De Nieuwe Chinese Muur

Bergse Dorpsstraat 47 3054 GB Rotterdam Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant De Nieuwe Chinese Muur

Culinair China heel dichtbij

De kleuren van de Nieuwe Chinese Muur zijn niet zomaar gekozen. Ieder hebben ze hun eigen betekenis. Rood voor enthousiasme, goud voor luxe en zwart voor mildheid. Het interieur is een weerspiegeling van de kaart. Chinese gerechten van hoge kwaliteit worden geserveerd met grote gastvrijheid. Laat je gerust adviseren welke gerechten en dranken het beste bij elkaar passen. Eigenaren James en Jada Wang maken ook thuis eten makkelijk voor je met hun afhaal- en bezorgservice.

Meer informatie over restaurant De Nieuwe Chinese Muur

9,3
9,2
Joey94 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Al meerdere malen bij De Nieuwe Chinese Muur gegeten, doordat dit simpelweg een ongelooflijk goed restaurant is.

Het eten is uitstekend, je proeft de Chinese stijl die gehanteerd wordt tijdens het bereiden hiervan. Het aantal gerechten dat aangeboden wordt is enorm, er is daadwerkelijk voor ieder wel iets op de kaart. Als voorgerecht is er ook een ruime keus beschikbaar. De wrap met kip is een heerlijke aanrader, deze wrap is namelijk gemaakt van een mooie schelp van sla gevuld met de kipvulling en groenten. De gekozen hoofdgerechten worden geserveerd met rijst, nasi, bami of mihoen. Een aanrader als je van pittig houdt zijn de ''grandmother'' gerechten (vis of vlees), dit is een heerlijk gekruid en pittig gerecht waar je smaakpapillen open door gaan staan. De dessertkaart staat ook vol variatie. Apart is het ijs met stukjes gember, echter kunnen deze overheersend zijn als je dit niet bent gewend. De bananensplit is overigens ook heerlijk en wordt geserveerd in een mooi chinees bootje.

De service is super, de bediening is zeer vriendelijk voor zowel jong als oud. Er wordt zelfs advies gegeven met het samenstellen van verschillende gerechten die goed bij elkaar passen. De eigenaar van het restaurant, meneer Wang, is een heel kundige man op dit gebied en neemt ongelooflijk veel tijd om zijn klanten het juiste te bieden.

Het decor is erg modern en stijlvol ingericht. De binnenkomst zegt hierin al genoeg. Het enige wat nog voor verbetering zou kunnen zorgen hierin zijn de banken die bij het raam neergezet zijn. Het eten op deze banken is namelijk niet heel handig als je dit niet bent gewend.

Al met al een super goed restaurant waar je daadwerkelijk goede Chinese gerechten voorgeschoteld krijgt voor het geld!
bxr .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Dit restaurant is top. Het ziet er zeer goed verzorgd uit. Je ziet in één oogopslag dat er goed over het interieur is nagedacht. Wie hier door de mooie massief houten deur naar binnen stapt en de mooie entree binnenloopt, wordt hartelijk door het personeel ontvangen. Je jas wordt aangenomen en in de grote garderobekast opgehangen. Vervolgens word je naar je tafel gebracht en loopt alles op rolletjes. We zijn niet anders gewend: hier voelen we ons welkom, het personeel is vriendelijk en het eten is zeer goed van smaak. De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Er is een ruime keuze aan mooie wijnen voor wie daar behoefte aan heeft en de cava's zijn dik in orde.

Deze keer hebben we vooraf een pittige zoetzure soep gegeten en als hoofdgerecht Chinese zuurkool met gebakken tahoe (tofu) geprobeerd. Nu zul je misschien denken, wat een merkwaardige combinatie, maar de smaak was perfect zout-zurig. Ik kan me voorstellen dat niet iedere vegetariër hiervan houdt, maar wij waren en zijn zeer enthousiast. Op de kaart van de Nieuwe Chinese Muur staan ook vele soorten ijs, waaronder ook de zwarte en witte sesam, lychee en mango. Dit ijs is van een zeer goede kwaliteit en vraagt naar meer.

