De Ontbijtbar

Kruisplein 151 3014 DD Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Ontbijtbar

Susanne F.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
Hele fijne pop-up ontbijtlocatie. Het is allemaal lekker ongedwongen. Bestellen gebeurd aan de bar, maar dat is logisch en geen enkel probleem aangezien ze het eten gewoon naar je komen brengen. Alleen maar goede ervaringen. Pancakes zijn heerlijk en voor het sandwiches met brood van Jordy's ben ik ook al vaker teruggekomen. De cappuccino vond ik ook erg lekker. Maar dat kan met koffie van Giraffe ook eigenlijk niet anders. Het kan in het weekend wel goed druk zijn, maar met lekker weer is het terras buiten open en geen probleem om even op je eten te wachten. Fijn personeel ook, altijd vriendelijk.
Mike D.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Vandaag voor het eerst bij de ontbijtbar gegeten. Na leuke foto's op facebook te hebben gezien en mijn vriendin mij had overgehaald om er te eten eerst een parkeerplaats moeten zoeken, want we konden niet parkeren bij schouwburgplein. Bij binnenkomst was het gezellig druk, maar er werd geen welkom geheten of iets van uitleg gegeven. Na een plek gevonden te hebben merkte we op dat we zelf beneden moesten bestellen en betalen alvorens er iets zou gebeuren. Dat gedaan te hebben moesten we erg lang wachten op het drinken. (ong 13 minuten). Het ontbijt wat we hadden besteld was een oatmeal en american pancakes. De oatmeal werd 'bezorgd' bij de tafel alvorens de serveerder eerst bij 2 andere tafels had gevraagd of zij de oatmeal hadden besteld. De pancakes die wij hadden besteld werden 5 minuten later bij andere gasten afgeleverd en het gezellig gezamlijk eten viel hierbij dus in duigen. We mochten wachten op een nieuw te maken pancakes. Zonde want de oatmeal van mijn vriendin was al bijna op. De niet echt doorbakken pancakes uiteindelijk gekregen. Helaas een tegenvallende ervaring. De draden hangen door het gebouw heen en geeft ook geen doordacht gevoel van veiligheid. Hopelijk hebben andere mensen een betere ervaring. Ik (wij) komen er niet meer .,
Ienss .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Vol verwachting heen gegaan, maar bleek helaas een teleurstelling.
Op zich een geinig tentje met ouderwetse (ietwat) rommelige inrichting dat het tegelijkertijd ook wel weer interessant maakt.
Het geheel voelt echter een beetje aan als hobbyen en niet als een professionele horeca gelegenheid. We kwamen er pas na een tijdje achter dat je de bestelling aan de bar dient te plaatsen. Achteraf hadden we dit ook wel kunnen weten, want het stond ook op het menukaartje en op het krijtbord boven de bar. Het was misschien wel aardig geweest als de ober die langsliep ons er op had geattendeerd.
En dan het eten, dit was de grootste teleurstelling. Beiden gerechten - egg benedict en english breakfast- zagen er niet heel smakelijk uit. Dit bleek ook zo te kloppen, eigenlijk alles aan de gerechten was niet lekker.
Ook de 3€ voor een mini glaasje verse jus en 3 takjes munt in de muntthee was teleurstellend. Al met al zou ik deze bar niet aanraden. Heel erg jammer, want Rotterdam kan wel een goede ontbijtbar gebruiken.
Ivo O.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
Prima plek om met vrienden af te spreken vlak bij het station.
Jammer dat het ons pas laat duidelijk werd dat er geen bestelling werd opgenomen en we deze zelf moesten plaatsen. Verder prima koffie en ontbijt was ook goed en niet duur.
Anna C.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Super leuke pop-up! Hele aardige mensen en lekker eten voor een klein prijsje! De hele ochtend kun je buiten op het plein in het zonnetje zitten. Een broodje met avocado, tomaat en spek is heerlijk en kost 2,70. Wel een beetje weinig voor een grote eter, maar neem anders lekker de American pancakes toe. Ook de granola is heerlijk! Internet werkt niet altijd even goed en soms zit je wel erg in de eetlucht binnen, maar verder echt top!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Tja veel over gelezen nu een ontbeten. Beetje teleurstellend, geen top pancakes, lullig weggooi servies, hele matige koffie. Cereals prima, maar ook niet meer dan dat. Bediening non excisting. Terras tja, kijkend op de trams, maar op die plek kun je ook niet meer verwachten. Maar had veel hogere verwachting van het ontbijt.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Ik zat hier op een woensdag rond half 1. ondanks de kleine ruimte spelen ze er prachtig mee om. Ik had een dubbele espresso, een granola en een kleine sandwich besteld ik moest 8,70 euro afrekenen. wat ik niet duur vind. ondanks de grote drukte werd ik snel geholpen en goed!
de ingredienten waren vers en goed, lekker brood van een bekende Rotterdamse bakker.

