De Ooievaer

Turfmarkt 2 2511 CA Den Haag Nederland Kaart

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Ooievaer

Tram 1, 9, centaal station op 5 min lopen, Holland spoor op 10 min.
  • Kom je met de auto?
    U vindt ons aan het Spuiplein op de hoek van het Stadhuis, vanuit de parkeergarage stadhuis kunt u direct via het Atrium terras bij ons binnen wandelen.
  • : Parkeergarage

Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 20:00
Zaterdag 10:00 - 20:00

h.vanhouwelingen .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Om 18.00 uur gereserveerd maar toen bleek het restaurant op zondag om 19.00 uur te sluiten. Om 19.30 uur begon het opruimen. Om ons heen werden de tafels gepoetst, kussens weggehaald, parasols gesloten, stoelen vastgelegd en grote groepen mensen weggestuurd. Kortom, nog nooit zo ongezellig gegeten.
Ben-en-Wendy .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Via vakantieveilingen hier een high tea geboekt. Mooi gezeten op het terras (wel veel lawaai van de bouw maar hier kan het restaurant niets aan doen). Vriendelijke ontvangst en bediening, keuze uit vele soorten thee maar vooral wat een (h)eerlijke high tea. Mijn Engelse partner is altijd kritisch maar dit was echt op "Engels niveau" . Hele leuke middag gehad. Komen volgende periode weer terug naar hier.
Nicole W.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Ik heb 's middags gebeld, kan mijn tafeltje naar buiten in de zon, ja was het antwoord. we komen daar aan maar de hele zon is helemaal niet op dat terras, dus dat had ze best even mogen melden
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Hier via Vakantieveilingen een high tea gedaan en dat beviel ons prima. Het was mooi weer dus we zaten lekker buiten op het terras. De hapjes smaakten goed en het was qua hoeveelheid precies goed. De serveerster keek in het begin een beetje nors maar draaide later bij. Het is een mooie zaak met zowel binnen als buiten genoeg ruimte en comfortabele zitjes. Gebied eromheen is ook wel leuk.
JohnenAn .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Donderdag 9 maart een 3-gangen diner gegeten. Prima locatie, wij zaten aan de raamkant met uitzicht op het centrum. Eerst werd uitgelegd hoe het werkt en werd de bestelling opgenomen. Voorgerecht salade caprese was lekker. Over het hoofdgerecht waren wij ook dik tevreden. Ook het nagerecht creme brulee kunnen wij aanbevelen. De bediening kwam vlot het bestelde brengen, geen lange wachttijden. Wij komen zeker terug!
Boudestein .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Wij zij afgelopen zaterdag geweest.
Hebben prima gegeten, goede service wat zeker ook heel belangrijk is. Ze zijn erg flexibel, passen zich aan, aan jou wensen.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Met me zussen vandaag 27 januari gelunched met een gift bon
Het eten viel erg tegen was totaal geen aandacht aan besteed hard brood wat ik niet kon snijden met me mes hamburger was erg droog
Gemeld bij het personeel maar die reageerde niet echt vriendelijk ook de manager of baas aangesproken en die was alleen het tegendeel aan het bewijzen dus kip en het ei verhaal totaal niet geluisterd naar wat we zeiden ik raad het niemand aan om daar te eten zeer teleurstellend bah
Henk Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Lekker gegeten voor zeer schappelijke prijs. Je zit er erg leuk met zicht op het Spui en het Spuiplein aan de ene kant en het atrium van het stadhuis aan de andere kant. Vlotte en erg attente bediening.
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Mijn vriend en ik komen hier altijd weer terecht als we een dagje in Den Haag zijn om naar de bioscoop te gaan. Zit op een erg handige locatie vlakbij Centraal station en de Spuistraat met alle winkels.
Eigenlijk alles is goed aan deze brasserie: leuk terras, gezellig en ruim interieur, goede bediening, schone toiletten en heerlijk eten.
Alles wat we besteld hebben was goed: pannekoeken, broodje pittige kip, broodje bal, pizza. En je krijgt heel veel waar voor je geld:
de porties zijn best groot en dat voor een mooie prijs!
Wij gaan snel weer naar de Ooievaer!
rcjhvandermeer .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Bij binnenkomst verrast door de open en prettige omgeving waar je in terecht komt, in dit geval voor een lunch.
Wij kozen voor een kleine lunchvariatie. Soep, tosti en een muffin. Het lijkt een wat vreemde combinatie maar het was erg lekker. Grote kom soep, prima tosti en de muffin was eigenlijk al te veel van het goede, evenals de enorme hoeveelheid chocolade die erin zat.
Prima plek om te lunchen met slechts één tip. Hang luchtverfrissers in de toiletten, deze ruiken niet aangenaam terwijl ze wel schoon waren.
Anita P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik heb hier 25-11 2016 hier gegeten met Mn vriendin en Mn ouders hier gegeten het eten was uitstekend vooral het chocolade taartje was goddelijk het personeel was zeer vriendelijk wij komen zeker terug
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
8 nov hier wezen eten was hier al eerder geweest voor koffie of een borrel met garni daar het ook altijd lekker en gezellig was nu is een keer eten dat was dus echt lekker vooraf zalm met toast,toen surf en turf was uit de kunst en de varkenshaas sate ook en een heerlijk toetje dame blanche en verrassings trio,het personeel is leuk en gezellig vooral het meisje uit het zuiden! iedere keer na een gerecht vragen wil je nog even wachten geef maar een seintje dat vond ik super heb echt lekker en op me gemak gegeten kom beslist weer
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Meerdere keren lekker gegeten. Het goedkoopste van de twee 3-gangenmenu's biedt een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De voorgerechten zijn dan relatief eenvoudig, maar de hoofdgerechten zijn flinke porties, met ook een ruime hoeveelheid vlees/vis/groente in de pasta's. Zowel pasta tonijn, pasta pittige kip en wrap biefstukpuntjes bevielen uitstekend. Nagerechten ook lekker. Al met al geen haute cuisine, maar gewoon goed.
De bediening werkt vlot en is vriendelijk. Het decor vind ik persoonlijk ook prima.
h.vanhouwelingen .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Met de AH bon prima gegeten. Normale porties. Niet extra klein zoals soms elders.
Carpaccio was heerlijk, zoals ook de catch of the day en de zalmmoot met pesto. Goed gegaard.
Geen locatie voor een avondje uit maar gewoon goed. Wij komen terug!
Roel1994 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gisteren heb ik voordat ik met mijn vriendin naar een musical ging in Scheveningen even snel een hapje gegeten bij de Ooievaer. We hadden beide zin een gezonde hap dus kozen we voor een salade (ik geitenkaassalde en zij de ceaser salad. De salades waren beide redelijk vet dus heel gezond was het niet. Ambiance was ook verder niet erg baanbrekend. Personeel was prima. Prijs-kwaliteit verhouding was goed!
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
decor is wat ongezellig maar wel redelijk te doen,eten wat op zit prima mooi gerecht wij hadden de varkenshaas puntjes en de smaak wat uitstekend. echter als ik kijk wat de gerechten los kosten is het best stevig van prijs. de menuprijs is dan wel aan te raden dan is het in verhouding voordeliger.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
De locatie, omdat we bij het Theater t Spui moesten zijn geaccepteerd. Maar wat een troosteloos decor in het stadhuis, wat al sfeerloos is. Weinig aankleding die de hoge ruimte aantrekkelijk maakt. Enige moeite had men hier wel in kunnen steken.