De gastvrouw en gastheer zijn erg hartelijk en, evenals hun dochter, zeer charmant en behulpzaam. 'Nee' is duidelijk geen optie bij deze familie. Wie speciale wensen heeft (moeilijke eters zoals wij) kan zich laten verrassen of adviseren. Geen enkel probleem.

We voelen ons hier thuis en komen terug.
Cfle186 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Met z'n vijven maandag gegeten. We hadden gereserveerd en kregen een gezellige ronde tafel.
We bestelde een flesje wijn en bekeken de kaart, deze is zeer uitgebreid.
Hier is voor iedereen een keuze te maken en wij bestelde 5 verschillende gerechten.
De zaak is echt van deze tijd en de medewerkers zijn erg gastvriendelijk.
Het eten smaakte voortreffelijk en was goed van smaak, de nasi en bami ook.
Tijdens het eten bestelden we nog wat nasi/bami bij maar dat duurde wel erg lang,
jammer anders waren de cijfers wat hoger uitgevallen.
Na de lekkere chineese thee gingen we tevreden huiswaards.
H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Chinees Nieuwjaar gevierd
Leuk menu
Prima van smaak
Bediening wat familiair hetgeen de gasten niet helemaal begrepen
Prijs en kwaliteit klopten
annedegroot .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wij zijn net terug van vakantie in Azië, dit restaurant heeft echt authentiek smakende gerechten. Niet te vergelijken met iedere andere chinees die we geprobeerd hebben, dit is de real deal! We hebben heerlijke kreeft, Peking eend, vis en meer gegeten! Vriendelijke bediening en fijne ambiance. Helemaal top!
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Weer genoten van ons jaarlijks etentje; we hadden het volgende gekozen wat is goed is bevallen:
- voorgerechten tomaten soep (3x) en gestoomde Chinese dumplings met kip gevuld
- hoofdgerechten Tie pang Tau-sie Hau Yuk, Tie pang Tau-sie Kai en Grand Mother Hau Yuk
- ijs toe
Was geweldig volgend jaar zijn we er weer
Fred W.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
De veelbelovende recensies hebben ons niet beschaamd. We hebben met een gezelschap van 7 personen mogen genieten van het seizoenmenu. Dat was voortreffelijk, slechts de wat donkere rijst kon enigen wat minder bekoren. De overige spijzen waren uit de kunst. De prijs kwaliteit was meer dan uitstekend. Een aanrader voor ieder die van de Aziatische keuken houdt. Ook de service kon niet beter. Je wordt er als een vorst onthaald.
JHa01 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Prima gegeten, maar gezien de status van dit restaurant had ik beter verwacht.
Aardige bediening. Karaf water ipv spa ook prima.
We hadden een menu samengesteld van diverse tapa's (is dit niet Spaans?)
Een aantal waren erg lekker, andere minder. Babi Pangang was erg droog met een bakje saus ernaast. Geen geweldige ervaring.
Krokante ossehaas leek eigenlijk nergens naar. Te lang in de frituur?
Lamskoteletten erg lekker maar saus was wel erg pittig voor lam.
Loempiaatjes/springrolls matig.
Al met al veel lekkere gerechten maar ik had het toch beter verwacht.
Nathalie R.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
We zijn met twee kleine kinderen (7 en 4 jaar) gaan eten en wat een positieve verrassing was het. Het eten is echt verfijnd Chinees geen vette sauzen maar verse smaakvolle gerechten. Voor de kinderen gewoon een lekker kindermenu maar wat vooral opviel was hoe kindvriendelijk dit restaurant is. Ze hebben een speelkamer voor de kinderen zodat de ouders rustig kunnen praten en eten en de kinderen worden met alle warmte ontvangen en krijgen kleine cadeautjes waardoor ze in opperbeste stemming waren. Omdat mijn zoontje vertelde dat papa jarig was kreeg mijn man ook een presentje en nog koffie van het huis toe. Een echte aanrader voor zowel zakendiners, met vrienden, samen maar dus ook echt als gezin met jonge kinderen. De gastheer en gastvrouw zijn ook erg attent voor hun gasten. Wij komen zeker terug.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Gisteravond hebben wij ontdekt wat eten bij, de soms wat oneerbiedig genoemde "Chinees'' ook kan betekenen. De tongstrelende gerechten, heerlijke Taittinger Champagne, prachtige wijn, orginele Chinese Moutai likeur (53% !!) maar vooral het fijne gezelschap van de gastheer en gastvrouw James en Jade hebben onze avond tot een ware belevenis gemaakt. Een aanrader voor iedereen die van de Aziatische keuken houdt en waarde hecht aan kwaliteit op alle fronten.
Dankjulliewel James en Jade !!
wve .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Zaterdag j.l 05-09-2015 hebben wij onze 50 jarige huwelijk gevierd in de aparte ruimte van u restaurant, wij willen via deze weg u nogmaals bedanken voor het perfecte menu dat is samen gesteld door u chef de hr.hang. De tafels waren mooi gedekt het decor was prima en de bediening ook super en niet te vergeten de ontvangst aller vriendelijkst,een aanrader voor een ieder die wat heeft te vieren. Wij hopen nog vele malen van u restaurant gebruikt te maken of af te halen.
Fam W van Esch.
Juan B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Hier ongepland "spontaan" gegeten met mijn vrouw en ouders na terugkomst van onze vakantie. Wij komen hier al jaren, zij het met grote tussenpozen. Fijne "Rotterdamse" ontvangst en bediening: hartelijk, gemeend, vlot, duidelijk, vriendelijk, respectvol en zonder poespas. Toprestaurant, het beste Chinese restaurant van Rotterdam en omtrek! De menukaart is zeer gevarieerd, maar "foe yong hai" (met kip) staat er niet op terwijl dat mijn favoriete gerecht is. Natuurlijk hebben ze dat als je er om vraagt, en gewoon met witte rijst is dat om je vingers bij af te likken! De rest van ons gezelschap heeft ook heerlijk gegeten, wij hadden wederom hier een fijne, gezellige kwalitatief hoogstaande avond!
margee .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Met zijn 3en hier wederom heerlijk gegeten.
Diverse chinese hapjes genomen en het was heerlijk. Van de Low han chai tot KIng pao hau yuk en van de mihoen tot Tsiu yum kai .alles smaakte heerlijk. Vriendelijke man in de bediening die alles goed uitlegde.
Interieur is ziet er gewoon netjes uit ondanks het niet helemaal mijn smaak is.
Top chinees in Rotterdam.
bxr .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
De Nieuwe Chinese Muur is een Fine Eastern Restaurant en dat kun je aan alles merken, van het luxe decor tot aan de hartelijke, maar nooit opdringerige, bediening. We waren er afgelopen vrijdag weer en werden, zoals altijd, uiterst correct ontvangen en naar een mooi gedekte tafel geleid. Zowel de gastheer als de gastvrouw waren deze avond aanwezig en kwamen even een praatje maken. Het zijn hartelijke mensen die welgemeend in hun gasten geïnteresseerd zijn.

