De Olijfboom

Steentilstraat 28 9711 GN Groningen Nederland Kaart

Over restaurant De Olijfboom

Een vitrine vol Grieks

Aan de rand van de stad Groningen kun je even naar Griekenland. Het logo is toepasselijk een olijfboom en binnen is de dominante kleur olijfgroen. Dit is een eetwinkeltje met een klein eetcafeetje (ouzerie) erbij. De vitrine is de menukaart waaruit je zelf een maaltijd samenstelt om gelijk op te eten of mee naar huis te nemen. Duurzaamheid is belangrijk dus ze gebruiken lokale boeren en produceren kleinschalig.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Olijfboom

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 22:00

G D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk, heerlijk, heerlijk. Prijs, kwaliteit, vriendelijkheid en gemoedelijke kwaliteit allemaal top!! Probeer gerust diverse gerechten en wat je niet op kunt neem je gewoon mee:)
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het is natuurlijk niet Griekenland zelf, maar qua smaak en sfeer komt de Olijfboom het dichtst bij de vele mini-restaurantjes die we in dat land bezochten. Dat de ouzzeria trefpunt is voor Griekse Groningers, of zo je wilt Groninger Grieken voegt de sfeer toe die we in andere restaurants vaak missen. Eten in de Olijfboom voldeed aan onze hoge verwachtingen, met een perfecte pililia vooraf en een lekker kruidige lamsstoofsschotel als hoofdgerecht. De 7 voor de bediening is wat karig, maar slechts te wijten aan de erg lange wachttijd tissen voor- en hoofdgerecht; planning is helaas niet altijd het sterkste punt van een goede kok!
Hendrik S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gegeten met z'n tweeën en aangenaam verrast! Erg vriendelijke bediening, sfeervolle ambiance en zeer prima eten. De mezedes zijn een aanrader. Niet culinair, maar wel erg gezellig! Prijs/kwaliteit goed.
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
een eetcafe waarbij je prima wordt bediend en geinformeerd en waarbij het eten, zeker gezien de prijs-kwaliteitsverhouding meer dan prima is. salades zijn goed en substantieel, de hoofdgerechten aangenaam en precies goed. komen we nog wel eens!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Geweldige Griek! Zo hoort Grieks eten te zijn... Geen bult vlees op een aluminium schaal, maar mooie authentieke Griekse gerechten. En qua prijs/kwaliteit slaat dit alles: voor 50 euro met zijn tweetjes genoten van drank, voor- en hoofdgerecht en koffie na.
Vooraf een bord met verschillende mezzes: lekker! En daarna lamsvlees voor eetgenoot en mousaka voor mij. Bijgerechten kun je bij bestellen: de ovenaardappeltjes en boerensalade erbij waren even lekker als de hoofdgerechten. Bediening is vlot, terzakekundig en attent. Echt een aanrader!
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Een enorme aanwinst voor Groningen! Heerlijke Griekste gerechten die je zowel kan afhalen als kan eten in de ouzerie. Heb hier tweemaal gegeten en een aantal malen eten afgehaald, het is altijd een feestje! Laatst saganaki gehaald, zeevruchten met feta paprika saus en aardappel partjes, heerlijk. Bij de etentjes altijd mezze vooraf besteld, en daarna een aantal gerechten. De mezze zijn heerlijk, met name het pitabrood is lekker, ook voor afhalen (dan even vragen of ze het voor je warm maken). De bediening is altijd heel vriendelijk, met name de gastvrouw/eigenaresse brengt veel sfeer in de zaak. Het decor vind ik niet heel bijzonder, maar is prima. Absoluut een aanrader: voordelig, heerlijk eten, en eens wat anders dan anders!
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Leuk zo'n Grieks eetcafé met een modern jasje. Prettige en relaxte ambiance en lekker eten: wij hadden de mezes (Griekse tapas) met lekkere broodjes en ik had een heerlijk stoofpotje van kalfsvlees met aardappeltjes. Porties van de hoofdgerechten zijn niet zo groot, dus die kun je prima combineren met de mezes. Alleen nog iets aan de verwarming doen voor bij het raam ...
Chris L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
We komen hier regelmatig, wat een fijne plek. Heerlijk eten, afwisselend, prima atmosfeer, laagdrempelig en dat alles voor een zachte prijs. Ook de bediening en de eigenaren zijn heel vriendelijk. Wel even reserveren in het weekend, we hebben namelijk wel eens misgegrepen.
Barteld M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Ik denk dat ik behoorlijk uit de toon val, Ik was er vanmiddag met mijn dochter ( volwassen).
We hadden beide lamsstoofvlees en deelden een portie groente ( aardappelen en speciebonen) en pasta. Ik moet zeggen dat het niet onsmakelijk was, maar alles was lauw en dat komt de ontplooiing van de kruiden natuurlijk niet ten goede.
het was een beetje lauwe laffe ( middag-) maaltijd. S middags wordt de zaak blijkbaar ook als familie- vrienden trefpunt gebruikt, maar dat zal wel Grieks zijn, De mensen waren verder erg aardig en ik hoop dat ik met mijn recensie een eenling blijf, Ik neem aan dat ze ook deze recensies lezen en hier iets mee kunnen, bijvoorbeeld dat je ook alert moet zijn als het geen spitsuur is. Oh ja: Er was geen soep:-(
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Fantastisch Grieks eten. Als extreme liefhebber van die keuken eet ik het liefste in De Olijfboom. Beste in Groningen. In ieder geval. Het lekkerste: de gevulde aubergine.
WG S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Vaak aan voorbij gelopen wat in eerste instantie enkel een traiteur schijnt te zijn. Echter niets is minder waar, naast het bedrijfsgedeelte waar je een prima Griekse take a way maaltijd kunt bestellen is ook een knus klein restaurant.
We hadden een tafeltje gereserveerd en werden vriendelijk welkom geheten bij binnenkomst. De menukaart (die op de wand geschreven staat) is eenvoudig maar volop variatie. Voor iedere smaak wat te vinden.
Goed van smaak, eerlijk eten voor een redelijke prijs. Dit Griekse restaurant is aanwinst voor Groningen.
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Ben nooit zo'n grote fan van de Griekse keuken geweest maar hier is het meer dan goed vertoefen

