De Olijventuin van het Zuiden

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Olijventuin van het Zuiden

Laurie D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Nu 3 keer geweest bij de Olijventuin en naar volle tevredenheid hier gegeten. Zowel zomers op het leuke terras maar ook binnen is de sfeer prima. De service uitstekend en een foutje wordt direct opgelost met extra drankjes of bordje lekkers. Vriendelijk en net personeel. Niets was ze teveel en het meest belangrijke.......het eten was heerlijk en zeer ruime porties. Wij komen snel terug. ????????
Eline K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Vandaag hier een tonijnsalade afgehaald. Op de menukaart staat dat de volgende ingrediënten erin zitten. Tonijn, doperwten, fijn gesneden ui, maïs, groene paprika, knoflook, fijn gesneden olijven, olijfolie, zongedroogde tomaten licht pittigekruiden.

Helaas kreeg ik alleen maar ijsbergsla, beetje rucola, komkommer, tomaat en tonijn met wat olijfolie.
Het restaurant opgebeld met de vraag hoe dit kan en mevrouw gaf als reden dat de dame die dit soort salades maakt er niet is?! Mevrouw reageerde erg kattig, viel mij continue in de reden en gaf als oplossing aan dat ik wel een schepje mais, wat olijven en wat zongedroogde tomaatjes mocht komen halen. Het klonk meer cynisch dan oprecht.
Tip voor dit restaurant; de klant is koning. Neem elke klacht serieus. Je hoeft niet altijd direct een oplossing aan te dragen. Alleen luisteren is soms al voldoende. Hier werd dus echt niet geluisterd naar mijn idee. Jammer. Het gaat me niet zozeer om de salade maar om de manier hoe ik als klant hier behandeld ben.
Anita N.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prijs / kwaliteit uitstekend. Enthousiaste medewerkers!
Klein minpuntje: de verwarming mag iets hoger
e H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
De ruimte was erg licht en leeg, wat niet enorm gezellig was. Aan het raam was het bovendien aan de frisse kant. De dames van de bediening waren netjes en vriendelijk, al ging het in het doorgeven van de bestelling niet helemaal goed. Het eten (tapas vooraf en lamshaasjes als hoofdgerecht) was prima. Het toetje, Kunefe met gesmolten kaas, was heerlijk maar lag nog een etmaal zwaar op de maag.
Wat erg vervelend was, was dat wij dit restaurant uit hadden gekozen vanwege de Diner cadeaukaart die we gekregen hadden (en dit ook hadden vermeld bij de reservering), maar dat bij het afrekenen bleek dat deze niet meer aangenomen werd. Dit heeft de Diner cadeaukaart zelf netjes opgelost door ons het geld achteraf terug te betalen, maar het restaurant maakt er misbruik van dat ze op die site genoemd worden, en ze hielpen ons ook niet met een oplossing.
Loes M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
We hebben op aanraden van onze hospita hier een keer ontbeten. In één woord: heerlijk. We kregen verse Turkse gerechten en versgebakken brood geserveerd. Lekkere Turkse thee erbij. Jammer dat onze maag maar een beperkte capaciteit heeft. Het buffet bood voor ieder wat wils. De uitleg bij de gerechten was duidelijk en ingegeven door liefde voor goed koken en bakken. Een echte aanrader!
Marloes V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Leuke plek om te lunchen! Een aanrader. We hebben de tapas genomen, heerlijk genoten van allerlei lekkers. We komen graag een keertje terug. Leden van onze groep hebben al plannen voor een familie etentje en een etentje met vrienden gemaakt.
Johannes V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Onlangs voor de tweede keer gegeten bij De Olijventuin. Vorige keer aten we een pizza. Dit keer gingen we voor een vispannetje voor twee. We kregen een bord met een spaghetti-achtige pasta met een roomsausje met daarin een keur aan vissoorten. Octopus, inktvisringen, garnalen, gamba's, zalm, mosseltjes, echt van alles. Heerlijk was het! Ook het eigen gemaakte brood dat we vooraf kregen opgediend met tapenade was erg lekker. De bediening was persoonlijk betrokken bij ons etentje en maakte suggesties en soms een grapje over het eten. Over het terras kan ik niets vertellen, want daar hebben we nog geen gebruik van gemaakt. Maar binnen is het aangenaam. Al zit je met zijn tweeën wel vaak naast het wandelpad naar de grotere tafels, waardoor er veel langs je tafel heen en weer wordt gelopen (klein dingetje).
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Turks restaurant gelegen aan een druk kruispunt. Groot terras met veel groen. Wel jammer dat het voorbijrazende verkeer voor de nodige geluidsoverlast zorgt. Uitgebreide menukaart. Als voorgerecht gekozen voor de koude tapas. Lekker! Het hoofdgerecht, een vleesschotel met bulgur en aardappelen, was heel machtig. Persoonlijk was ik heel erg te spreken over het zelfgebakken brood. Al met al prima gegeten voor een scherpe prijs. Controleer wel de rekening, er willen nog wel eens foutjes in sluipen.
aan_tafel .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij De Olijventuin. Een heerlijk knapperige pitza belegd met de allerverste ingrediënten. Fijne sfeer op het terras, goede bediening en een praatje met de chef maakte dit bezoek compleet. Wij komen terug!
elisabethbas .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Deze week weer eens gegeten bij de Olijventuin en het was weer geweldig lekker. Doen we vaker als we een dagje Rotterdam pikken. Museum bezoek, daarna de Nieuwe Binnenweg aflopen en op het terras van de Olijventuin neerstrijken. Altijd een warme ontvangst van betrokken personeel. Genieten van de sfeer, de brug over de Delftshavense Schie gaat heel vaak open en dan zie je nog net een mast langs varen. Lekkere wijn, koud bier. Als voorgerecht meloen met feta genomen en gefrituurde deegrolletjes met kaas. De naam kan ik niet onthouden maar het is iets met ‘sigaar’. Het deeg is zo knapperig en niet vet! Daarna een ruime portie gegrilde lamskoteletten die zo lekker gegrild waren dat ze van binnen nog lekker sappig waren en van buiten lekker krokant. Ook de koffie met Turks fruit was lekker. Ik verheug me alweer op mijn volgende bezoek aan deze familiezaak!
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Heerlijk gegeten! Personeel erg vriendelijk. Ook hou ik van de stijl van het terras met veel groen en sfeervol ingericht.
yvdewit .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Met het werk een workshop gedaan bij de olijventuin, wordt erg leuk gegeven met veel humor, iedereen wordt erbij betrokken en we hebben daarna heerlijk gegeten.
Gaan het thuis zeker nog eens namaken. Echt een aanrader voor een familie of bedrijfsuitje
B V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Wij zijn vaste klanten bij De Olijventuin. Het is jammer te zien dat het restaurant er niet op vooruit gaat. De wijnkaart schrikt mensen af omdat er geen kwaliteit geschonken wordt. Het uitstekende personeel is vervangen door mensen die ''het echt niet begrijpen''. Het terras biedt vrijwel geen bescherming tegen de wind (geen windschermen). Wij zijn maar naar huis gegaan.
Noor S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Beste bezoekers,

