Over het restaurant De Olijfboom

Koken met passie

Een restaurant met een stoere inrichting waar met passie wordt gekookt. Je proeft de kennis en liefde die in het eten worden gestopt. Terwijl chef-kok Jurgen in de keuken de touwtjes in handen heeft, zorgt Mieke dat het je aan niets ontbreekt aan tafel. Echte gastvrijheid!

Meer informatie over restaurant De Olijfboom

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 17:00 - 00:00
Zondag vanaf 15:00
- Diner vanaf 15:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Wij komen hier vanaf de eerste opening met grote regelmaat en ook nu weer een top avond gehad! Van de patanegra tot de zeetong top! Ook de wijnen , in dit geval een mooi viognier, stelden ons nimmer teleur. Gaaf om dit (nog altijd) jonge stel zo passievol aan het werk te zien. Tot gauw weer!
erika S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ik lees alle positieve recensies en snap deze niet.Pas het menu " rommel op tafel" gegeten, en dat was het ook!
Fantasieloze gerechten, uiensoep, taaie longhaas, rubber garnaal.
De steak tartaar was het hoogtepunt.Maar daar heb je geen chef voor nodig.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We zijn aangenaam verrast door de sfeer, de kaart en de kwaliteit van de maaltijden. Ze hadden net steeds dat beetje meer wat maakte dat wij hebben genoten van de avond. Prijs/kwaliteit was prima, de bediening was aangenaam, de gerechten waren heerlijk en alle bijkomende zaken zijn goed geregeld.
Mvr .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Geweldig eten, verfijnd!
Hele goede service, geen muntthee? Regelen we dan wel via de buurrestaurants.
Menu is goed op elkaar afgestemd en voor ieder wat wils.
We komen zeker terug!
Gitte V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Oei oei wat is hier de bediening achteruit gegaan. Het eten voortreffelijk, maar het voorgerecht al opdienen als we nog aan het genieten zijn van de patta negra, geen wijn kennis en de glazen worden met de vingerserin opgepakt en neergezet, zijn echte missers te noemen.
Nee jammer maar dit is het niet meer.
M. S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
De ontvangst was vriendelijk, de inrichting zakelijk met een persoonlijke tintje. Bij het brood die overigens heerlijk was met de tapenade kwam met een bot vlees mes jammer. Het voorgerecht was heerlijk. Het hoofdgerecht viel tegen qua smaak van het stoofpotje en door de combi met de geserveerde patat hadden we beter een patatje stoofvlees in de snackbar kunnen nemen. Het dessert was slecht onder de cheesecake zat een dik plakkaat roomboter in plaats een krokante kruimel bodem. Nu was dit menu speciaal voor de AH actie en door door was de prijs een meevaller. We komen zeker niet terug.
Trudy K.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijk eten. Wel jammer dat er bij het dessert keuze uit een citroen ?? of kaasplankje er niet bij gezegd wordt dat er 5 euro pp bij komt.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wij hadden een genoeglijke avond. De Olijfboom is zeker een gelegenheid om nog eens terug te komen. Personeel was erg vriendelijk en galant.
OPDO-1 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Heerlijk gegeten, gevarieerde kaart, bijpassend wijnarrangement perfect, uitstekende bediening. Kortom: een aanrader!!
Karin.westerveld W.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Wij hebben met z'n zessen heerlijk gegeten en een Top avond gehad. Wij gaan er zeker nog eens naar toe. Bij het voorgerecht werd de wijn in een zwart glas geserveerd. Wij moesten raden welke wijn er in zat. Rood, roze of wit. Heel leuk.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Met 4 personen AH actie gegeten. warm ontvangen, jassen werden aangenomen en netjes opgehangen vervolgens naar onze tafel begeleid. 3 gangen diner was origineel en van zeer goede kwaliteit. bediening heel vriendelijk en bekwaam. Het restaurant is in stijlvolle kerstsfeer. hebben een heerlijke avond gehad en gaan er zeker terug komen!
Mieke B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Het restaurant zag er prima en mooi ingericht uit. De bediening was goed en ontzettend aardig. De menukaart mag wel wat toegankelijker zijn. Helaas was de kok(volgens mij ook de eigenaar) niet erg klantvriendelijk. Hij reageerde erg geïrriteerd over het feit dat hij een andere groentesoort moest maken dan wat er op het menu stond. Het was notabene de serveerster zelf die aanbood om een andere groentesoort te serveren!
Erg jammer want daardoor zal ik niet nog een keer erheen gaan.
Avana42 V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wij hebben hier gegeten met de AH bon een 3-gangen diner met koffie toe. Ik kan er kort over zijn. Het was allemaal heerlijk. 3 van ons hebben gekozen voor vis. Ietsje te lang gebakken en nogal vet en 1x boeuf bourguignon met daarbij pommes frites en groente. Vooraf weet ik echt niet meer. Nagerecht Dame Blanche. Ik weet wel dat we tegen elkaar gezegd hebben, "daar komen we terug".
Beveel het aan.
Rajae K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Zeer vriendelijk ontvangen en begeleidt naar onze tafel. Vriendelijke gastvrouw die ons een menukaart gaf bijpassend voor de Ah-restaurantzegelactie. Nette menukaart waarop goed is aangegeven wat inbegrepen was voor het menu en wat de extra opties waren. Dus geen verassingen achteraf.
Eten was erg lekker en netjes verzorgd. Volwaardige menu. Zeer sfeervolle en verzogde inrichting/indeling van het restaurant.
De bediening was op een prettige tempo. Niet dat je het gevoel kreeg dat je opgejaagd werd.
Enorm genoten van deze avond en heerlijk gegeten.
Zeker een aanrader. Wij zullen er zeker nog een keer naar toe gaan, ook zonder spaaractie!
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Ontvangst was goed.
Het eten heerlijk en bediening voldoende.

