De Nieuwe Polderkeuken

Dorpsplein 7 2821 AR Stolwijk Nederland Kaart
31-182602016

Over het restaurant De Nieuwe Polderkeuken

Heel West-Nederland, met uitzondering van de duinen, bestaat uit polderland. Vele toeristen komen speciaal naar Nederland om dit vlakke land te zien. Stolwijk, nabij Gouda en Rotterdam, ligt midden in dit mooie polderlandschap.

Restaurant De Nieuwe Polderkeuken werkt met leveranciers uit de omgeving van Stolwijk, zodat u de smaakvolle producten vanuit de polder zelf kunt ervaren.

Chef-kok Frank Streefland is opgegroeid in de omgeving van Stolwijk en kent de streek daardoor goed. Hij heeft ervaring in verschillende luxe restaurants en won in 2009 de Gouden Pollepel voor de regio Groene Hart.

Ook voor uitstekende wijnbeleving bent u hier aan het goede adres. De sommelier staat garant voor een mooi begeleidend arrangement, dat zelfs geheel alcoholvrij besteld kan worden. Santé!

Glas champagne

9,2

Jouw recensie over het restaurant De Nieuwe Polderkeuken

van Houwelingen E.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Wij hebben hier een paar weken geleden gegeten. Was goed lekkere gerechtjes alleen het hoofdgerecht was niet geweldig. Het stoofvlees erbij was wel heerlijk dat had wat mij betreft het belangrijkste gerecht op het bord mogen zijn. Verder een gezellige sfeer.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Onze feestelijke bijeenkomst werd met 4 geweldige gangen en een wijnarrangement een succes! Mooie producten en aparte combinaties: skrei met biet, duif met kroket en superzachte varkenswangen mmm
Annie T.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Goeie wijnkeuze bij verrassende gerechten. Vlotte bediening, de sfeer is relaxed.
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Gegeten bij de bistro van de nieuwe polderkeuken.
Kwaliteit is beter dan bij de gemiddelde bistro .
Op de kaart stond geen vega gerechten maar even vragen, en de keuken maakte een mooi vega gerecht.
RobertJan H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Gezellige uitstraling hartelijke bediening.Soms wel wat kleine foutjes maar zijn details.Goed rekening gehouden met allergieën .Mooie wijnen.
Jan N.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Voortreffelijk gegeten, verrassende gerechten, naast wijn arrangement ook een alcohol-vrije drankjes arrangement die perfect bij de gerechten past. Lekkere stoelen en prima sfeer. correcte vlotte bediening.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, fantastische avond.
Jjm V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Geweldige keuken met verassende smaakbelevingen.
Wij waren er de dinsdag avond na de carnaval.
Helaas voor het restaurant waren wij de enige, gelukkig/helaas voor ons waren wij de enige.
Alle aandacht in de bediening en de gerechten van de kok, jammer voor de sfeer als je maar met z'n 2en bent.
Aan het restaurant heeft het zeker niet gelegen, we komen 100% nog eens terug.
Aanrader
Fokko O.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Uitgebreid, gevarieerd, goede verhouding tussen prijs en kwaliteit..
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk 6-gangen menu gegeten. Er werd perfect rekening gehouden met de uitzonderingen.
Tevens werd er een verrassend non-alcoholisch arrangement aangeboden voor degenen die geen wijnarrangement wilden. Goede service en perfecte timing met het uitserveren van gerechten. Zeer geslaagde avond gehad!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Uitstekende smaken in verrassende combinaties worden begeleid door een gastheer/sommelier met beproefde kennis van zaken. Kwaliteit van de producten is bovengemiddeld waarbij streekproducten een aantrekkelijke aanvulling vormen. Enkele gerechten mogen iets meer op smaak, maar voorlopig is het onbegrijpelijk dat de Polderkeuken in Stolwijk nog niet in Lekker staat.
Ilse N.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Gezellige avond met vrienden uit eten. Warm en hartelijk ontvangen. Uitstraling restaurant matig, polderkeuken verwacht je meer op een boerderij met uitzicht over een wijds landschap. Gerechten mooi opgediend maar smaak was erg vlak. Combinatie wijnen spijs was goed. Prijs-kwaliteitverhouding ruim onvoldoende. Kaasplankje allemaal uit de streek en relatief jong. Hier sprong er niet een kaas flink boven uit. Koffie en thee extreem duur (6,25 voor een kopje). En espresso dopio 7euro, dit zijn nog niet eens prijzen voor een Michelin restaurant, dus volledig uit verhouding. Verwachtingen waren groots maar wij vonden het erg tegenvallen.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Afgelopen zaterdag met vier personen hier gedineerd in het kader van de restaurantweek. Verwachtingen waren redelijk hoog gespannen gezien de recensies die we vooraf hadden gelezen en ook vanwege een eerdere kennismaking tijdens een trouwbeurs.
We begonnen met een mooi uitziend plateau met 3 amuses, die stuk voor stuk prima smaakten. Daarna volgde nog een fraai uitziende amuse die eveneens prima smaakte.
Het brood (donker volkoren en maïsbrood) wat tijdens de maaltijd op tafel kwam was prima met erbij heerlijke zachte geitenkaas, gerookte boter, roomboter en olijfolie.
Als aperitief dronken we een niet erg uitgesproken sauvignon blanc.
Hierna volgde het mooi gepresenteerde voorgerecht maar qua smaak niet geheel overtuigend/uitgesproken. Erbij dronken we een vrij vlakke, beetje zurige Riesling die niets toevoegde.
Het hoofdgerecht was kalfsvlees met diverse bereidingen van tomaat. Het vlees was wat flauw van smaak en moest het hebben van de jus. Voor een hoofdgerecht in een driegangenmenu was het wel een summiere hoeveelheid en daarbij was het niet echt een spannend of bijzonder gerecht. De hierbij gekozen wijn uit het wijnarrangement hebben we eerst geproefd en vonden we niet lekker, te vlak en wederom wat zuur. Deze werd vervangen door een mooie vollere Spaanse wijn.
