Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

Over het restaurant De Olijfboom

Puur genieten van bijzondere smaken op je bord. In dit restaurant waart de passie overal rond: in de keuken, aan tafel en aan de bar. Want alleen met passie krijg je het voor elkaar je gasten keer op keer te verrassen en te verwenen met het allerbeste. Dat zie je hier op je bord en in je glas. Lekker hoeft niet per se maar één vinger lang te zijn! Eet hier seizoensgerechten met dagverse ingrediënten. Neem er een goed glas wijn bij en geniet van dit culinaire moment!

Glas champagne

Zaterdag 17.00 - 24.00 uur
Zondag 15.00 - 24.00 uur

Nancy K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
We kozen allevier voor het verrassingsmenu dat bestond uit een voorafje van rauwe tonijn met lekkere dingetjes (oa "dropzeewier"), daarna heerlijk zacht rosé vlees en een toetje van ijs met pruimenclafoutis.

De enige "kritische" opmerking zou kunnen zijn dat er wel iets meer groente bij geserveerd zou kunnen worden. Verder hebben we genoten!
Jan Paul M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Voor ons de eerste kennismaking met restaurant de Olijfboom, prettig ontvangst, fijne dames en heerlijk eten.
Een geslaagde avond.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Mooi restaurant, vriendelijke bediening en heerlijk eten! Echt een aanrader!
Sabar P.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Goed restaurant, heerlijk eten en goede bediening! Zeker voor herhaling vatbaar
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Jammer dat bij het brengen van de koffie het glas met wijn over de tafel is gegaan.
Hier werd helaas geen excuses voor gemaakt.
Bij het afrekenen is er een glas wijn in mindering gebracht.
Nancy E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Heerlijk gegeten .... zowel het voorgerecht, iberico ham en brood, als het hoofdgerecht, de mosselen en de tong waren geweldig. Voor en hoofdgerecht kwamen alleen vrij snel achter elkaar maar dit hebben ze met het dessert weer helemaal goed gemaakt. Komen zeker terug!
matthijs S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Hebben hier gisteren gegeten heb eigenlijk maar 1 woord voor : top
van binnenkomst tot het verlaten was alles gewoon goed zeker de moeite waard om hier nog een keer heen te gaan.
GMeijer-Barendrecht .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Afgelopen zaterdag weer bij de Olijfboom geweest.
We werden goed ontvangen en hebben aan de bar aperitief gedronken en uiteindelijk ook gegeten.
Hebben "Herrie op Tafel" gekozen. Het verrassingsmenu.
Was erg goed.
Wijn ook top maar goedkoopste flesje rood EUR 48,- vind ik aan de dure kant.
Bediening was goed, vlot en dacht mee.
Uiteindelijk zalige avond gehad. Rekening viel alleen een beetje tegen.
Nathalie K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
een goed verzorgd avondje uit eten. De gerechten zijn precies mooi van formaat, je gaat niet bomvol de deur uit, doen we graag nog eens!
Daisy G.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Geweldig eten en klasse bediening met echt aandacht voor de gasten! De diversiteit van de kaart maakt elk bezoek weer een nieuwe ervaring. De inrichting is prachtig en door de open keuken is goed te zien dat het personeel met liefde hun vak uitvoert. Zeer zeker aan te raden voor een gezellige, sfeervolle avond!
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Wij komen hier vanaf de eerste opening met grote regelmaat en ook nu weer een top avond gehad! Van de patanegra tot de zeetong top! Ook de wijnen , in dit geval een mooi viognier, stelden ons nimmer teleur. Gaaf om dit (nog altijd) jonge stel zo passievol aan het werk te zien. Tot gauw weer!
erika S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Ik lees alle positieve recensies en snap deze niet.Pas het menu " rommel op tafel" gegeten, en dat was het ook!
Fantasieloze gerechten, uiensoep, taaie longhaas, rubber garnaal.
De steak tartaar was het hoogtepunt.Maar daar heb je geen chef voor nodig.
Hélèn K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
2 voorgerechten om te kiezen, later terugkomen dat één van de gerechten niet op voorraad was. Een alternatief aangeboden die redelijk van kwaliteit was. Hoofdgerecht, rib-eye, werd geserveerd met veel pees. Echt niet van kunnen genieten dus. Colorado was zeer weinig smaak aan. Nagerecht, Joods appeltaartje met hang-op was prima. Ter compensatie kregen we de tegoedbonnen van restaurant-actie AH terug. Ik ga daar niet meer naar toe.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
We zijn aangenaam verrast door de sfeer, de kaart en de kwaliteit van de maaltijden. Ze hadden net steeds dat beetje meer wat maakte dat wij hebben genoten van de avond. Prijs/kwaliteit was prima, de bediening was aangenaam, de gerechten waren heerlijk en alle bijkomende zaken zijn goed geregeld.
NM V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Geweldig eten, verfijnd!
Hele goede service, geen muntthee? Regelen we dan wel via de buurrestaurants.
Menu is goed op elkaar afgestemd en voor ieder wat wils.
We komen zeker terug!
Gitte V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Oei oei wat is hier de bediening achteruit gegaan. Het eten voortreffelijk, maar het voorgerecht al opdienen als we nog aan het genieten zijn van de patta negra, geen wijn kennis en de glazen worden met de vingerserin opgepakt en neergezet, zijn echte missers te noemen.
Nee jammer maar dit is het niet meer.
M. S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
De ontvangst was vriendelijk, de inrichting zakelijk met een persoonlijke tintje. Bij het brood die overigens heerlijk was met de tapenade kwam met een bot vlees mes jammer. Het voorgerecht was heerlijk. Het hoofdgerecht viel tegen qua smaak van het stoofpotje en door de combi met de geserveerde patat hadden we beter een patatje stoofvlees in de snackbar kunnen nemen. Het dessert was slecht onder de cheesecake zat een dik plakkaat roomboter in plaats een krokante kruimel bodem. Nu was dit menu speciaal voor de AH actie en door door was de prijs een meevaller. We komen zeker niet terug.
Trudy K.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijk eten. Wel jammer dat er bij het dessert keuze uit een citroen ?? of kaasplankje er niet bij gezegd wordt dat er 5 euro pp bij komt.
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Wij hadden een genoeglijke avond. De Olijfboom is zeker een gelegenheid om nog eens terug te komen. Personeel was erg vriendelijk en galant.
OPDO-1 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Heerlijk gegeten, gevarieerde kaart, bijpassend wijnarrangement perfect, uitstekende bediening. Kortom: een aanrader!!