De kaart waar we uit konden kiezen was klein maar dat kwam door de AH spaarkaart waar we gebruik van maakten.
We konden er wel iets uit vinden.
Frits M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
wij komen er al menig keer tot onze tevredenheid.Goede sfeer en uitstekend eten..Het is een heel gezellige ambiance.We raden onze vrienden het Restaurant aan om lekker te gaan eten.
Susan ..
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het menu van de AH actie was niet heel aantrekkelijk, ik heb gekozen voor vegetarische gerechten. De bouillon vooraf (met voorjaarsgroenten?) was erg simpel. Het hoofdgerecht, pasta met paddenstoelen, had weinig smaak. Maar het dessert, tarte tatin met speculaasijs, was erg lekker. De bediening vond ik zeer pusherig in het bestellen van extra gerechten zoals brood en hamplankje, die vervolgens ook erg duur bleken. Ook het drinken van een non alcoholisch drankje werd niet gewaardeerd: er werd meerdere malen op een dwingende toon gevraagd of we niet wat anders wilden bestellen (terwijl we aangaven dat het onze bob was). Kortom, voor mij geen reden om hier nog eens naartoe terug te gaan.
IngridG-D .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vorig jaar een gezellig etentje gehad bij de Olijfboom met vrienden en de AH actie. We waren toen wel veel geld kwijt omdat er gerechten tussendoor gefietst worden, waar bij sommige (voorafje) niet duidelijk was dat het niet tot het menu behoort. Maar het was gezellig en de bediening goed. En het eten lekker.
Afgelopen vrijdag vonden wij het eten beneden de maat. En de dames van de bediening waren wel aardig, maar niet oplettend. De extra patat bijvoorbeeld kregen wij toen ze de borden hadden opgeruimd.
Thea P.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Ontvangst , was matig klanten voor ons werden de jassen aangenomen netjes opgehangen, helaas moesten wij dit zelf doen.
Maar het eten was super , verder de bediening zeer hulpzaam. Sfeer was prima kwaliteit voor alles een 7 .
Thea P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Was een zeer sfeer vol restaurant. Kwaliteit eten uitmuntent. Wijn kaart zeer mooie kwaliteit. Bediening warm en hartelijk. Het was een etentje voor mijn schoonmoeder haar 81 verjaardag. Zij heeft enorm genoten. En voor herhaling vatbaar. Om helemaal van uit Opheusden te komen genieten van een heerlijke avond .