De Ooievaer

Turfmarkt 2 2511 CA Den Haag Nederland Kaart

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Ooievaer

Tram 1, 9, centaal station op 5 min lopen, Holland spoor op 10 min.
  • Kom je met de auto?
    U vindt ons aan het Spuiplein op de hoek van het Stadhuis, vanuit de parkeergarage stadhuis kunt u direct via het Atrium terras bij ons binnen wandelen.
  • : Parkeergarage

Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 20:00
Zaterdag 10:00 - 20:00

7,2
Voordelig
Erg kort
Anita P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik heb hier 25-11 2016 hier gegeten met Mn vriendin en Mn ouders hier gegeten het eten was uitstekend vooral het chocolade taartje was goddelijk het personeel was zeer vriendelijk wij komen zeker terug
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
8 nov hier wezen eten was hier al eerder geweest voor koffie of een borrel met garni daar het ook altijd lekker en gezellig was nu is een keer eten dat was dus echt lekker vooraf zalm met toast,toen surf en turf was uit de kunst en de varkenshaas sate ook en een heerlijk toetje dame blanche en verrassings trio,het personeel is leuk en gezellig vooral het meisje uit het zuiden! iedere keer na een gerecht vragen wil je nog even wachten geef maar een seintje dat vond ik super heb echt lekker en op me gemak gegeten kom beslist weer
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Meerdere keren lekker gegeten. Het goedkoopste van de twee 3-gangenmenu's biedt een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De voorgerechten zijn dan relatief eenvoudig, maar de hoofdgerechten zijn flinke porties, met ook een ruime hoeveelheid vlees/vis/groente in de pasta's. Zowel pasta tonijn, pasta pittige kip en wrap biefstukpuntjes bevielen uitstekend. Nagerechten ook lekker. Al met al geen haute cuisine, maar gewoon goed.
De bediening werkt vlot en is vriendelijk. Het decor vind ik persoonlijk ook prima.
H.vanhouwelingen .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Met de AH bon prima gegeten. Normale porties. Niet extra klein zoals soms elders.
Carpaccio was heerlijk, zoals ook de catch of the day en de zalmmoot met pesto. Goed gegaard.
Geen locatie voor een avondje uit maar gewoon goed. Wij komen terug!
Roel1994 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gisteren heb ik voordat ik met mijn vriendin naar een musical ging in Scheveningen even snel een hapje gegeten bij de Ooievaer. We hadden beide zin een gezonde hap dus kozen we voor een salade (ik geitenkaassalde en zij de ceaser salad. De salades waren beide redelijk vet dus heel gezond was het niet. Ambiance was ook verder niet erg baanbrekend. Personeel was prima. Prijs-kwaliteit verhouding was goed!
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
decor is wat ongezellig maar wel redelijk te doen,eten wat op zit prima mooi gerecht wij hadden de varkenshaas puntjes en de smaak wat uitstekend. echter als ik kijk wat de gerechten los kosten is het best stevig van prijs. de menuprijs is dan wel aan te raden dan is het in verhouding voordeliger.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
De locatie, omdat we bij het Theater t Spui moesten zijn geaccepteerd. Maar wat een troosteloos decor in het stadhuis, wat al sfeerloos is. Weinig aankleding die de hoge ruimte aantrekkelijk maakt. Enige moeite had men hier wel in kunnen steken.

Het eten was aardig. Helaas zat er bij de Kip Kiev zoveel Basilicum olie bij, dat ik 24 uur later nog denk wat proef ik toch. De pasta's waren goed, maar zoals mijn vriendin het mooi zei. "Het ziet er niet uit, maar smaakt des te beter". Al kijkend naar de bruine smurie pasta begreep ik haar direct.
Het eten iets beter aankleden en er staat echt iets goeds op tafel.

