De Nieuwe Chinese Muur

Bergse Dorpsstraat 47 3054 GB Rotterdam Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant De Nieuwe Chinese Muur

Culinair China heel dichtbij

De kleuren van de Nieuwe Chinese Muur zijn niet zomaar gekozen. Ieder hebben ze hun eigen betekenis. Rood voor enthousiasme, goud voor luxe en zwart voor mildheid. Het interieur is een weerspiegeling van de kaart. Chinese gerechten van hoge kwaliteit worden geserveerd met grote gastvrijheid. Laat je gerust adviseren welke gerechten en dranken het beste bij elkaar passen. Eigenaren James en Jada Wang maken ook thuis eten makkelijk voor je met hun afhaal- en bezorgservice.

Meer informatie over restaurant De Nieuwe Chinese Muur

9,2
9,1
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Gisteravond chinese tapas verrassingsmenu gegeten.
Leuke manier om kennis te maken met verschillende stijlen uit chinese keuken.
Veel variatie met gedurfde combinaties. We komen binnenkort weer snel terug, want er staan genoeg andere lekkere bijzondere gerechten op de kaart.
Mooi interieur. Heel gevarieerde tafel opstelling.
D. P.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Met z'n tweeën hier gegeten, één glutenvrij. Vooraf daarover gebeld en dat was geen probleem. Vriendelijke ontvangst. Glutenallergie werd doorgegeven aan serveerster van onze tafel. Op tafel stond al een bakje cassavechips. Voor de zekerheid nagevraagd of die glutenvrije waren, maar dat wist ze niet. Daarom ook een bakje emping gekregen, vers gemaakt. We konden het (herfst?)menu nemen. Vooraf oesters, dan witte rijst met garnalen en pekingeend en kipfilet. Alles even mals en heerlijk klaargemaakt, maar is oestersaus glutenvrij? Toe een dessert van ijs met strawberry cheesecake. Dat was zeker niet glutenvrij en dat is teruggestuurd naar de keuken en vervangen door ijs. Het dessert viel tegen, leek kant en klaar van de groothandel. Dat is zonde voor zo'n goede zaak.
Pluspunten: sfeervolle zaak, sympathieke ontvangst en enthousiaste gastheer, heerlijke Chinese keuken, goede accoustiek.
Minpuntjes: voor ernstige coeliakiepatienten niet geschikt, desserts moeten beter.
Maar voor herhaling vatbaar, zonder dessert de volgende keer.
Saviël C.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Inrichting zeer sfeervol, eten is werkelijk waar uitstekend. Aanrader: kabeljauw in botersaus. Andere klassieke Chinese gerechten zijn overheerlijk op smaak gebracht. James en zijn vrouw zijn altijd hartelijk en doen echt hun best om het je naar de zin te maken! Wij hebben direct geboekt voor de kerst. De tapas formule werkt zeer goed voor onze samenstelling waarbij er overal halve gerechten geserveerd worden zodat je allemaal verschillende dingen kan nemen en proeven. Ga hier een keer langs, dan kom je geregeld terug. Wij rijden hier graag vanuit Dordrecht naartoe.
J0haNna .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Het eten is daar zeer goed en erg lekker. Ook hebben zij een vriendelijke bediening. Het restaurant is sfeervol en de Chinese Tapas zijn een echte aanrader.
Siemen J.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Wij eten al jaren bij de Nieuwe Chinese Muur, en het is altijd fantastisch, van het ontvangst tot de afscheid. Wij gaan altijd met een heerlijke, zeer tevreden gevoel naar huis.

Wij wonen in de buurt en we komen vaak. Toen we onze keuken aan het verbouwen waren, hebben we een vast bedrag afgesproken met de super aardige eigenares en we kwamen bijna elke avond een maand lang bij hen eten. En wat verbazend was, was dat we een enorme verscheidenheid aan gerechten konden eten inclusief eten kregen wat niet op het menu stond. Het wat een feest was voor onze smaak papillen. Vooraf dachten we dat het mogelijk snel zou kunnen vervelen, maar het tegenovergestelde is waar. Dit restaurant kan je alle smaken bieden en houdt rekening met je specifieke wensen.

Nu hebben ze het 7 gangen tapas menu. Wat een feest is dat. De gerechten zijn verfijnd en verrassend, wat een smaak allemaal. En met heerlijke wijnen. Het is nu een week geleden dat we hebben voor het laatst gegeten hebben en ik kan niet wachten om terug te komen.

