De Nieuwe Poort Rotterdam

Weena 711 3013 AM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant De Nieuwe Poort Rotterdam

Bijzondere gerechten met een mooi verhaal

De Nieuwe Poort is de plek op het Weena waar je in een sfeervolle omgeving samen kunt komen en kunt onthaasten. In ons café-restaurant wordt niet alleen je maag gevuld. Naast koffie, lunch, borrel of diner, krijg je ontspanning en inspiratie geserveerd. Het menu van ons restaurant bestaat uit kwalitatief hoogwaardige klassiekers die in een modern jasje zijn gestoken.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Nieuwe Poort Rotterdam

Gelegen nabij Rotterdam Centraal (2 minuten loopafstand)
  • : Parkeergarage van het Groot Handelsgebouw en diverse parkeergelegenheden rond Rotterdam Centraal

Maandag t/m vrijdag van 08.00 - 23.00 uur

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Shows - Optredens , Wi-Fi
9,3

Jouw recensie over het restaurant De Nieuwe Poort Rotterdam

Kees G.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Hier gegeten op een vrijdagavond; was rustig dankzij het winterweer. Leuke plek en inrichting, zeer vriendelijke en nette bediening, attent. Eten was goed verzorgd en smakelijk.
Lenny B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Heerlijk gegeten, vooraf hadden wij de proeverij van het land met diverse vlees en kaassoorten. Zeker een aanrader! Als hoofdgerecht hadden we allebei de fish en chips, was ook zalig. Min puntje was de witte wijn die in een warm glas (glas was net uit de vaatwasser) geserveert werd, maar de uiterst vriendelijk en spontane serveerster loste dit snel en perfect op! Wij komen zeker terug!
Pietje F.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Goed eten, mooie smaken, aardige bediening. Maar het zogenaamd 'wine pairing' kan absoluut beter, waren vergeleken met het eten beneden gemiddeld, gemiste kans!
Brouwer L.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Leuke locatie, maar het eten viel tegen. Wij hadden allebei de steak gekozen, vlees was vrij taai met harde stukken erin. De bediening was vriendelijk maar het duurde erg lang voordat we drinken en eten konden bestellen.
Arina P.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Heerlijk gegeten en een fijne bediening
Pieter M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Sfeervolle tent met rustig (rood) licht. Live piano op vrijdag wat wij gaaf vonden om mee te maken. Niet overheersend, integendeel! Ontzettend leuk ontvangen en geholpen door de dames in de bediening. Dames, dank :)! Jassen worden netjes aangenomen en opgehangen. Het eten: de plank uit de zee was een goed gevulde plank met een leuke afwisseling aan soorten vis. Goed om mee te starten. Hoofdgerecht fish & chips was goed met lekkere eigen gemaakte friet, de kaasfondue was nog beter vonden wij. Goede kaas en naast brood ook verse groente erbij. We hadden daarna nog ruimte voor een (seizoens)toetje. Al met al super avond gehad.
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Super lieve meid die ons bediend heeft. Voorgerechtje van het land was verrukkelijk net als hertenvlees met aardappel en spuitjes! Wij hebben heerlijk gegeten!
rosanne S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Lekker gegeten en erg vriendelijke bediening!
Bina A.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Prima eten, prima service en leuke locatie om de hoek van Rotterdam CS. Pianomuziek was ook goed.
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
We maakten gebruik van de Iens 50% korting op de rekening. Dat was fijn, want de normale prijzen vind ik veel te hoog voor wat er geserveerd wordt. B.v. Fish & chips: een stukje hake, 4 inktvisringetjes, een minischaaltje geprakte doperwten (..) en een schaaltje frites: 18,50 is echt te duur voor zo'n gerecht. Ook bij de salade met vis miste ik een persoonlijke noot van de kok; weinig fantasievol en geen lekkere vis (zalmsnippers, een paar stukjes makreel en glazige roze garnalen op een berg sla die zo uit een zakje van AH kon komen.) Uit eten gaan moet ook een beetje verrassend zijn! De bediening was overigens oké. De zaak ligt niet 'in de loop', het was ook erg stil voor de vrijdagavond...
David L.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
prima gegeten in een leuke sfeer vergezeld van live pianomuziek
mstevenaart S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Wat wil een mens nog meer? Trouwdag vieren, pensionado en de Iens/restaurant - aanbieding van 50% op de rekening! Als gehandicapte wat moeilijk te bereiken (locatie is op het Weena, in het midden van het Groothandelsgebouw), maar met al die positieve recensies, moesten we DAAR toch eens gaan eten. En dat was heel leuk. Hele vriendelijke prettige ontvangst en service/bediening. Glas champagne (is eigenlijk Cava:)) van het huis en keuze uit leuke gerechten. Wij hadden graag gezien dat de chef ons een verrassingsmenu voor zou zetten, maar dat ging helaas niet, want het was gezellig vol. Hele relaxte sfeer met jazzpianist. Enorm genoten. Toch enkele tips: er is in de keuken een warmtebrug aanwezig, maar die staat niet aan. De plaat eronder wordt gebruikt voor opslag. Jammer, want het eten wordt daardoor opgediend op koude borden, waardoor het eten (en vooral die heerlijke vissoep) heel snel afkoelt. Dat verdient dit voedsel niet, want het is heerlijk. En ook: gebruik veel minder sla bij de gerechten.
Joyce C.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Fantastische bediening, gaan echt voor de ervaring en de klant. Had vooraf alles met ze doorgesproken omdat het een verassingsetentje was. Alles was tot in de puntjes geregeld. Ze hadden zelfs al initiatief genomen door wijn te kiezen bij de gerechten. Het eten was heerlijk, de service fantastisch, en we hadden geluk met de pianiste! Ga hierheen, top plek!
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Prima eten voor prima prijs met super schattige bediening
Nienke S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Twaalf dagen geleden hier gegeten en was toen al enthousiast. Deze avond heeft hoge verwachtingen overtroffen door een heerlijk november-menu met bijpassende wijnen (samengesteld door een ex-sommelier van Restaurant Parkheuvel), zeer vriendelijke bediening met hart voor hun werk en dat alles in een prettige ambiance naast het centraal station van Rotterdam. Extra leuk is de maatschappelijke betrokkenheid van dit restaurant. Zie hun website. Ik kom zeker terug!
Titia V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Hartelijk welkom, vriendelijke bediening. Prima, smakelijk en fraai eten en rustige ruimte om ook gesprek te voeren. Iens actie maakte eea inclusief de wijn méér dan betaalbaar! Zeker vatbaar voor herhaling.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Geen korting gekregen. Maaltijd was redelijk maar heen weinig vis in de vissalade
B_SA S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Een hele fijne avond gehad bij de Nieuwe Poort! Er waren wat dingen die beter konden (geen licor43 aanwezig, rode port was duidelijk te lang open waardoor smaak weg was, cafeïne vrije koffie erg slap) maar de vriendelijke bediening maakte een hoop goed.
Salim E.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Hartstikke lekker geluncht met op de achtergrond live piano. Mooi tafeltje gekregen aan het raam. Vriendelijke bediening. Was in de veronderstelling dat ik met de IENS-weken 50% korting zou krijgen op de rekening, maar dat bleek alleen bij het diner. Dit hebben ze netjes opgelost door mij bij een volgend bezoek 50% korting te geven op de rekening. Heel erg bedankt. Al met al een heel fijn restaurant, fantastisch eten, goede bediening en service.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten. Goede prijs-kwaliteit verhouding.