De Nieuwe Polderkeuken

Dorpsplein 7 2821 AR Stolwijk Nederland Kaart
31-182602016

Over restaurant De Nieuwe Polderkeuken

Toptalent kookt sterren van de hemel

Een bezoek aan De Nieuwe Polderkeuken is gegarandeerd hét culinaire hoogtepunt van het jaar. Maak kennis met het jonge toptalent Frank Streefland, hij kookt de sterren van de hemel in zijn fraaie restaurant. Frank blaast je weg met zijn bijzondere smaken en prachtig opgemaakte borden. De bediening zorgt dat je echt in de watten wordt gelegd. Een gastronomische parel midden in het Groene Hart.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Nieuwe Polderkeuken

Dinsdag 18:00 - 22:00
Woensdag t/m Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Fokko O.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Uitgebreid, gevarieerd, goede verhouding tussen prijs en kwaliteit..
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk 6-gangen menu gegeten. Er werd perfect rekening gehouden met de uitzonderingen.
Tevens werd er een verrassend non-alcoholisch arrangement aangeboden voor degenen die geen wijnarrangement wilden. Goede service en perfecte timing met het uitserveren van gerechten. Zeer geslaagde avond gehad!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Uitstekende smaken in verrassende combinaties worden begeleid door een gastheer/sommelier met beproefde kennis van zaken. Kwaliteit van de producten is bovengemiddeld waarbij streekproducten een aantrekkelijke aanvulling vormen. Enkele gerechten mogen iets meer op smaak, maar voorlopig is het onbegrijpelijk dat de Polderkeuken in Stolwijk nog niet in Lekker staat.
Ilse N.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Gezellige avond met vrienden uit eten. Warm en hartelijk ontvangen. Uitstraling restaurant matig, polderkeuken verwacht je meer op een boerderij met uitzicht over een wijds landschap. Gerechten mooi opgediend maar smaak was erg vlak. Combinatie wijnen spijs was goed. Prijs-kwaliteitverhouding ruim onvoldoende. Kaasplankje allemaal uit de streek en relatief jong. Hier sprong er niet een kaas flink boven uit. Koffie en thee extreem duur (6,25 voor een kopje). En espresso dopio 7euro, dit zijn nog niet eens prijzen voor een Michelin restaurant, dus volledig uit verhouding. Verwachtingen waren groots maar wij vonden het erg tegenvallen.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Afgelopen zaterdag met vier personen hier gedineerd in het kader van de restaurantweek. Verwachtingen waren redelijk hoog gespannen gezien de recensies die we vooraf hadden gelezen en ook vanwege een eerdere kennismaking tijdens een trouwbeurs.
We begonnen met een mooi uitziend plateau met 3 amuses, die stuk voor stuk prima smaakten. Daarna volgde nog een fraai uitziende amuse die eveneens prima smaakte.
Het brood (donker volkoren en maïsbrood) wat tijdens de maaltijd op tafel kwam was prima met erbij heerlijke zachte geitenkaas, gerookte boter, roomboter en olijfolie.
Als aperitief dronken we een niet erg uitgesproken sauvignon blanc.
Hierna volgde het mooi gepresenteerde voorgerecht maar qua smaak niet geheel overtuigend/uitgesproken. Erbij dronken we een vrij vlakke, beetje zurige Riesling die niets toevoegde.
Het hoofdgerecht was kalfsvlees met diverse bereidingen van tomaat. Het vlees was wat flauw van smaak en moest het hebben van de jus. Voor een hoofdgerecht in een driegangenmenu was het wel een summiere hoeveelheid en daarbij was het niet echt een spannend of bijzonder gerecht. De hierbij gekozen wijn uit het wijnarrangement hebben we eerst geproefd en vonden we niet lekker, te vlak en wederom wat zuur. Deze werd vervangen door een mooie vollere Spaanse wijn.
Voor het dessert kwam er nog een mini hoorntje met een bolletje olijfolie-ijs. Erg smakelijk en een leuke toevoeging.
Als dessert hadden we zowel het zoete gerecht als de kaasplank. Het zoete dessert zag er prachtig uit en smaakte goed. Voor de kaasplank kon er uit een ruim assortiment (streek)kazen gekozen worden. Daarbij appelstroop, vijgenbrood en peercompote met rozijnen. Prima keus!
Erbij een uitstekend glas port-achtige wijn uit Zuid-Afrika.
De wijnen uit het wijnarrangement a 7,50 per glas zijn voor het gebodene wel erg stevig geprijsd.
Afsluitend koffie en thee met eigengemaakte heerlijk friandises die op een glasplaatje werden geserveerd.
De bediening was vriendelijk, waarbij de dames nog wat onervaren overkwamen en bijvoorbeeld geen juiste informatie over de witte wijnen konden verstrekken die als aperitief worden geserveerd.
Leuk dat de chefkok aan tafel kwam zowel aan het begin als einde.
Tafels staan redelijk dicht op elkaar en het tochtte behoorlijk als de deur naar de trap open bleef staan.
Niet direct iets met het eten te maken maar wel goed om te weten: mocht je parkeren onder de bomen voor het restaurant wees er dan op bedacht dat je auto volledig en trefzeker door de vogels wordt gebombardeerd.
Daaf S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Weer eens hier, met z'n tweeën. Elk nam zes gangen, Menu du Chef. De een koos daarbij een wijnarrangement, de ander dronk alcoholvrij. De woorden exquis en voortreffelijk zijn ook nu weer op het geserveerde van toepassing. En opnieuw was er (duidelijk ook vooraf) veel aandacht besteed aan alcohol- en suikervrij genieten door een van de deelnemers. En natuurlijk kan je de keuzes aan de witte brigade overlaten, eenvoudig opgediend, maar met bijzondere smaken en geuren. En natuurlijk kan je het serveren van de passende drank aan de gastheer overlaten. Het zijn vakmensen. Het was daardoor voor ons meer dan genieten.
