De Oale Marckt

Marktstraat 18 7642 AL Wierden Nederland Kaart

Over restaurant De Oale Marckt

Twentse gastvrijheid

Door de strakke, maar warme inrichting en de typische Twentse gastvrijheid voel je je bij De Oale Marckt al gauw helemaal thuis. En in deze ontspannen staat is het natuurlijk een fluitje van een cent om het er eens echt van te nemen. Laat je in de watten leggen door de sympathieke bediening en geniet van de kunsten van de keuken. Die verrassen je met regionale kwaliteitsproducten en ouderwetse smaken. Pure nostalgie!

Meer informatie over restaurant De Oale Marckt

• Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Tijdens ons verblijf in een (leuk) B&B in Bruchterveld kwamen we terecht in dit strak en toch sfeervol ingerichte restaurant. We werden vriendelijk ontvangen en bij het bekijken van de menukaart viel ons op dat er bij elk gerecht een bijpassende wijn werd geadviseerd en er stond een allergenenvermelding bij.
Vanwege het erg uitgebreide ontbijt wilde ik 2 voorgerechten bestellen (was geen enkel probleem) en ik kon daarbij de volgorde en de hoeveelheid aangeven.
Wat heb ik van de huisgerookte eendenborst op een warme aardappelrosti met witlofsalade en mosterddressing genoten! De poffertjes van pastinaak gegratineerd met Twentse Bunkerkaas, peer, walnootjes en granaatappeldressing waren goed voor een culinair orgasme. De licht gebonden mosterdsoep met een pluk zuurkool en gerookte eend van mijn partner werd zo geserveerd dat je zelf de zuurkool en eend aan de soep kon toevoegen en zag er aantrekkelijk uit. Ik heb dus een lepeltje geproefd en het smaakte heerlijk. Zijn gebakken heilbot met een preistoof en crème van mierikswortel viel echter tegen. De heilbot was namelijk niet echt op smaak gebracht.
Daarbij werd zowel lekkere friet als gebakken aardappeltjes (wat minder van smaak), salade en een heerlijke vruchtencompote - voldoende voor 2 personen - geserveerd.
Ik had echt geen ruimte meer voor een ‘gewoon’ dessert en koos toen voor het Dessert-compleet: koffie met een mini crème brûlee, chocobrownie, bonbon e.d.
Ook dit was me te veel. Na de lekkere latte macchiato, creme brûlee en 1 bonbon ben ik gestopt. Mijn man koos voor een cappuchino en die smaakte goed, net als zijn rode port (zou ik bijna vergeten): daar werd hij erg blij van.
Dit restaurant ligt op te grote afstand van onze woonplaats, maar anders…..!
Ikzelf zou hier graag terugkomen (mijn man was ietsje minder enthousiast); voor de sfeer, het vriendelijke personeel, maar vooral om mijn smaakpupillen te laten verwennen.

