De Noordmolen

• Af te huren , Terras
Erg kort
Boy B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Gisteravond met gezelschap hier voor het eerst wezen eten. Vanwege de grootte van de groep was er gekozen voor een beperkt keuzemenu. Zelf had ik carpaccio vooraf, hertenbiefstuk als hoofdgerecht en een soort 'grand dessert' toe. Technisch valt er weinig op aan te merken maar de bereiding, ingrediënten en opmaak worden waarschijnlijk al in de eerste klas van de koksschool geleerd. Geen enkele verassing qua smaak of ingrediënt. Ik vermoed dat men dit al jaren ongewijzigd opdient.
Personeel vriendelijk maar af en toe te dominant. een medewerker praat zo snel dat de helft van onze gasten er niets van konden verstaan.
Nog een keer terug? Privé absoluut niet. Zakelijk misschien omdat de molen voor buitenlandse gasten toch iets verassend is.
R_K .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Er was geen prosecco maar de cava was prima. Het brood bij binnenkomst was ruim voldoende maar de broodkorst was keihard en de kruidenboter ook. Waarschijnlijk was het gewoon zo'n boterworst van de groothandel die uit de vriezer wordt gehaald en in plakjes gesneden. In het glas Italiaanse rode wijn, dat volgens de ober het laatste uit de fles was, dreven allemaal kurkkruimels. Vreemd. Het voorgerecht was coquilles en gamba's geserveerdin een grote schelp die met aardappelpuree op het bord gelijmd was. Dit was erg lekker. De beleefde ober/eigenaar zei al 30 jaar op deze locatie te zitten. Het hoofdgerecht was picanha, een soort biefstuk. Deze was heerlijk: 10 punten. Er lag ook aardappelgratin of quiche op het bord. Deze was magistraal. De patat was ook goed. De mayo ook maar je moest er dan wel apart om vragen. De koffie was ruim voldoende tot goed. Al met al werd mijn humeur er een stuk beter van.
Robert V. W.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Met buitenlandse gasten eten in een molen is een mooi begin. Het vervolg in de Noordmolen was niet slecht maar voldeed niet aan de kennelijk te hoge verwachtingen. Het kan zou veel beter met enige aanpassingen.

De entourage - een molen - is geweldig, maar je ziet er binnen er weinig van. Zon schittert hinderlijk in het water, waardoor je verblind wordt in het donker. Interieur snakt naar een update na zo veel jaar. Gebruik de gehele molen. Alleen de eerste laag komt wat benauwd over.

Service is attent en erg vriendelijk, maar slaat wat door naar opdringerig. Adviseer, maar duw niet door op het tong hoofdgerecht als klanten dat kennelijk niet willen, hoe beroemd ook. Blijf ook wat op de achtergrond en vraag niet te indringend wat klanten doen voor werk... Dat past niet.

Eten is zeker niet slecht, maar inspireert nergens. Ook de wijnen zijn behoorlijk, maar niet spannend of verassend. 'Sleets' en te romig/traditioneel zijn de aanduidingen die zich opdringen. Dat is jammer want de eigenaar is enthousiast genoeg. Tijd voor wat verandering.
Michel W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Weer eens na lange tijd bij Noordmolen binnengelopen. Het was een rustige avond met maar enkele bezette tafeltjes. Daardoor had de eigenaar (vermoed ik) alle tijd om een gezellig praatje te maken. Wat een babbelkous, maar wel heel aardig.
We hadden beiden als voorgerecht de proeverij Noordmolen, een verzameling van heerlijke voorgerechten die ook als losse gerechten op het menu staan. Alhoewel alles ontzettend lekker was, sprong de ganzenlever er bovenuit. Die gaan we nog eens eten!
Als hoofdgerecht hadden we de lamsrack & lamsfilet (perfect en enorme portie!) en de sukade welke ook prima was. Het dessert van speculaasparfait was een prima sluitstuk van deze maaltijd. Erg lekker en niet te zoet, precies goede maak te pakken. Leuke entourage is oude molen van Schiedam.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Lekkere visschotel gegeten, de bij geserveerde sla was weinig bijzonder. Huiswijn is te duur voor het gebodene. Sfeervolle ambiance, prettige bediening.
De prijzen zijn aan de hoge kant.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Het was alweer 8 jaar geleden dat wij hier gegeten hadden. Dit keer waren wij er ter ere van de verjaardag van mijn schoonbroer.
Het interieur en de aankleding is volgens mij de laatste 30 jaar niet veranderd. Als je van authentieke molens houdt is dat zeker geen minpunt.
Eten en bediening waren op wat slordigheden na prima in orde, maar wat ons betreft niet in verhouding tot de prijs. Inmiddels zijn er genoeg restaurants die hetzelfde bieden voor minder geld.
In de toekomst zullen we hier zeker nog wel eens komen, maar dat kan nog wel een paar jaar duren.
GerhardPieter .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
onlangs een lunch genoten. Leuke locatie, zeker om niet-nederlandse gasten mee naar toe te nemen. Niet heel hip. Eten was goed maar niet heel erg bijzonder.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Eerste keer bij de noordmolen maar nooit meer.
We hebben met 6 personen gegeten, bij de noordmolen, helaas waren er maar 3 tafels bezet, het eten was goed maar de bediening was bijzonder zal ik maar zeggen, de borden werden onder onze handen vandaan gehaald terwijl we nog niet klaar waren met eten, mag je niet verwachten in restaurant in deze prijs klasse. Maar goed het ergste moest nog komen het afrekenen, we vragen de rekening 434 euro, de drie mannen leggen ieder 3 briefjes van vijftig neer, word nog een keer extra nageteld is dus 450 euro, even later wil de ober beweren dat er maar 410 euro is betaald, schaamteloos!! Wij weten 100% zeker dat we 450 euro hebben betaald.
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Van buiten een super mooie locatie. Van binnen helaas wat ouderwets/achterhaald. We hebben wel erg lekker gegeten. Maar weinig spannends. De wijnen pasten niet geheel bij het eten. Iets wat ik voor deze prijs wel had gehoopt. Al met al prima eten en erg aardige bediening, maar voor dit geld is beter te krijgen in de buurt.
S. D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Al verschillende keren hier gegeten. Laatste keer viel tegen qua bijgerechten. Kalfszwezerik was prima klaargemaakt. Jammer dat je alleen wat (zachte) patatjes en wat rauwkost erbij kreeg. Je merkt dat men hier ook aan het bezuinigen is. Dat kan niet in een restaurant met deze prijsklasse.
H. H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2012
Na een historische bridgetocht door Schiedam,kwamen we in de met 33 meter kaphoogte grootste molen van de wereld terecht.Niet alleen als restaurant maar ook als windkorenmolen in gebruik.Gezellig terras aan het water,waar we eerst een goede Merlot huiswijn dronken.Bij binnenkomst lachen de koks je reeds toe en wordt je door de vriendelijke bediening via de trap naar het knusse restaurantgedeelte gebracht.We begonnen met een gerookte visplateu van goede kwaliteit en daarna een echte Noordzee tong.Perfect in de roomboter gebakken met een licht krokant korstje.Prijs/kwalitei in balans.