De Olifant

Straatweg 1 3621 BG Breukelen Nederland Kaart

Over het restaurant De Olifant

Let op: voor het IENS Festival kan ALLEEN voor 2, 3, of 4 personen worden gereserveerd op de dagen en tijden dat de promotie wordt getoond in de agenda.

Restaurant De Olifant steekt er met kop en schouders bovenuit. Chef-kok Frank Opperhuizen zorgt ervoor, dat jij geniet van heerlijke Italiaanse specialiteiten. Eerlijk, vers en met een verrassende twist. Shared dining is een echte aanrader voor iedereen die nog intenser van zijn maaltijd wil genieten. Grote planken met verschillende voorgerechtjes worden gevolgd door soep, warme Italiaanse gerechtjes en als dessert een plank met Dolci Misti. De Olifant heeft ook alle faciliteiten om te vergaderen, te feesten en te varen.

Meer informatie over restaurant De Olifant

Bushalte voor de deur
  • : Privé (gratis) parkeerterrein geschikt voor ± 80 auto's

Dinsdag tot en met zondag 17:00 - 22:00

Gertjan B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Zaterdag 14 november met 2 personen gegeten erg lekker gegeten top!! Een vijfgangen menu portie grote was top mooi service heerlijk op smaak alles. Een hele andere kant van de Italiaanse keuken geproeft met subtiele smaken en verfijning. Wij begonnen met een tartaar van zwaardvis met ansjovis, de tweede gang was krokant gebakken mul op een perfect gegaarde palingrisotto met een saus van langoustine, ook dit was geweldig ( nadeel de mooie kom waar het in geserveerd word eet lastig) derde gang heerlijke pompoensoep met gamba's helemaal niks mis mee, hoofdgerecht was ravioli gevuld met eend gebraden parelhoenfilet en een heerlijke saus van diverse paddestoelen, dessert was een selectie van de kaart en is zeker de moeite waard. Heerlijke blend van oa chardonnay gedronken. Kortom een top avond in een schitterend restaurant
Nanda I.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening- echt een aanwinst voor Breukelen! En gezellige sfeer door inrichting. Een aanrader
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Hier heerlijk gegeten op ons verzoek heeft de kok Frank een heerlijke proeverij gemaakt
De pasta met knoflook en een pitje en scampi heerlijk de antipasti kan niet beter de hazenpeper heerlijk goed opmaak niets overheersend
Het restaurant ziet er goed uit alles heerlijk in rust bediening goed en vlot kortom ik kom erzeker teru g
André M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Wie in de veronderstelling verkeert dat de Olifant een doorsnee pizzarestaurant is, komt tot de aangename ontdekking dat het hier een serieus restaurant betreft met een uitstekende Italiaanse menukaart. Wij hebben met 4 personen genoten van al het heerlijks dat chef-kok Frank Opperhuizen met liefde en passie ons heeft voorgeschoteld. De dames kozen het 3-gangen verrassingsmenu en de heren maakten hun keuzes uit de kaart. Wij hebben top gegeten en als extra verrassing serveerde Opperhuizen en zijn bediende Nienke ons een geweldig smaakvol en uitgebreide 'plank' met diverse nagerechten. Wij komen hier zeker terug !!
teusfas .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Het vernieuwde restaurant / evenementenlocatie De Olifant is een Italiaans restaurant geworden. De inrichting is warm en sfeervol. Het eten is goed en de met name de risotto met vis is een aanrader! De porties zijn riant en de bediening attent. Ook een aanrader is de creme brulee met basilicum.
Jet V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Ontzettend lekker geluncht! Een plankje met zowel warme als koude antipasti voor twee personen als voorgerecht en mijn risotto met zeevruchten was ook heerlijk. En mijn tafelgenoot bestelde een salade die ook erg lekker was.
Een aanrader!
alex7 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Wij aten hier van de zomer op het terras en waren benieuwd naar de nieuwe formule. Wij vonden het Italiaanse een beetje tegenvallen. Brood vooraf was wel goed voor elkaar. We aten er o.a de pasta met scampi en risotto met zeevruchten. We mistte smaak. Gerechten werden in kleine schaaltjes geserveerd en dat was onhandig eten. Service was attent en gastvrouw ging alle tafels langs. We dronken een eenvoudige Pergolino rosé voor 19,50 de fles. Het bezoek heeft ons niet getriggerd om er nog eens te gaan eten.