De Ontdekking

Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 19:00
- Ontbijt 08:30 - 12:00
Zaterdag en Zondag 09:00 - 19:00
- Ontbijt 09:00 - 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Tessa H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Leuk tentje om te ontbijten! Allebei "Gezond ontbijtje" gekozen: was lekker en bordje leuk opgemaakt. Jus en koffie erbij; voor €10 p.p. ben je helemaal klaar! Bediening was vriendelijk en snel en kwam paar keer checken of alles naar wens was: top! Sfeer is open en casual; door verschillende type zitjes (bartafel, gewone tafels, fauteuiltjes), ook op een vide. Een tip voor De Ontdekking: wat (dag)bladen neerleggen, dan kom ik ook in m'n eentje nog eens terug!
M O.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Ontzettend leuk tentje om te lunchen of koffie te drinken. De latte macchiato is heerlijk. Broodje kip ook lekker. Mijn kleine tafelgenootje aan het woord: woooow hier hebben ze echt de allerlekkerste tosti die ik ooit gegeten heb. De bediening was echt super attent en met de extra aandacht en vriendelijkheid waardoor je met een prettig gevoel terugkijkt op een bezoekje aan een restaurantje. Het was de wandeling erheen vandaag dubbel en dwars waard. Bij een volgend weekendje Utrecht vast weer een tussenstop bij deze ontdekking!
MagereGourmands .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Zondagochtend hier ontbeten. Forse ontbijttoren met kaasje, hummus, zalm,... En best wat opties om je eigen ontbijt samen te stellen. Lekker sapje, deugdelijke cappuccino.

De service was erg flexibel, vriendelijk. We komen nog wel terug want ontbijten in Utrecht is op weinig plaatsen zo hoe je het wil...
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Eén van m'n favoriete plekjes in Utrecht om te genieten van een lunch of een heerlijke kop thee met wat lekkers! De Ontdekking is de ideale stek voor een lazy sunday, om even bij te praten met vrienden. Ik heb meerdere broodjes geproefd en ze smaken allemaal perfect!
De service is goed, heel vriendelijk en kan ook goed omgaan met de drukte die er soms is. Het pand waar De Ontdekking zit is erg speels ingericht, met meerdere knusse hoekjes.
Een aanrader!
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk ontbeten met een 'high-breakfast' tijdens een weekendje weg. Het raam lekker open, het zonnetje scheen naar binnen en Utrecht maakte zich op voor een prachtige dag! We hebben heerlijk gegeten met een croissantje en broodjes met serranoham, zalm, hummus, kruidenkaas, brie en een fruitsalade-tje. Heerlijk! Ik kende deze zaak al voor lunch of voor take away cappuccino's en ik vind het zeer terecht dat het hier bijna altijd druk is. Er staat veel lekkers op de kaart en met vriendelijke bediening en een hele fijne knusse inrichting vind je altijd wel een lekker plekje.
Thijs S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Deze knusse zaak is prima ingericht om even lekker te onthaasten onder het genot van een eenvoudige lunch. De koffie is goed en de bediening vriendelijk. Het onthaasten zou ik wel overlaten aan de gasten: de bediening mag wat vlotter.
Annemarie B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Leuke plek voor een brunch, high tea of gewoon iets drinken. Vriendelijk personeel en ondanks de drukte erg attent. Croissant met boter en jam, simpel maar heerlijk. De bananencake vond ik een beetje tegenvallen, maar gelukkig maakte het sapje met framboos en bessen dit helemaal goed.
Annemarije B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Wat een ontdekking dit koffie-ontbijt-lunch en nu ook op do-vrij-za borrel tentje!
Van buiten oogt klein, eenmaal binnen blijkt dat er allerlei verschillende cosy geschakelde ruimtes zijn met oa een vide.
We nestelden ons aan de bar aan t raam met uitkijk op reilen en zeilen van de Voorstraat.
Menu kaart ziet er spannend uit en we eten met oh's en ah's een heerlijke lunch! De Arabic Night, een drankje van kokosmelk, sinaasappel, avocado, dadel, munt en honing was een delight!
Groot assortiment thee, en dan dat choconelly chocolaatje bij de thee, top!
We zagen hoe de café brûlé werd gemaakt, die gaan we de volgende keer proeven.
Het Turkse brood met eigengemaakt hummus en avocado, heel smaakvol en de groene quiche met geitenkaas, spinazie, tomaat en walnoot was zalig, geserveerd met beetje frisse salade. Het leek een klein stukje, maar was meer dan voldoende.
De bediening uiterst attent en vriendelijk.
Hier komen we heel erg graag terug om de rest van de kaart uit te proberen!
Hanna .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Ik kom regelmatig bij De Ontdekking om lekker met een kop koffie (en af en toe een taartje of lunch) te werken op de wifi. Ruimer binnen dan je denkt, met leuke hoekjes en nissen om je zelf in te verschuilen. Let wel op dat de wifi in de nis boven bij het raam nauwelijks werkt! Onlangs er weer geweest voor koffie en lunch met een vriendinnetje. Jammer is dat je de tosti's niet met bruin brood kan bestellen, echt niet zo meer van deze tijd. De quiche was lekker maar wel erg klein in verhouding tot de prijs. Het bijzondere drankje Arabic Delight (of night?) zalig, echt een aanrader! en de mini chocolonies zijn inderdaad leuk en lekker bij de koffie/thee. Als 'toetje' een brownie genomen - en die is, tja, just TOO much. Ik ben een brownie-liefhebber/kenner en de smaak was goed, maar voor de rest viel het helaas tegen. Hij is keihard en je werkt echt een blok beton weg, zo machtig en zo groot ook de portie (wat eigenlijk een beetje gaat tegenstaan). Zonde. Punt waar deze voor de rest leuke en lekker centrale zaak aan moet werken is de (snelheid van de) bediening. Erg vriendelijk, maar het duurt doorgaans eindeloos voordat je kunt bestellen of je bestelling op tafel hebt, en dat is jammer.
Tinaaa .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Vandaag met mijn zusje gelunched bij De Ontdekking en dat was ons erg goed bevallen. We hebben allebei een lekker broodje gegeten en mijn zusje was helemaal gelukkig met de chai latte. Die neemt ze wel vaker maar dit was volgens mij de beste die ze tot nu toe in NL gedronken had. Ik nam na de lunch de coffee special met roasted hazelnut & cinnamon en die vond ik echt heerlijk. Blijkbaar was ik de eerste die deze koffie proefde en toevallig bestelde ik deze bij het meisje die hem bedacht had. Was leuk om te zien hoe ze betrokken zijn bij hun werk!
Roos E.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2015
De Ontdekking is een ontzettend gezellig plek om lekker te lunchen of rustig thee te drinken. De Linzensoep is overheerlijk en de belegde broodjes zijn ook weer eens 'wat anders' (bijvoorbeeld een broodje peer-gorgonzola).