Personeel was erg vriendelijke en attent. Helaas al druk met schoonmaken en opruimen bezig al ruim voor sluit.
Marjan X.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
We gingen hier eten met een Social deal bon, we arriveerden om 18.00 uur. We werden hartelijk ontvangen en mochten een tafel uitzoeken. We mochten van de kaart een driegangenmenu uitzoeken, best veel keus. We kozen voor de erwtensoep, smaakte goed; daarna koos ik de pasta bolognese, smaakte goed maar niet bijzonder. Mijn nagerecht was een warme brownie met ijs en slagroom, erg lekker. Hierbij dronken we water met bubbels en wijn. Ook was er kraanwater op verzoek. Het personeel was bijzonder vriendelijk en aangenaam en kwamen regelmatig vragen of alles naar wens was. We waren dik tevreden.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
In verband met een voorstelling in Theater aan het Spui een tafeltje gereserveerd om vooraf iets te eten. We kwamen om 19.00 uur binnen en het bleek totaal geen probleem te zijn om een driegangenmenu te nemen en op tijd, 20.00 uur, in het theater te zijn. Ruime keuze uit heerlijke gerechten, vriendelijke bediening en prettig prijzen. Restaurant ligt tegenover het theater, dat was helemaal ideaal.
We komen hier zeker nog terug.
Jeanien V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Maandag met mijn 4 kleindochters 5/9/11/14 een 4 X high tea besteld van de Sensodyne actie ( twee voor de prijs van een).
In deze context is er met de prijs/kwaliteit niets mis, maar ik zou er echt nooit de volle prijs voor hebben neer geteld. Ik vraag me dus echt af of deze high tea dezelfde was als degene die voor €22,50 pp wordt geserveerd dan is het een absolute afrader!
Ik moest vragen naar het beloofde welkomst drankje en vervolgens kreeg ik te horen dat dit prosecco was en er geen alcoholvrij alternatief beschikbaar was. Dat vind ik echt niet kunnen!

Janelle C.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Goede locatie in een hoek van het grote stadhuis in het Centrum met een ruim terras en een zeer uitgebreide (lunch)kaart. Heb er ongeveer 5 keer geluncht en tot een paar weken was mijn oordeel; niet slecht. Laatst echter zo'n vervelende welles/nietes situatie gehad dat ik er niet meer heen ga.
Misschien is het gewoon vakantietijd; dat de reguliere koks er niet zijn en dan de keuken overlaten aan onervaren personeel. Ofzoiets.
Had een broodje warm vlees besteld met vlees, champignons en uien (heb ik daar vaker gehad) en ik kreeg een broodje met vlees en verkoolde uien en champignons. Zwart, droog, hard en bitter.
De eerste die ik erover aansprak, zei: "dat zijn de uien". Euh, ja, maar is totaal verbrand?
De tweede die ik erover aansprak, nam het bord mee en was binnen 10 seconden weer terug: "is niet verbrand, dat lijkt maar zo, maar het is gewoon ketjap" Nee hoor.
De derde die ik erover aansprak, nam ook het bord mee en was eveneens binnen 10 seconden weer terug: "als u wilt, krijgt u een nieuw broodje, maar dan alleen met vlees en zonder de uien en champignons" Waarom zonder de uien en champignons?! Voor de € 6,50 die zij vragen wil ik gewoon een broodje vlees met ui en champignons. De dame bleef volhouden: "het is niet verbrand, het is gewoon verkleurd door de sojasaus (net was het nog ketjap), het is altijd zo donker want dat hoort zo".
Als ik ergens een gloeiende hekel aan heb, is het discussiëren met bediening of keuken of er wel of niet iets mankeert aan het eten.
Uiteindelijk heel safe gekozen voor een tosti pesto/mozzarella; die kwam perfect getoast op tafel; niks op aan te merken. Daarom en vanwege eerdere genoten lunches geef ik het eten toch nog een voldoende.
Bij het afrekenen kreeg ik toch nog een half excuus toe gemompeld, maar mijn ergernis over de situatie is zo groot, dat ik heb besloten er niet meer heen te gaan. Zat andere lunchrooms in de directe omgeving.
Bxr .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
De Ooievaer ziet er zakelijk en uitnodigend uit met een zeer net, mooi afgebakend, zonnig terras (in ieder geval om 13.00 uur, toen wij er waren) waar je niet op elkaars schoot zit.

De bediening was uitmuntend. Een zeer vriendelijke, oprechte jonge dame die haar vak duidelijk verstond, stelde ons ondanks de drukte in zeer korte tijd de juiste vragen: wilden we alleen iets drinken of misschien ook iets eten? Wilt u vooraf iets te drinken? Toen we van onze lunch aan het genieten waren: is alles naar wens? Ze zag alles: hadden we iets nodig? Wilden we afrekenen? Het verliep vlekkeloos. Ik hoefde mijn hand geen een keer op te steken. Dat zie je vaak anders.

Onze lunch bestond uit een zacht broodje met een groentekroket en een hard broodje met mozzarella, pesto en tomaat. Dat klinkt als een standaard lunch maar het zag er zeer verzorgd uit, mooi opgemaakt, en we kregen het juiste bestek. Vaak is het mes te bot. Dat was hier niet het geval. Ik kreeg een steak-mes voor het harde broodje, mijn vrouw een gewoon bestek-mes voor haar zachte broodje. Het bestek bevond zich in een papieren hoesje met daarbij een servet. Zeer verzorgd. Op tafel troffen we van alles aan om het eten op smaak te brengen. De latte macchiato werd in het juiste, langwerpige glas geserveerd en niet, zoals wel eens voorkomt, in een groot koffieglas.

