De Noordmolen

Noordvest 38 3111 PH Schiedam Nederland Kaart

Over het restaurant De Noordmolen

Al 40 jaar is restaurant de Noordmolen een begrip in Schiedam. Logisch, want een diner in de historische molen vergeet je niet snel. Het interieur omarmt je als een fijne jas; gezellig, zacht verlicht, warm, en de dikke stenen muren zorgen voor een heerlijke akoestiek. Het menu is klassiek Europees, waarbij een mooi evenwicht is gevonden tussen vis en vlees.

Meer informatie over restaurant De Noordmolen

Maandag t/m vrijdag 12.00 - 22.00 uur
Zaterdag 17.00 - 22.00 uur
Zondag gesloten

Jouw recensie over het restaurant De Noordmolen

Peter F.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Uiterst vriendelijke bediening en geweldig eten! Sim en John maken aan iedere tafel een praatje, maar hebben precies in de gaten wat er gebeurt. Een prachtige oude molen met een authentieke sfeer. Wij waren er om ons huwelijks jubileum te vieren. Dit was de eerste keer maar zal zeker niet de laatste zijn.

In 1 woord geweldig!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Met vrienden hier een hele gezellige avond doorgebracht. Er was een grote groep eters aanwezig maar de gastheren zorgden ervoor dat we net even voorliepen op de groep wat ervoor zorgde dat het eten op een juist tempo doorkwam. Vooraf de proeverij gekozen. Een mooi geheel van bijna alle voorgerechten op de kaart. Wat warm moest zijn was ook goed warm en de smaak was voortreffelijk. Erg prettig is ook dat er gewoon kraanwater bij de wijn geserveerd wordt. Als hoofdgerecht de rib eye gekozen ook dit gerecht was mooi uitgebalanceerd en precies zoals je mag verwachten. Als nagerecht gekozen voor de klassieker crêpes suzette. (Jammer is wel dat men dit gerecht niet aan tafel afmaakt door het ter plekke te flamberen) aan de smaak doet het niets af maar het ziet er wel leuk uit. De maaltijd zijn we geëindigd met thee en koffie.
Corina K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Weer in de noordmolen gegeten. Eten was echt super lekker, service weer top, niets is te veel. We komen snel weer terug.
Theo H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Verrassend aardige locatie, fraaie inrichting restaurant. Goede keuken, bediening vriendelijk maar te joviaal aan tafel. Jammer ! Het bezoek aan dit restaurant viel dus tegen.
Leonardo P.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Mooi geluncht met 2 voorgerechten: bisque en proeverij. Goed bereid. Fraaie locatie met niet zo fraaie stadsvernieuwing er tegenover.
Marjo V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Gezellige avond, vriendelijke ontvangst, lekker eten.
Mariëtte Y.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Teveel gevraagd naar familielid die bewust niet meegenomen was.
Te vaak gevraagd of alles naar wens was
Corina K.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Een prachtige locatie met heerlijk eten en super leuke bediening. Een echte aanrader.
Vooral de Argentijnse ossehaas is echt heerlijk.
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Gisteren met Braziliaanse collega's bij de Noordmolen gegeten.
Hebben gekozen voor het 3-gangen menu. Was smakelijk geheel.
Prima ambiance en uiterst vriendelijke gastheer.
Gert Jan D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Met een groep van ongeveer 20 mesen op een woensdag wezen eten. Wij hadden een apart zaaltje helemmal boven in de molen. De bovenste verdiepingen zijn moeijlijk te bereiken voor mindervaliden.
Er was een menu besproken: zalm o f kalfsfricandeau vooraf . Zalm relatief weinig. Kalfsvlees ruim voldoende. Hoofdgerecht kabeljouw of kalfsribeye. Kabeljauw mooi gebakken. Hele opmaak van de gerechten behoorlijk gedateerd en weinig spannend. Voor de bediening was een extra jongen ingehuurd zonder ervaring, jammer.
Desert was lekker, goed ijs, maar ook niet spbannend. De filterkoffie was treurig.
Prijs kwaliteit kan ik niet beoordelen, iemand anders betaalde de rekening. Voor mijn gevoel aan de dure kant.. Misschien is de bestaande clientele tevreden, ik vond het te gedateerd, niet direct een aanrader, ondanks de locatie.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Prima eten en zeer attente vriendelijke bediening. Hier gaan we zeker nog een keer naar toe.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten .Sfeervolle ambiance . Prima gastheren.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Prima eten in een gezellige omgeving. Prijzen aan de hoge kant maar goed in verhouding tot de kwaliteit. Schappelijke prijs voor een menu. Goede huiswijn. Bediening doet zijn best om je een leuke avond te bezorgen. Geeft suggesties zonder dwingend over te komen. Gaan hier zeker weer naar toe.
boy B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Gisteravond met gezelschap hier voor het eerst wezen eten. Vanwege de grootte van de groep was er gekozen voor een beperkt keuzemenu. Zelf had ik carpaccio vooraf, hertenbiefstuk als hoofdgerecht en een soort 'grand dessert' toe. Technisch valt er weinig op aan te merken maar de bereiding, ingrediënten en opmaak worden waarschijnlijk al in de eerste klas van de koksschool geleerd. Geen enkele verassing qua smaak of ingrediënt. Ik vermoed dat men dit al jaren ongewijzigd opdient.
Personeel vriendelijk maar af en toe te dominant. een medewerker praat zo snel dat de helft van onze gasten er niets van konden verstaan.
Nog een keer terug? Privé absoluut niet. Zakelijk misschien omdat de molen voor buitenlandse gasten toch iets verassend is.
R_K .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Er was geen prosecco maar de cava was prima. Het brood bij binnenkomst was ruim voldoende maar de broodkorst was keihard en de kruidenboter ook. Waarschijnlijk was het gewoon zo'n boterworst van de groothandel die uit de vriezer wordt gehaald en in plakjes gesneden. In het glas Italiaanse rode wijn, dat volgens de ober het laatste uit de fles was, dreven allemaal kurkkruimels. Vreemd. Het voorgerecht was coquilles en gamba's geserveerdin een grote schelp die met aardappelpuree op het bord gelijmd was. Dit was erg lekker. De beleefde ober/eigenaar zei al 30 jaar op deze locatie te zitten. Het hoofdgerecht was picanha, een soort biefstuk. Deze was heerlijk: 10 punten. Er lag ook aardappelgratin of quiche op het bord. Deze was magistraal. De patat was ook goed. De mayo ook maar je moest er dan wel apart om vragen. De koffie was ruim voldoende tot goed. Al met al werd mijn humeur er een stuk beter van.
Roberto V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Met buitenlandse gasten eten in een molen is een mooi begin. Het vervolg in de Noordmolen was niet slecht maar voldeed niet aan de kennelijk te hoge verwachtingen. Het kan zou veel beter met enige aanpassingen.