al met al een leuke hippe tent en zeker een aanrader voor iedereen die vanaf het station naar de Binnenweg loopt om even een bakkie te halen.
Jaap1987 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Leuke pop-up horecazaak in Rotterdam centrum. Ze spelen goed in op de biologische trend, de egg benedict met zalm was goed en de American blueberry pancakes was goed op smaak.
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Fijne, vrije sfeer. Makkelijk om iets te halen om mee te nemen, of relaxed daar op te eten, liefst in de zon, buiten op de houten bank. Ik kom er inmiddels vaak en eet hier het aller liefst de pancake special met aardbeien en dulce de leche. Echt zo lekker dat het water in mijn mond loopt bij dit schrijven. Verder ben ik ook weg van de full-English en de sandwich met beanspread voor maar €2,70 is echt te lekker voor die prijs. Super fris concept in iets wat smoezelige zaak (lees, echt ingericht om niet langer dan een paar maanden te blijven).
BettyBe .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Voor een kopje koffie hoef je deze plek niet aan te doen, koffie uit de automaat bij een tankstation heeft nog meer smaak! De koffie was waterig, slap, smaakloos.
Wellicht als je van oatmeal houdt is het een prima ontbijtplek, wij hadden de eieren met zalm en beenham, echter als je echt van goed eten houdt met een leuk interieur kan je op tenminste 10 andere plekken beter ontbijten dat hier.
Geert V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Ontzettend leuk concept waar iedereen een voorbeeld aan mag nemen.
De american pancakes waren helaas niet super, bediening arrogant en het wegwerpservies moeten ze echt mee stoppen, dat is zonde van de leuke zaak.
Ton L.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2014
aangezien er een tekort is aan plekken waar je kan ontbijten was ik erg blij met deze zaak. Vandaar dat ik er 2x geweest ben en ook wel over het wegwerpservies heen kan stappen.

De 1e keer had ik koffie en een stapel amerikaanse pancakes. De koffie kan ik kort over zijn, had een beetje nostalgie, deed me namelijk een beetje denken aan de tijd dat er nog kannen met koffie klaarstonden, warm maar niet meer van deze tijd. De pancakes, met blueberries, waren goed al hadden ze volgens mij niet zoveel met hoe ze in de us gemaakt worden te maken.

de 2e keer was een misser, een full english breakfast heb ik vaker op, maar nog nooit op zo'n klein bordje (toch 8.95) 1 ei (gekookt op een rare manier, te zacht), sausage (goed) witte bonen (ook goed ) bacon die duidelijk te lang was gebakken, niet krokant, meer boomschors. De grootste misser echter was het brood. Kwalitatief goed brood gebruiken is perfect, echter in dit geval was het getoast, met als gevolg dat het geen smaak meer had, hard was en door de luchtige structuur je het over je bord kon halen zonder dat er iets aan bleef zitten.

Kortom niet goed genoeg
Sara85 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Vanmorgen als verrassing mijn man meegenomen naar De Ontbijtbar. De sfeer is er heel relaxed, goede muziek, vrolijke mensen, leuke aankleding. Mijn man was erg te spreken over de koffie, beste koffie die hij in lange tijd gedronken heeft. Beiden hebben we de pancakes besteld. Ik met blueberries, mijn man zonder. Het zijn luchtige, dikke pancakejes. De geserveerde boter en stroop erbij maken ze wel extra lekker, dat er aangeboden werd om extra stroop te halen was dus zeer welkom! Wat ons betreft zou de prijs wel iets omlaag mogen, 6 blueberry-pancakes kosten €7,50 en zonder blueberries een euro goedkoper. Dat is wel aan de prijs, ondanks dat het een lekker ontbijtje is.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Leuke hippe nieuwe tent, waar je kan ontbijten en lunchen. Ze verkopen o.a. oatmeal met yoghurt, sandwiches, pannenkoekjes. Sandwich met bacon, avocado en tomaat was erg lekker, brood van Jordy's Bakery. Vriendelijk personeel. Beetje jammer dat je wegwerpbordjes etc krijgt. Voordeel hiervan is wel dat je sneller geholpen wordt en dat de prijzen vrij laag liggen. Als ik nog wat verbeterpuntjes mag opgeven: het afval van klanten mag iets vlotter worden weggehaald (zet desnoods een afvalbak in de zaak weg).
En als je op het bonnetje van een klant wil schrijven: "meisje met blauw shirt" of "Japans uiterlijk"(om de bestelling na te brengen) is dat prima, maar het is nogal gek om die kenmerken door je klanten te laten goedkeuren. Ik kan me zo voorstellen dat dat een keer misgaat. Dus daar zou ik iets anders op verzinnen.
Al met al zeer leuk tentje voor een relaxte lange lunch/ontbijt en op zondagochtend is er zelfs een dj. Ik kom zeker een keer terug!