Het eten was aardig. Helaas zat er bij de Kip Kiev zoveel Basilicum olie bij, dat ik 24 uur later nog denk wat proef ik toch. De pasta's waren goed, maar zoals mijn vriendin het mooi zei. "Het ziet er niet uit, maar smaakt des te beter". Al kijkend naar de bruine smurie pasta begreep ik haar direct.
Het eten iets beter aankleden en er staat echt iets goeds op tafel.

Personeel was erg vriendelijke en attent. Helaas al druk met schoonmaken en opruimen bezig al ruim voor sluit.
Marjan X.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
We gingen hier eten met een Social deal bon, we arriveerden om 18.00 uur. We werden hartelijk ontvangen en mochten een tafel uitzoeken. We mochten van de kaart een driegangenmenu uitzoeken, best veel keus. We kozen voor de erwtensoep, smaakte goed; daarna koos ik de pasta bolognese, smaakte goed maar niet bijzonder. Mijn nagerecht was een warme brownie met ijs en slagroom, erg lekker. Hierbij dronken we water met bubbels en wijn. Ook was er kraanwater op verzoek. Het personeel was bijzonder vriendelijk en aangenaam en kwamen regelmatig vragen of alles naar wens was. We waren dik tevreden.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
In verband met een voorstelling in Theater aan het Spui een tafeltje gereserveerd om vooraf iets te eten. We kwamen om 19.00 uur binnen en het bleek totaal geen probleem te zijn om een driegangenmenu te nemen en op tijd, 20.00 uur, in het theater te zijn. Ruime keuze uit heerlijke gerechten, vriendelijke bediening en prettig prijzen. Restaurant ligt tegenover het theater, dat was helemaal ideaal.
We komen hier zeker nog terug.
Jeanien V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Maandag met mijn 4 kleindochters 5/9/11/14 een 4 X high tea besteld van de Sensodyne actie ( twee voor de prijs van een).
In deze context is er met de prijs/kwaliteit niets mis, maar ik zou er echt nooit de volle prijs voor hebben neer geteld. Ik vraag me dus echt af of deze high tea dezelfde was als degene die voor €22,50 pp wordt geserveerd dan is het een absolute afrader!
Ik moest vragen naar het beloofde welkomst drankje en vervolgens kreeg ik te horen dat dit prosecco was en er geen alcoholvrij alternatief beschikbaar was. Dat vind ik echt niet kunnen!