De Nieuwe Poort Rotterdam

Weena 711 3013 AM Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant De Nieuwe Poort Rotterdam

Bijzondere gerechten met een mooi verhaal

De Nieuwe Poort is de plek op het Weena waar je in een sfeervolle omgeving samen kunt komen en kunt onthaasten. In ons café-restaurant wordt niet alleen je maag gevuld. Naast koffie, lunch, borrel of diner, krijg je ontspanning en inspiratie geserveerd. Het menu van ons restaurant bestaat uit kwalitatief hoogwaardige klassiekers die in een modern jasje zijn gestoken.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Nieuwe Poort Rotterdam

Gelegen nabij Rotterdam Centraal (2 minuten loopafstand)
  • : Parkeergarage van het Groot Handelsgebouw en diverse parkeergelegenheden rond Rotterdam Centraal

Maandag t/m vrijdag van 08.00 - 23.00 uur

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Bar , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Wi-Fi
9,2

Jouw recensie over het restaurant De Nieuwe Poort Rotterdam

C. D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Prima lunch in gezellige ambiance met pianomuziek die de sfeer verhoogt en niet overheerst. Omdat het een prachtige zonnige dag was waren alle plaatsen, binnen en buiten op het terras, bezet. Dit maakte dat de wachttijden iets langer waren, maar omdat we heerlijk op ons gemak zaten was dat geen enkel bezwaar. Het personeel is zeer vriendelijk en correct (zonder stijf te zijn).
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Gied voor een snelle lunch (sla, uitsmijter,..) met prima prijs/kwaliteit. Wel veel lawaai door live pianospeler waar wij zaten. Dus niet echt bedoeld voor zakenlunch
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2018
De Pain Americain is waanzinnig lekker. De burger is een genot bij elke hap. Ik hoorde daarbij wel een opmerking dat iemand het zonde vond dat er zoveel (stok)brood omheen zat. Ze heeft de top er bij het 2e broodje vanaf gelaten. De Risotto is heerlijk, vol van smaak en textuur. De Zalmfilet was mijn vriendin minder tevreden over, er zaten behoorlijk wat graten in nog, en het was te gaar klaargemaakt. De frites zijn precies goed.
Vriendelijk, informeel personeel. Voor mijn gevoel werden we net iets te vaak onderbroken met de vraag of alles naar wens was. De sfeer is warm en gezellig. De tafels staan op een fijne afstand van elkaar, wat een gevoel van privacy geeft. Vorige keer was er een geweldige pianist. Nu geen pianist, wel een paar mensen die wat deuntjes speelden later op de avond. Ik zou als tip geven: alleen spelen als je weet dat het prettige restaurantmuziek is. Het stoorde soms tijdens onze gesprekken toen er iemand ging oefenen op de piano. Wat me verder aanspreekt is dat de Nieuwe Poort niet alleen een restaurant, maar dat er ook maatschappelijk betrokken activiteiten zijn in het gebouw. Al met al een veelzijdig restaurant, met een waanzinnige keuken!
Rolaf K.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Wij kwamen voor een zakelijk diner en de ambiance en rust om te praten was uitstekend. De bediening prettig en desgewenst aanwezig en zeer charmant. De champignonsoep was uitstekend. Helaas was het hoofdgerecht, voor mij Fish and Chips, erg teleurstellend. De Inktvisringetjes waren als elastiek en te kort gefrituurd. De vis was te kort gebakken evenals de patat. Dit laatste is maar een bijgerecht maar slap en onder de vis gelegd wat geen goed deed aan de bite. Het nagerecht redelijk maar de koffie prima.
Het spijt me dit te moeten melden.
David L.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Leuk restaurant met beperkte kaart maar wat men aanbiedt is prima! Live pianomuziek voegt echt iets toe aan de sfeer. Bediening vriendelijk en met een goede timing aan regelmatig aan tafel.
Matthijs S.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Gezellig restaurant, geschikt voor een zakelijke maaltijd, maar ook prima voor een casual maaltijd. Live pianospel tijdens de lunch (maar je kan nog prima met je tafelgenoten spreken). Lekkere lunchgerechten met een aantal warme opties. Zeer vriendelijk personeel.
hans S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2017
restaurant gerund door amateurs en welwillenden. die in de maatschappij terugkeren. dat is goed, maar een professional om te begeleiden is geen overbodige luxe.
Kees G.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Hier gegeten op een vrijdagavond; was rustig dankzij het winterweer. Leuke plek en inrichting, zeer vriendelijke en nette bediening, attent. Eten was goed verzorgd en smakelijk.
