De Olijfboom

Steentilstraat 28 9711 GN Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant De Olijfboom

Een vitrine vol Grieks

Aan de rand van het centrum van Groningen kun je even naar Griekenland. Het logo is toepasselijk een olijfboom en binnen zijn de kleuren wit, blauw en olijfgroen. De ingang is bij de eetwinkel (traiterie) met daarin de open keuken en aangrenzend zit het eetcafé (ouzerie). De vitrine is de menukaart waaruit je zelf een maaltijd samenstelt om gelijk op te eten of mee naar huis te nemen. Duurzaamheid is belangrijk dus ze gebruiken lokale boeren en produceren kleinschalig.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Olijfboom

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag 12:00 - 22:00

gerjan C.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Zoals alle vorige keren: Gezellig, lekker en een heerlijk ontspannen bediening. Gewoon de bediening en koks laten beslissen wat je eet en alles komt goed.
Max V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
echt smakelijk grieks eten ,mooie keuze .
tessel E.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Eten was heel erg lekker en er is vriendelijke bediening. Je kunt meerdere gerechtjes bestellen en die samen delen, de gerechten zelf zijn niet erg groot. Grote eters is aan te bevelen 2 mezeda's en een bijgerecht te bestellen. Wij waren eventjes terug op onze vakantie in Griekenland :).
André H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Bijzonder Grieks restaurant. Anders dan anders, veel Griekse restaurants lijken op elkaar. De Olijfboom is authentieker. Je komt binnen via de winkel/traiterie en ziet in de vitrine letterlijk wat ze in huis hebben. Dat bleek nog duidelijker bij de voorgerechten, de pikilia, een keuze van meerdere toppers. Geweldige vissalades en een heerlijk pittige feta-tapenade o.a., wat een mooie volle smaken! Op het krijtbord staan de voor- en hoofdgerechten van de dag. We kozen voor kalfsstoofvlees in tomatensaus en een kipragout in filodeeg. Beide heerlijk. Genoemd moet nog worden de prettige bediening en gastvrouwschap. Zij vond dat we te lang op het hoofdgerecht moesten wachten en bood een drankje van het huis aan, chapeau!. Wij sloten af met het meer bekende Yaourti, de Griekse yoghurt met walnoten en honing. Maar op het krijtbord ook voor het dessert minder veilige keuzes. De volgende keer maar proberen, want we komen zeker terug!
Liset M.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Na afloop nog een extra overheerlijk toetje uit de traiterie meegenomen. Gastvrije ontvangst.
Martina B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Aanrader! Leuke tent met typisch Grieks eten. Aardige bediening en gemoedelijke sfeer in het restaurant zelf. Leuk uiteten voor een klein prijsje :)
Annemiek M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Zeer aan te bevelen.
Monique Q.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Leuke bediening, lekker eten voor een redelijke prijs.
G D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk, heerlijk, heerlijk. Prijs, kwaliteit, vriendelijkheid en gemoedelijke kwaliteit allemaal top!! Probeer gerust diverse gerechten en wat je niet op kunt neem je gewoon mee:)
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het is natuurlijk niet Griekenland zelf, maar qua smaak en sfeer komt de Olijfboom het dichtst bij de vele mini-restaurantjes die we in dat land bezochten. Dat de ouzzeria trefpunt is voor Griekse Groningers, of zo je wilt Groninger Grieken voegt de sfeer toe die we in andere restaurants vaak missen. Eten in de Olijfboom voldeed aan onze hoge verwachtingen, met een perfecte pililia vooraf en een lekker kruidige lamsstoofsschotel als hoofdgerecht. De 7 voor de bediening is wat karig, maar slechts te wijten aan de erg lange wachttijd tissen voor- en hoofdgerecht; planning is helaas niet altijd het sterkste punt van een goede kok!
Hendrik S.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gegeten met z'n tweeën en aangenaam verrast! Erg vriendelijke bediening, sfeervolle ambiance en zeer prima eten. De mezedes zijn een aanrader. Niet culinair, maar wel erg gezellig! Prijs/kwaliteit goed.
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
