De Olifant

Straatweg 1 3621 BG Breukelen Nederland Kaart

Over het restaurant De Olifant

Let op: voor het IENS Festival kan ALLEEN voor 2, 3, of 4 personen worden gereserveerd op de dagen en tijden dat de promotie wordt getoond in de agenda.

Restaurant De Olifant steekt er met kop en schouders bovenuit. Chef-kok Frank Opperhuizen zorgt ervoor, dat jij geniet van heerlijke Italiaanse specialiteiten. Eerlijk, vers en met een verrassende twist. Shared dining is een echte aanrader voor iedereen die nog intenser van zijn maaltijd wil genieten. Grote planken met verschillende voorgerechtjes worden gevolgd door soep, warme Italiaanse gerechtjes en als dessert een plank met Dolci Misti. De Olifant heeft ook alle faciliteiten om te vergaderen, te feesten en te varen.

Meer informatie over restaurant De Olifant

Bushalte voor de deur
  • : Privé (gratis) parkeerterrein geschikt voor ± 80 auto's

Dinsdag tot en met zondag 17:00 - 22:00

Cor V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Goede en vriendelijke bediening. Vooral de Carpaccio was geweldig!!!
De tafel van Dinie H.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Lekker gegeten in leuk Restaurant!
Yvonne B.
Heerlijk Italiaans eten en nog wel door een Nederlandse kok, lekkere zelfgemaakte tapenade van olijven en pesto heerlijk voorafje, leuk opgemaakt en ook het hoofdgerecht was lekker.
Zeker voor herhaling vatbaar
Herman P.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Goede kwaliteit en lekker eten, ook mooi opgemaakt. Prima service. 50% korting is natuurlijk ook erg prettig.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Mooie nieuwe kaart!
Ienimini D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Tijdens het Iens-Festival voor het eerst gegeten bij De Olifant maar zeker niet voor het laatst: zeer smaakvolle gerechten en vriendelijke bediening. Vooraf huisgemaakte verse tomatensoep en carpaccio van eendenborst, als hoofdgerecht ossenhaas, tonijn en zeebaars, toe verschillende soorten ijs.
Kleine opmerking: dessert stond niet op de kaart maar daar had wel wat meer van gemaakt kunnen worden qua opmaak i.v.m. andere nagerechten.
Erlynne B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Gezellige ambiance met soepele correcte bediening. Verrassend lekker gegeten en genoten van de Italiaanse inslag. Er werd niet bezuinigd op de garnering met groen wat bij het eerste gerecht uitstekend was doch bij het tweede gerecht hetzelfde royale groen garnering was iets teveel van het goede en we hebben deze terzijde gelegd om de voortreffelijke smaak van eendenborst carpaccio wel tot haar recht te laten komen. Na dit gemeld te hebben aan de gastvrouw is dit verder achterwege gebleven.... Een voortreffelijke zet!
Het mooie smakenpallet kwam zo voortreffelijk tot haar recht. Wij gingen voor het 5 gangen verrassingsmenu en ieder volgend gerecht overtrof het voorgaande met letterlijk de kers bij dessert als bekroning van de avond.
Petje af, ga zo door Frank!
Annemarie D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten in een mooi restaurant met vriendelijke bediening. Door reservering via Iens een aangename ervaring met een prima rekening.
Narends A.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Wij hadden een slechte ervaring bij de Olifant,maar ons werd een gratis
shared dining aangeboden en hebben daardoor ervaren dat het veel beter kon.Complimenten voor de Olifant ,wij waren zeer tevreden!
Christopher O.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Voldeed geheel aan de verwachtingen
Ilya P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heel leuke verrassing om zo’n goede Italiaanse tent te vinden onder deze onverwachte schuilnaam.
Heerlijk Italiaans eten, leuke ambiance en vriendelijke bediening.
Tracey R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Mijn vriend en hebben er gegeten via de AH restaurantactie. Wel jammer dat we een aangepaste kaart kregen, waar weinig keuze was (bijv. maar 2 hoofdgerechten, vlees of vis). Ik snap het verder wel, het moet natuurlijk wel rendabel blijven, en de kwaliteit van de gerechten was gelukkig goed. De wachttijd vonden wij echter slecht. Zo hebben we bijv. een halfuur gewacht totdat we de kaart kregen (na 2 keer zelf navragen) en duurde het steeds ook erg lang voordat ze langskwamen voor bijv. het bijvullen van de drankjes. Het was wel druk die avond, maar toch vonden wij de wachttijd in verhouding tot de drukte veel te lang. Het eten werd wel snel geserveerd. Daarnaast leek de bediening ook niet altijd even professioneel ("even de speciale kaart voor jullie zoeken, die is kwijt", dingen verkeerd opschrijven).
nic G.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
De onderlinge wachttijden mogen wat korter zijn.Maar voor de rest een 8. Er moet altijd ruimte zijn om te verbeteren.
Maar wij komen zeker terug!
R S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wij waren met 6 personen en hebben heerlijk gegeten. We kozen voor het shared dining menu wat er voor zorgt dat je achterover kunt leunen en je niet verder hoeft te buigen over de menukaart. Wat een geweldig concept en de interactie met je tafelgenoten is vervolgens erg leuk. Iedereen denkt mee en helpt elkaar met het opscheppen.
Het bedienend personeel doet het prima maar maakt niet het verschil. Overall een geweldig concept.
Veronica V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wij waren er met z'n tweeën nav de AH restaurantactie. De binnenkomst was wat ongemakkelijk want er was niemand bij de ingang en we wisten dus niet goed waar we moesten wachten. De 'hoofdruimte' zag er wat gezelliger uit dan het bijzaaltje waar bij zaten. Het menu (shared dinner) dat we kozen was erg lekker met heerlijke antipasti vooraf, als hoofdgerecht vis, vlees en pasta en verschillende smakelijke dessertjes. De bediening was vriendelijk, maar helaas niet scherp: er werd niet goed in de gaten gehouden of we nog iets te drinken hadden, dat was echt een minpunt. Er was geen toiletpapier op de dameswc. Kortom: het eten was top, alles eromheen kon beter.
matthijs-van-eck .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wij hebben hier nu voor de derde keer gegeten en alle keren was het goede keus!
Vooral het concept 'shared dining' , keuze uit verschillende Italiaanse gerechten, was een groot succes.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Shared dining concept toegepast met vrienden, eten was wederom prima. Het was wel druk en rumoerig in de grote zaal, vorige keer zaten we in de opkamer (een stuk rustiger). Leuk vlotte en spontane bediening.
28121942 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
ontvangst was redelijk, bediening aan tafel goed.
Menu keuze volgens bord met Albert Heijn menu, met prijs voor twee personen.
Er is geen haastig gedoe van bediening om snel ruimte voor nieuwe gasten te maken.
Alles verliep n een rustige sfeer.
Kortom: voor herhaling vatbaar.
janvanlith .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Heerlijk gegeten tegen een redelijke prijs. De bediening was prima. De inrichting vond ik wat mager. Al met al een cijfer 7.
Louis S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wij hebben een fijne avond gehad met heerlijke gerechten, 'n aanrader voor een gezellig etentje met z'n tweeen of met vrienden, gunstig gelegen. Erg plezierig was de diversiteit aan kleine gerechtjes.
Narends A.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wij hebben met de AH actie gegeten,5,50 bijbetaald p.p., voor een shared dinner.
Helaas was het eten onder de maat,vooral het hoofdgerecht ,drie bakjes volgegooid met overgaar en vet eten.
Er was niet vermeld dat er mosselen inzaten waar één van ons allergisch voor is.Wij gaan hier niet meer naartoe.