Over het restaurant De Olijfboom

Een vitrine vol Grieks

Aan de rand van het centrum van Groningen kun je even naar Griekenland. Het logo is toepasselijk een olijfboom en binnen zijn de kleuren wit, blauw en olijfgroen. De ingang is bij de eetwinkel (traiterie) met daarin de open keuken en aangrenzend zit het eetcafé (ouzerie). De vitrine is de menukaart waaruit je zelf een maaltijd samenstelt om gelijk op te eten of mee naar huis te nemen. Duurzaamheid is belangrijk dus ze gebruiken lokale boeren en produceren kleinschalig.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Olijfboom

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 22:00

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Olijfboom

Tally P.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
De tafeltjes staan te dicht op elkaar. Als er veel mensen zijn is het een kleine ruimte waar je kunt eten.
Er is dan veel lawaai, je kunt niet rustig samen praten.
Wel gezellig.
Sido O.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Reservering ging gemakkelijk, gebeld en konden zelf nog een uurtje later terecht, snelle vriendelijke bediening, lekker eten, prijs kwaliteitsverhouding prima, niet duur. Gezellig gezeten, eenvoudig ingericht. OK.
Aanrader hoor!!
Naomi K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk gegeten, aardige bediening!
Rein N.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Lekker eten in ontspannen omgeving.
Derk D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Er zijn genoeg restaurant in Groningen, ook Griekse. Maar dit restaurant steekt er toch mooi boven uit. Prima kaart, echte Griekse gerechten. Voor ons een aanrader.
Marietta I.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Lekker gegeten!
Grete W.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Heerlijke hapjes gegeten in knusse omgeving met heel aardig personeel. Keuze in desserts zou nog uitgebreider kunnen of verassender.
Ria G.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Zeer vriendelijk personeel.
Eten was heerlijk en goed betaalbaar.
Jammer dat het restaurant zo klein en smal is.
Jeanette D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Ik had een menu samengesteld voor een vriendin met wie ik ging eten. Daar we veel bij te praten hadden had ik royale pauzes tussen de gerechten ingelast. Het werd perfect opgepakt. Ook kon ik halve porties bestellen om met z'n twee van te eten om zoveel mogelijk te kunnen proeven. Sommige gerechtjes hadden wat warmer gemogen. Alle bestelde gangen moesten op hetzelfde bord; maar daar is de prijs dan ook naar. De ontvangst was niet heel welkom, maar dat kwam omdat er een andere personeelsbezetting was (herfstvakantie). We hebben een heerlijke avond gehad met heerlijk eten en zeer betaalbaar en de serveerster met ervaring maakte alles goed met haar vriendelijkheid, gevoel voor humor, en persoonlijke Touch!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Heel prettige bediening van super smakelijke voorgerechten. Zeer gunstige prijs.
Sieneke D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Weer heerlijk gegeten met vrienden. Ons laten verrassen door de kok, die een heerlijke maaltijd op tafel zette. Genoten van de veelheid aan kleine voorgerechtjes en lekkere hoofdgerechten.
Gertjan D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Alle producten zijn zo ongelooflijk vers! Heerlijk & goed verzorgd. De Olijfboom heeft een scala aan huisgemaakte producten die allen aan te bevelen zijn. Ik kom zeker terug!
Geert D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Klein familiair bijna huiskamerachtige eetgelegenheid.
Heerlijk gegeten met verse producten bereidt !

Qua bediening en bezetting zou ,op deze zaterdagavond , extra personeel ingezet mogen worden.
Wij vonden juist het kleine samen verantwoordelijk zijn en zorgen dat alles goed verloopt ook zijn charme hebben.
Bij de koffie kregen we een grieks likeurtje van het huis!
Kortom , we gaan zeker nog eens en zullen het ook aanbevelen.
Sieneke D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Prima restaurant, heerlijke Griekse gerechten. Bediening vriendelijk. Duurde af en toe wel lang voor we iets konden vragen/bestellen.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Weer zeer genoten van de heerlijkste Griekse gerechten. Authentiek, dus niet de doorsnee dingen die een gewoon Grieks restaurant biedt. Kleinschalig, letterlijk en figuurlijk, dus geen massagebeuren. Aan te bevelen!
Joyce K.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Weer heerlijk gegeten bij de Olijfboom. De traditionele Griekse gerechten zijn geweldig. Omdat het mezzes zijn, weer van alles uitgeprobeerd. De huiswijn smaakte ook prima. We hebben alle 5 genoten.
jeroen H.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Grieks restaurant met ook redelijk wat vega opties! erg goede prijs-kwaliteitverhouding!
Huib V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Heerlijk gegeten en een prima bediening
Renate J.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Het verrassing voorgerecht was heerlijk!! Wij konden eigenlijk wel zonder hoofdgerecht, als we die heerlijke Griekse salade bij het voorgerecht hadden besteld
Richard H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Gaan we zeker vaker heen.