Voor het dessert kwam er nog een mini hoorntje met een bolletje olijfolie-ijs. Erg smakelijk en een leuke toevoeging.
Als dessert hadden we zowel het zoete gerecht als de kaasplank. Het zoete dessert zag er prachtig uit en smaakte goed. Voor de kaasplank kon er uit een ruim assortiment (streek)kazen gekozen worden. Daarbij appelstroop, vijgenbrood en peercompote met rozijnen. Prima keus!
Erbij een uitstekend glas port-achtige wijn uit Zuid-Afrika.
De wijnen uit het wijnarrangement a 7,50 per glas zijn voor het gebodene wel erg stevig geprijsd.
Afsluitend koffie en thee met eigengemaakte heerlijk friandises die op een glasplaatje werden geserveerd.
De bediening was vriendelijk, waarbij de dames nog wat onervaren overkwamen en bijvoorbeeld geen juiste informatie over de witte wijnen konden verstrekken die als aperitief worden geserveerd.
Leuk dat de chefkok aan tafel kwam zowel aan het begin als einde.
Tafels staan redelijk dicht op elkaar en het tochtte behoorlijk als de deur naar de trap open bleef staan.
Niet direct iets met het eten te maken maar wel goed om te weten: mocht je parkeren onder de bomen voor het restaurant wees er dan op bedacht dat je auto volledig en trefzeker door de vogels wordt gebombardeerd.
Daaf / Dick S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Weer eens hier, met z'n tweeën. Elk nam zes gangen, Menu du Chef. De een koos daarbij een wijnarrangement, de ander dronk alcoholvrij. De woorden exquis en voortreffelijk zijn ook nu weer op het geserveerde van toepassing. En opnieuw was er (duidelijk ook vooraf) veel aandacht besteed aan alcohol- en suikervrij genieten door een van de deelnemers. En natuurlijk kan je de keuzes aan de witte brigade overlaten, eenvoudig opgediend, maar met bijzondere smaken en geuren. En natuurlijk kan je het serveren van de passende drank aan de gastheer overlaten. Het zijn vakmensen. Het was daardoor voor ons meer dan genieten.
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Dit is een top restaurant! Echt geweldig voor een avondje uit!
Zowel de atmosfeer als de heerlijke gerechten maken dit tot een echt feestje.
Een van de toppers waar ik oit heb gegeten...
John F.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Zaterdag 30 juli gedineerd in "De Nieuwe Polderkeuken". Leuk restaurant waar we gastvrij werden ontvangen. Aantal tafels is beperkt maar de sfeer is aangenaam. We hadden gekozen voor een 7 gangenmenu waar wij een extra gang aan toevoegde. De chef kwam zelf aan tafel om e.e.a. toe te lichten waarna de amuses volgden. Smaken waren prima en het zag er smaakvol uit. De gangen waren gevarieerd. De eerste gangen waren voortreffelijk , maar daarna volgden er enkele gerechten, die beduidend minder waren en afbreuk deden aan de eerdere gerechten. Bediening is gastvrij evenals de chef, die relatief jong is maar vooraf en na afloop de tafeltjes langsloopt om naar de ervaring te vragen en te bedanken voor de komst. Allemaal netjes en zeer correct. Samenvattend een gezellige avondje uit met soms verfijnde gerechten maar ook enkele missers. De prijskwaliteit/verhouding is acceptabel maar dan moet feitelijk wel alle gerechten een smaakexplosie zijn wat niet zo was. Tip pas op met parkeren vanwege de bomen want dat komt er nog € 12,00 euro bij de rekening voor de autowasstraat. Wij wensen de crew van De Nieuwe Polderkeuken veel succes met het aangaan van dit culinair avontuur. Het was de moeite van de reis waard, absoluut..!
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Met zijn zessen hebben wij hier een 7-gangen menu gegeten. Zelden zo lekker gegeten! De borden zagen er uit als schilderijtjes. Subtiele smaken, nooit overheersend en uitstekend bij elkaar passend. Op tafel 3 soorten boter ( roomboter, gerookte boter en geitenboter) met 2 soorten brood. De gerechten die wij kregen zijn moeilijk te beschrijven vanwege de grote hoeveelheid aan ingredienten maar waren stuk voor stuk heel bijzonder. Het hoofdgerecht, zeetong, werd begeleid door een beurre blanc met vers geschaafde zomertruffel....super! De 2 dames in de bediening deden hun werk uitstekend, de sommelier zorgde ervoor dat de glazen steeds gevuld werden. Wij dronken erbij een Sauvignon Blanc Marlborough, super! De mannen lieten zich de Fleurie goed smaken. Het kaasplateau was uitgebreid, het dessert een plaatje en de friandises bij de koffie, zelfgemaakt. Het was een flinke reis vanuit Amersfoort naar Stolwijk maar ondanks de afstand komen wij zeker terug!!
disgenoten .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We hebben genoten van een 5-gangen diner met bijpassende wijnen. Voor de disgenoot die geen alcohol dronk was er een alcoholvrij alternatief beschikbaar waarin de smaak van het gerecht terug kwam. Hulde daarvoor. Elk opgediend gerecht was niet alleen een plaatje om te zien, maar smaakte ook super lekker. Hier komen wij graag nog een keer terug !
markjpmeulen .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
5 gangen menu van de chef gegeten. Vooraf een plankje met drie amuses, voor het nagerecht ook een appetizer. Prima verzorgd: gerechten allemaal toegelicht en de glazen continu gevuld. Super: vooraf telefonisch geinformeerd naar wensen en allergieën.
Jammer dat het publiek niet allemaal hun kleding aangepast had aan het bijzondere restaurant en de belevenis.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Zaterdag met 8 personen gegeten bij dit voor ons onbekende restaurant. Vooraf is twee keer gebeld om de dieetwensen door te nemen en de reservering te bevestigen. Netjes!