Het eten was weer voortreffelijk. Als voorgerecht de Chinese tomatensoep die een lekker zoetig smaakje heeft en knapperige lente-uitjes. We kregen iets dat niet op de kaart stond: groentendumplings met een lichtzure saus. Zeer goed van smaak. Dan het hoofdgerecht. Hoewel ik vaak hetzelfde hoofdgerecht gerecht kies (de pittige Ma Po Tofu), besloot ik deze keer eens iets anders te nemen: Suan Cai Chao Tofu oftewel de gewokte Chinese zuurkool met gedroogde tofu. Nu zal je misschien zeggen "Ja, zuurkool met tofu... dat klinkt toch niet echt uitnodigend," maar tot mijn grote verbazing was het ontzettend smakelijk. Ik liet me ertoe verleiden toen James, de gastheer, een kommetje had laten maken zodat we het konden proeven. Ja, dat smaakte naar meer. Ironisch genoeg hou ik niet eens van zuurkool, dus zo zie je maar. De tofu was krokant gebakken en hoewel het gerecht inderdaad zurig was, smaakte het gebalanceerd. Het nagerecht is sinds de verbouwing iets om echt naar uit te kijken omdat ze naast het gewone assortiment ijs ook speciale smaken hebben, zoals groene thee ijs, lychee ijs, mango ijs, maar ook zwarte en witte sesam ijs. Ik heb de eerste drie smaken gekozen en het was geweldig. Drie bolletjes was niet genoeg maar gelukkig kun je zoveel bolletjes kiezen als je wilt, ongeacht de smaak. Je bent zo niet gebonden aan een aantal vaste combinaties. Dat is wat mij betreft een pluspunt. Naast de gewone hoeveelheid Chinese thee, kun je om een grote pot vragen, wat wie hebben gedaan. Het was zacht van smaak en de pot waarin het geserveerd werd, was opvallend chique.