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Dit is een top restaurant! Echt geweldig voor een avondje uit!
Zowel de atmosfeer als de heerlijke gerechten maken dit tot een echt feestje.
Een van de toppers waar ik oit heb gegeten...
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Zaterdag 30 juli gedineerd in "De Nieuwe Polderkeuken". Leuk restaurant waar we gastvrij werden ontvangen. Aantal tafels is beperkt maar de sfeer is aangenaam. We hadden gekozen voor een 7 gangenmenu waar wij een extra gang aan toevoegde. De chef kwam zelf aan tafel om e.e.a. toe te lichten waarna de amuses volgden. Smaken waren prima en het zag er smaakvol uit. De gangen waren gevarieerd. De eerste gangen waren voortreffelijk , maar daarna volgden er enkele gerechten, die beduidend minder waren en afbreuk deden aan de eerdere gerechten. Bediening is gastvrij evenals de chef, die relatief jong is maar vooraf en na afloop de tafeltjes langsloopt om naar de ervaring te vragen en te bedanken voor de komst. Allemaal netjes en zeer correct. Samenvattend een gezellige avondje uit met soms verfijnde gerechten maar ook enkele missers. De prijskwaliteit/verhouding is acceptabel maar dan moet feitelijk wel alle gerechten een smaakexplosie zijn wat niet zo was. Tip pas op met parkeren vanwege de bomen want dat komt er nog € 12,00 euro bij de rekening voor de autowasstraat. Wij wensen de crew van De Nieuwe Polderkeuken veel succes met het aangaan van dit culinair avontuur. Het was de moeite van de reis waard, absoluut..!
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Met zijn zessen hebben wij hier een 7-gangen menu gegeten. Zelden zo lekker gegeten! De borden zagen er uit als schilderijtjes. Subtiele smaken, nooit overheersend en uitstekend bij elkaar passend. Op tafel 3 soorten boter ( roomboter, gerookte boter en geitenboter) met 2 soorten brood. De gerechten die wij kregen zijn moeilijk te beschrijven vanwege de grote hoeveelheid aan ingredienten maar waren stuk voor stuk heel bijzonder. Het hoofdgerecht, zeetong, werd begeleid door een beurre blanc met vers geschaafde zomertruffel....super! De 2 dames in de bediening deden hun werk uitstekend, de sommelier zorgde ervoor dat de glazen steeds gevuld werden. Wij dronken erbij een Sauvignon Blanc Marlborough, super! De mannen lieten zich de Fleurie goed smaken. Het kaasplateau was uitgebreid, het dessert een plaatje en de friandises bij de koffie, zelfgemaakt. Het was een flinke reis vanuit Amersfoort naar Stolwijk maar ondanks de afstand komen wij zeker terug!!
Disgenoten .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We hebben genoten van een 5-gangen diner met bijpassende wijnen. Voor de disgenoot die geen alcohol dronk was er een alcoholvrij alternatief beschikbaar waarin de smaak van het gerecht terug kwam. Hulde daarvoor. Elk opgediend gerecht was niet alleen een plaatje om te zien, maar smaakte ook super lekker. Hier komen wij graag nog een keer terug !
Markjpmeulen .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
5 gangen menu van de chef gegeten. Vooraf een plankje met drie amuses, voor het nagerecht ook een appetizer. Prima verzorgd: gerechten allemaal toegelicht en de glazen continu gevuld. Super: vooraf telefonisch geinformeerd naar wensen en allergieën.
Jammer dat het publiek niet allemaal hun kleding aangepast had aan het bijzondere restaurant en de belevenis.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wat een geweldige keuken heeft dit restaurant toch. Wij hadden gekozen voor het 8-gangen Poldermenu waarin de keuken al zijn kwaliteiten kon tonen en fat hebben zij gedaan. Na de " pré " amuse en de amuse barstte het helemaal los. Het ene na het andere mooie product werd op tafel gezet door het vriendelijke personeel. Elke gang was niet alleen een schilderijtje maar ook bijzonder smakelijk en apart van samenstelling. Het was opnieuw een avond genieten!!! De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Ondanks het feit dat men af en toe een klein steekje liet vallen hebben deze dames er mede voor gezorgd dat het een feestelijke avond werd. Complimenten aan de sommelier voor zijn wijnkeuze, ze pasten goed bij de geserveerde gerechten. Het restaurant is wat klein waardoor er al snel een benauwd gevoel ontstaat.
Jammer dat men blijkbaar denkt dat het een sterrenrestaurant is. Die kwaliteit heeft men ( nog ) niet maar de prijzen zijn er wel naar. Voor ons is dat de reden om dit echt goede restaurant slechts één keer per jaar te bezoeken. Maar laat dit u niet weerhouden, het is echt een avond genieten.
Geachte gast, bedankt voor uw lovende woorden over uw bezoek aan ons; fijn dat u genoten heeft van het eten, de wijnen en de service. Met betrekking tot eventuele "sterren" willen we hierbij graag kenbaar maken dat wij altijd en alleen voor (tevreden) gasten aan het werk zijn, en niet voor restaurantgidsen! We werken graag met de hoogste kwaliteit producten voor de maximale smaakbeleving, en proberen hier een zo eerlijk mogelijk prijskaartje aan te hangen.
We hopen u in de toekomst opnieuw weer te mogen verwelkomen!
Met vriendelijke groet, het Team van de Nieuwe Polderkeuken
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Zaterdag met 8 personen gegeten bij dit voor ons onbekende restaurant. Vooraf is twee keer gebeld om de dieetwensen door te nemen en de reservering te bevestigen. Netjes!

