De Olifant

Straatweg 1 3621 BG Breukelen Nederland Kaart

Over het restaurant De Olifant

Restaurant De Olifant steekt er met kop en schouders bovenuit. Chef-kok Frank Opperhuizen zorgt ervoor, dat jij geniet van heerlijke Italiaanse specialiteiten. Eerlijk, vers en met een verrassende twist. Shared dining is een echte aanrader voor iedereen die nog intenser van zijn maaltijd wil genieten. Grote planken met verschillende voorgerechtjes worden gevolgd door soep, warme Italiaanse gerechtjes en als dessert een plank met Dolci Misti. De Olifant heeft ook alle faciliteiten om te vergaderen, te feesten en te varen.

Meer informatie over restaurant De Olifant

Maandag tot en met zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Bar , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
ienemienex .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Recent wederom bij de Olifant gegeten. Dit restaurant blijft een aanrader. Leuke kaart met voldoende variatie en, nog belangrijker, zeer mooi opgediend en erg lekker. Complimenten voor Frank! Bediening is ook uitstekend. Ambiance is prima met gelukkig niet al te veel tafels in de ruimte. Gezellig levendige sfeer.
Hannerieke S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Eten was lekker maar het is er erg rumoerig. En de deur blijft steeds open staan waardoor we wel 8 keer zijn opgestaan om hem dicht te doen.
joost F.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
we hebben heerlijk gegeten met de AH kaart. Er was een alternatief, wat keurig is meegedeeld.Hebben wegeen gebruik van gemaakt. Ijswater geen probleem! is in veel restaurants vaak een lastig iets...
kortom: voor herhaling vatbaar.
Gonnie V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
De bediening was erg vriendelijk en zeer behulpzaam. Wij hebben er heerlijk gegeten. Wijn goed. Het was een gezellig avondje uit, met onze muziekband.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Prima en ruim voldoende en smaakvol.
Coen3000 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Met 7 personen heerlijk gegeten middels shared dining. Alles was lekker. Vriendelijke bediening en een fijne akoestiek. Hier gaan we zeker snel terugkomen.
pauline29 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk verfijnd Italiaans eten. Een aanrader! Wij hebben genoten van het eten en de wijn. Enige minpunt vinden wij de inrichting. Het restaurant is niet knus. Maar dat is ook niet te verwachten als het ook een evenementenlocatie is.
Hugo D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. Het shared dining is een echte aanrader!
Thomas C.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Gastvrouw was ingetogen vriendelijk. Mag pro actiever zijn en meer hartelijkheid tonen.
Cato1993 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Alle 4 zeer tevreden heerlijk gegeten en een lust voor het oog, mooie gerechten en heerlijk op smaak.
Komen graag een keer terug
Cristel B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Leuke ontvangst, gezellig interieur. Lekker gegeten in combinatie met uitstekende Italiaanse wijn.
Geen lange wachttijden tussen de gangen door. Ruime keuze aan lekkere desserts.
Susanne O.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk gegeten, Italiaans met een moderne twist. Alles was geweldig op smaak. Ook buiten de kaart verschillende mogelijkheden, niets is te gek voor de chef kok. Leuke ambiance en heel goede prijs kwaliteit verhouding. Echt een aanrader!
Jeannette B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Onze bruiloft is door de Olifant verzorgd.
Vanaf het begin is er gekeken wat er in ons plaatje en budget paste.
We hebben een geweldige dag gehad, ook met de open sloep.
Daarnaast ook veel complimenten gehad van de gasten over het diner.
Bediening tijdens het feest was goed, deels aan de bar halen maar ook dat degene die zaten bediend werden. (zelf vind ik dat dit vaak niet zo is bij bruiloften)
De olifant heeft onze verwachtingen overtroffen.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Zeer vriendelijke en gastvrije bediening. Gerechten zijn om te smullen. Diverse huiswijnen van hoge kwaliteit. Ruime parkeergelegenheid. Gewoon doen!!!
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Na 2 keer lekker gegeten te hebben, was deze avond een domper. De gefrituurde hapjes was donkerbruin en het vlees zo zout dat we het hebben laten staan. Voor diegene onder ons die een ander gerecht kreeg, leek het alsof alles op het bord gekwakt was. Misschien een hele slechte dag van de kok. Wel echt een afknapper. Weet ook niet zeker of ik nog een poging ga wagen.
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Ik voel mij niet snel geroepen om een recensie te schrijven, je mag tenslotte veel verwachten voor je geld en ik vind dat "goed"de minimale norm zou moeten zijn. Bij de Olifant werd mijn verwachting echter enorm positief overtroffen. Want wat mag je verwachten van het zoveelste Italiaanse restaurant ? Nou, in dit geval heel veel !!! Wij hebben ongelofelijk lekker gegeten, echt een culinair feestje! Wij hadden de tapasplankjes (drie verrukkelijke gangen). De bediening was enorm sympathiek en tot mijn verbazing de rekening heel mild. We gaan snel weer bij jullie eten!
Manon N.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Vanavond heerlijk gegeten met een vriendin, uiterst vriendelijk ontvangen door de gastvrouw.

Heerlijke antipasti plank vooraf met heerlijke verse producten, vooral de inktvisringen waren verrukkelijk! Vervolgens hebben we als hoofdgerecht de eendenborst en de lamsboutjes genomen. Dit werd door de chefkok Frank aan tafel gebracht.
Wat een enorme fijne man waarbij je ziet dat er passie voor eten is.

Door de fijne ambiance en de fijne service komen wij hier zeker nog een terug!
Marjo V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vanavond gegeten bij de Olifant in Breukelen. We hebben ons laten verrassen door de chefkok Frank. En dat is wat wij kregen een verrassing aan verschillende Italiaanse voorgerechtjes, hoofdgerechten en desserts. Allemaal heerlijk. Het zag er super verzorgd uit. Het was een genot om naar te kijken en om t op t eten. Alles werd uitgeserveerd en gepresenteerd door een attente en vriendelijke bediening. Echt een aanrader. We komen hier zeker weer terug. Groot compliment.
Cato1993 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Gisteravond gegeten, in een woord heerlijk. Prachtige plank met lekkere dingen erop. Tussendoor nog mooie sopa di pesce ( vissoep met diverse soorten vis en gamba) een ravioli met lamsbout met lamscotelletjes.
Na een plank met diverse desserts met panna cota, tiramisu limoncello ijs en nog meer lekkere dingen. Wij hadden fles witte huiswijn ook heerlijk. De bediening was top leuke vriendelijke vrouw. Ambiance ook top heel mooi met smaak en warm aangekleed.
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
De olifant is niet zo heel lang geleden veranderd van keuken. Italiaans georiënteerde gerechten staan er nu op de geplastifeerde pagina. Tevens wordt er tijdens de uitleg een fotolijstje op de tafel gezet met daarin de actie van de proeverij. Dit oogt zo goedkoop. Niet meer doen. Het was ontzettend rustig toch deed de vriendelijke dame haar uiterste best om het ons naar de zin te maken. Het interieur, tja. Het was een combinatie van stijlen door elkaar.
Landelijk, de lampen, gordijnen, kleurkeuze van de muren.
Modern, de tafels en stoelen, de roomdivider.
Industrieel, sommige accessoires.
Het eten viel tegen. De anti pasti kon mij niet bekoren vooral door de calamares. Die zeker niet zelfgemaakt zijn. Daarna risotto. Mijn favoriete gerecht. Ook die viel tegen. Er zat weinig tot geen smaak aan.
Jammer.