreeg..Dan de hoofdgerechten: De lamskoteletten met couscous en gegrilde groenten. De lamskoteletten waren jammer genoeg door en door gaar, niet sappig en mals en met veel vet. Mijn tafelgenoot was echt teleurgesteld .Ook de daarbij geserveerde couscous vond hij niet lekker van smaak.( Hij eet vaker couscous en kent de smaak, dus daar ligt het niet aan.) Verder, de tournedos was prima van kwaliteit en mooi gebakken, met een bearnaise saus erover heen gegoten. Beter de saus er apart bij serveren vond men.De erbij geserveerde groenten men vond men te rauw. Er werden goede frieten bij geserveerd in een 'puntzak', met apart mayo. Verder jammer dat bij deze tournedos geen andere sauzen te kiezen waren. Dan de eend..wel aardig, maar niet bijzonder vond mijn tafelgenote. Daarbij ook weer deze frieten. De rundersteak, met als begeleiding asperges : 2 stukjes/lapjes rundvlees, wij hadden bij het denken aan een steak wel iets anders in gedachte , met daarbij een ondefinieerbare bruinige saus, en een portie malse asperges, maar met alweer die frieten ! Waarom geen lekker nieuw aardappeltje erbij of puree ? Dat was ons inziens een veel betere combi geweest... Nagerechten: Rood fruit.,aardbei,framboos,braam..met ijs in een glas, wel aardig, maar niet bijzonder vond men en dan de Sprokkelaar, met Luikse koffie, ook wel aardig en verder Het toetje van de dag: aardbeienijs met rood fruit,leek veel op het toetje rood fruit, maar dan op een bord, met 2 marshmallows ? Je moet er van houden. De rode wijn en de rose wijn die geserveerd werden waren prima. Alles overziend: Een mooie zaak, goede bediening, over het algemeen goede producten, maar er valt nog veel te verbeteren vonden wij.
Auke S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
Lekker gegeten met kerst! Afwisselend en op elkaar afgestemd menu met goede porties en lekkere wijn. Aanrader!!
Rianne D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Een toprestaurant op een toplocatie! Het stadspark van Sittard ligt om de hoek. Van binnen is het restaurant ook heel gezellig en sfeervol! Een toplocatie voor een bruiloftsfeest! Ook het eten is van een uitstekende kwaliteit en de bediening weet hoe het hoort!