Voor de eigenaren Jade en James en alle staf: wij moeten jullie alleen maar bedanken voor zo'n goeie service en natuurlijk het verrukkelijke eten. Wij blijven zeer graag bij jullie komen.
john V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Op een zondagavond dineerden we in dit mooie restaurant. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaar die ons verzocht even een drankje te drinken in de lounge waar we ook de menukaart konden bekijken. We hadden niet gereserveerd en het was behoorlijk druk vandaar. Geen probleem, we hadden alle tijd en zo kon ik gelijk het sfeervolle interieur bekijken. We kregen snel ons drankje met een schaaltje kroepoek en na 10 minuten wachten kregen we een mooi tafeltje. We besloten voor het zeven gangen tapasmenu van 29,50 euro te gaan.Hierbij bestelden we een lekkere fles Hugel gentil, voor 22 euro best redelijk geprijsd. Wat volgende was een verukkelijke parade van gerechtjes. We kregen o.a. oesters in zwarte bonensaus, gestoomde scheermessen met lente ui en glasnoedels en mijn persoonlijk favoriete gerecht soft shell krab ! Die was echt om je vingers bij af te likken zo lekker ! We kregen als laatste gang ook nog heerlijke roergebakte ossehaas en garnalen geserveerd met een grote kom rijst. Tot onze verbazing vroeg de serveerster of we nog meer lusten. Nou ben ik een grote eter maar zelfs voor mij was het echt genoeg. Toch namen we nog een dessert, ijs met verse aardbeien en slagroom. Wederom lekker en royaal van portie. Na nog een lekkere koffie van het huis konde we geen pap meer zeggen en weten wij zeker dat we zeker terugkomen in dit bijzonder goede Chinese restaurant
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Wat was het gisteren een verrassing toen we bij de Nieuwe Chinese Muur aankwamen: het was er feest en iedereen was welkom. De eigenaren hadden het restaurant bijzonder smaakvol gerenoveerd en het leek wel of heel Hillegersberg aanwezig was. Het was een groot feest, zowel binnen als buiten. We waren nog maar net gearriveerd of we kregen een drankje en een hapje toegestopt. Wat een ontvangst. We kregen een heerlijke kleine salade, er waren oesters, eendehapjes, ik kreeg zelfs een bord met Mapo tahoe, een vegetarische Chinese delicatesse en ook de wijn was verrukkelijk: een zoete witte Chinese wijn. Er was ook een minder zoete, een "gewone" (niets was gisteren gewoon) of een droge wijn. Rood was er ook, maar wij hielden het op wit.

Het restaurant zag er prachtig uit: een nieuwe vloerbedekking, nieuwe meubels waaronder schitterende stoelen die fantastisch zaten, mooie lampen en de wanden waren smaakvol bekleed. Kortom een geslaagde renovatie.

Dat de service bij de Nieuwe Chinese Muur geweldig was, wisten we al, maar gisteren was het wel echt top: ondanks de drukte werd iedereen bediend, er was mooie, niet te luide, live-muziek en de sfeer was bijzonder goed. We komen gauw weer eens terug. Bedankt! Het is nu echt een NIEUWE Chinese Muur.
Harm M.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Zaterdag is natuurlijk niet de meest geschikte avond om Chinees te gaan eten, want dan is het altijd druk. Maar met een jarige Chinese in het gezelschap is er niet veel keus. Zoals verwacht was het zeer druk. Toch was de bediening snel en attent in zo'n volle tent, die er overigens aardig uitziet. Tegenvallend was de Peking Duck, die niet krokant was, ondanks hun unieke bereidingswijze. Die kun je elders veel beter eten. Uitstekend was daarentegen de tong in zoetzure saus met pruimen. Dit restaurant is een prima keuze op minder drukke dagen om Chinese Fondue te eten, maar niet direct een aanrader voor de gewone kaart.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Met een grote groep gegeten bij De Nieuwe Chinese Muur. Het decor kan ik eigenlijk geen cijfer over geven, daar men met een verbouwing bezig is. Daar is wel 20% korting voor gegeven. Het eten was goed, maar met in mijn gedachte dat deze chinees in de top tien staat van Chinese restaurants, was mijn verwachting misschien te hoog. Uiteindelijk merk ik geen verschil met de Chinees bij ons in de buurt. Niet iets wat er uit springt. Gewoon goed eten zoals bij vele Chinese restaurants. De service een 6, meer dat de eigenaar over enthousiast was over hoe mooi alles werd. We hebben wel haast 10 keer moeten horen dat er gratis Wi-Fi is en bij iedere fles wijn die hij open trok dat er toch 20% korting op zit. Maak dus niet uit of er 1 of 3 flessen open staan. Wat was die man druk. Terwijl zijn vrouw de rust zelve was. Zelf zou ik hierdoor niet deze rit maken naar De Nieuwe Chinese Muur, maar gewoon in de buurt van Alexanderpolder blijven.
Beste meneer, wij hebben aandachtig uw recensie gelezen. Babi pangang en saté is slechts een gedeelte van onze menukaart. Als u ons nog een keer de kans wilt geven zijn van zeker in staat u te verassen. Onze gastvrouw zal dan speciaal een menu opstellen dat in uw smaak zal vallen!
AadvLoo .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
We werden uitgenodigd om hier te komen dineren door het aantrekkelijk aanbod van 20% korting wegens verbouwing.Het restaurant is zeer sfeervol ingericht. Van de verbouwing merk je haast niks. Over het eten waren tevens ook zeer tevreden. We begonnen met dim sum en als hoofdgerecht namen wij ossehaas, gewokte groenten en garnalen in een soort zoetzure saus. De ossehaas werd op een tiepang geserveerd. Heerlijk op smaak en niet te lang doorgebakken wat soms bij andere restaurants wel gebeurd. De koffie is hier trouwens ook heel goed. U zal ons zeker snel zien terugkomen.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Wat een verademing en verrassing om hier te eten. Eindelijk weer eens goed chinees gegeten zonder een overdaad aan smaakversterkers en papperige maizena sauzen.
Het combinatie menu voor 2 personen was perfect. Lekkere zalm met zwarte bonensaus, gepaneerde kabeljauw stukjes en een vegetarisch tofu gerecht, geserveerd met witte rijst en nasi.

