De Nieuwe Melkfabriek

Mardyk 17 8581 KG Elahuizen Nederland Kaart

Over het restaurant De Nieuwe Melkfabriek

Tussen de Friese meren

Te midden van de Friese meren vind je De Nieuwe Melkfabriek. De Fluessen ligt aan haar voeten en dat maakt dit een ideale plek na een dagje varen of fietsen. De menukaart staat vol met lokale en seizoensgebonden gerechten. En naast hun eigen activiteiten, organiseren ze graag een feestje voor je!

Meer informatie over restaurant De Nieuwe Melkfabriek

Buslijn C 045 Sneek - Hemelum, busstation voor de deur
  • : Parkeren is mogelijk aan de overkant van de weg. Daarnaast kunt u bij ons afmeren met de boot. We beschikken over een nieuwe aanlegsteiger. Zeilschepen (max 20m), sloepen, motorboten, waterskiërs, surfers, suppers en kanoërs zijn ook van harte welkom. Daa

Januari t/m maart vrijdag t/m zondag van 17:00 tot eind
April t/m juni maandag en woensdag van 12:00 tot 18:00
Donderdag t/m zondag van 12:00 tot 23:00

• Pin , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Greet B.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Een gezellige kleinschalig restaurant en vriendelijke bediening. Heerlijk gegeten! Als we weer in Elahuizen zijn gaan we daarzeker weer eten. 23-6-2017 Greet Boersma
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij de Nieuwe Melkfabriek. Klein, fijn, gezellig en lekker.. op een mooie locatie gelegen. Vriendelijk en vrolijke bediening die ons goed van dienst waren. Enig minpuntje (voor mij) was de ietwat rumoerige grote groep die ook zat te eten. Maar dat maakte de avond niet minder leuk! We komen graag weer terug en dan op een zomerse avond op het prachtige terras aan het water.
Marcha K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Wat een lief restaurant, in winter formaat, verzorgd, liefdevol, vrolijk en smaakvol. Voor ieder wat wils, ook op de kleine kaart.
Romee K.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Vorige week met de boot naar de nieuwe melkfabriek, heerlijk gegeten! Erg vriendelijke en behulpzame bediening die het geen enkel probleem vond om het tafeltje aan de loungebank te schuiven zodat we lekker in de zon konden blijven zitten op het terras. Lekker gegeten, vooral de lichte voorgerechten (lekkere vijgen) en salades zijn een aanrader! Wij komen hier zeker terug!
Zo leuk om te horen! Dank je wel!
Fridsma .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Een bezoek aan Elahuizen is echt de moeite waard.
Bescheiden kaart maar wat er wordt geserveerd is prima van samenstelling en smaak. We hebben buiten kunnen zitten vanwege het mooie weer en dat is natuurlijk fijn. Binnen ziet er erg knus en gezellig uit. Het broodmandje met pesto en kruidenboter was een bijzonder brood (echt lekker). De wijnen komen uit een wijnklimaatkast wat het karakter van de wijnen natuurlijk goed doet.
Gekozen voor de daghap- pasta met kip, pesto en de kokkels met pasta. prima porties, prima smaak.
We zullen terugkomen op ook een mindere dag om de sfeer binnen mee te maken.
Opmerking: voor mij mag het terras wel wat strakker getrokken worden
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Op unieke locatie heerlijk tegoed gedaan aan de geweldige hamburger xxl. De bediening vriendelijk en persoonlijk.
Alle lof voor het hele team.

Ed en Sylvia
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wat een topervaring, in de middle of nowhere zo'n gastvrij onthaal op een geweldige locatie aan de Fluesen. Drie verschillende soepjes als vooraf, een heerlijke ribeye met een gesmolten schimmelkaas, aardappelgratin en bietjes als hoofdgerecht met een perfecte rode Salentein als begeleider. De gastvrouw en personeel maakten het feest compleet met hun vrolijke bediening. Intiem en knus. Aanrader
Susan V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Heel vriendelijk personeel in dit nieuwe tentje. Mooi interieur en ook een leuk terras met mooie lounge-hoek om bij te komen van het zeilen. En natuurlijk goed eten!
ProeverPieter .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
De hamburger met spek en ei is uniek in Zuidwest Friesland. Het plekje is gewoon geweldig, en ook aan de service mankeerde niets. De prijs kwaliteit verhouding was erg goed. Voor nog geen 10 euro heb je meer dan genoeg.
Mary R.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Uniek, kleinschalig terras met lekker eten. De salade die ik heb gegeten was rijk gevuld en goed van smaak. Er wordt niet standaard brood bij geserveerd, maar even vragen en een net afgebakken stukje oerbrood kwam er al snel aan. Zeker een aanrader voor een goede lunch.