Ontvangst was erg vriendelijk, en we kregen een leuke tafel voor in de zaak. Achteraf bleek deze wel erg in de loop te zitten en had je constant mensen achter je langs lopen.
Decor zag er verder erg mooi uit! Net een ouderwetse boerenkeuken, heel leuk gedaan.

Na 2 heerlijke amuses en brood met (gerookte!) boter kregen we een 5-gangendiner. We hebben allemaal ontzettend gesmuld van de gerechten. Persoonlijk was ik helemaal weg van het eerste gerecht met tonijn, maar eigenlijk was alles even goed klaar gemaakt. Meest bijzondere was het dessert, opgemaakt op een bonsaiboompje met 'echte mist'. Meest spectaculaire dessert ooit!
Leuk ook dat de kok aan het einde van de avond even een praatje kwam maken.

De bediening was vriendelijk, maar heeft wel een paar steken laten vallen deze avond.
Drankjes zijn meerdere malen vergeten (3-4 keer), mijn verse munt voor in de thee bleek verse citroenmelisse te zijn (smaakt overigens wel lekker en daarom ook opgedronken, maar het was niet waar ik om vroeg), en de koffie aangeboden van het huis stond achteraf gewoon op de rekening. Dit zijn zeker verbeterpunten, het restaurant kan hier nog veel winst op behalen.

Al met al hebben we een ontzettend leuke avond gehad en heerlijk gegeten!
Geachte gast, fijn om te horen dat u een leuke en gezellige avond bij ons heeft mogen beleven; bedankt ook voor de complimenten over het lekkers dat we geserveerd hebben. Uw opbouwende kritiek zullen we meenemen, om u of andere gasten bij een volgend bezoek nog beter van dienst te kunnen zijn. Echter als voetnoot dat wij u de koffie niet namens het huis hebben aangeboden op de avond van uw bezoek, maar excuses dat hier blijkbaar een misverstand over geweest is.
We hopen u in de toekomst nog eens terug te zien in ons restaurant!

