De Nieuwe Chinese Muur

Bergse Dorpsstraat 47 3054 GB Rotterdam Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant De Nieuwe Chinese Muur

Culinair China heel dichtbij

De kleuren van de Nieuwe Chinese Muur zijn niet zomaar gekozen. Ieder hebben ze hun eigen betekenis. Rood voor enthousiasme, goud voor luxe en zwart voor mildheid. Het interieur is een weerspiegeling van de kaart. Chinese gerechten van hoge kwaliteit worden geserveerd met grote gastvrijheid. Laat je gerust adviseren welke gerechten en dranken het beste bij elkaar passen. Eigenaren James en Jada Wang maken ook thuis eten makkelijk voor je met hun afhaal- en bezorgservice.

Meer informatie over restaurant De Nieuwe Chinese Muur

9,2
9,1
JHa01 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Prima gegeten, maar gezien de status van dit restaurant had ik beter verwacht.
Aardige bediening. Karaf water ipv spa ook prima.
We hadden een menu samengesteld van diverse tapa's (is dit niet Spaans?)
Een aantal waren erg lekker, andere minder. Babi Pangang was erg droog met een bakje saus ernaast. Geen geweldige ervaring.
Krokante ossehaas leek eigenlijk nergens naar. Te lang in de frituur?
Lamskoteletten erg lekker maar saus was wel erg pittig voor lam.
Loempiaatjes/springrolls matig.
Al met al veel lekkere gerechten maar ik had het toch beter verwacht.
Nathalie R.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
We zijn met twee kleine kinderen (7 en 4 jaar) gaan eten en wat een positieve verrassing was het. Het eten is echt verfijnd Chinees geen vette sauzen maar verse smaakvolle gerechten. Voor de kinderen gewoon een lekker kindermenu maar wat vooral opviel was hoe kindvriendelijk dit restaurant is. Ze hebben een speelkamer voor de kinderen zodat de ouders rustig kunnen praten en eten en de kinderen worden met alle warmte ontvangen en krijgen kleine cadeautjes waardoor ze in opperbeste stemming waren. Omdat mijn zoontje vertelde dat papa jarig was kreeg mijn man ook een presentje en nog koffie van het huis toe. Een echte aanrader voor zowel zakendiners, met vrienden, samen maar dus ook echt als gezin met jonge kinderen. De gastheer en gastvrouw zijn ook erg attent voor hun gasten. Wij komen zeker terug.
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Gisteravond hebben wij ontdekt wat eten bij, de soms wat oneerbiedig genoemde "Chinees'' ook kan betekenen. De tongstrelende gerechten, heerlijke Taittinger Champagne, prachtige wijn, orginele Chinese Moutai likeur (53% !!) maar vooral het fijne gezelschap van de gastheer en gastvrouw James en Jade hebben onze avond tot een ware belevenis gemaakt. Een aanrader voor iedereen die van de Aziatische keuken houdt en waarde hecht aan kwaliteit op alle fronten.
Dankjulliewel James en Jade !!
Juan B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Hier ongepland "spontaan" gegeten met mijn vrouw en ouders na terugkomst van onze vakantie. Wij komen hier al jaren, zij het met grote tussenpozen. Fijne "Rotterdamse" ontvangst en bediening: hartelijk, gemeend, vlot, duidelijk, vriendelijk, respectvol en zonder poespas. Toprestaurant, het beste Chinese restaurant van Rotterdam en omtrek! De menukaart is zeer gevarieerd, maar "foe yong hai" (met kip) staat er niet op terwijl dat mijn favoriete gerecht is. Natuurlijk hebben ze dat als je er om vraagt, en gewoon met witte rijst is dat om je vingers bij af te likken! De rest van ons gezelschap heeft ook heerlijk gegeten, wij hadden wederom hier een fijne, gezellige kwalitatief hoogstaande avond!
margee .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Met zijn 3en hier wederom heerlijk gegeten.
Diverse chinese hapjes genomen en het was heerlijk. Van de Low han chai tot KIng pao hau yuk en van de mihoen tot Tsiu yum kai .alles smaakte heerlijk. Vriendelijke man in de bediening die alles goed uitlegde.
Interieur is ziet er gewoon netjes uit ondanks het niet helemaal mijn smaak is.
Top chinees in Rotterdam.
bxr .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
De Nieuwe Chinese Muur is een Fine Eastern Restaurant en dat kun je aan alles merken, van het luxe decor tot aan de hartelijke, maar nooit opdringerige, bediening. We waren er afgelopen vrijdag weer en werden, zoals altijd, uiterst correct ontvangen en naar een mooi gedekte tafel geleid. Zowel de gastheer als de gastvrouw waren deze avond aanwezig en kwamen even een praatje maken. Het zijn hartelijke mensen die welgemeend in hun gasten geïnteresseerd zijn.

