De Olifant

Straatweg 1 3621 BG Breukelen Nederland Kaart

Over het restaurant De Olifant

Restaurant De Olifant steekt er met kop en schouders bovenuit. Chef-kok Frank Opperhuizen zorgt ervoor, dat jij geniet van heerlijke Italiaanse specialiteiten. Eerlijk, vers en met een verrassende twist. Shared dining is een echte aanrader voor iedereen die nog intenser van zijn maaltijd wil genieten. Grote planken met verschillende voorgerechtjes worden gevolgd door soep, warme Italiaanse gerechtjes en als dessert een plank met Dolci Misti. De Olifant heeft ook alle faciliteiten om te vergaderen, te feesten en te varen.

Meer informatie over restaurant De Olifant

Maandag tot en met zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Bar , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
mbouwmeester .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Heerlijk gegeten, goede en vriendelijke bediening. Mooi terras en binnen stoer en sfeervol ingericht.
Echt een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Beste mensen,

Al bij binnenkomst viel het ons op dat een gezelschap van 5 personen dominant aanwezig was.
We zijn van tafeltje veranderd, omdat het ons vreselijk stoorde. Eén van de dames van het personeel had niet de intentie het gezelschap vriendelijk te verzoeken zachter te praten. We hebben toen naar een plaats gezocht waar we minder last hadden van het gezelschap. We konden letterlijk verstaan waar ze het over hadden. Meerdere gasten hebben bij nader inzien een ander tafeltje opgezocht.

Het diner zelf.
Ik vond de varkenshaas erg zout. Bij een volgende gelegenheid zal ik beslist vragen geen of erg weinig zout toe te voegen. Het voorgerecht en dessert waren goed.
Erg positief vond ik dat de achtergrond muziek niet dominant was. Net genoeg voor de sfeer.
judith V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijk gegeten, heerlijk buiten gezeten. Er was van tevoren aangegeven dat er ook een bruiloft was en dat er ook een DJ zou draaien vanaf 9 uur. Maar daar hebben we geen last van gehad omdat we buiten zaten. Maar al hadden we binnen gezeten, ook niet, want zo hard ging de muziek niet. Prima eten, niet alles van het AH actie menu is nou typisch Italiaans, maar wel erg lekker!
heleen17 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Heerlijke vooral klassieke Italiaanse gerechten, soms met een twist. De bediening was helaas teleurstellend. We zaten in een hoek van het terras en vielen daardoor van begin tot eind wat 'buiten de boot' zowel qua tempo als qua service: wel kraanwater geserveerd (top!), maar geen glazen erbij. Als klap op de vuurpijl op de rekening veel meer drankjes berekend dan gedronken. Jammer want het eten is echt prima.
otten257 .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten(we komen er vaker, zeker een aanrader, ook met AH Actie scheelt het wel. Kortom heerlijk gegeten, goede bediening en een goede aardige kok
dixie S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten! Heerlijke Italiaanse keuken met leuke gerechten en een goed glas wijn. Het AH menu biedt ruim voldoende keuze en de prijs-kwaliteit was voor ons helemaal top! Ambiance was prima op een mooi plekje aan de Vecht. Ruim voldoende parkeerplaatsen. Gaan er zeker nog eens eten. Dank aan de keukenbrigade.
Broekhuizen B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Het was een mooi restaurant met een goede bediening en een heerlijk 3-gangenmenu voor € 39,50 per persoon.
De hoeveelheid eten was ruim voldoende. Aaanbevelens waardig voor een ieder.
Hedy T.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Onze eerste ervaring bij de Olifant en was goed. De mogelijkheden die je krijgt geboden om uit te kiezen is ruim. Ondanks dat het niet overdreven druk was, was de service qua drank enigszins traag. Eten is smaakvol en het sharing diner concept is aan te bevelen. Gaan zeker nog een keer terug.
A H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk gegeten in sfeervol restaurant maar geen vervolg bezoek!
Ongeschikt voor rolstoelgebruikers:
- Toegang vanaf de parkeerplaats ligt met los grind.
- Geen invalidenplekken.
- Geen rolstoeltoilet
In 2016 is het verdrag van de VN geratificeerd en vanaf 2017 moeten ook gelegenheden voor iedereen, (in alle redelijkheid) toegankelijk zijn.
Opgenoemde feiten kan men u nu aanklagen (Wet gelijke behandeling) en dan gaat dit uw bedrijf veel geld kosten kosten en alsnog verplichten tot aanpassingen.
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
AH men 2 personen voor 39,50.
Goede keuzemogelijkheden bij 3 gangen. Voor 5,50 pp extra proeverijen mogelijk bij voor hoofd en nagerecht. Heel leuk !
rositasiebe .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
wij bezochten voor de eerste keer het restaurant en wel in het kader van de Albert hein actie, en dachten gewoon proberen. Maar wij waren blij verrast, Zowel met het restaurant als onze keuze van de proeverij die was in een woord heerlijk! Echt een aanrader en royaal de kleine opslag waard. Komen zeker een keer terug.
Rina H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Met ah restaurantactie gegeten, ze hadden een heerlijk 3 gangen keuzemenu samengesteld, was heerlijk weer dus lekker buiten gezeten,op het laatst wel last van muggen
Yaris1975 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
We hebben heerlijk gegeten. Fijn dat ze van te voren aangaven dat er een feest zou zijn vanaf 20.30 uur. Daar hebben wij rekening mee gehouden en zijn we wat vroeger gekomen. Hij hadden in ons gezelschap iemand die aan zijn gehoor heeft. Alleen jammer dat het ontvangst wat minder was.
Shirley H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Ik vond het personeel erg aardig en attent, de kok heeft ook zijn best gedaan te voldoen aan ons dieet (glutenvrij/lactosevrij).

Wat ons opviel is dat de stoelen op het terras niet fijn zitten voor het eten, zijn wel goed als je achterover leunt om bij bv koffie drinken.
Jolijda B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk gegeten. Komen zeker nog een keer terug met familie en vrienden. Ontvangst was vriendelijk, het uitserveren van de gerechten met goede pauzes er tussen.
Hester H.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Wij hebben heerlijk Italiaans gegeten (risotto met asperges, heerlijke anti pasta en een smakelijke dessert van allerlei kleine hapjes. Het is een mooie locatie en heeft een prettige sfeer met hel vriendelijk personeel
ienemienex .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Recent wederom bij de Olifant gegeten. Dit restaurant blijft een aanrader. Leuke kaart met voldoende variatie en, nog belangrijker, zeer mooi opgediend en erg lekker. Complimenten voor Frank! Bediening is ook uitstekend. Ambiance is prima met gelukkig niet al te veel tafels in de ruimte. Gezellig levendige sfeer.
Hannerieke S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Eten was lekker maar het is er erg rumoerig. En de deur blijft steeds open staan waardoor we wel 8 keer zijn opgestaan om hem dicht te doen.
joost F.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
we hebben heerlijk gegeten met de AH kaart. Er was een alternatief, wat keurig is meegedeeld.Hebben wegeen gebruik van gemaakt. Ijswater geen probleem! is in veel restaurants vaak een lastig iets...
kortom: voor herhaling vatbaar.
Gonnie V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
De bediening was erg vriendelijk en zeer behulpzaam. Wij hebben er heerlijk gegeten. Wijn goed. Het was een gezellig avondje uit, met onze muziekband.