Over het restaurant De Nonnerie

Culinair genieten op topniveau

Nieuwe concepten, bekende smaken in een verrassend jasje gieten, lokale ingrediënten en oog voor duurzaamheid. Chef Robert McAdoo en zijn brigade doen er alles aan om je te laten genieten. De gerechten zien eruit als kunstige schilderijtjes. Neem een hap en je wordt weggeblazen door de geweldige smaken. Het team van de Nonnerie zorgt ervoor dat het je aan niks ontbreekt aan tafel. Gastvrijheid is er geen vakterm, maar een karaktereigenschap.

Tip: op het Nassauplein aan de achterzijde van het pand is genoeg parkeergelegenheid.

Meer informatie over restaurant De Nonnerie

Bushalte om de hoek (Kaatsbaan)
  • Kom je met de auto?
    Navigeer naar het Nassauplein om aan de achterzijde van het pand uit te komen op de parkeerplaats.
  • : Eigen parkeerplaats & gratis parkeren in de buurt

Maandag t/m zaterdag vanaf 18:00 uur
Zondag gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Catering , Engels gesproken , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
marco K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijk gegeten zoals altijd! En elke keer word je weer verrast door verschillende smaken. Dus echt een aanrader om er te gaan eten.
Erry D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Een mooi en sfeer restaurant. Heerlijk gegeten en genoten van een mooi menu met bijpassend wijnarrangement!
Cor S.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
En wederom bewees, zowel de keuken als het bedienend personeel, dat dit een top restaurant is. Dit keer gekozen voor een Deal, die in samenwerking met DiningCity, was georganiseerd. Wat een heerlijk en uitdagend menu. Vooral de proeverijen bij zowel het voor- als nagerecht waren verrassend. Het leek enigszins riskant om bij het voorgerecht verschillende vis en vlees "hapjes" te combineren. Het bleek een ronduit geslaagde combinatie. Inmiddels hebben we er een goede gewoonte van gemaakt om een (Bob) wijnarrangement erbij te bestellen. Sommelier Teun Lindeboom heeft voor ons al lang en breed zijn sporen verdiend. Ook dit keer had hij weer allemaal even bijzondere, mooie en smaakvolle wijnen geselecteerd. Extra bijzonder omdat het mogelijk blijkt om een heerlijke wijn te selecteren bij een breed scala aan verschillende kleine gerechten. Het verhaal achter de wijn maakt het compleet. Tel de attente (maar niet overdreven) aanwezigheid van het bedienende personeel erbij op, alsmede de smaakvol ingerichte eetzaal en de parkeergelegenheid voor de deur en je snapt waarom wij de Nonnerie nog steeds als 1 van onze favoriete restaurants beschouwen.
ArddeJong .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Altijd weer een verrassing wat er op de kaart staat. Wij hadden het Iens diner menu gereserveerd en dat was een goede keuze. Voor- en achteraf mooie proeverijen en als hoofdgerecht een heerlijke Black Angus. lekkere Chileens huiswijn erbij en prima amuses. Zeker de moeite waard om weer terug te komen. Ik vind wel dat de trapopgang en de toiletten een flinke opfrisbeurt mogen hebben.
