De Nieuwe Poort

Claude Debussylaan 2 1082 MD Amsterdam Nederland Kaart
31-203376919

Over het restaurant De Nieuwe Poort

Exclusieve gerechten met een verhaal

De Nieuwe Poort is de plek op de Zuidas waar je in een sfeervolle omgeving samen kunt komen en kunt onthaasten. In ons café-restaurant wordt niet alleen je maag gevuld. Naast koffie, lunch, borrel of diner, krijg je ontspanning en inspiratie geserveerd. De Nieuwe Poort maakt je hoofd leeg met livemuziek en vult je gedachten met kunst en poëzie. Wij bieden daarmee ook de ideale ambiance voor werkafspraken, vergaderingen, brainstormsessies, presentaties, trainingen, besloten evenementen en diners.

Meer informatie over restaurant De Nieuwe Poort

Maandag t/m Vrijdag 08:00 - 23:00
- Ontbijt 08:00 - 11:30
- Bar 15:00 - 23:00

Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Warm welkom, mooi concept en met passie het eten gemaakt en mooi opgediend. 3 gangen, 50 euro en alles goed!
A A.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Mooie plek, lekker eten, snelle service, leuke sfeer. Ik hou echt van de live pianomuziek, en de inrichting is heel modern, maar ook gezellig. Het is zeker een goede optie in Amsterdam Zuid.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Hele fijne sfeer, een oase van rust met live piano muziek in de middag. Heel erg lekker eten! Mijn favoriete broodjes zijn de "bamba" een heerlijk tonijnsalade broodje, en die met mozzarella.
Paula V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Leuke plek, prettige bediening. Wel Zuidas-prijzen maar eten was van goede kwaliteit.
Peter I.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
De Nieuwe Poort is een sieraad voor de Zuidas. Het restaurant heeft niet de pretentie van een Michelin ster,
maar verdient een onderscheiding voor de combinatie van culinaire en persoonlijke aandacht.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Eigendom van de dominee van de zuidas zeggen ze. Hm. huis voor ontmoeting en inspiratie. Midden tussen de banktorens en naast gouden kalf gezeten tussen de nette jongens en meisjes, met wat hips gelovigs erbij, vreemde combi. We zijn laat, het is over achten en de grote zaak is al bijna leeg. Drie jongens met zwarte stropdas en wit overhemd in de bediening hebben niet veel te doen. Desondanks duurt het lang voordat bestellingen worden opgenomen, en nog veel langer voordat iets wordt gebracht. We zijn er nu een uur, de zaak is leeg. Het is onduidelijk wat bediening en keuken doen. Broodplankje (inderdaad, een plankje brood 6,75...) komt er dan wel. Aardige vitello tonato, uitstekend heel klein kopje oxtail (met 1 bitterbal een tientje..) ribeye, falafel (een beetje vreemd gemaakt) allemaal prima en allemaal duur. Met 1 glas wijn en 2 biertjes voor 3 mensen 110 euro. Om tien over tien mogen we weg.
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2014
Ik heb hier vanavond met een groep van 10 man gegeten. De kwaliteit van het eten was bijzonder goed - porties niet bijzonder groot. Bediening was vriendelijk, maar wij moesten erg lang op onze gerechten wachten.
Opvallend aan de inrichting is het gebruik van interessante quotes.
Rob I.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2013
Gisteren gegeten in dit restaurant! Eindelijk een plek op de Zuidas die de gezellige huiskamersfeer heeft weten te creëren tussen de hoge torens. Ook was het eten vers en erg lekker en was de bediening ontzettend attent. Ik kom hier zeker snel weer een keer terug. Groet!
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2013
Dit is de verrassing van de Zuidas! Middenin het businesscentrum van Amsterdam een oase van kunst & cultuur. En lekker eten! De grootste huiskamer van Amsterdam. Middenin een vleugel waar door een conservatorium student op gespeeld werd. De kaart is klein maar mooi. De flammenkuchen mag je niet missen. Mijn collega had een broodje bentheimer big. Echt top en goedkoop. Veel wijnen per glas en niet de obligate maar bijzondere vondsten. En de meesten per glas, wel zo prettig bij de lunch. Dit is mijn "thuis" op de Zuidas.