Het eten was weer voortreffelijk. Als voorgerecht de Chinese tomatensoep die een lekker zoetig smaakje heeft en knapperige lente-uitjes. We kregen iets dat niet op de kaart stond: groentendumplings met een lichtzure saus. Zeer goed van smaak. Dan het hoofdgerecht. Hoewel ik vaak hetzelfde hoofdgerecht gerecht kies (de pittige Ma Po Tofu), besloot ik deze keer eens iets anders te nemen: Suan Cai Chao Tofu oftewel de gewokte Chinese zuurkool met gedroogde tofu. Nu zal je misschien zeggen "Ja, zuurkool met tofu... dat klinkt toch niet echt uitnodigend," maar tot mijn grote verbazing was het ontzettend smakelijk. Ik liet me ertoe verleiden toen James, de gastheer, een kommetje had laten maken zodat we het konden proeven. Ja, dat smaakte naar meer. Ironisch genoeg hou ik niet eens van zuurkool, dus zo zie je maar. De tofu was krokant gebakken en hoewel het gerecht inderdaad zurig was, smaakte het gebalanceerd. Het nagerecht is sinds de verbouwing iets om echt naar uit te kijken omdat ze naast het gewone assortiment ijs ook speciale smaken hebben, zoals groene thee ijs, lychee ijs, mango ijs, maar ook zwarte en witte sesam ijs. Ik heb de eerste drie smaken gekozen en het was geweldig. Drie bolletjes was niet genoeg maar gelukkig kun je zoveel bolletjes kiezen als je wilt, ongeacht de smaak. Je bent zo niet gebonden aan een aantal vaste combinaties. Dat is wat mij betreft een pluspunt. Naast de gewone hoeveelheid Chinese thee, kun je om een grote pot vragen, wat wie hebben gedaan. Het was zacht van smaak en de pot waarin het geserveerd werd, was opvallend chique.

