De Olifant

Straatweg 1 3621 BG Breukelen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 42.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Tiramisu
      Gelato Italiano
      Tortino

Over het restaurant De Olifant

Let op: voor het IENS Festival kan ALLEEN voor 2, 3, of 4 personen worden gereserveerd op de dagen en tijden dat de promotie wordt getoond in de agenda.

Restaurant De Olifant steekt er met kop en schouders bovenuit. Chef-kok Frank Opperhuizen zorgt ervoor, dat jij geniet van heerlijke Italiaanse specialiteiten. Eerlijk, vers en met een verrassende twist. Shared dining is een echte aanrader voor iedereen die nog intenser van zijn maaltijd wil genieten. Grote planken met verschillende voorgerechtjes worden gevolgd door soep, warme Italiaanse gerechtjes en als dessert een plank met Dolci Misti. De Olifant heeft ook alle faciliteiten om te vergaderen, te feesten en te varen.

Meer informatie over restaurant De Olifant

Bushalte voor de deur
  • : Privé (gratis) parkeerterrein geschikt voor ± 80 auto's

Dinsdag tot en met zondag 17:00 - 22:00

Wim V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Prima en ruim voldoende en smaakvol.
Coen B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Met 7 personen heerlijk gegeten middels shared dining. Alles was lekker. Vriendelijke bediening en een fijne akoestiek. Hier gaan we zeker snel terugkomen.
pauline29 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk verfijnd Italiaans eten. Een aanrader! Wij hebben genoten van het eten en de wijn. Enige minpunt vinden wij de inrichting. Het restaurant is niet knus. Maar dat is ook niet te verwachten als het ook een evenementenlocatie is.
Hugo D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. Het shared dining is een echte aanrader!
Thomas C.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Gastvrouw was ingetogen vriendelijk. Mag pro actiever zijn en meer hartelijkheid tonen.
Bibi W.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Alle 4 zeer tevreden heerlijk gegeten en een lust voor het oog, mooie gerechten en heerlijk op smaak.
Komen graag een keer terug
Cristel B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Leuke ontvangst, gezellig interieur. Lekker gegeten in combinatie met uitstekende Italiaanse wijn.
Geen lange wachttijden tussen de gangen door. Ruime keuze aan lekkere desserts.
Susanne O.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk gegeten, Italiaans met een moderne twist. Alles was geweldig op smaak. Ook buiten de kaart verschillende mogelijkheden, niets is te gek voor de chef kok. Leuke ambiance en heel goede prijs kwaliteit verhouding. Echt een aanrader!
Jeannette B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Onze bruiloft is door de Olifant verzorgd.
Vanaf het begin is er gekeken wat er in ons plaatje en budget paste.
We hebben een geweldige dag gehad, ook met de open sloep.
Daarnaast ook veel complimenten gehad van de gasten over het diner.
Bediening tijdens het feest was goed, deels aan de bar halen maar ook dat degene die zaten bediend werden. (zelf vind ik dat dit vaak niet zo is bij bruiloften)
De olifant heeft onze verwachtingen overtroffen.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Zeer vriendelijke en gastvrije bediening. Gerechten zijn om te smullen. Diverse huiswijnen van hoge kwaliteit. Ruime parkeergelegenheid. Gewoon doen!!!
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Na 2 keer lekker gegeten te hebben, was deze avond een domper. De gefrituurde hapjes was donkerbruin en het vlees zo zout dat we het hebben laten staan. Voor diegene onder ons die een ander gerecht kreeg, leek het alsof alles op het bord gekwakt was. Misschien een hele slechte dag van de kok. Wel echt een afknapper. Weet ook niet zeker of ik nog een poging ga wagen.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Ik voel mij niet snel geroepen om een recensie te schrijven, je mag tenslotte veel verwachten voor je geld en ik vind dat "goed"de minimale norm zou moeten zijn. Bij de Olifant werd mijn verwachting echter enorm positief overtroffen. Want wat mag je verwachten van het zoveelste Italiaanse restaurant ? Nou, in dit geval heel veel !!! Wij hebben ongelofelijk lekker gegeten, echt een culinair feestje! Wij hadden de tapasplankjes (drie verrukkelijke gangen). De bediening was enorm sympathiek en tot mijn verbazing de rekening heel mild. We gaan snel weer bij jullie eten!
Manon N.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Vanavond heerlijk gegeten met een vriendin, uiterst vriendelijk ontvangen door de gastvrouw.

Heerlijke antipasti plank vooraf met heerlijke verse producten, vooral de inktvisringen waren verrukkelijk! Vervolgens hebben we als hoofdgerecht de eendenborst en de lamsboutjes genomen. Dit werd door de chefkok Frank aan tafel gebracht.
Wat een enorme fijne man waarbij je ziet dat er passie voor eten is.