Vriendelijke ontvangst in een rustig decor, kleine kaart maar alles voortreffelijk bereid. Goede vleesgerechten maar ook voor de vega eter mooie keuzes als goede salades. Mijn inziens beste Griek van Groningen.
V_jak .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
We komen regelmatig hier eten, we zijn nooit teleurgesteld! Het eten is (h)eerlijk, de eigenaren en de bediening zijn zo vriendelijk, het voelt net thuis! Na de uitbrijding is het nog leuker, nu kan je echt relaxed zitten, eten, drinken... en vaak hebben ze ook live muziek! Ik weet zelf een ding: bij "De Olijfboom" kan het nooit mis!!
Grietje H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Zaterdag in de loop weg nog wat dingen gehaald.... om de latere honger te stillen!
Nou kan je vertelllen dat dit n schot in de roos was jezus man al veel s te lang om heen gelopen !
We hadden wat brood met pittige feta en aubergine achtige tapenade , the bomb t'was al op voor we thuis waren .
Daarbij hadden we aardappel met kaas erdoor en filodeeg met spinazie en feta dus dat dan thuis in de oven en dat was weer n verdomd goed hapje !!
Dus uh die kaart word de komende tijd volledig door gespit , ga er alles proberen .
Let vooral op hun facebook want daar kom je zowat dagelijks vers bereide dingen tegen!
Hulde !! n aanwinst voor de stad !!
Anja T.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Een rustig aangekleed restaurantje, waarbij je geen echte menu kaart hebt. Voor niet al te veel geld heb je al een heerlijk gerecht. Ik ben er al twee keer geweest en vind het prima vertoeven. De mensen zijn er vriendelijk en na afloop kan je zelfs iets lekkers kopen vanuit de winkel......lekker om thuis nog even na te genieten van de lekkere hapjes als de maag weer wat leeg is :)
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
We hebben nu 2x de pitabroodjes met kip van hun gehad. Deze zijn zooooo lekker!! Vooral de kruiden die ze gebruiken. Echt een aanrader!
Nicolette A.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Eindelijk een ECHT goed Grieks restaurant! Ik kom zelf met enige regelmaat in Griekenland en geloof me; dit is het Griekse eten waar de Groningse Grieken zelf ook voor langskomen. Niet gek dat je regelmatig om je heen Grieks hoort praten. En dan eindelijk eens een griek zonder foute witte zuilen en lelijke wanddecoraties. Gewoon een fris en modern restaurant met een Mediterraanse touch.

De gerechten zijn smaakvol en vers. Zowel vlees, vis als vegetarisch is er keuze. De keuze is beperkt tot ongeveer 8 gerechten die die dag vers zijn bereid maar dat maakt het kiezen niet veel makkelijker! Zoveel lekkers! Ook vooraf de Griekse hapjes, mezedes, zijn een echte aanrader. Samen met een Grieks wijntje kun je hier heerlijk borrelen.

Als laatste tip de tratterie. Hier haal ik regelmatig kleine hapjes voor gasten of de heerlijke huisgemaakte baklava om thuis van te genieten.

Service is soms wat langzaam en hier en daar wat onervaren maar de eigenaresse is sprankelend en gastvrij en dan vergeef je het ze direct als je iets langer moet wachten omdat de zaak vol zit.
Jacqueline M.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Na zelf 21 jaar in Griekenland gewoond te hebben, weet ik als geen ander hoe echt Grieks eten hoort te smaken. En hier smaakt het zoals "thuis". Vele Griekse studenten zie je hier dan ook om het elke dag vers gemaakte heerlijke eten te proeven. Dit alles onder het genot van heerlijke Griekse wijn. Alles is er even lekker en vele gerechten zijn ook melk en lactosevrij.

Puur en vers eten, met liefde bereid en DAT proef je. De gezellige entourage en de vriendelijke bediening maken het plaatje voor een gezellig avondje uit compleet.

Wij zijn er dan ook regelmatig te vinden.
Genieter49 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Wat een gezellig restaurant is dit en wat een leuke bediening.
We aten hapjes vooraf, heerlijke salades met lekkere pitabroodjes, bladerdeegjes met feta, olijven. Daarna een gevulde aubergine, echt een aanrader. Je hebt veel keuzemogelijkheden, wij hebben verschillende schotels op tafel laten zetten zodat we van alles wat konden proeven. Ook de prijs-kwaliteit verhouding is heel goed. En de wijn heerlijk.
Proeversutgrunn .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
We hebben hier nu twee keer gegeten en een paar keer wat opgehaald. Smaakvolle Griekse gerechten met groenten, vlees en vis. Vegetarisch is geen probleem. Bij de Olijfboom lijken de gerechten ook echt op wat je in Griekenland eet. Je kan gerechten kiezen uit het dagelijkse aanbod of je kan het personeel wat laten samenstellen.

Vriendelijke bediening en prima prijzen. Je kan er gezellig zitten, beetje een huiskamergevoel en je kan warm of koud meenemen.