De Nieuwe Morsch

Morsstraat 9 2312 BK Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant De Nieuwe Morsch

Knus restaurant in Leiden

De Nieuwe Morsch is een knus restaurant in het centrum van Leiden. Met een betaalbare kaart, heerlijk eten en de meest sympathieke bediening is dit een van de leukste eetcafées van Leiden, zo zeggen velen. Of je nu met een grote groep vrienden of je hele familie bent, er is voor ieder wat wils. Geniet van je avond!

Meer informatie over restaurant De Nieuwe Morsch

de Nieuwe Morsch ligt op loopafstand van Leiden Centraal. Vanaf centraal loopt u richting het centrum. Rechtdoor, tot het einde van de beestenmarkt (het eerste grote plein dat u tegenkomt aan uw linkerhand.) Aan het einde van de beestenmarkt slaat u recht
  • Kom je met de auto?
    In de Morsstraat kunt u helaas niet parkeren. De dichtsbijzijnde parkeergarage is parkeergarage ‘Morspoort’. Vanaf de parkeergarage steekt u de weg (de Morsweg) en de brug over, vervolgens loopt u onder de poort door de Morsstraat op. De Nieuwe Morsch bev

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 15:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Ton C.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Gisteravond met een groep vrienden heel gezellig uit eten geweest. Goede keuze uit drie gangen menu. Kwaliteit van het eten is uitstekend. Het eten wordt zorg klaar gemaakt. Bediening is perfect. Niet opdringerig maar wel goed verzorgd. Ook een leuke bierkaart met goed assortiment. Het restaurant is niet groot maar daardoor juist wel zo sfeervol. Een aanrader!
Adèle E.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Heerlijk gegeten met mijn vriendinnen voor een hele scherpe prijs en een hele vriendelijke bediening die goed de wijn blijft bijschenken. Mooie gerechten die eigenlijk van tafels met een tafelkleed gegeten zouden moeten worden ;-)
Elaine H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Menu gekozen, voorgerecht simpel maar goed. Hoofdgerecht, trio vis, voorzien van een zeer zoute saus, ontzettend jammer, bederft de smaak volledig. Nagerecht wel lekker.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
We hadden heel goede dingen gehoord over dit leuke kleine restaurantje, dus hadden we voor gisteravond gereserveerd. Gelukkig maar, want alle tafels waren bezet. Heel prettig was de rustige atmosfeer waardoor je goed een gesprek kon voeren. Het morschmenu was heerlijk en absoluut niet duur (€20,00) voor drie gangen. Zelf had ik voor zalm vooraf en rode mulfilet gekozen. (De saus van de mulfilet, te lekker!!!) Allemaal heerlijke verse producten. Leuk vond ik ook dat we meteen een karafje water bij onze wijn kregen. Na afloop hebben we nog gezellig aan de bar gepraat met de twee eigenaren, Mike die in de keuken staat en Asta die de bediening verzorgd.
Het was een heel geslaagde avond!
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Onlangs op valentijnsdag hier gegeten en wat een leuke avond hebben wij gehad. Het vijf gangen menu was goed op smaak met veel variatie. Daarnaast hadden wij een wijnarrangement die goed de gerechten begeleiden. De prijs/kwaliteit verhouding is echt top! De chef heeft echt een passie voor lekker eten en dat bleek uit ons gesprek wat wij hadden, nadat alle gasten weg waren. Kortom een super leuk restaurant waar je een lekker kan eten.
Ellen A.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Het eten en de prijs kwaliteit verhouding zijn zeker goed! De inrichting en sfeer kunnen beter, doet een beetje cafetaria achtig aan. Bediening was prima maar echt natafelen was er niet bij; om 21.30 waren we al de laatsten in de zaak en we voelden ons een beetje weggekeken.
Regina V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Met 11 personen heerlijk gegeten voor prima prijs. Er is met aandacht gekookt en met verse ingrediënten. De porties zijn ruim voldoende. Gastvrij. Aanrader!
Marie José S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Voor ons een nieuw restaurant in Leiden en we waren aangenaam verrast. We hebben het morsch menu genomen, 3 gangen voor 20 euro. De gerechten waren prima van smaak. En er werd een lekkere wijn bij geserveerd. Vooral het toetje was verrassend, koffieparfait met gember kletskoppen. Een aanrader en zeker een plek om nog eens terug te komen.
petra T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
vriendelijke bediening
eten heerlijk , vooraf kalfvlees zag er prachtig uit smaakte voortreffelijk
hoofdgerecht biefstuk had medium besteld was iets rauw maar vond ik geen probleem smaakte heerlijk.
had iets meer groente bij gemogen. Vond het jammer dat je voor extra groente en patat extra moet betalen.
Prijs speciale biertjes 4.75 euro aan de forse kant.
Maar al met al leuk restaurant , voor redelijke prijs , leuke bediening , kleinschalig zeker aan te bevelen
Daniel H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten met 5 personen, inclusief twee personen met glutenvrij dieet. Het eten werd door zowel onszelf als door onze drie kinderen als erg lekker beoordeeld. De bediening was prettig, je kon terecht met speciale verzoeken, en je kon elkaar goed verstaan in het restaurant. Wij komen zeker terug.
Mrtbman .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
In een kleine knusse sfeer, hebben we heerlijk gegeten voor een zeer aantrekkelijke prijs. Zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten zijn met veel zorg bereid en opgemaakt. En bovendien, heerlijk van volle smaken. De koffieparfait als dessert was overheerlijk, om te smullen. De Nieuwe Morsch is een echte aanrader. Reserveren met IENS werkte heel eenvoudig.
TimF .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Een zeer fijne ervaring bij De Nieuwe Morsch. Verse ingrediënten, een verrassend afwisselende kaart en bijzonder vriendelijke bediening. De wijnkaart is beperkt, maar bevat een aantal zeer verrassende keuzemogelijkheden. De aangeboden Pinot Noir is een aanrader, voor een schappelijke prijs.

