De Ondeugd

Krommestraat 46 3811 CD Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant De Ondeugd

Culinair genieten in een oude brouwerij

In een van de oudste panden van Amersfoort vind je dit gastvrije restaurant. Vroeger werd er bier gebrouwen, nu geniet je er van heerlijke gerechten uit de Nederlandse keuken en fijne service. De nisjes en verhogingen vormen samen een gezellig geheel waar je je al snel thuisvoelt. Een geliefde plek!

Meer informatie over restaurant De Ondeugd

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 22:00
Zaterdag 17:00 - 22:30

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Thomas K.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Restaurant met matige keuken maar prima bediening.

Met z'n tweetjes gegeten bij De Ondeugd. De bediening was zeer vriendelijk en ging goed om met de feedback over het hoofdgerecht.

Als hoofdgerecht hadden we de tonijn met ravioli en de zeebaars met risotto. De tonijn was aan de taaie kant en de jus was helaas verbrand waardoor deze een nare smaak had. De zeebaars was prima gegaard maar verder niet zo heel bijzonder. Ook de groenten die der bijzaten waren niet zo bijzonder, grote teleurstelling voor deze prijzen. De gemiddelde hobbykok zet wat beters op tafel met deze ingrediënten.

De voorgerechten waren daarentegen wel prima. Al was het trio van geitenkaas, en dan vooral de bitterbal, een beetje uit verhouding. Ook op dex Crème Brulee was weinig aan te merken, al was het ook niet een gerecht om naar huis te schrijven.

Kortom raadt ik dit restaurant af, omdat je voor dit geld veel lekkerder kan eten (in Amersfoort).
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Mooi pand en mooi terras aan het water. De bistrostoeltjes zitten helaas niet erg makkelijk.
Bediening is erg vriendelijk en correct.
MRIJ Diamanthaas (rund) en entrecote met pepersaus en ovenaardappeltjes gegeten.
de diamantjes was weldone en ik denk dat hij verwisseld is met de diamanthaass van een gast uit een groep die hem zo besteld had. De ovenaardappeltjes waren 2 aardappeltjes in de vorm van een paddenstoeltje gesneden. Dit vond ik jammer, is had meer aardappeltjes verwacht. Er kan friet bijbesteld worden, maar daar betaal je wel 3 euro extra voor. Ook vond ik 1 roosje bloemkool, 1 roosje broccoli en 3 haricot verts een beetje karig.
Na de proeverij voor 2 personen genomen. Dit was een prima dessert. Al met al leuk gezeten, maar de verwachtingen waren hoger.
Ppetra .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Zeer sfeervol restaurant qua decor. Met een groupon hier een 4-gangen menu gegeten waarbij ruime keuze. Wij vonden het eten middelmatig en de drankprijzen erg hoog. Ondanks dat er maar 5 tafeltjes bezet waren was het personeel enorm gestrest wat de atmosfeer niet ten goede kwam.
Daanje3 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Coquilles vooraf waren lekker, maar voor de rest was het niet heel bijzonder. Bediening kwam niet erg enthousiast over, maar was verder wel oké. Niet voor herhaling vatbaar.
Greetje S.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Lekker gedineerd bij de Ondeugd op een gewone woensdag avond. Het was nog best druk, wat een goed teken bleek. We mochten zelf een plekje uitzoeken en kozen een plekje aan het raam. De bediening was vriendelijk en de tijd tussen de gerechten was goed getimed. We hadden een voucher van Social Deal en er was genoeg keuze en de porties waren naar onze mening ruim. Als voorgerecht had ik de gemarineerde zalm. Heerlijke zalm met een sausje en wat sla! Voor het tussengerecht ging ik voor de geitenkaas in bladerdeeg en honing wat ook prima op smaak was. Het hoofdgerecht met de varkenshaasmedaillons en spek was heerlijk! Hierna konden we geen boe of ba meer zeggen maar het toetje zat er natuurlijk ook nog bij in.. We kozen de hangop met frambozensaus. Die vond ik persoonlijk het minste van de gerechten. Concluderend waren we beiden erg te spreken over de Ondeugd! Veel kwaliteit voor een mooie prijs en een prettige sfeer.
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk gegeten gisteren bij De Ondeugd. We hebben op het gezellige terras gezeten. Het was goed bereid en de borden waren mooi opgemaakt.

