De Olijventuin van het Zuiden

• Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Aan_tafel . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij De Olijventuin. Een heerlijk knapperige pitza belegd met de allerverste ingrediënten. Fijne sfeer op het terras, goede bediening en een praatje met de chef maakte dit bezoek compleet. Wij komen terug!
Elisabethbas . Fijnproever (4 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Deze week weer eens gegeten bij de Olijventuin en het was weer geweldig lekker. Doen we vaker als we een dagje Rotterdam pikken. Museum bezoek, daarna de Nieuwe Binnenweg aflopen en op het terras van de Olijventuin neerstrijken. Altijd een warme ontvangst van betrokken personeel. Genieten van de sfeer, de brug over de Delftshavense Schie gaat heel vaak open en dan zie je nog net een mast langs varen. Lekkere wijn, koud bier. Als voorgerecht meloen met feta genomen en gefrituurde deegrolletjes met kaas. De naam kan ik niet onthouden maar het is iets met ‘sigaar’. Het deeg is zo knapperig en niet vet! Daarna een ruime portie gegrilde lamskoteletten die zo lekker gegrild waren dat ze van binnen nog lekker sappig waren en van buiten lekker krokant. Ook de koffie met Turks fruit was lekker. Ik verheug me alweer op mijn volgende bezoek aan deze familiezaak!
Yvdewit . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Met het werk een workshop gedaan bij de olijventuin, wordt erg leuk gegeven met veel humor, iedereen wordt erbij betrokken en we hebben daarna heerlijk gegeten.
Gaan het thuis zeker nog eens namaken. Echt een aanrader voor een familie of bedrijfsuitje
Megabash . Expertproever (6 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Wij zijn vaste klanten bij De Olijventuin. Het is jammer te zien dat het restaurant er niet op vooruit gaat. De wijnkaart schrikt mensen af omdat er geen kwaliteit geschonken wordt. Het uitstekende personeel is vervangen door mensen die ''het echt niet begrijpen''. Het terras biedt vrijwel geen bescherming tegen de wind (geen windschermen). Wij zijn maar naar huis gegaan.
Noor S. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Beste bezoekers,

Vele malen ben ik langs de Olijventuin gereden, maar er nooit aan toegekomen om eens binnen te stappen. Vandaag, onverwacht, met mijn vriendin binnengestapt, maar in eerste instantie om andere zaken dan eten. Uiteindelijk hebben we er, spontaan, geluncht . Door omstandigheden, die heel bijzonder waren, zijn wij er 's avonds weer terecht gekomen en hebben wij er ook gedineerd. Het eten hebben wij ervaren als "een engeltje op je tong", de bediening als zeer prettig, respectvol en correct en de sfeer warm en uitnodigend. De eigenaar is als een zeer warme en rustige gastheer, die tijd maakt voor zijn klanten om er zeker van te zijn dat alles naar wens is. Ik ga zeker nog meer mensen vertellen over de Olijventuin en zal er nog zeer regelmatig zelf te vinden zijn om te gaan eten. Mijn advies, stap er eens binnen en ervaar het zelf!
Frans V. Expertproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Onlangs voor een groot Turks evenement in het Hilton Rotterdam 'De Olijventuin' ingehuurd voor de catering. Zeer prettig om mee samen te werken en zeer professioneel. Het eten was van hoge standaard en werd door de gasten als zeer authentiek beschouwd; alsof ze in hun thuisland waren! Doordat zij dit professioneel en smaakvol hebben aangepakt, was dit zeker een pluspunt voor ons evenement; ik zal ze dan ook zeker aanbevelen!
Chriskoekkoek . Meesterproever (10 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Heerlijk (vegetarisch) gegeten! De smaken zijn heerlijk, en de porties groot genoeg. Je proeft dat er met liefde wordt gekookt en wordt gewerkt met verse ingrediënten.
Het decor is wat aan de goedkope kant (lees: plastic flesjes water bij het bestellen van water) maar de grappige eigenaar maakt dit helemaal goed. Personeel is vriendelijk.

Aanrader wanneer je voor niet teveel geld lekker (vegetarisch) uiteten wil!
Annemarie S. Meesterproever (11 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
De kaart is iets kleiner tegenwoordig en de chef is nieuw denk ik..
Ik had een rucola pizza en er zaten letterlijk hele scheppen creme fraiche op. Alsnog was de smaak goed maar het bereiden kan strakker.
De service was prima, afhankelijk van het personeelslid scheelt de bediening best wel qua oplettendheid en betrokkenheid.

