De Oesterij

• Af te huren
6,4
Jolie67 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Wij hadden de Franse oesters en die waren zalig. Daarna een schaars pannetje met mosselen. We moesten bijzonder lang wachten. De dames naast ons waren al klaar toen wij nog aan ons voorgerecht moesten beginnen, terwijl ze later plaatsnamen aan de tafel dan wij.
Ik vroeg of wij een fruits de mer konden delen, maar niets was mogelijk. Dat scheelde wel veertig euro. Per persoon. Na een riante rekening zijn wij snel elders voor een frietje gegaan.
Kortom, goede Franse oesters, maar een slecht restaurant. Van klantbeleving of klanttevredenheid hebben ze hier nog niet gehoord.
Goedemiddag,
Dank voor uw bezoek en spijtig om te horen dat wij niet aan uw verwachtingen hebben voldaan.
Erg jammer omdat er in onze gedachte een hele gezellige sfeer was zondag en ondanks de drukte alle gerechten vlot de keuken hebben verlaten.
Graag komen we u tegemoet voor uw riante rekening van €47,90. We zouden graag voor jullie een rondleiding/rondvaart/oesterproeverij verzorgen zodat u naast het proeflokaal ook onze informatieve activiteiten kunt meebeleven.
Met vriendelijke groet,
Jean Dhooge, Oesterij

PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Enige tijd geleden waren we aangenaam verrast toen we hier onverwacht kwamen lunchten.
Misschien omdat de nieuwigheid eraf was, en omdat het te koud was voor het terras, waren we deze keer minder enthousiast.
De Oosterscheldekreeft van mijn partner leek aanzienlijk kleiner dan vorige keer (hoewel het gewicht volgens de bediening iets groter was), en smaakte minder.
Mijn gestoomde oesters (13 stuks) met hollandaiseschuim waren prima en bevielen eigenlijk beter dan de impérials met vinaigrette die ik in april had. Wel jammer dat onder het zeewier waarop de oesters werden geserveerd oorwormen kropen.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Heerlijk zitten op het buitenterras met zicht op de oesterputten. Dan weet je dat het daarover zal gaan. De Oesterij heeft een beperkte kaart. Oesters, kreeft en mosselen en aanpalende fruits de mer. De mosselen waren er niet (meer) gezien het seizoen. Maar wat er wel was........
We namen vooraf de huisgemaakte kreeftensoep. Wat een verrukkelijke soep. Prachtige kleur, diepe geur en de smaak die zo typerend is voor deze (h)eerlijke soep. Goede stukken brood en boter erbij. En onwaarschijnlijk goed gevuld met kreeft.
Daarna de oesters. Altijd lastig als je aan tafel niet echt oesterfans hebt zitten. Ik probeer ze altijd te bewegen toch te proeven. De oesters met de vinaigrette smaakten naar meer maar mijn disgenoten werden pas echt enthousiast van de gegratineerde oesters. Laten we het er maar ophouden dat dit een eerste stap is naar de naturel oester.
Goede wijnkaart, aardige attente bediening en dan dat uitzicht. Wat wil een mens nog meer.
Uitstekend voor de lunch, wat minder voor de avond gezien de beperkte kaart.