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Het eten was prima, de serveersters liet wel wat steekjes vallen maar alles werd geheel goed gemaakt door de eigenaar die voor ons en het tafeletje naast ons een fles prosecco opentrok!! Overigens wist hij niets van de foutjes van de serveerster.
Lenny B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Heerlijk gegeten, vooraf hadden wij de proeverij van het land met diverse vlees en kaassoorten. Zeker een aanrader! Als hoofdgerecht hadden we allebei de fish en chips, was ook zalig. Min puntje was de witte wijn die in een warm glas (glas was net uit de vaatwasser) geserveert werd, maar de uiterst vriendelijk en spontane serveerster loste dit snel en perfect op! Wij komen zeker terug!
Pietje F.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Goed eten, mooie smaken, aardige bediening. Maar het zogenaamd 'wine pairing' kan absoluut beter, waren vergeleken met het eten beneden gemiddeld, gemiste kans!
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Leuke locatie, maar het eten viel tegen. Wij hadden allebei de steak gekozen, vlees was vrij taai met harde stukken erin. De bediening was vriendelijk maar het duurde erg lang voordat we drinken en eten konden bestellen.
Arina P.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Heerlijk gegeten en een fijne bediening
Pieter M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Sfeervolle tent met rustig (rood) licht. Live piano op vrijdag wat wij gaaf vonden om mee te maken. Niet overheersend, integendeel! Ontzettend leuk ontvangen en geholpen door de dames in de bediening. Dames, dank :)! Jassen worden netjes aangenomen en opgehangen. Het eten: de plank uit de zee was een goed gevulde plank met een leuke afwisseling aan soorten vis. Goed om mee te starten. Hoofdgerecht fish & chips was goed met lekkere eigen gemaakte friet, de kaasfondue was nog beter vonden wij. Goede kaas en naast brood ook verse groente erbij. We hadden daarna nog ruimte voor een (seizoens)toetje. Al met al super avond gehad.
Maria M.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2017
Super lieve meid die ons bediend heeft. Voorgerechtje van het land was verrukkelijk net als hertenvlees met aardappel en spuitjes! Wij hebben heerlijk gegeten!
Rosanne S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Lekker gegeten en erg vriendelijke bediening!
Sabiënna A.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Prima eten, prima service en leuke locatie om de hoek van Rotterdam CS. Pianomuziek was ook goed.
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
We maakten gebruik van de Iens 50% korting op de rekening. Dat was fijn, want de normale prijzen vind ik veel te hoog voor wat er geserveerd wordt. B.v. Fish & chips: een stukje hake, 4 inktvisringetjes, een minischaaltje geprakte doperwten (..) en een schaaltje frites: 18,50 is echt te duur voor zo'n gerecht. Ook bij de salade met vis miste ik een persoonlijke noot van de kok; weinig fantasievol en geen lekkere vis (zalmsnippers, een paar stukjes makreel en glazige roze garnalen op een berg sla die zo uit een zakje van AH kon komen.) Uit eten gaan moet ook een beetje verrassend zijn! De bediening was overigens oké. De zaak ligt niet 'in de loop', het was ook erg stil voor de vrijdagavond...
David L.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
prima gegeten in een leuke sfeer vergezeld van live pianomuziek
mstevenaart S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Wat wil een mens nog meer? Trouwdag vieren, pensionado en de Iens/restaurant - aanbieding van 50% op de rekening! Als gehandicapte wat moeilijk te bereiken (locatie is op het Weena, in het midden van het Groothandelsgebouw), maar met al die positieve recensies, moesten we DAAR toch eens gaan eten. En dat was heel leuk. Hele vriendelijke prettige ontvangst en service/bediening. Glas champagne (is eigenlijk Cava:)) van het huis en keuze uit leuke gerechten. Wij hadden graag gezien dat de chef ons een verrassingsmenu voor zou zetten, maar dat ging helaas niet, want het was gezellig vol. Hele relaxte sfeer met jazzpianist. Enorm genoten. Toch enkele tips: er is in de keuken een warmtebrug aanwezig, maar die staat niet aan. De plaat eronder wordt gebruikt voor opslag. Jammer, want het eten wordt daardoor opgediend op koude borden, waardoor het eten (en vooral die heerlijke vissoep) heel snel afkoelt. Dat verdient dit voedsel niet, want het is heerlijk. En ook: gebruik veel minder sla bij de gerechten.