De Olifant

Straatweg 1 3621 BG Breukelen Nederland Kaart

Over het restaurant De Olifant

Restaurant De Olifant steekt er met kop en schouders bovenuit. Chef-kok Frank Opperhuizen zorgt ervoor, dat jij geniet van heerlijke Italiaanse specialiteiten. Eerlijk, vers en met een verrassende twist. Shared dining is een echte aanrader voor iedereen die nog intenser van zijn maaltijd wil genieten. Grote planken met verschillende voorgerechtjes worden gevolgd door soep, warme Italiaanse gerechtjes en als dessert een plank met Dolci Misti. De Olifant heeft ook alle faciliteiten om te vergaderen, te feesten en te varen.

Meer informatie over restaurant De Olifant

Maandag tot en met zondag 17:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant De Olifant

Louis S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wij hebben een fijne avond gehad met heerlijke gerechten, 'n aanrader voor een gezellig etentje met z'n tweeen of met vrienden, gunstig gelegen. Erg plezierig was de diversiteit aan kleine gerechtjes.
Narends A.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Wij hebben met de AH actie gegeten,5,50 bijbetaald p.p., voor een shared dinner.
Helaas was het eten onder de maat,vooral het hoofdgerecht ,drie bakjes volgegooid met overgaar en vet eten.
Er was niet vermeld dat er mosselen inzaten waar één van ons allergisch voor is.Wij gaan hier niet meer naartoe.
Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten met vrienden, shared dining vind ik een geweldig, feestelijk en gezellig concept! Dit was de tweede keer in een paar maanden dat we in de Olifant geweest zijn, gerechtjes heerlijk en gevarieerd. Bediening zoals het hoort, attent en vriendelijk. Onze complimenten! We komen hier zeker gauw terug.
gertvendrig .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten in keurige restaurant met vriendelijke bediening. Geluidsniveau zou door verbetering van de accoustiek wat minder storend gemaakt kunnen worden.
MHelmer .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Eten was heerlijk. Bediening vriendelijk. Eten kwam wel snel achter elkaar.
Jammer van de kunststof stoelen. Geeft geen echt zit comfort voor een avondje tafelen.
Gerda V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Goede prijs/kwaliteit, prettige bediening, goede sfeer. Aanrader! Over 2 weken gaan we weer, daar kijk ik al naar uit. Er is overigens ook ruime parkeergelegenheid.
m M.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
wij zijn met de A.H. actie geweest, onze keuze was een Italiaans restaurant om lekkere pasta te kunnen eten.
Er was voor de actie een speciaal (klein) keuze menu gemaakt.
Helaas bestond het hoofdgerecht uit de keuze varkenshaas of zeebaarsfilet, met bijbetaling wel een Italiaans voorgerecht kunnen krijgen, echt jammer dat er geen lekkere pasta bij het hoofdgerecht stond.

Wat we wel gegeten was heerlijk. maar toch ........
Connie V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Heerlijk gegeten
Leuk, lekker en gezellig !!
Gaan we zeker nog eens doen, met de Albert Hein kortingskaart, anders te duur voor mij. ????
Janneke Janey R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Erg lekker gegeten! Het eten was zeker van goede kwaliteit ! Gezellig sfeer en ambiance. Ik kom zeker terug ! Lekkere varkenshaas en mooie op gemaakte borden !
wijmie F.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Een prachtig modern ingericht restaurant. Hoewel het behoorlijk vol was toch een snelle bediening. Eten van goede kwaliteit
Lo E.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Shared dining gekozen. Veel lekkere hapjes, genoeg voor een volwaardige maaltijd. Ook de huiswijn was prima.
Vriendelijke bediening.
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Wijn was niet erg smaakvol, de gerechten waren matig. Borden waren netjes opgemaakt. Bediening was redelijk. Wij gaan niet nog eens.
Job B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Wij kozen voor 'sharing dinner' van het restaurant.
Alle 3 de gangen waren van een hoge kwaliteit en smaakten uitstekend. Het was alleen jammer dat er een grote groep zat te eten met veel drank op en dus teveel lawaai. Na een opmerking daarover aan de bediening werd het gelukkig iets rustiger.
Meta D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Een geweldige maaltijd in een mooi restaurant met een fijne sfeer. Een topper, wat kan Frank goed koken!????
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Paar foutjes mijn man kreeg een ander drankje, voorgerecht was in eerste instantie voor twee personen ipv vier! Bediening vriendelijk, maar te weinig personeel! Nogmaals eten was heerlijk! Dus al met al????
Ruud X.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
AH menu was goed verzorgd met keuzemogelijkheid
Porties waren ruim en prima op smaak
De saltim boca was lekker maar een eigen interpretatie van het origineel
Al met al aan te bevelen
Ronaldo S.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Vriendelijke hulpvaardige bediening. Maar wat was het eten, zout. De vis was precies goed gebakken helaas het bedje van groenten en kappertjes zorgde voor een zeer vochtig en ongezellig bord. Toetjes behoeven wat extra liefde,
Ellen Z.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Wij zijn van Italiaanse origine en vonden het eten absoluut NIET Italiaans. Bij de vitello tonnato was het vlees goed, maar de saus was niet van tonijn, wat essentieel is. De saltimbocca hetzelfde. Vlees was goed, maar absoluut geen saltimbocca. De verhoudingen in de tiramisu waren niet goed. Wij hebben ons best gedaan de teleurstelling dat het eten niet aan onze verwachtingen voldeed (ha, vanavond lekker Italiaans eten) opzij te zetten, omdat het eten zeker goed was, maar absoluut niet Italiaans en dat is dan toch jammer. Vitello tonnato en tiramisu zijn geen moeilijke gerechten, dus even kijken hoe het echt hoort.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Bijzonder vriendelijke en attente bediening en een verrukkelijk keuzemenu.
I.t.t. eerdere ervaringen hadden we beslist niet het gevoel dat ons AH-arrangement door het restaurant werd 'terugverdiend' op ingrediënten of extra dure drankjes.

Jammer was dat andere gasten - en hun kinderen - consequent de deur naar de koude gang lieten openstaan. De bediening was daar overigens prima alert op, maar wijzelf hebben toch zeker een keer of 10 de deur dicht moeten doen.
Elsje D.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Op aanraden van anderen hier terecht gekomen van de AH actie; we kozen voor de 'deelgerechten', iets duurder dan het normale 3-gangenmenu. Voorgerecht prima, antipasti de Italiaanse proeverij, smakelijk. Het hoofdgerecht viel ons tegen, geen fantasie van de kok, of juist wel? Een kip-, vis- en vegetarisch (pasta) gerecht, om wederom met elkaar te delen, wel smakelijk maar simpel. Dessert goed, veel keus maar allemaal van tevoren klaar gemaakt, wederom dus simpel en in hand omdraai op tafel. Niettemin toch lekker gegeten, brood vooraf en water gratis.... Tafel naast was wel wat aanwezig/rumoerig!