Zeer correcte en vriendelijke bediening en een kopje koffie van de zaak. Hier komen we zeker nog vaak terug.
Een aanrader !
Hartelijk dank voor uw positieve reactie. Ons restaurant is bezig met een metamorfose (restaurant blijft open gedurende tijd). Het restaurant zal grotendeels klaar zijn voor kerst. Hierdoor hopen wij een verbetering in ons decor te maken. Hopelijk tot snel weer!
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
Na een iets te lange tijd waren we deze zomer eindelijk weer eens bij de Nieuwe Chinese Muur - lekker gemoedelijk door de weeks. We werden zoals altijd zeer hartelijk en welgemeend ontvangen en na een kort praatje naar onze tafel geleid. Binnen een minuut genoten we al van ons eerste drankje. Het was een heerlijk ontspannen avond, een goede sfeer, alles liep op rolletjes. Het voorgerecht, een zalige Chinese tomatensoep met extra lente-uitjes, was iets waar ik al lang naar uitgekeken had en het was net zo lekker als ik het mij had voorgesteld. Precies goed op temperatuur ook. Als hoofdgerecht had ik mapo tahoe (mapo tofu). Met enige onbescheidenheid durf ik mijzelf toch wel een mapo tahoe kenner te noemen en de mapo tahoe bij de Nieuwe Chinese Muur staat in alle opzichten ver boven de mapo tahoe die ik in andere restaurants heb besteld. Absoluut niet flauw van smaak maar juist zeer goed gekruid, niet te zacht en het zag er ook heel aantrekkelijk uit. Als dessert heb ik de gastheer gevraagd iets samen te stellen en daar had ik geen spijt van: verschillende smaken ijs, waarvan één smaak typisch Chinees was. Heel lekker. De koffie is van zeer goede kwaliteit.

Bij de Nieuwe Chinese Muur is men overigens niet gierig. De porties zijn ruim voldoende, ook voor een stevige eter, en als je speciale wensen hebt, zorgen de gastheer en gastvrouw dat het in allemaal orde komt. De service is geweldig. De prijs/kwaliteit-verhouding is ook zeer goed.

Ik heb via-via vernomen dat het restaurant binnenkort nog mooier en luxer wordt dus we zullen heel gauw weer eens een tafel reserveren. Veel succes met de ambitieuze verbouwing en tot gauw.
Nic V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Nergens plek gisteravond in de buurt. Hier wel. Drie hoofdgerechten (rund, kip, groente) met twee bijgerechten (nasi, bami). Niet spannend maar prima eten, zeker voor het geld. Nog geen 50 euro kwijt met pils erbij en koffie toe.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
We zijn onlangs getrouwd en hebben met 40 gasten in de tweede zaal van het restaurant van James en Jade Wang gegeten. We hadden al een hoge pet op van de kwaliteit van het eten, maar nu werden al onze verwachtingen toch nog ver overtroffen. En hoe: schitterend opgemaakte schalen met vis en krab, garnalen, eend en voor de vegetarische gasten voldoende keus. Het fruit-dessert was ook een lust voor het oog smaakte geweldig: schalen met een doorsnede van bijna een halve meter gevuld met onder meer kiwi gold van een zeer goede kwaliteit. Al onze gasten waren erg tevreden en zullen zeker terugkomen wanner ze Rotterdam bezoeken.
Emma S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
We halen al jaren af bij dit restaurant - altijd een succes! Maar nu besloten we op een maandag eens binnen te lopen om daar te eten. De eigenaar, James Wang, vroeg of hij iets voor ons mocht bedenken...nou, wat ben ik blij dat we op dat aanbod zijn ingegaan - er werd een fantastische roodbaars geserveerd. Echt fantastisch lekker!! Een heerlijk glas Boschendal erbij, vriendelijke service, en de avond kon niet beter! We blijven zeker afhalen, maar gaan in de toekomst ook wel wat vaker in het restaurant zelf eten! Aanrader!
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
Voor het gerecht wat ik gegeten heb ga ik altijd speciaal naar dit restaurant toe. Het is Tie-pang gerecht, namelijk kipfilet in licht pittige zwarte bonensaus met oa de volgende groente paprika (groen en rood), ui en champignons geserveerd met nasi. Voorafnog drie stukjes dim sum te weten pangsit, mini loempia en een gebakken vleespasteitje.
Vandaag weer heerlijk genoten van dit gerecht het is aanbevelen waard.