Met vriendelijke groet,
het team van De Nieuwe Polderkeuken

Reactie van proever:

Uw medewerker zei nadrukkelijk: ''Kan ik u nog koffie of thee van het huis aanbieden?''
Geen probleem als het een foutje van haar was, maar het is wel degelijk op die manier aangeboden.
Edgar H.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Wij hadden een 5 gangendiner. De presentatie/opmaak van de diverse tussengerechten is heel mooi, daar is veel aandacht aan gegeven. De kwaliteit van het eten is ook bijzonder goed. Jammer alleen dat er een lange blonde haar in één van de gerechten zat. Het hoofdgerecht vond ik een beetje klein, daar mag.m.i. iets meer body aan worden gegeven.
Soms was het wat lang wachten voordat de volgende gang werd geserveerd. De zwarte brigade komt wat onervaren (soms zelfs gestrest) over. Overigens is iedereen bijzonder vriendelijk.
Geachte gast. Fijn om te horen dat u de kwaliteit van onze keuken en onze vriendelijke service tijdens uw bezoek zo waardeert! Uiteraard willen we u ook bedanken voor uw opbouwende kritiek. We nemen deze aandachtspuntjes mee zodat we een eventueel toekomstig bezoek voor u nog beter kunnen maken.
Vriendelijke groet, het Team van de Nieuwe Polderkeuken.
Pvanwaren .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Helemaal verrast en verwend in dit tot in de puntjes verzorgde restaurant. Echt alles was super, van de sfeer, de service en het eten tot aan de fijne schone toiletten aan toe. Heel erg bedankt voor de fijne avond!
Marco S.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Geweldige keuken! Goed bedachte gerechten waarvan de smaken prachtig bij elkaar passen.
Er is ook nagedacht over de vorm, de presentatie en de kleuren van de gerechten, zonder dat het ten koste gaat van de smaakbeleving.
Dit restaurant niet goedkoop, maar levert fantastische kwaliteit. Sterk aanbevolen!
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Eten bij de Nieuwe Polderkeuken is een geweldige traktatie. De chef maakt er een mooie presentatie van, met kundig smaakcombinaties en prachtige bordopmaak. Naast de gangen krijg je ook een paar kleine extraatjes (bijv 3 soorten boter, waardoor een heel bijzondere gerookte boter) wat het allemaal nog meer cachet geeft.
De bediening is kundig en zelfs op een drukken zaterdagavond vlot.

Speciale tip: het non-alcoholische drank arrangement is echt een aanrader. Het is verrassend, goed gematcht met het eten en buitengewoon origineel. Perfect voor de BOB en zwangere bezoekers.

Wat mij betreft een topper in de regio!
Weigela .
Kwaliteit was goed.
Prachtig opgemaakt goed van smaak.
Prachtige zaak met een sommelier en een super wijn arrangement.
Alleen de hoeveelheden eten per gang was meer dan minimaal.
Het hoofdgerecht bestond uit 2 hele kleine stukjes vlees mooi opgemaakt maar veel te weinig.
Bij alle andere gangen vroeg ik mij af hoe je zoveel verschillende ingrediënten in zo een kleine hoeveelheid voedsel kon krijgen.
Met de wijn en het eten en de koffie na was ik €90.00 per persoon kwijt.
Dan verwacht je goed vol te zitten .
Zeker als je er een wijn arrangement neemt.
Ik had door het weinige eten nu best last van de wijn.
Een goede tent voor mensen die senioren porties gewent zijn.
Maar niet voor een echte bourgondiër.

Geachte gast,
dankuwel voor uw eerlijke recensie! Fijn om te horen dat u genoten heeft van de smaakcombinaties van iedere gang en de bijpassende wijnen. We willen graag benadrukken dat onze samenstelling qua menu's (rekening houdend met het aantal gangen) gebaseerd zijn op de gemiddelde voedingswaarden die een volwassen persoon tijdens een diner zou mogen verwachten. Dit is bijvoorbeeld inclusief versgebakken brood met roombotertjes en de amuses vooraf. Helaas hebben we u op de avond zelf niet gehoord over het feit dat u de portionering van gerechten als te weinig heeft ervaren, anders hadden we er misschien nog een passende oplossing aan kunnen bieden. Hoe dan ook hopen we u natuurlijk wel in de toekomst nog eens te mogen begroeten!

Met vriendelijke groet,
het Team van De Nieuwe Polderkeuken
Alexenpita .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
We waren aangenaam verrast. .heel lekker en mooi opgemaakte menu's. Elke gang was een feestje op je bord. De smaken goed op elkaar afgestemd. Echt een aanrader.
Petra A.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Een heerlijke avond. Wij hadden gekozen voor een 5 gangen menu van de chef incl een wijn arrangement -bob.
Vooraf nog een apperetiefje, non alcoholisch appel rozen, heerlijk en paste goed bij de 2 amuses.
Alles was even lekker en een schilderij op de borden. Veel verschillende smaken en kleuren met elkaar gecombineerd tot een mooi geheel.
De bediening was erg vriendelijk en gaf goede uitleg over de gerechten.
Ook de uitleg over de bijgekozen wijnen was erg interessant en vooraf werd eerst gevraagd of we interesse hadden in uitleg over de wijnen, waarschijnlijk zou hij anders een samenvattend verhaal gegeven hebben.

We gaan zeker nog eens terug samen of met vrienden/familie.