Ilonapierik .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Lekker gegeten, moesten soms wat lang wachten ivm drukte. Verder top! Zag er gezellig uit. Zeker aan te raden bij vrienden en kennissen!
Herman M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
We hadden iets te vieren en daarom Mark gevraagd of de keuken zijn gang wilde gaan, met dien verstande dat we graag lekkere kleine gangetjes wilden hebben. Nu dat is prima verlopen. Een mooie amuse van Twents Nagelholt met een poffertje van pastinaak. Daarna twee geweldige vis gerechtjes gevolgd door een mooi wildgerecht en afgesloten met een nagerecht en felicitaties in chocola op het bord geschreven. Ook deze keer weer echt genoten van de kookkunsten van het Oale Marckt team en natuurlijk van de ongedwongen bediening en fijne uitleg van de gangen op onze borden.
J.p.a.lubbers .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Gisteravond met 4 personen hier gegeten met de actie van AH.
Het eten was erg lekker vooral het voorgerecht de vitello tonato .
Ook het hoofdgerecht was erg lekker de entrecote de zalm en de spies.
Erg vriendelijk personeel en een goede service in een gezellige ambiance in het centrum van Wierden. Zeer aan te bevelen voor een avondje uit eten.
Hans_Wierden .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Heerlijk avondje uit. Gezellig restaurant . Goede kaart. Gekozen wildmenu voortreffelijke smaak.
Dit menu, zolang als het op de kaart staat, zeker een aanrader.
Meesg89 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Het eten bij de Oale Marckt was heerlijk, seizoensgebonden gerechten. De huiswijn smaakte uitstekend en de service en bediening was erg prettig.
Flnd0902 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Dik in orde Eten goed Tafel verzorgd Bediening door zeer vriendelijke jongeman Ontvangst correct en vriendelijk We werden naar tafel begeleid Tussendoor werd kort geïnformeerd naar onze wensen Geen lange wachttijd tussen de gangen.
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Super mooie inrichting , vriendelijke bediening , en heerlijk gegeten, echt een aanrader. Goed samengesteld menu, keuze voor iedereen, goeie combinatie en ingespeeld op het seizoen . Ook heerlijke wijn erbij ..
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Mooi interieur, goed stoelen, gezellig verlicht en prima kwaliteit eten en bediening.
Gevarieerde kaart en prijs kwaliteit in goede verhouding. Kalfsentrequote lekker dik en zacht, puntzak friet en andere bijgerechten maken het af. Wijnen ook passend te krijgen bij de gerechten.
De koffie compleet na is lekker heet en prima verzorgd.
We komen zeker terug!
Bertjan5 .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2015
Ze hadden een mooi AH menu samengesteld. Heel vriendelijke bediening en ontspannen sfeer. Heerlijk gegeten. Stuk voordeliger maar niet minder in kwaliteit.
Dat is goede reclame. Onze hartelijke dank.
ASJN .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Een heerlijk voorgerecht gehad. De Wierdense salade. Als hoofdgerecht de boeuf bourginon gehad. Deze was zeer smakeloos wat echt wel heel jammer was. Het toetje was echter weet heerlijk
Tjjeurissen .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Deze keer in het kader van de AH restaurant actie naar dit voor ons bekende restaurant. Er kon gekozen worden uit een speciaal hiervoor samengestelde kleine kaart, ruim genoeg om voor ieder wat wils te bieden; dessert was keuze van de kok. Bediening was attent, vriendelijk en vakkundig als altijd, sfeer gemoedelijk en huiselijk. De bereiding van de gerechten was als altijd dik in orde. Door deze actie voor 70 euro met vier personen kunnen eten (exclusief drankjes); mooi om te zien dat ze daarvoor ook echt kwaliteit bieden.
S.hulsink .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Gewoon een gezellige en gemoedelijke avond gehad .Super
Heerlijk gegeten alle lof.
Beslist aan te raden wij zullen het door vertellen.
D.ter.avest .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
we hebben heerlijk gegeten in een gezellige entourage. Gastvrije ontvangst. De bediening was zeer goed. een aanrader. Voor - en hoofdgerecht zeer goed, nagerecht goed
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Vriendelijke attente bediening. Keuze uit AH menukaart was voldoende. Gerechten waren uitstekend. Nagerecht was een plezierige verrassing! Van harte aanbevolen
Josmagdatornij .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Er hangt een gezellige sfeer in dit restaurant.
Het personeel is bijzonder vriendelijk en attent.
Ze tonen interesse in de bezoekers van hun restaurant en zijn niet opdringerig.
Het eten was voortreffelijk. Ik heb als voorgerecht de Twentse Salade met kip gehad, als hoofdgerecht twee spiesen met verschillend vlees en als nagerecht een bord met ijs en mousse. We kregen desgewenst aanvulling van de zaken die niet voldoende waren, zoals de pommes frites.
Al met al een gezellig avondje uit met vrienden en een tevreden klant.
Lindavanderhauw .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Goede en vriendelijke service, een mooi en gezellig restaurant en super lekker eten. Ik kom zeker een keer weer! We hadden een AH restaurant menu en konden per gang kiezen uit 4 gerechten. Het toetje stond wel vast, maar dat was een heerlijke proeverij. Top!
E.kokke3 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
De sfeer was prima; wel was het heel stil in het restaurant. De bediening was correct maar wel vriendelijk. De keuze uit 'het keuzemenu' was beperkt maar wel voldoende. Voor dit geld, € 32,50 was wellicht een 'verrassingsmenu van de kok' een aanrader.

Cynthiaslettenhaar .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Het was allemaal heerlijk! Ik vond het een echte verwennerij! Ik heb nog kaarten van de ah over en die ga ik zeker nog eens gebruiken bij de Oale Markt.
Lieme F.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Een openbaring voor ons. Van voor tot nagerecht bijzonder smaakvol, fantastisch opgemaakt en uiterst prettig met uitleg opgediend. Grote complimenten.
Hebben een heerlijke avond gehad en willen graag op de hoogte gehouden worden van nieuwe initiatieven.
Onze dank.
Vr. gr.