De Nonnerie

Langegracht 51 3601 AK Maarssen Nederland Kaart

Over restaurant De Nonnerie

Culinair genieten op topniveau

Nieuwe concepten, bekende smaken in een verrassend jasje gieten, lokale ingrediënten en oog voor duurzaamheid. Chef Robert McAdoo en zijn brigade doen er alles aan om je te laten genieten. De gerechten zien eruit als kunstige schilderijtjes. Neem een hap en je wordt weggeblazen door de geweldige smaken. Het team van de Nonnerie zorgt ervoor dat het je aan niks ontbreekt aan tafel. Gastvrijheid is er geen vakterm, maar een karaktereigenschap.

Tip: op het Nassauplein aan de achterzijde van het pand is genoeg parkeergelegenheid.

Meer informatie over restaurant De Nonnerie

Bushalte om de hoek (Kaatsbaan)
  • Kom je met de auto?
    Navigeer naar het Nassauplein om aan de achterzijde van het pand uit te komen op de parkeerplaats.
  • : Eigen parkeerplaats & gratis parkeren in de buurt

Maandag t/m zaterdag vanaf 18:00 uur
Zondag gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Catering , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Zeer sfeervol restaurant. De bediening laat te wensen over. Borrelnootjes en olijfjes blijven tot aan het eind staan, Je moet meerdere malen vragen om broodjes die dan ook nog niet echt lekker warm zijn. Van wijn heeft degene die serveert niet veel verstand. Slechts één witte, rosé en rode huiswijn op glas en geen goed wijn arrangement dat goed past bij de gerechten. Als je aangeeft de wijn niet lekker te vinden bij het gerecht wordt geen moeite gedaan om een betere wijn aan te bieden.
Gerechten op zich smaakvol maar ik had meer verwacht voor een restaurant met redelijk goede naamsbekendheid.
Al met al beneden verwachting maar wel sfeervol
JeCe-en-Jolien .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Leuke ontdekking, geholpen door de publicatie van Lekker. Eenvoudige kaart met beperkte keuze maar heerlijke gerechten en prachtige wijnen. Prima service en deskundige uitleg bij wijn & gerechten.
E E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Weer heerlijk en mooi gegeten. Helaas was het dit keer erg rustig. Drie tafeltjes voor de vrijdagavond.... Er was dan ook maar een dame die onze tafels bediende en zij was meteen duizendpoot, van somelier tot ober, van jassen aannemen tot afrekenen. Hoop dat het volgende keer weer drukker is.