Wolstje V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Na binnenkomst lag er een aperitief kaart voor ons, goede 1e indruk dachten we. Na opname drankjes kwam erna nog een serveerster om te vragen wat we wilden drinken (?)...vind ik altijd zo jammer dit. Erna kregen we pas na 30 min wachten ineens een 'diningcity' menu voor ons geschoven - geen menukaart of andere keuzes niks. Terwijl we via Iens gereserveerd hadden? Er stond ook geen prijs bij het menu. Na navraag kregen we ook het 'normale' keuzemenu erbij, maar geen a la carte kaart. Heel vreemd, bij het maken vd reservering was dit ons niet bekend. Uiteindelijk hebben we voor het 3-gangen Diningcity menu gekozen (33,50 pp); de nootjes die al op tafel stonden bij placeren hoorden ook bij het menu (??). Het voorgerecht werd geserveerd op een houten plank van Boska (???) - dit kwam echt heel cheap over. Koop je eigen planken of gebruik de gratis Boska planken alleen voor kaas! Het hoofdgerecht kwam terwijl mijn partner naar de wc was en was veel te zout. Veel te duur voor wat je krijgt. Bediening was ook slecht
Andrea J.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Lekker genoten met de kinderen (kidsclub was geregeld voor de kerstlunch, met activiteiten (leuke activiteiten) en een buffet, voor mijn kinderen had het eten wel iets spannender gemogen) Ons eten (voorgerecht en desert) werd in een vorm van een proeverij geserveerd. Het was echt heerlijk, wij begonnen met een soepje geserveerd met prachtige broden. De plankjes zagen eruit als ware kunstwerkjes. De smaak was werkelijk voortreffelijk. Het hoofdgerecht bestond uit hert, prachtige smaak en het bord was mooi opgemaakt. Afgesloten met een koffie met friandeses. Het was ruim voldoende, de wijnen bekten lekker met de gerechten, kortom: GENOTEN!
Frans T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Gekozen om het Kerstdiner samen met vrouw te gebruiken in ‘Restaurant De Nonnerie’. Betrof een van te voren vastgesteld menu en zelf bestelde we er een wijn arrangement bij. Kwaliteit van de gerechten was goed, echter de bediening was zeer teleurstellend. Bij elke gang moesten we vragen waar de wijn bleef, broodje kwam pas bij de tweede gang en bij het dessert zijn ze de wijn compleet vergeten. Naarmate het eind van het diner naderde, begon het restaurant meer op een personeelsfeestje te lijken (keukenpersoneel dat luidruchtig aanschoof met eigen drank bij voor hun bekende gasten). Bij het afrekenen, vroeg men ons of we het bedrag zo wilde laten, we konden zelf onze jassen zoeken en bij vertrek hoorden we nog ergens ‘Prettige Kerstdagen’door de gang. Al met al, zeer teleurstellend voor een voorheen respectabel restaurant als ‘De Nonnerie’, en met name op eerste Kerstdag.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Zeer sfeervol restaurant. De bediening laat te wensen over. Borrelnootjes en olijfjes blijven tot aan het eind staan, Je moet meerdere malen vragen om broodjes die dan ook nog niet echt lekker warm zijn. Van wijn heeft degene die serveert niet veel verstand. Slechts één witte, rosé en rode huiswijn op glas en geen goed wijn arrangement dat goed past bij de gerechten. Als je aangeeft de wijn niet lekker te vinden bij het gerecht wordt geen moeite gedaan om een betere wijn aan te bieden.
Gerechten op zich smaakvol maar ik had meer verwacht voor een restaurant met redelijk goede naamsbekendheid.
Al met al beneden verwachting maar wel sfeervol
JeCe-en-Jolien H.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Leuke ontdekking, geholpen door de publicatie van Lekker. Eenvoudige kaart met beperkte keuze maar heerlijke gerechten en prachtige wijnen. Prima service en deskundige uitleg bij wijn & gerechten.
E E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Weer heerlijk en mooi gegeten. Helaas was het dit keer erg rustig. Drie tafeltjes voor de vrijdagavond.... Er was dan ook maar een dame die onze tafels bediende en zij was meteen duizendpoot, van somelier tot ober, van jassen aannemen tot afrekenen. Hoop dat het volgende keer weer drukker is.