Ontvangst was erg vriendelijk, en we kregen een leuke tafel voor in de zaak. Achteraf bleek deze wel erg in de loop te zitten en had je constant mensen achter je langs lopen.
Decor zag er verder erg mooi uit! Net een ouderwetse boerenkeuken, heel leuk gedaan.

Na 2 heerlijke amuses en brood met (gerookte!) boter kregen we een 5-gangendiner. We hebben allemaal ontzettend gesmuld van de gerechten. Persoonlijk was ik helemaal weg van het eerste gerecht met tonijn, maar eigenlijk was alles even goed klaar gemaakt. Meest bijzondere was het dessert, opgemaakt op een bonsaiboompje met 'echte mist'. Meest spectaculaire dessert ooit!
Leuk ook dat de kok aan het einde van de avond even een praatje kwam maken.

De bediening was vriendelijk, maar heeft wel een paar steken laten vallen deze avond.
Drankjes zijn meerdere malen vergeten (3-4 keer), mijn verse munt voor in de thee bleek verse citroenmelisse te zijn (smaakt overigens wel lekker en daarom ook opgedronken, maar het was niet waar ik om vroeg), en de koffie aangeboden van het huis stond achteraf gewoon op de rekening. Dit zijn zeker verbeterpunten, het restaurant kan hier nog veel winst op behalen.

Al met al hebben we een ontzettend leuke avond gehad en heerlijk gegeten!
Geachte gast, fijn om te horen dat u een leuke en gezellige avond bij ons heeft mogen beleven; bedankt ook voor de complimenten over het lekkers dat we geserveerd hebben. Uw opbouwende kritiek zullen we meenemen, om u of andere gasten bij een volgend bezoek nog beter van dienst te kunnen zijn. Echter als voetnoot dat wij u de koffie niet namens het huis hebben aangeboden op de avond van uw bezoek, maar excuses dat hier blijkbaar een misverstand over geweest is.
We hopen u in de toekomst nog eens terug te zien in ons restaurant!

Met vriendelijke groet,
het team van De Nieuwe Polderkeuken

Reactie van proever:

Uw medewerker zei nadrukkelijk: ''Kan ik u nog koffie of thee van het huis aanbieden?''
Geen probleem als het een foutje van haar was, maar het is wel degelijk op die manier aangeboden.