Vele malen ben ik langs de Olijventuin gereden, maar er nooit aan toegekomen om eens binnen te stappen. Vandaag, onverwacht, met mijn vriendin binnengestapt, maar in eerste instantie om andere zaken dan eten. Uiteindelijk hebben we er, spontaan, geluncht . Door omstandigheden, die heel bijzonder waren, zijn wij er 's avonds weer terecht gekomen en hebben wij er ook gedineerd. Het eten hebben wij ervaren als "een engeltje op je tong", de bediening als zeer prettig, respectvol en correct en de sfeer warm en uitnodigend. De eigenaar is als een zeer warme en rustige gastheer, die tijd maakt voor zijn klanten om er zeker van te zijn dat alles naar wens is. Ik ga zeker nog meer mensen vertellen over de Olijventuin en zal er nog zeer regelmatig zelf te vinden zijn om te gaan eten. Mijn advies, stap er eens binnen en ervaar het zelf!
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Onlangs voor een groot Turks evenement in het Hilton Rotterdam 'De Olijventuin' ingehuurd voor de catering. Zeer prettig om mee samen te werken en zeer professioneel. Het eten was van hoge standaard en werd door de gasten als zeer authentiek beschouwd; alsof ze in hun thuisland waren! Doordat zij dit professioneel en smaakvol hebben aangepakt, was dit zeker een pluspunt voor ons evenement; ik zal ze dan ook zeker aanbevelen!
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Heerlijk (vegetarisch) gegeten! De smaken zijn heerlijk, en de porties groot genoeg. Je proeft dat er met liefde wordt gekookt en wordt gewerkt met verse ingrediënten.
Het decor is wat aan de goedkope kant (lees: plastic flesjes water bij het bestellen van water) maar de grappige eigenaar maakt dit helemaal goed. Personeel is vriendelijk.

Aanrader wanneer je voor niet teveel geld lekker (vegetarisch) uiteten wil!
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
De kaart is iets kleiner tegenwoordig en de chef is nieuw denk ik..
Ik had een rucola pizza en er zaten letterlijk hele scheppen creme fraiche op. Alsnog was de smaak goed maar het bereiden kan strakker.
De service was prima, afhankelijk van het personeelslid scheelt de bediening best wel qua oplettendheid en betrokkenheid.

Het decor mag inmiddels echt wel worden opgeknapt(Vooral de lampenkappen incl. knipperende lampen.)
Floor V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Na een aantal slechte ervaringen een paar jaar geleden toch weer besloten om hier eens binnen te stappen. De Olijventuin is een sfeervolle zaak met een mooi terras. Op de kaart staan allerlei mediterrane gerechten. Ook kun je kiezen voor pizza's en pasta's. De pizza Rucola is een echte aanrader met sucuk, pepers en spinazie. De vlees-en visgerechten worden allen geserveerd met bulgur, vind ik jammer want hier ben ik zelf geen fan van. Mijn tafelgenoten kozen voor de gevulde paprika en de pasta bolognese. Ook dit viel prima in de smaak. Ik heb mijn mening over De Olijventuin inmiddels bijgesteld en ga hier nog eens terug.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Gisterenavond hier met een groep collega's gegeten. We komen hier regelmatig en over het algemeen is het altijd wel goed. Niet bijzonder, maar gewoon lekker eten voor een schappelijke prijs. Hier kun je als je weinig te besteden hebt prima lekker een hapje eten. Bediening is prima.
taster010 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
ik was niet tevreden met de eigenaar verder vond ik het service wel okay
het eten viel wel mee als ik er in de buurt ben zal ik wel weer een keer
langs kunnen gaan (misschien) maar ik zou niet me deur uit gaan speciaal
om daar te gaan eten