Ook hadden we het drie gangen menu, weer, en dat heeft dezelfde minimini hapjes als het 7 gangen menu. Kortom zelfs wij, twee matig etende dames, gingen nog met trek de deur uit.... Het zag er allemaal even prachtig uit hoor, maar gerechten van maximaal 3 eetlepels omvang per gang maken de naam drie gangen menu eigelijk niet waar. Mooi maar jammer. Voor het 6 of 7 gangen menu, kan ik uit ervaring zeggen, is het perfect.
Anneke L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Restaurant week!
Met collega’s die dit mooie restaurant in Maarssen nog niet kenden, weer super gegeten!
We hadden het menu uitgebreid met een tussen gang. Daarbij een (BOB) wijn arrangement.
Vooraf weer een mooie amuse creatie van de chef. De volgende gangen gaven mooi opgemaakte borden met heerlijk eten.
Het was allemaal weer heel lekker, “goede wachttijden” tussen de gangen, leuke bediening!
Bij De Nonnerie voel je je altijd een welkome gast.
Het was weer TOP en voor herhaling vatbaar!
Bart P.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Een gezellige culinaire avond bij De Nonnerie. De bediening was goed, leuk en professioneel. De gerechten zijn niet alleen een lust voor het oog, maar smaken ook voortreffelijk. Prijs/kwaliteit-verhouding is prima voor elkaar. Kortom, topavond! We gaan hier zeker terugkomen.
SamPollatu .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Lekker gegeten maar niet super bijzonder voor de prijzen die gevraagd worden. Bediening wat ongemakkelijk bij de uitleg van de gerechten. Mooi, groot restaurant aan het water met naar verhouding een kleine achtertuin. Er zijn mooiere plekken in Maarssen om met lekker weer buiten te eten. Het was ook niet heel druk waardoor het niet heel gezellig wordt in z'on groot restaurant.
Jessica O.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Wij waren die dag in ondertrouw gegaan en hebben dat gevierd bij de Nonnerie. Heel attent kregen we van de uiterst vriendelijke bediening een glaasje prosecco van het huis als felicitatie. Die dag was er een nieuwe kaart; voor de bediening soms een beetje wennen en knutselen. De kaart bestaat eigenlijk uit twee kaarten met diverse gangen menu's. Wij wilden echter onze gerechten kiezen; dit werd mogelijk gemaakt en gewoon aangeslagen als een menu waardoor de kosten niet opliepen. Erg prettig mee gedacht! De gerechten waren verassend, uiterst prachtig opgemaakt en heel lekker. En door de amuses gingen we ook nog met een volle buik naar huis (en dat is ook wel eens anders in ster waardige zaken). Kortom: hier gaan wij vaker komen
Mariahastreiter .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Al het 3e keer makten wij gebruik van de aanbieding van de Nonnerie.
Het was ook dit weer een geslaagde avond:
Wij hebben genoten van het heerlijke 4 gangen zomermenue en de uitstekende bijpassende wijnen.
Die sommelier/bediening was erg enthousiast en kundig en heeft elke gang van het menue uitgelegd en waarom hij de betreffende wijn erbij uitgezocht had!
Wij zijn al benieuwd op het volgende keer!
Kgoris .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We hebben gegeten met zijn 6en. Het was een smaaksensatie!! Leuke bediening die ook meedenkt! Kortom, absolute aanrader!
HubertVoskuijl .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Alhoewel wij niet in Nederland wonen, proberen we toch twee of drie keer per jaar te gaan eten bij de Nonnerie. HET bewijs dat het ons daar uitstekend bevalt!
Zie ook onze eerdere reviews. Dit keer viel ons met name de uitstekende service op van de bediening. Zowel de sommelier (sorry, ik weet zijn naam niet meer) en Marjolein scoren een dikke 10! Ze wisten dat wij vaker bij de Nonnnerie hadden gegeten en kenden zelfs nog onze voorkeuren op het gebied van het diner, maar ook met betrekking tot de wijn. En niet alleen dat. De service was uiters attent en toch onzichtbaar. Wij kennen veel sterren restaurants waar ze daar niet aan kunnen tippen!
Ik vraag me al jaren af wanneer de heren van Michelin een keer wakker worden. De Nonnerie hoort tenminste thuis bij de restaurants met 1 ster.
Kortom, we komen zeker weer terug!
Sonneke12 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Altijd fijn om naar de Nonnerie te gaan: heerlijk gegeten, met name de risotto en black angus van de big green egg waren goed. Service is zowel correct als persoonlijk. Goede wijnen!
Activerica .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Goede bediening. Goede sfeer. Prijs kwaliteit verhouding prima. We hadden gebruik gemaakt van hun aanbieding en waren erg tevreden. Zeker een aanrader
ArddeJong .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Blijft altijd plezierig terugkomen bij de Nonnerie. Tafel keurig gedekt en het heerlijke Iens 4 gangen menu gegeten. Precies goede porties met mooie verfijnde smaken. Vooral de black Angus met bijzondere kruiden was erg lekker. Prima bediening in een goed tempo. Gewoon een erg goed restaurant!.
Kroon.roy73 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wederom bij de Nonnerie gegeten met de Iens diner deal. Uitstekend vier gangen diner met amuse, water en koffie voor een zeer scherpe prijs. Aanrader!
Thea F.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Voor de 2e keer gebruik gemaakt van de dinnerdeal. Hoofdmaaltijd met vlees viel ons tegen. niet zo vervijnd. De daarbij behorende wijn smaakte wrang. Gevraagd om andere wijn. Die smaakte overigens verrukkelijk.
Prijs en kwaliteit stond niet in verhouding helaas.
Nawor .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Wat een goede Iens deal, voor 37,50 op topniveau 4 gangen gegeten met water, koffie, amuses en friandises. Mooie opmaak van de borden, smaken waren in balans en in mooi historisch pand aan de gracht. Hier komen we snel weer terug.
Marinalameris .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk menu, mooie afwisseling! Prima bediening en ook goed tempo (niet te veel tijd tussen de gangen en vlot koffie).
Ank D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten en goede uitleg bij de gerechten. Alles zag er prachtig uit. We hebben een topavond gehad. Alleen de tweede fles water wilde niet komen.
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
We maakten gebruik van het uiterst complete IENS-Dinner-Zomerdeal. Aperitief zoals gebruikelijk weer heel spannend. Amuses waren een plaatje en het bedenken daarvan alleen weggelegd voor een zeer vakkundige en enthousiaste keukenbrigade. Tartaar van zeebaars en de daarop volgende risotto met zomer truffel zeer smaakvol en ook geserveerd als een plaatje. Aangezien ik een forse eter ben kwam de black angus als een prima aanvulling. Prachtig gegaard en super van smaak. Dessert van Sacher tarte ook weer een kunstwerk op zich. Helaas één minpuntje: bij het afrekenen werd ons gevraagd of het bedrag van de rekening zo bleef, ofwel moest ik nog niet wat fooi toevoegen. Maar ik betaal altijd de rekening met mijn card en geef de fooi in contanten. Jammer, maar wij blijven gewoon terugkomen..
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wederom met mijn echtgenote van een prima Iens dinerdeal genoten. Iets minder verrassend dan voorgaande deals. Maar zonder meer een TOP avond gehad.
Leuke amuses, alle gerechten mooi opgemaakt. De zeebaars tartaar en het Sache Tarte dessert waren onze favorieten.
Beiden gekozen voor het BOB wijnarrangement. Dat gaan we meer doen. Wat een uitstekende combinaties. Het maakt het diner helemaal compleet.
Tel hierbij op de enthousiaste, professionele toelichting van de sommelier; alsmede de attente bediening van de rest van het team (Maarten : complimenten !!) en je snapt dat we hier nog veel vaker gaan komen.