De Omhelzing

Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

Voordelig
Baauwsd .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Komen al jaren bij De Omhelzing, hebben veel ervaring met Indisch eten, in Nederland en Indonesië.
De Omhelzing is een uitstekend restaurant, de bediening zeer vriendelijk en wat je ook neemt, het is geweldig lekker.
We vergelijken Indische restaurants in andere steden vaak met De Omhelzing en deze komt er bijna altijd als lekkerste uit; vinden wij dus.
Sjoerd en Anneke
Knarf E.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Prima gegeten op een vrijdagavond. Het restaurant zat vol. Er hing een gezellige sfeer en de bediening is zeer vriendelijk. Voor ons de eerste keer bij De Omhelzing. Omdat we geen keuze konden maken hebben we ons er makkelijk vanaf gemaakt door een selectie van voorgerechten te nemen en de rijsttafel. De hoeveelheden waren helemaal prima (of de rijsttafel de 24,50 p.p. waard was betwijfel ik). We komen hier zeker vaker want nu weten we wat we moeten bestellen!
Eelko L.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
We hebben twee jaar in Singapore gewoond, 1998-2000 en zijn afgelopen zomervakantie teruggegaan naar Azië om onze dochters te laten zien waar we gewoond hebben. Een mooie rondreis door Singapore, Maleisië en Indonesië gemaakt, veel indrukken en veel smaken.

Om deze belevenis terug te halen gingen we bij de Omhelzing eten. Het lukte uitstekend! Precies de smaken die we herkenden van Lembongang en Gili Air, gember, citroengras, heerlijk! Vriendelijke relaxte bediening, heerlijk eten, nasi goreng in twee variaties die beide een beetje pittig waren, maar niet te pittig, zelfs niet voor onze 11-jarige dochter, bami rames met o.a. een stuk rendang vlees, genieten. Vooraf kregen we een 'kleine omhelzing'; proeverij van verschillende voorgerechten en een omhelzing van oma, met gamba's. Erg lekker, maar niet zo authentiek als de hoofdgerechten.

We hebben genoten, de geur en smaak riep mooie herinneringen op, we komen zeker terug! Dank!
Savarin1825 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
We hebben afgehaald op deze zondag, Nasi Rames. De bediening was vriendelijk.

Echter, nog ná mij kwam iemand binnen die Bami Rames bestelde (ook afhaal, en hij had niet telefonisch al besteld). Hij had na 10 minuten zijn eten. Ik moest 35 minuten wachten. Dit kan ik prima hebben als ik geen haast heb (had ik niet), en als het eten lekker is.

Maar het eten. Het is niet Indisch. Wel een beetje pedis (=scherp), maar dat is het dan. Nauwelijks gekruid, en al helemaal geen Indische smaakexplosies. Alleen de Tahu was wel redelijk.
De vleeskwaliteit was redelijk. Weinig groente, voornamelijk atjar.

Hier is alles mee gezegd. Wij komen hier zeker niet terug.

Ruth B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Hebben hier meerdere keren gegeten. De 9 voor het eten is vooral voor de tahoe telor. Heerlijk. Het enige nadeel is dat je er echt lang op moet wachten. Als je je daar op instelt, word je meer dan beloond. De wachttijd hangt samen met het gerecht andere maaltijden worden in prettig tempo geserveerd.
Sabrina V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Samen met mijn man gegeten. Vriendelijk ontvangst, goede bediening, mooi restaurant en (het belangrijkste) echt heerlijk gegeten. Wel jammer dat de gebakken banaan niet bij de nagerechten stond. Ik zou het zelf leuk vinden als er Indonesische muziek gedraaid wordt en wat harder staat. Verder echt een voortreffelijke avond gehad. We komen snel terug.
Joy123 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Met een groep hier wezen eten. Gemengde gevoelens over het eten.
De smaken zijn wel uitgesproken Indonesisch, dat is prima. Maar mijn rendang was bijna koud en wat taai, terwijl de blado van mijn partner wel goed op smaak was. Er werden grote schalen met 2 soorten groentes bij geserveerd, lekker. Maar we misten de seroendeng en de gefruite uitjes erbij.
Jammer dat op de website geen prijzen staan, en ook op de bon wordt niet aangegeven wat welk gerecht gekost heeft, dat maakt het een beetje ondoorzichtig.
Het interieur oogt wat ongezellig door de grote lampen aan het plafond. Maar de bediening was vriendelijk en makkelijk in de omgang, dat maakt veel goed.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Prima gegeten in een aangename omgeving. Met een kleine groep hier gegeten, gestart met een proeverij van voorgerechten, stuk voor stuk smaakvol. Vervolgens een erg smakelijk hoofdgerecht met kip met daarbij voldoende groente en rijst. Geëindigd met koffie en spekkoek, waarna iedereen voldaan vertrok.