een eetcafe waarbij je prima wordt bediend en geinformeerd en waarbij het eten, zeker gezien de prijs-kwaliteitsverhouding meer dan prima is. salades zijn goed en substantieel, de hoofdgerechten aangenaam en precies goed. komen we nog wel eens!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Geweldige Griek! Zo hoort Grieks eten te zijn... Geen bult vlees op een aluminium schaal, maar mooie authentieke Griekse gerechten. En qua prijs/kwaliteit slaat dit alles: voor 50 euro met zijn tweetjes genoten van drank, voor- en hoofdgerecht en koffie na.
Vooraf een bord met verschillende mezzes: lekker! En daarna lamsvlees voor eetgenoot en mousaka voor mij. Bijgerechten kun je bij bestellen: de ovenaardappeltjes en boerensalade erbij waren even lekker als de hoofdgerechten. Bediening is vlot, terzakekundig en attent. Echt een aanrader!
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Een enorme aanwinst voor Groningen! Heerlijke Griekste gerechten die je zowel kan afhalen als kan eten in de ouzerie. Heb hier tweemaal gegeten en een aantal malen eten afgehaald, het is altijd een feestje! Laatst saganaki gehaald, zeevruchten met feta paprika saus en aardappel partjes, heerlijk. Bij de etentjes altijd mezze vooraf besteld, en daarna een aantal gerechten. De mezze zijn heerlijk, met name het pitabrood is lekker, ook voor afhalen (dan even vragen of ze het voor je warm maken). De bediening is altijd heel vriendelijk, met name de gastvrouw/eigenaresse brengt veel sfeer in de zaak. Het decor vind ik niet heel bijzonder, maar is prima. Absoluut een aanrader: voordelig, heerlijk eten, en eens wat anders dan anders!
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Leuk zo'n Grieks eetcafé met een modern jasje. Prettige en relaxte ambiance en lekker eten: wij hadden de mezes (Griekse tapas) met lekkere broodjes en ik had een heerlijk stoofpotje van kalfsvlees met aardappeltjes. Porties van de hoofdgerechten zijn niet zo groot, dus die kun je prima combineren met de mezes. Alleen nog iets aan de verwarming doen voor bij het raam ...
Chris L.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
We komen hier regelmatig, wat een fijne plek. Heerlijk eten, afwisselend, prima atmosfeer, laagdrempelig en dat alles voor een zachte prijs. Ook de bediening en de eigenaren zijn heel vriendelijk. Wel even reserveren in het weekend, we hebben namelijk wel eens misgegrepen.
Barteld M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Ik denk dat ik behoorlijk uit de toon val, Ik was er vanmiddag met mijn dochter ( volwassen).
We hadden beide lamsstoofvlees en deelden een portie groente ( aardappelen en speciebonen) en pasta. Ik moet zeggen dat het niet onsmakelijk was, maar alles was lauw en dat komt de ontplooiing van de kruiden natuurlijk niet ten goede.
het was een beetje lauwe laffe ( middag-) maaltijd. S middags wordt de zaak blijkbaar ook als familie- vrienden trefpunt gebruikt, maar dat zal wel Grieks zijn, De mensen waren verder erg aardig en ik hoop dat ik met mijn recensie een eenling blijf, Ik neem aan dat ze ook deze recensies lezen en hier iets mee kunnen, bijvoorbeeld dat je ook alert moet zijn als het geen spitsuur is. Oh ja: Er was geen soep:-(
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Fantastisch Grieks eten. Als extreme liefhebber van die keuken eet ik het liefste in De Olijfboom. Beste in Groningen. In ieder geval. Het lekkerste: de gevulde aubergine.
WG S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Vaak aan voorbij gelopen wat in eerste instantie enkel een traiteur schijnt te zijn. Echter niets is minder waar, naast het bedrijfsgedeelte waar je een prima Griekse take a way maaltijd kunt bestellen is ook een knus klein restaurant.
We hadden een tafeltje gereserveerd en werden vriendelijk welkom geheten bij binnenkomst. De menukaart (die op de wand geschreven staat) is eenvoudig maar volop variatie. Voor iedere smaak wat te vinden.
Goed van smaak, eerlijk eten voor een redelijke prijs. Dit Griekse restaurant is aanwinst voor Groningen.
jean paul G.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Ben nooit zo'n grote fan van de Griekse keuken geweest maar hier is het meer dan goed vertoefen

Vriendelijke ontvangst in een rustig decor, kleine kaart maar alles voortreffelijk bereid. Goede vleesgerechten maar ook voor de vega eter mooie keuzes als goede salades. Mijn inziens beste Griek van Groningen.