Wat me echter nu al twee is overkomen en wat ik erg jammer vind, is problemen met de bediening. Deze lijkt, hoewel ze zeker wel vriendelijk zijn, niet erg horeca-minded. Bij een eerder bezoek was mijn scone vergeten en gistermiddag onze twee broodjes. Nadat dit was opgelost kon er verder ook geen excuses van af, en dat was wel een gemis. Als je iets vergeet, zeg het dan gewoon eerlijk! Daarnaast werd er verder ook niet meer gevraagd of we nog wat te drinken wilden..

Eefje D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Het decor bij De Ontdekking is gezellig: tafeltjes, grote tafel - erg knus allemaal.
De service is ook goed: het eten/drinken werd snel geserveerd. Het personeel is er vriendelijk.
Ook het eten is van erg goede kwaliteit: we hadden een 'groene' smoothie en de 'arabic night'. De hoeveelheid van de lunch viel wel wat tegen m.b.t. prijs/kwaliteit: de hartige taart was heerlijk, en ook de linzensoep, maar het geheel had wel een slagje groter gekund gezien de prijs die je ervoor betaalt.
Fem2014 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Supergezellig tentje met verschillende knusse hoekjes. Ik kom hier al langer vanwege de lekkere smoothies, heerlijke taartjes en uitgebreide high tea, maar je kan er nu zelfs ook een wijntje drinken. Gewoon een lekker plekje, zeker ook vanwege de servicegerichte eigenaresse, die vaak zelf in de zaak staat.
Wwiersinga .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Een heerlijk plekje in Utrecht waar ik graag met vriendinnen ga lunchen of waar ik alleen naar binnen stap om saai werk af te krijgen onder genot van lekkere bak koffie en heerlijk taartje. Ik ben zelf weg van de humusspread en salades. Ik vind de plek heerlijk omdat je veel verschillende hoekjes hebt: aan de hoge "bar"tafel en bekijken wie er allemaal binnenkomen, aan grote tafel met groep vrienden, boven knus voor een fijn intiem gesprek of aan het raam met veel licht om je wakker te houden tijdens de saaie werkklusjes. Fijn gezellig ingedeeld!
Ruurdje P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
De inrichting is erg leuk met allemaal kleine hoekjes waar je kunt zitten. De bediening waarschuwde bij het opnemen van de bestelling al dat het lang zou duren, en dat duurde het inderdaad. Het noemen vond ik goede service en daarna duurde het inderdaad lang.