Het decor mag inmiddels echt wel worden opgeknapt(Vooral de lampenkappen incl. knipperende lampen.)
Floor V. Meesterproever (14 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Na een aantal slechte ervaringen een paar jaar geleden toch weer besloten om hier eens binnen te stappen. De Olijventuin is een sfeervolle zaak met een mooi terras. Op de kaart staan allerlei mediterrane gerechten. Ook kun je kiezen voor pizza's en pasta's. De pizza Rucola is een echte aanrader met sucuk, pepers en spinazie. De vlees-en visgerechten worden allen geserveerd met bulgur, vind ik jammer want hier ben ik zelf geen fan van. Mijn tafelgenoten kozen voor de gevulde paprika en de pasta bolognese. Ook dit viel prima in de smaak. Ik heb mijn mening over De Olijventuin inmiddels bijgesteld en ga hier nog eens terug.
Pieter V. Meesterproever (26 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Gisterenavond hier met een groep collega's gegeten. We komen hier regelmatig en over het algemeen is het altijd wel goed. Niet bijzonder, maar gewoon lekker eten voor een schappelijke prijs. Hier kun je als je weinig te besteden hebt prima lekker een hapje eten. Bediening is prima.
Taster010 . Expertproever (9 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
ik was niet tevreden met de eigenaar verder vond ik het service wel okay
het eten viel wel mee als ik er in de buurt ben zal ik wel weer een keer
langs kunnen gaan (misschien) maar ik zou niet me deur uit gaan speciaal
om daar te gaan eten
Marcel_12 . Meesterproever (15 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Met een groep een variatie aan gerechten besteld om te delen. De Turkse pizza's smaakten uitstekend. Het Turkse ijs vraagt wat gewenning. De service is prima. We kregen zelfs nog koffie van de zaak aangeboden.
Anton003110 . Expertproever (7 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Met een groep van 12 mensen bij de Olijventuin gegeten. De groep maakte het voor mij gezellig, maar de ruimte is wel heel erg lawaaierig.
Het eten was wel aardig, maar buiten de chef om bleek de bediening weinig van de geserveerde gerechten te weten. Jammer dat je sommige dingen van het menu alleen samen kunt eten.
Ingridvanegmond . Meesterproever (102 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
De Olijventuin van het Zuiden is een ruim opgezet restaurant met een groot mooi terras met veel olijfboompjes en ander groen. In de zomer lopen er soms kippen. De bediening is hartelijk en er is een uitgebreide kaart. Er worden alcoholhoudende dranken geserveerd maar er is ook een ruim aanbod alcoholvrije dranken, zelf alcoholvrije cocktails. De Olijventuin heeft een uitgebreid Turks ontbijt met allerlei Turkse specialiteiten maar ook met ei en brood en kaas en dergelijke.
Ronimihoni . Proever (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Samen met mijn partner zijn we op een zondagavond een hapje wezen eten bij de Olijventuin.
Ik had een zalm salade en mijn partner spaghetti bolognese.

Ik kreeg een halve krop ijsbergsla wat voornamelijk bestond uit de hart van de krop( het witte harde gedeelte..) stukjes tomaat komkommer en dikke uitgedroogde plakken zalm en niet te vergeten een takje dille ter decoratie.
De dressing van olijfolie was zeer sterk, de salade dreef hier dan ook min of meer in ….peper en zout hebben het gerecht dan ook niet meer kunnen redden..

Mijn partner kreeg een volle bord spaghetti met bolognese saus met daarop een kwak pesto en een takje dille????? de pesto stond overigens niet op de kaart wel Parmezaanse kaas maar die kreeg mijn partner niet...
Dille en spaghetti bolognese een zeer aparte combinatie als je het mij vraagt...

Na het eten lusten we wel een kopje thee en een koffie, op aanraden van de ober werd het een macciato alleen helaas de theezakjes waren op en de macciatto bleek een grote koffie verkeerd te zijn met melk schuim..

kortom 1x nooit meer!

De bediening was wel vriendelijk die kunnen er ook niets aan doen maar het eten was niet te eten..
Maria W. Meesterproever (125 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Zeer aangename en relaxte middag hier gehad. Het restaurant zelf is gezellig ingericht met een mediterraanse touch.
Bediening erg aardig en informatief. We hebben hier lang getafeld en verschillende Turkse tapas besteld. Die waren allemaal, stuk voor stuk, zeer goed en smakelijk.
Vooral de cacik en de in knoflook gemarineerde champignons waren erg lekker.
De rode huiswijn is prima, lekker zacht en rond. De sfeer is knus en ik kom zeker in de zomer eens terug om het terras uit te proberen.
Annemarie S. Meesterproever (11 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Zeer vriendelijk personeel, lekker eten(voornamelijk de pizza's) voor een bescheiden prijs.
In de paella zat bij iedere hap een zeevrucht, ze zijn niet bescheiden met de hoeveelheid aan ingrediënten.

Een prima tent waar ik graag weer terug kom.
Sandra W. Expertproever (5 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Gisteren hier voor het eerst wezen eten met mijn vriend en ouders. Heerlijk gegeten!!! En de service was ook heel goed. De eigenaar is een vrolijke, gezellige man die echt passie heeft voor zijn werk. We hebben heerlijk gegeten en leuke avond gehad. Hier komen wij zeker terug!!!
Ton B. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Voortreffelijk gegeten in dit mooie restaurant. Door de muurschilderingen en muziek kom je in mediterraanse sfeer.
Gerechten waren heerlijk en er was volop keuze. Alleen bevatte de Roka salade wel erg veel grove rucola. Porties waren voldoende groot tegen een schappelijke prijs.
De bediening was heel vriendelijk en attent en er met persoonlijke wensen werd rekening gehouden.
Helaas was het te koud voor het terras maar daar komen we zeker nog eens voor terug.