Wij hadden de vitello tonato en de zalm als starters, de kogelbiefstuk en de cannelloni als hoofdgerecht, en de witte chocoladeparfait toe.

Een klein puntje van (opbouwende) kritiek: de portie cannelloni was wel wat aan de kleine kant, wellicht is het een idee om die iets groter te maken, of in het menu een optie voor een kleine of grotere portie op te nemen.

We komen zeker nog eens terug!
Berteke L.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
We dachten gisteravond mosselen te gaan eten met onze Grouponbon. Helaas, ik had per abuis een week later de reservering gemaakt. Dus dat werden geen mosselen maar het drie-gangen menu voor € 21,50 p.p. Een mooie prijs voor een heel mooi menu. De voorgerechten die we namen, de vitello tonato en de carpaccio waren heerlijk. Super vers en heel smakelijk. De witte huiswijn, € 3,25 per glas: keurig, erg lekker. Bij het hoofdgerecht, de super malse kogelbiefstuk namen we de rode huiswijn. Prima! We hebben verrassend heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening door de eigenaresse van de zaak. Kortom we zijn blij verrast en raden dit intieme restaurantje in Leiden zeker aan. En we zijn blij dat we binnenkort weer 'mogen'. Ik heb tenslotte nog een Grouponbon voor de mosselen. Kijk er nu al naar uit.
Ailie T.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Fijn restaurant met fijne prijzen; 3 gangen voor 21 euro, dat kom je niet vaak tegen in dit segment. Bediening prettig en attent. Vooraf hadden we de carpaccio, die was zonder meer erg lekker. Als hoofdgerecht de dagspecialiteit: gebakken schol met een korst van parmezaan en walnoten. Was lekker, maar de vis vond ik wat aan de droge kant. Lekkere friet er bij waar je overigens apart voor betaalt. Het dessert sloegen we over vanwege te weinig plek in de maag. We namen thee, waarbij je een assortiment losse thee krijgt aangeboden en hem ter plekke kan uitkiezen en laten trekken.
Een leuke plek.
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Het was rustig op de dinsdagavond. Ik vond vooral de carpaccio vooraf erg lekker. Als hoofdgerecht had ik kogelbiefstuk, maar van mij had de gratin er niet bij gehoeven. Blij dat we extra friet en salade hadden bijbesteld. Voor mij persoonlijk was de portie te groot. Ik kon helaas geen nagerecht meer op, hoewel ik die wel graag had willen proeven. Het decor is prettig en oogt nieuw en ongedwongen. Goede prijs/kwaliteitverhouding.
Mitch15 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
De prijs (iens deal) kwaliteit verhouding was prima. De kogelbiefstuk was mals, maar had wat met de knoflookjus meer smaak mogen hebben. De varkensmedaillons waren lekkerder. Wat ons betreft had er meer groen te bij geserveerd mogen worden. Proeverij na was prima. Keurige bediening.
Grethe K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
We hebben prima gegeten in dit kleine restaurantje. We dachten dat we een DinnerDeal hadden geboekt, maar dat bleek niet het geval en het bleek niet mogelijk dit ter plekke aan te passen. We hebben daarom a la carte gegeten. Het cannelloni-hoofdgerecht was een vrij kleine portie. De andere porties waren goed en de smaken in orde.
We hadden voor 4 personen gereserveerd, maar kwamen uiteindelijk met 5. Dat was geen probleem; er werd zelfs een extra tafeltje bijgezet.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Lekker gegeten en zeer betaalbaar met de iens dinner deal. Ik vraag me altijd af waarom obers niet gelijk een bestelling van de hele tafel opnemen wanneer 1 persoon om een drankje vraagt, maar goed dit gebeurt wel vaker...
Elly V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Heerlijk eten en een perfecte bediening.
We waren hier met een Iens deal voor 20 euro (3 gangen èn brood met boter vooraf). Vooraf aspergesoep, daarna keuze uit vis, vlees of vegetarisch, tenslotte een "proeverij" van nagerechtjes mèt een likeurtje. Prima verzorgd!
PaarsInes V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wij zijn gisteravond voor het eerst gaan eten bij de Nieuwe Mors. WE hebben héérlijk gegeten.
Vooral het toetje vonden we lekker en leuk: verschillende smaken van lekkers op een bord !!
De bediening is super! Zeer gastvrij en attent. Het is er knus want het is er niet zo groot.
Dus wij gaan er zéker nog een keer eten. Dankjewel nieuwe Mors ....