De entourage - een molen - is geweldig, maar je ziet er binnen er weinig van. Zon schittert hinderlijk in het water, waardoor je verblind wordt in het donker. Interieur snakt naar een update na zo veel jaar. Gebruik de gehele molen. Alleen de eerste laag komt wat benauwd over.

Service is attent en erg vriendelijk, maar slaat wat door naar opdringerig. Adviseer, maar duw niet door op het tong hoofdgerecht als klanten dat kennelijk niet willen, hoe beroemd ook. Blijf ook wat op de achtergrond en vraag niet te indringend wat klanten doen voor werk... Dat past niet.

Eten is zeker niet slecht, maar inspireert nergens. Ook de wijnen zijn behoorlijk, maar niet spannend of verassend. 'Sleets' en te romig/traditioneel zijn de aanduidingen die zich opdringen. Dat is jammer want de eigenaar is enthousiast genoeg. Tijd voor wat verandering.
Michel W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Weer eens na lange tijd bij Noordmolen binnengelopen. Het was een rustige avond met maar enkele bezette tafeltjes. Daardoor had de eigenaar (vermoed ik) alle tijd om een gezellig praatje te maken. Wat een babbelkous, maar wel heel aardig.
We hadden beiden als voorgerecht de proeverij Noordmolen, een verzameling van heerlijke voorgerechten die ook als losse gerechten op het menu staan. Alhoewel alles ontzettend lekker was, sprong de ganzenlever er bovenuit. Die gaan we nog eens eten!
Als hoofdgerecht hadden we de lamsrack & lamsfilet (perfect en enorme portie!) en de sukade welke ook prima was. Het dessert van speculaasparfait was een prima sluitstuk van deze maaltijd. Erg lekker en niet te zoet, precies goede maak te pakken. Leuke entourage is oude molen van Schiedam.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Lekkere visschotel gegeten, de bij geserveerde sla was weinig bijzonder. Huiswijn is te duur voor het gebodene. Sfeervolle ambiance, prettige bediening.
De prijzen zijn aan de hoge kant.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Het was alweer 8 jaar geleden dat wij hier gegeten hadden. Dit keer waren wij er ter ere van de verjaardag van mijn schoonbroer.
Het interieur en de aankleding is volgens mij de laatste 30 jaar niet veranderd. Als je van authentieke molens houdt is dat zeker geen minpunt.
Eten en bediening waren op wat slordigheden na prima in orde, maar wat ons betreft niet in verhouding tot de prijs. Inmiddels zijn er genoeg restaurants die hetzelfde bieden voor minder geld.
In de toekomst zullen we hier zeker nog wel eens komen, maar dat kan nog wel een paar jaar duren.
GerhardPieter .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
onlangs een lunch genoten. Leuke locatie, zeker om niet-nederlandse gasten mee naar toe te nemen. Niet heel hip. Eten was goed maar niet heel erg bijzonder.