Het personeel is uiterst vriendelijk. En als je een 3 of 4 gangen neemt van de kaart krijg je korting.

Wij komen zeker een keer terug.
Corrie F.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
op 28 mei om 19.00 uur een tafel gereserveerd in dit restaurant bij binnenkomst een wow factor wat ziet het er mooi uit, we kregen een leuke tafel toegewezen waar ik zicht had op de open keuken. maar wat een gestress door het bedienend personeel zeg, Toen we eindelijk ons menu hadden doorgegeven was het wachten geblazen, en om half 10 hebben we gevraagd of het nog lang ging duren, het eten was matig en niet geheel warm. Moesten zelf nog om een dessert kaart vragen omdat personeel buiten stond te roken!! rekening was veel te hoog naar wat je voorgeschoteld kreeg. Sorry voor ons geen ondeugd meer!!
Sam V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
heerlijk gegeten, schitterende ambiance.
Vooraf coquilles, zeker een aanrader, met asperges en een creme van pastinaak, als hoofderecht een keer de speenbig en een keer de tarbot. Uitstekend, niets van te zeggen. Na een proeverij voor 2 personen, echt veel!
Wij komen terug
M64scipio .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Prachtig oud pand aan de gracht! Heerlijk eten, de carpaccio is zalig, een echte aanrader. Goeie, snelle bediening. Gezellig, kom er zeker terug!!
Marijke1977 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Op woensdag 11 mei bij De ondeugd gegeten. Het terras ligt fantastisch ad gracht en het weer was heerlijk. De kaart leek veelbelovend. Ik kon haast niet kiezen wat ik moest nemen. De smaken van de gerechten vielen tegen. Ook de wijn vh wijnarrangement leken de gerechten niet echt aan te vullen. We moesten ook erg lang wachten en als je dan rond 100 euro af moet rekenen voor 2 personen dan vind ik dat veel geld. Jammer, want het heeft echt alle ingrediënten in huis om een goed restaurant te zijn.
Peter19651 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Vandaag 5 mei 2016 bij de ondeugd in amersfoort gegeten. De sfeer was goed want het was heerlijk weer en zaten dus lekker buiten. Toen de borden met eten op tafel werden gezet verbaasde het ons dat er vrij weinig op het bord lag. De speenbigrack was nog niet gaar en wij hebben ook gevraagd of dit wat meer gebakken kon worden. De diamand nogwat die ik zelf had was niet veel bijzonder. De groente die je erbij kreeg moest je zoeken maar er oke als je heeeel goed keek dan lag er wat van groente op. De drank is eveneens als het eten aan de hoge kant voor wat je krijgt. wat ons betreft zeker niet voor herhaling vatbaar en ook zeker geen aanrader. Voor dat geld kun je veel beter en lekkerder eten.
Michel_2 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Dinerbon kon niet worden ingeleverd; de magneetstrip (?) kon niet worden gelezen... Dat was erg jammer!