Tot de volgende keer.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Het restaurant behoort tot de "Fine Eastern Restaurants" en dat maken ze ook waar. De meeste gerechten kunnen behalve in een "normale" portie ook in een halve portie worden besteld, wat op de kaart vreemd genoeg "tapas" wordt genoemd. Dat bood me wel de mogelijkheid om na de voortreffelijke wantan soep zowel "Gon Po Kai" (kip met cashewnoten) als Sa Cha Hau Yuk (ossehaas in pittige zwarte saus) te eten. Beide gerechten waren voortreffelijk klaar gemaakt. Als een van de laatst vertrekkende gasten kreeg ik overigens koffie van de zaak. De bediening is zonder meer goed en vakkundig en de zaak is mooi - maar wel wat overdadig - ingericht. Dit is een restaurant om zeker terug te komen.
Bas 126 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
3 gangenmenu was top. Lekkere Peking duck wraps, hoofdgerecht met drie gerechten met ieder verfijnde smaak. dessert met vers fruit, ijs en taart. Alles super vers en ook nog een vriendelijke bediening. Prijs-kwaliteitverhouding super!
Dunja8 .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Een echte aanrader, het was een tip van een vriendin, alsof je een sterrenrestaurant binnenstapt. Ontzettend vriendelijke gastheren en gastvrouwen en heerlijke gerechten, ik kon maar moeilijk kiezen. Van Chinese tapas naar een lente menu het was voor mij de tweede keer en zeker niet de laatste. Prijs kwaliteit ook echt een 10. Ik heb nog veel meer gerechten gezien die mijn aandacht hebben getrokken en ook het muntthee ijs staat op mijn verlanglijstje. Van de bediening mag menig restaurant een voorbeeld nemen want ik had gerust nog een paar uur kunnen blijven zitten. Daarom ook een recensie, dit moeten de mensen weten, van mij hadden ze een Michelin* gekregen.
Manish D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Na een lange tijd weer geweest. Het interieur is helemaal vernieuwd. Het is modern en toch een beetje Chinees en zeer smaakvol en sfeervol. Wij hadden speciale dieet wensen en dus heeft de kok buiten de kaart verschillende gerechten voor ons gemaakt die zeer smaakvol waren. Ik was ook aangenaam verrast door een grote variatie exotische ijsjes waaronder zwarte sesam en groene thee smaken. Smaakt dus naar meer.
Dirkdenvreede .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Mooie chinees in het midden van Hillegersberg. We kwamen vol verwachting vanwege de goede recenties. Mooi restaurant met alleen hele slechte aukoestiek van ik kon alle gesprekken van alle tafels letterlijk volgen, daar zouden ze wat aan moeten doen. We bestelden 7 gangen tapasmenu en dat was niet echt geweldig, inderdaad kleine gerechten ( 4 keer dim sum) maar niet echt goed, we zijn hier speciaal naar toe gereden maar de buurtchinees mij osn is tenminste net zo goed / zo niet beter. Ze zouden ook iemand in de arm moeten nemen om de huiswijnen uit te zoeken want die waren echt vreselijk. Bediening wel heel vriendelijk maar kwamen op mij naief over. Jammer gemiste kans
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Een warm en hartelijk onthaal. Op de zaterdagavond met vijf personen het 7-gangen verrassingsmenu gekozen. Er wordt snel uitgeserveerd, maar we hebben toch van 18:00 - 22:00 uur aan een grote ronde tafel met goede stoelen gezeten. Het was echt heerlijk al die verschillende gerechten. Hier komen we snel weer een x terug.