Ook hadden we het drie gangen menu, weer, en dat heeft dezelfde minimini hapjes als het 7 gangen menu. Kortom zelfs wij, twee matig etende dames, gingen nog met trek de deur uit.... Het zag er allemaal even prachtig uit hoor, maar gerechten van maximaal 3 eetlepels omvang per gang maken de naam drie gangen menu eigelijk niet waar. Mooi maar jammer. Voor het 6 of 7 gangen menu, kan ik uit ervaring zeggen, is het perfect.
Anneke L.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Restaurant week!
Met collega’s die dit mooie restaurant in Maarssen nog niet kenden, weer super gegeten!
We hadden het menu uitgebreid met een tussen gang. Daarbij een (BOB) wijn arrangement.
Vooraf weer een mooie amuse creatie van de chef. De volgende gangen gaven mooi opgemaakte borden met heerlijk eten.
Het was allemaal weer heel lekker, “goede wachttijden” tussen de gangen, leuke bediening!
Bij De Nonnerie voel je je altijd een welkome gast.
Het was weer TOP en voor herhaling vatbaar!
Bart P.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Een gezellige culinaire avond bij De Nonnerie. De bediening was goed, leuk en professioneel. De gerechten zijn niet alleen een lust voor het oog, maar smaken ook voortreffelijk. Prijs/kwaliteit-verhouding is prima voor elkaar. Kortom, topavond! We gaan hier zeker terugkomen.
SamPollatu .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Lekker gegeten maar niet super bijzonder voor de prijzen die gevraagd worden. Bediening wat ongemakkelijk bij de uitleg van de gerechten. Mooi, groot restaurant aan het water met naar verhouding een kleine achtertuin. Er zijn mooiere plekken in Maarssen om met lekker weer buiten te eten. Het was ook niet heel druk waardoor het niet heel gezellig wordt in z'on groot restaurant.
Jessica O.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Wij waren die dag in ondertrouw gegaan en hebben dat gevierd bij de Nonnerie. Heel attent kregen we van de uiterst vriendelijke bediening een glaasje prosecco van het huis als felicitatie. Die dag was er een nieuwe kaart; voor de bediening soms een beetje wennen en knutselen. De kaart bestaat eigenlijk uit twee kaarten met diverse gangen menu's. Wij wilden echter onze gerechten kiezen; dit werd mogelijk gemaakt en gewoon aangeslagen als een menu waardoor de kosten niet opliepen. Erg prettig mee gedacht! De gerechten waren verassend, uiterst prachtig opgemaakt en heel lekker. En door de amuses gingen we ook nog met een volle buik naar huis (en dat is ook wel eens anders in ster waardige zaken). Kortom: hier gaan wij vaker komen
mariahastreiter .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Al het 3e keer makten wij gebruik van de aanbieding van de Nonnerie.
Het was ook dit weer een geslaagde avond:
Wij hebben genoten van het heerlijke 4 gangen zomermenue en de uitstekende bijpassende wijnen.
Die sommelier/bediening was erg enthousiast en kundig en heeft elke gang van het menue uitgelegd en waarom hij de betreffende wijn erbij uitgezocht had!
Wij zijn al benieuwd op het volgende keer!
Kgoris .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We hebben gegeten met zijn 6en. Het was een smaaksensatie!! Leuke bediening die ook meedenkt! Kortom, absolute aanrader!
HubertVoskuijl .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Alhoewel wij niet in Nederland wonen, proberen we toch twee of drie keer per jaar te gaan eten bij de Nonnerie. HET bewijs dat het ons daar uitstekend bevalt!
Zie ook onze eerdere reviews. Dit keer viel ons met name de uitstekende service op van de bediening. Zowel de sommelier (sorry, ik weet zijn naam niet meer) en Marjolein scoren een dikke 10! Ze wisten dat wij vaker bij de Nonnnerie hadden gegeten en kenden zelfs nog onze voorkeuren op het gebied van het diner, maar ook met betrekking tot de wijn. En niet alleen dat. De service was uiters attent en toch onzichtbaar. Wij kennen veel sterren restaurants waar ze daar niet aan kunnen tippen!
Ik vraag me al jaren af wanneer de heren van Michelin een keer wakker worden. De Nonnerie hoort tenminste thuis bij de restaurants met 1 ster.
Kortom, we komen zeker weer terug!
Sonneke12 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Altijd fijn om naar de Nonnerie te gaan: heerlijk gegeten, met name de risotto en black angus van de big green egg waren goed. Service is zowel correct als persoonlijk. Goede wijnen!
Activerica .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Goede bediening. Goede sfeer. Prijs kwaliteit verhouding prima. We hadden gebruik gemaakt van hun aanbieding en waren erg tevreden. Zeker een aanrader
ArddeJong .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Blijft altijd plezierig terugkomen bij de Nonnerie. Tafel keurig gedekt en het heerlijke Iens 4 gangen menu gegeten. Precies goede porties met mooie verfijnde smaken. Vooral de black Angus met bijzondere kruiden was erg lekker. Prima bediening in een goed tempo. Gewoon een erg goed restaurant!.