De broodjes, een geitenkaastosti en een peer-blauwe kaas-broodje waren wel ok. In de tosti zaten niet zoveel gegrilde groenten en het het was verder niets speciaals, zeker voor de bijna 6 euro die je ervoor betaald. De thee en koffie waren wel lekker, maar de prijs-kwaliteit-verhouding vond ik niet helemaal goed.
Fientje93 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Met vriendinnen eerder al alle taartjes van de kaart geproefd. Super lekker!! Ook de broodjes en smoothies vind ik erg lekker bij de Ontdekking. En omdat het personeel vriendelijk is en de sfeer relaxt kom ik er graag nog eens terug om de nieuwe kaart uit te proberen.
Brenda K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Een glutenvrije high tea gereserveerd, was lekker en alleen al fijn dat ze dit wilden maken. Weinig keuze in vergelijking tot mijn niet-glutenvrije tafelgenoten, maar wat ze hadden gemaakt was goed van smaak. Ik zou hier zeker teruggaan.
Renske V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Cappuccino's gedronken en een smakelijke smoothie van spinazie, peer en kokosmelk. Cappuccino werkelijk uitstekend, geen uitgesproken smaak, vrij mild zelfs, maar ik houd daarvan. Melkschuim vlekkeloos klaargemaakt met een zeer fijne structuur. Erg vriendelijke bediening. We hadden ook een smoothie besteld van mango, sinaasappel en banaan en pas na een kwartier of wat vernamen we dat de ingrediënten daarvan op waren. Natuurlijk waardeloos dat je dat zo laat hoort (en niet zo goed vooruitgezien door de keuken [er zit nota bene een supermarkt vlakbij]) maar er werden wel netjes excuses voor gemaakt, ook weer bij het afrekenen.
De tent is veel groter dan je buiten zou vermoeden maar is ingedeeld in allemaal kleine ruimtes waardoor het intiem blijft. Inrichting is rustig, wel met de [zucht...] onvermijdelijke boeddha's (oh, wat zijn we met z'n allen spiritueel) maar dat stoort verder niet. Muziek staat niet te hard hoewel de bastonen van mij nog wel wat gedimder mogen bij bepaalde nummers.
We zijn benieuwd hoe het is om hier wat te eten!
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Eerder al koffie en smoothie gedronken, nu ook geluncht op een zondagmiddag.

Ik heb deze keer de smoothie ' green energy' genomen. Lekker, maar de kokosmelk overheerst iets te veel. Zou graag de peer ook proeven.

Broodje zalm &wasabizaadjes,sojadressing genomen. Heerlijk broodje, niet heel groot, dus iedereen kan hem makkelijk op. Voor een goede lunch misschien zelfs iets te weinig.

Het was redelijk druk en er liep niet veel bediening. Bediening kwam na het afhalen van de borden niet meer langs om te vragen of we iets wilden. We konden ook niet makkelijk seinen, omdat we boven zaten en de bediening vooral beneden liep. Uiteindelijk geen drankje meer besteld.

Verder schenkt de Ontdekking zeer goede thee en zijn ze ook bewust bezig met duurzaamheid.
De smoothie ' arabic night' die ik bij een eerder bezoek had is zeker een aanrader!
Dag Ineke, dank voor je fijne complimenten en ook voor je tips! We leren graag van feedback. We herkennen je punt over de bediening; na de rustigere zomer zijn we wat overvallen door de drukte in de tweede helft van augustus, maar we zetten inmiddels weer meer mensen in, zodat je sneller geholpen wordt. Dank voor je bezoek en hopelijk tot een volgende keer!
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Met mijn dochter geweest voor koffie plus; cappucino, warme chocomelk, worteltaart en cheescake. Heerlijk allemaal en gebak is niet te zoet. Gezellig tentje!