Door de fijne ambiance en de fijne service komen wij hier zeker nog een terug!
Marjo V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vanavond gegeten bij de Olifant in Breukelen. We hebben ons laten verrassen door de chefkok Frank. En dat is wat wij kregen een verrassing aan verschillende Italiaanse voorgerechtjes, hoofdgerechten en desserts. Allemaal heerlijk. Het zag er super verzorgd uit. Het was een genot om naar te kijken en om t op t eten. Alles werd uitgeserveerd en gepresenteerd door een attente en vriendelijke bediening. Echt een aanrader. We komen hier zeker weer terug. Groot compliment.
Bibi W.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Gisteravond gegeten, in een woord heerlijk. Prachtige plank met lekkere dingen erop. Tussendoor nog mooie sopa di pesce ( vissoep met diverse soorten vis en gamba) een ravioli met lamsbout met lamscotelletjes.
Na een plank met diverse desserts met panna cota, tiramisu limoncello ijs en nog meer lekkere dingen. Wij hadden fles witte huiswijn ook heerlijk. De bediening was top leuke vriendelijke vrouw. Ambiance ook top heel mooi met smaak en warm aangekleed.
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
De olifant is niet zo heel lang geleden veranderd van keuken. Italiaans georiënteerde gerechten staan er nu op de geplastifeerde pagina. Tevens wordt er tijdens de uitleg een fotolijstje op de tafel gezet met daarin de actie van de proeverij. Dit oogt zo goedkoop. Niet meer doen. Het was ontzettend rustig toch deed de vriendelijke dame haar uiterste best om het ons naar de zin te maken. Het interieur, tja. Het was een combinatie van stijlen door elkaar.
Landelijk, de lampen, gordijnen, kleurkeuze van de muren.
Modern, de tafels en stoelen, de roomdivider.
Industrieel, sommige accessoires.
Het eten viel tegen. De anti pasti kon mij niet bekoren vooral door de calamares. Die zeker niet zelfgemaakt zijn. Daarna risotto. Mijn favoriete gerecht. Ook die viel tegen. Er zat weinig tot geen smaak aan.
Jammer.
Moto P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
We komen in diverse restaurants door Nederland maar dit was een top restaurant met een huiselijke sfeer. Goed toegankelijk voor (minder) valide. Nog nooit zo'n lekkere carpaccio gegeten. Ook de Zuppa di pomodoro is een aanrader. Voor vegetarisch eten kan je hier ook goed terecht en degene die ons bediende dacht heel goed mee en had kennis van de producten. Zelf had ik een Petto d'anatra in padella genomen en wat een smaak sensatie was dat, heerlijk vooral het zoet van de bessenjam in combinatie met het gerecht.. De kok verraste ons met een heerlijk plankje van Frankje. Totaal kon je zien dat hier met verse producten werd gewerkt. Degene die deze culinaire gerechten niet kan waarderen zouden hun smaakpapillen moeten ontwikkelen. Voor ons een onvergetelijk heerlijke avond voor het team een 10+ en tot ziens.
Anna-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Heerlijk gegeten met een grote groep. Genoeg keuze. Gegeten in een aparte zaal wat lekker was voor ons, maar ook rustig voor de andere gasten.
Laurenske S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Ivm vermijden file op de A2 diner genuttigd bij de olifant. Fijn gemakkelijk parkeren. Bij binnenkomst vallen de verschillende ruimtes op. Één geschikt voor maximaal 24 personen en een zaal + borrelgedeelte voor zomaar 60 personen. Restaurantgedeelte apart, helaas weinig tafels met uitzicht naar buiten. Zeer vriendelijke ontvangst. Broodjes met lekkere pesto en tapenade vooraf. Een primi - groot als hoofdgerecht genomen, wat resulteerde in 5 cannalloni vegetarisch. Heerlijk bereid!! Na de derde nam smaak wel wat af. Beter toch als primi nemen (kleiner portie). Verbetering zijn mogelijk: andere huiswijn (maar dat is ook het voornemen begrijp ik), salade (rucola met pijnboompitten & dressing) kan denk ik smakelijker en de prijs/kwaliteit meer in verhouding, nu te duur voor wat je krijgt. Of kwaliteit omhoog of prijs omlaag. De aankleding vind ik wat kil, zeker niet Italiaans, noch strak modern. Mooi pand, dat zeker. Service: prima.
RobertPe .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Voortreffelijk geluncht in De Olifant, waar tegenwoordig gerechten uit de Italiaanse keuken worden geserveerd. Niets op aan te merken. Verse gerechten, gegrild, smaakvolle combinaties. En ook de wijnkaart is betaalbaar met een verrassende biologische pinot grigio.
Zeer vriendelijk personeel!

Tussen Breukelen en Maarssen, makkelijk aan te rijden, geen gedoe met parkeren.