De prijs-kwaliteit verhouding was goed. We komen zeker terug.
Ton03 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Wij hebben hier gebruik gemaakt van de lunch.

Deze brasserie zit midden in het centrum, nl in het stadhuis. Ze hebben een terras en dan kijk je naar De Anton Philip zaal.

Het was lekker weer, dus hebben wij gekozen om buiten op het terras te gaan eten. Ik ben niet binnen geweest en kan niets zeggen over hoe het restaurant eruit ziet. Wij hadden een broodje met warme brie en warm vlees. De broodjes waren knapperig met voldoende brie/warm vlees.

De bediening was vriendelijk en niet opdringerig.

Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Tijger0101 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Hier gegeten via Social Deal, we mochten kiezen van de kaart
Vooraf carpaccio genomen, was erg lekker/vers, ruim voldoende op het bord
Hoofdgerecht de Surf en Turf en de ossenhaaspuntjes, niets op aan te merken erg lekker.
Creme Brulee als na gerecht
Vriendelijke bediening
Qua ruimte erg vol, dus je zit vlak bij je buren aan tafel, dus weinig privacy, maar niet heel erg. Leuk restaurantje voor de snelle hap als je bijv gaat winkelen of naar theater gaat.
Familie_Mestrum .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Restaurant De Ooievaer oogt van buiten een beetje kil. Met name de vloer en de hoge ramen doen wat on “knus” en “kantine achtig” aan, maar het eten en de service maken dat helemaal goed. We hebben er gisteren 15 maart met ons gezin van vier heerlijk een 3 gangen diner gegeten. De porties waren goed, niet weinig en niet te veel. Ook de prijs kwaliteit verhouding is ik goed.
Jojanneke W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Wat een super restaurant zeg! Deuren werden open gehouden en toen we iets lieten vallen stonden ze met een oaar seconden bij ons. Toen 1 van ons vroeg om een bepaalde ruimte werdt dat direct geregeld en verzorgd. Het eten was ook helemaal top en goed verzorgd! Wij hebben heerlijk gegeten!
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2014
Simpel, strak, edoch niet hinderlijk ingericht restaurant. Goed voor een snelle lunch. Bediening zeer vlot en vriendelijk. Eten: meergranenbroodje met biefstuk puntjes, lekker, goed van smaak en hoeveelheid. Meergranenbroodje met makreel (nieuw op de kaart), heel simpel. Broodje met daarop enkele stukken makreel. Los zakje mayonaise erbij en het bord opgemaakt met wat tomaat, sla en komkommer. Voor het bedrag wat er voor het broodje makreel werd gevraag, was dat zeker gezien de simpelheid snel verdiend. Bovendien kwam ik enkele graatjes tegen. Jammer. Het cijfer voor het eten is dan ook te danken aan dit broodje makreel. Advies: haal dit weer van de kaart of kleed het wat beter aan.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Prima eetgelegenheid vlakbij het Lucent Danstheater. Modern ingericht. Opvallend vriendelijke bediening. Ruime kaart die prima past bij een brasserie. Rundercarpaccio smaakte goed. Surf en turf is een aanrader! Eenvoudige maar lekkere rode huiswijn. Witte huiswijn helaas wat minder van smaak. Al met al een goede eetgelegenheid vooraf aan een theaterbezoek.
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Vriendelijke bediening. We kregen, ongevraagd, de huiswijnen te proeven om tot een juiste keuze te komen. Het argument "u besteld toch een hele fles, dan moet die toch goed zijn?" waardeerde ik zeer.
De dinerkaart is redelijk eenvoudig. Het lijkt me meer een lunchrestaurant. Het voorgerecht was zalm en die was prima. De surf en turf viel tegen. De gamba's te sterk gegrild en de filet Mignon werd bedolven onder een zware saus die de smaak niet ten goede kwam. Het dessert, crême brulée was redelijk. De prijs/kwaliteit was in orde. De locatie is gunstig, ook ten opzichte van het station, maar de inrichting vond ik erg koud.
Lenneke B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Met 3 vriendinnen hier een hightea genuttigd. Heerlijke hapjes ,vooral de hartige hapjes waren om te smullen. Voor herhaling vatbaar. V