De gastvrouw was hartelijk, het wachten duurde soms wat lang (niet onlogisch, maar toch), misschien de volgende keer thuis al stiekem iets naar binnen werken.
Eagle57 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Wij hebben op aanraden van een collega gegeten bij dit restaurant als voorbereiding op onze vakantie in Indonesie. We werden vriendelijk ontvangen, de service was prima, evenals het eten. Als voorgerecht Pangsit en als hoofdgerecht de rijsttafel. De wachttijden waren precies goed om nog even een vlot geserveerd drankje te nemen. Wij waren blij verrast met de smaak van de gerechten en de uitleg daarover. Natuurlijk is het een eetcafe in een buurtwinkelcentrum en is het interieur niet overdadig, maar alle meubilair en het servies en bestek was netjes, heel en schoon. Prijs/kwaliteit verhouding erg goed, wat ons betreft een aanrader..
ET_Drent .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Mijn Indische moeder kookt indisch op een niveau dat iedereen die bij haar eet geweldig vindt en dus een goede vergelijkingsfactor voor dit soort restaurants. Deze keer een van de weinige keren dat ik eindelijk ook (bijna=90%) dat niveau tegenkwam.
Minpunt was de kroepoek: middelmatig, leek sterk op de kroepoek die kant-en-klaar in een supermarkt gekocht kan worden.
Rest van de rijsttafel was uitstekend, kenmerkend was wel ons groepje, ondergetekende en 8 Hollandse mede-eters, alle schalen leeg aten. Extra rijst was geen probleem, zodra de bodem van de rijstschalen in zicht kwam werd een nieuwe schaal gebracht. Typerend was dat iedereen, inclusief 3 fors uitgevallen tafelgenoten, na afloop vol en voldaan vertrok.
En, de bediening was uiterste vriendelijk en attent!

SushiBabes .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
We hebben een leuke avond gehad in de Omhelzing. Het is een Indonesisch eetcafé in een wijk buiten het centrum van Groningen. De bediening is relaxed en heel vriendelijk en prijs-kwaliteitverhouding is erg goed.
Wij hadden besteld: voorafje ' kleine omhelzing' 6 gefrituurde hapjes: garnaal, loempia en kip en tahoe. Prima borrelhapjes bij een biertje.
Als hoofdgerecht: gado gado en saté ajam. We hebben, toen De Omhelzing nog op de Prinsessenweg zat, Oma's rijsttafel gegeten: een aanrader. We komen zeker nog een keertje terug!
PetraVellinga .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Het eten is hier lekker, jammer dat ze niet meer aan de prinsesseweg zitten (dichter bij centrum). De wijnkaart steekt een beetje mager af tegen het lekkere eten. Personeel is vriendelijk.
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2013
Eenvoudig ingericht indonesisch restaurant met heel gastvrije bediening. We hebben gekozen voor een rijsttafel. Deze was heel gevarieerd en heerlijk vanwege de vele indonesische smaken. Voor wie in Groningen echt indonesiche wil eten, die moet hier naar toe gaan. Een beetje buiten het centrum, maar je hebt een smaakvolle avond
Danielle G.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Een tijdje geleden gegeten. Aangezien de leuke verhalen hadden we hoge verwachtingen. Het viel ons een beetje tegen. Het eten was niet warm en niet op smaak. De bediening had meer tijd voor hun zelf dan voor andere gasten. Lang wachten en weinig gedronken omdat de bediening niet scherp was. Wij komen hier niet weer terug.
Ayola .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Het eten is heerlijk. Alles heeft veel smaak en alles smaakt anders. Met de rijsttafel zit je zeker goed. Ruime porties: met z'n vieren is een tweepersoonsrijsttafel met een extra gerecht zeker voldoende.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Onlangs met een grote groep bij De Omhelzing geweest. Van buitenaf ziet het er niet heel uitnodigend uit, maar binnen is het sfeervol ingericht. Voor het gemak hadden we gekozen voor een uitgebreide Indonesische rijsttafel. Ze bieden een goede service om het iedereen naar de zin te maken. Er was voldoende bediening zodat iedereen (ook de overige klanten) snel genoeg geholpen kon worden. Het bijbestellen van extra rijst etc was geen probleem. De diverse vleesgerechten waren goed op smaak met de juiste hoeveelheid kruiden. Wij hebben het als groep goed naar onze zin gehad.