Over het restaurant De Olijfboom

Een vitrine vol Grieks

Aan de rand van het centrum van Groningen kun je even naar Griekenland. Het logo is toepasselijk een olijfboom en binnen zijn de kleuren wit, blauw en olijfgroen. De ingang is bij de eetwinkel (traiterie) met daarin de open keuken en aangrenzend zit het eetcafé (ouzerie). De vitrine is de menukaart waaruit je zelf een maaltijd samenstelt om gelijk op te eten of mee naar huis te nemen. Duurzaamheid is belangrijk dus ze gebruiken lokale boeren en produceren kleinschalig.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Olijfboom

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 22:00

Tjerk D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Heerlijk traditioneel Grieks gegeten. Niet een standaard 'Nederlands' Grieks restaurant. Leuke sfeer en vriendelijke bediening.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Gezellig Grieks restaurant met leuk terras. Bediening is zeer vriendelijk. Wij hadden van tevoren gereserveerd met een groepje, omdat we maar zeer beperkt de tijd hadden. Dit werd echter uitstekend opgepakt: na aankomst werd een proeverij van koude en warme gerechten geserveerd. Veel verschillende smaken, allemaal heerlijk! Op tijd en voldaan konden wij weer vertrekken. Aanrader voor lunch en diner, zeer redelijk geprijsd!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Goede sfeer, lekker eten in een klein gezellig restaurant van een Griekse eigenaar die nadien nog zijn zelfgemaakte snaar instrumenten liet zien.
jelly M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Minpuntjes: Inrichting beetje kaal en lang wachten op het eten
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Heerlijk grieks eten voor een goede prijs
Marieke B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Lekker oorspronkelijk Grieks eten, goede en snelle bediening. De keuze in gerechten is niet erg groot, jaargenoot genoeg en alles is lekker!
Naomi K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk Grieks eten, vriendelijke bediening. Wij komen zeker weer terug.
Margreet H.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Geweldig eten, lekkere verfijnde smaken.
Leuke attente bediening! Een aanrader!
Christian W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Erg lekker eten, goede en vriendelijke bediening!
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Heerlijk gegeten!
S B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Was hier met vriendin. De entree is grappig, je loopt door het traiteurswinkeltje naar het eetgedeelte. Eenvoudige maar sfeervolle inrichting. Bediening was goed, goede adviezen, spullen snel op tafel, alleen duurde het lang voordat we de tweede gang kregen omdat de bediening wachtte tot we het voorgerecht helemaal hadden opgegeten (en dat deden we maar niet..).
De kwaliteit van de gerechten is o.k. Geen culinaire hoogstandjes, maar prima te doen, helemaal goed en de prijs (in ons geval 45 euro voor 4 drankjes, pitabroodjes en (mooie Griekse zelfgemaakte) smeersels, 2 keer hoofd en schaaltje aardappel uit de oven en dolmades erbij, 1 toetje en 2 espresso) vonden wij zeer gunstig.
Prima plek om te zijn en om goed en eenvoudig Grieks te eten.
karin T.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Heerlijk eten en echt Grieks
Angelina S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
overheerlijk gegeten!
renee106 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Erg lekker eten, vriendelijke bediening, goede prijzen, leuke sfeer! Dit restaurant is een echte aanrader en ik kom zeker terug.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Heerlijk gegeten, maar bediening vergat ons tafeltje....
Kom hier zeker weer!! Goede prijs kwaliteit en lekkere wijn
Peter Z.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Voor ons 6 personen had de kok een selectie voorgerechtjes en een selectie hoofdgerechten samengesteld. Was allemaal uitstekend en zeker ook vriendelijk geprijst. Bediening was met Griekse gastvrijheid.
gerjan C.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Zoals alle vorige keren: Gezellig, lekker en een heerlijk ontspannen bediening. Gewoon de bediening en koks laten beslissen wat je eet en alles komt goed.
Max V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
echt smakelijk grieks eten ,mooie keuze .
tessel E.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Eten was heel erg lekker en er is vriendelijke bediening. Je kunt meerdere gerechtjes bestellen en die samen delen, de gerechten zelf zijn niet erg groot. Grote eters is aan te bevelen 2 mezeda's en een bijgerecht te bestellen. Wij waren eventjes terug op onze vakantie in Griekenland :).
André H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bijzonder Grieks restaurant. Anders dan anders, veel Griekse restaurants lijken op elkaar. De Olijfboom is authentieker. Je komt binnen via de winkel/traiterie en ziet in de vitrine letterlijk wat ze in huis hebben. Dat bleek nog duidelijker bij de voorgerechten, de pikilia, een keuze van meerdere toppers. Geweldige vissalades en een heerlijk pittige feta-tapenade o.a., wat een mooie volle smaken! Op het krijtbord staan de voor- en hoofdgerechten van de dag. We kozen voor kalfsstoofvlees in tomatensaus en een kipragout in filodeeg. Beide heerlijk. Genoemd moet nog worden de prettige bediening en gastvrouwschap. Zij vond dat we te lang op het hoofdgerecht moesten wachten en bood een drankje van het huis aan, chapeau!. Wij sloten af met het meer bekende Yaourti, de Griekse yoghurt met walnoten en honing. Maar op het krijtbord ook voor het dessert minder veilige keuzes. De volgende keer maar proberen, want we komen zeker terug!