Eten was prima, de ambiance van een oud bruin café voelde een beetje te oud aan...
Char18 .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Het restaurant was zeer mooi gelegen aan het water. De bediening was erg vriendelijk en sociaal naar ons toe. Tot slot was de tiramisu super lekker.
Dominique S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
We hebben zo vreselijk lekker gegeten bij de Ondeugd. Mooie menukaart met heerlijke gerechten die perfect worden bereidt. De witte chocolade tiramisu was ook echt goddelijk. Daarnaast was het ook nog eens een heel mooie tent en de bediening was super vriendelijk. 1 van ons moet glutenvrij eten en ook hier werd heel netjes mee omgegaan. Top restaurant.
Ik vind het jammer dat ik niet in Amersfoort woon, anders kwam ik heer zeker zeer binnenkort weer.
Yvette_Fons .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met z'n vieren gegeten bij De Ondeugd. Eerste indruk was heel goed; gezellig bruin café restaurant qua gevoel en uitstraling. Het eten was ook van prima kwaliteit, niet heel bij zonder maar gewoon oké. De bediening kwam niet zo vriendelijk over, veel verschillende personen aan tafel gehad waarvan sommigen eigenlijk geen woord zeiden. Lange tijd ook met lege glazen gezeten terwijl ze met z'n drieën achter de bar staan te kletsen; zonde! Waar wij zaten kwam een koude tocht voorbij, hier toch even naar gevraagd; of er misschien een deur bijvoorbeeld open stond. Uiteindelijk hebben ze de verwarming wat hoger gezet (heel aardig!) maar dat hielp helaas niet; ze gaven zelf ook aan dat het probleem bekend was i.v.m. enkel glas maar dat ze er niet veel meer aan konden doen.
Prima gegeten, prijs was ook redelijk maar toch zou ik hier niet snel nog eens heen gaan.
Jos V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Op uitnodiging een 4 gangen menu gegeten. Vooraf een vitello tonato prima van smaak alleen had het vlees iets dunner gemogen nu was het vrij moeilijk te snijden. Als tussengerecht een sucade met heerlijke jus de veau. Het hoofdgerecht was een diamanthaasje ook prima van smaak. Het nagerecht was een tiramisu en een creme brulee eveneens heerlijk. Borden worden erg mooi opgemaakt. Het is een bijzonder gezellig ingericht restaurant met heel vriendelijke bediening. Enige minpuntje is dat je voor een witte huiswijn per glas 5,75 betaald, in mijn ogen echt veel te prijzig.
VanAnaarA .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Gezellig bruin ongedwongen eetcafé met dito inrichting op verschillende niveaus en met verschillende hoekjes. Goede prijs-kwaliteit, we betaalden 30 euro voor een 4-gangen menu en hebben prima gegeten, niet subliem, maar gewoon wat je voor dit bedrag verwacht. Bij de stoofschotel was de chef nog al uitgeschoten met de kaneel. Bediening is vriendelijk, grappig en voelt de sfeer goed aan.
Jeanitha R.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Vanavond hier gegeten. Bij binnenkomst viel ons gelijk de gezellige sfeer van dit oude pand op. We kozen voor het 3-gangen menu en kregen bij ons eerste drankje een mandje (vers en lekker) brood met kruidenboter. Mijn man had de carpaccio en ik de geitenkaas loempia / bladerdeeg flapje vooraf. Beiden smaakten prima. Hoofdgerecht was steak voor mijn man en voor mezelf hert. Met beiden was op zich niets mis ware het niet dat we niet lang hiervoor ergens anders uitstekend bereid hertefilet en biefstuk hadden gegeten. Daar kon dit niet aan tippen. De proeverij van desserts was prima. Al met al ok maar wij zouden er niet snel terugkomen omdat we het toch best prijzig vonden (hadden nu een dinerbon). Voor friet moet je extra betalen en volgens mij voor de karaf water ook (dat laatste weet ik niet helemaal zeker). We hebben over de hele avond 3 verschillende obers gehad. Toen ik na afloop naar het toilet ging stond ik met de deurklink in m'n handen (aan de binnenkant dus bijna ingesloten). Het meisje achter de bar reageerde met o ja zal t wel even maken. Al met al zeker niet slecht maar het was t net niet voor ons.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Vanavond 13/12 heerlijk gegeten bij de ondeugd. We kozen voor menu de chef echt een aanrader super met bij passende wijnen. Ons zie je zeker terug tot snel!!!!
Victor ?.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Gereserveerd voor een groep van een man of 10 wat voor hun geen probleem zou moeten zijn....
Helaas konden wij als groep niet bij elkaar zitten en werden verdeeld over een grote en kleine tafel wat op zich niet echt de bedoeling was. Het viel mij op dat de 2 tafels op verschillende tijden het eten opgediend kregen, ze konden het kennelijk niet aan. Buitendeur achter mij bleef regelmatig open staan, die ik dan zelf maar dicht moest doen. Locatie op zich was leuk beetje bruin cafe achtig.
Bediening matig, de porties en het eten zelf waren goed. Niet iets waar ik snel nog een keer naartoe zou gaan.