Tot de volgende keer.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Het restaurant behoort tot de "Fine Eastern Restaurants" en dat maken ze ook waar. De meeste gerechten kunnen behalve in een "normale" portie ook in een halve portie worden besteld, wat op de kaart vreemd genoeg "tapas" wordt genoemd. Dat bood me wel de mogelijkheid om na de voortreffelijke wantan soep zowel "Gon Po Kai" (kip met cashewnoten) als Sa Cha Hau Yuk (ossehaas in pittige zwarte saus) te eten. Beide gerechten waren voortreffelijk klaar gemaakt. Als een van de laatst vertrekkende gasten kreeg ik overigens koffie van de zaak. De bediening is zonder meer goed en vakkundig en de zaak is mooi - maar wel wat overdadig - ingericht. Dit is een restaurant om zeker terug te komen.
Bas 126 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
3 gangenmenu was top. Lekkere Peking duck wraps, hoofdgerecht met drie gerechten met ieder verfijnde smaak. dessert met vers fruit, ijs en taart. Alles super vers en ook nog een vriendelijke bediening. Prijs-kwaliteitverhouding super!
Dirkdenvreede .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2015
Mooie chinees in het midden van Hillegersberg. We kwamen vol verwachting vanwege de goede recenties. Mooi restaurant met alleen hele slechte aukoestiek van ik kon alle gesprekken van alle tafels letterlijk volgen, daar zouden ze wat aan moeten doen. We bestelden 7 gangen tapasmenu en dat was niet echt geweldig, inderdaad kleine gerechten ( 4 keer dim sum) maar niet echt goed, we zijn hier speciaal naar toe gereden maar de buurtchinees mij osn is tenminste net zo goed / zo niet beter. Ze zouden ook iemand in de arm moeten nemen om de huiswijnen uit te zoeken want die waren echt vreselijk. Bediening wel heel vriendelijk maar kwamen op mij naief over. Jammer gemiste kans
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Een warm en hartelijk onthaal. Op de zaterdagavond met vijf personen het 7-gangen verrassingsmenu gekozen. Er wordt snel uitgeserveerd, maar we hebben toch van 18:00 - 22:00 uur aan een grote ronde tafel met goede stoelen gezeten. Het was echt heerlijk al die verschillende gerechten. Hier komen we snel weer een x terug.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Weer heerlijk gegeten in mijn favoriete Chinese restaurant samen met een vriend. We hadden vooraf beide de Dim Sum Deluxe en als hoofdgerecht de Tie Pan Kai met nasi, wat mijn favoriete gerecht is, ik kan het je van harte aanbevelen.
Ivo H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Vers gemaakte dim sum voor lunch gegeten. Heerlijk. Voor ons was het de eerste keer uit etenn met een 1 jarigr en een 4 jarige dus kwam de aparte speel kamer erg van pas toen wij moesten wachten op het eten. Een echte aanrader.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Gisteravond chinese tapas verrassingsmenu gegeten.
Leuke manier om kennis te maken met verschillende stijlen uit chinese keuken.
Veel variatie met gedurfde combinaties. We komen binnenkort weer snel terug, want er staan genoeg andere lekkere bijzondere gerechten op de kaart.
Mooi interieur. Heel gevarieerde tafel opstelling.
D. P.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Met z'n tweeën hier gegeten, één glutenvrij. Vooraf daarover gebeld en dat was geen probleem. Vriendelijke ontvangst. Glutenallergie werd doorgegeven aan serveerster van onze tafel. Op tafel stond al een bakje cassavechips. Voor de zekerheid nagevraagd of die glutenvrije waren, maar dat wist ze niet. Daarom ook een bakje emping gekregen, vers gemaakt. We konden het (herfst?)menu nemen. Vooraf oesters, dan witte rijst met garnalen en pekingeend en kipfilet. Alles even mals en heerlijk klaargemaakt, maar is oestersaus glutenvrij? Toe een dessert van ijs met strawberry cheesecake. Dat was zeker niet glutenvrij en dat is teruggestuurd naar de keuken en vervangen door ijs. Het dessert viel tegen, leek kant en klaar van de groothandel. Dat is zonde voor zo'n goede zaak.
Pluspunten: sfeervolle zaak, sympathieke ontvangst en enthousiaste gastheer, heerlijke Chinese keuken, goede accoustiek.
Minpuntjes: voor ernstige coeliakiepatienten niet geschikt, desserts moeten beter.
Maar voor herhaling vatbaar, zonder dessert de volgende keer.
Saviël C.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Inrichting zeer sfeervol, eten is werkelijk waar uitstekend. Aanrader: kabeljauw in botersaus. Andere klassieke Chinese gerechten zijn overheerlijk op smaak gebracht. James en zijn vrouw zijn altijd hartelijk en doen echt hun best om het je naar de zin te maken! Wij hebben direct geboekt voor de kerst. De tapas formule werkt zeer goed voor onze samenstelling waarbij er overal halve gerechten geserveerd worden zodat je allemaal verschillende dingen kan nemen en proeven. Ga hier een keer langs, dan kom je geregeld terug. Wij rijden hier graag vanuit Dordrecht naartoe.
J0haNna .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Het eten is daar zeer goed en erg lekker. Ook hebben zij een vriendelijke bediening. Het restaurant is sfeervol en de Chinese Tapas zijn een echte aanrader.
Siemen J.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Wij eten al jaren bij de Nieuwe Chinese Muur, en het is altijd fantastisch, van het ontvangst tot de afscheid. Wij gaan altijd met een heerlijke, zeer tevreden gevoel naar huis.

Wij wonen in de buurt en we komen vaak. Toen we onze keuken aan het verbouwen waren, hebben we een vast bedrag afgesproken met de super aardige eigenares en we kwamen bijna elke avond een maand lang bij hen eten. En wat verbazend was, was dat we een enorme verscheidenheid aan gerechten konden eten inclusief eten kregen wat niet op het menu stond. Het wat een feest was voor onze smaak papillen. Vooraf dachten we dat het mogelijk snel zou kunnen vervelen, maar het tegenovergestelde is waar. Dit restaurant kan je alle smaken bieden en houdt rekening met je specifieke wensen.

Nu hebben ze het 7 gangen tapas menu. Wat een feest is dat. De gerechten zijn verfijnd en verrassend, wat een smaak allemaal. En met heerlijke wijnen. Het is nu een week geleden dat we hebben voor het laatst gegeten hebben en ik kan niet wachten om terug te komen.

Voor de eigenaren Jade en James en alle staf: wij moeten jullie alleen maar bedanken voor zo'n goeie service en natuurlijk het verrukkelijke eten. Wij blijven zeer graag bij jullie komen.
john V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Op een zondagavond dineerden we in dit mooie restaurant. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaar die ons verzocht even een drankje te drinken in de lounge waar we ook de menukaart konden bekijken. We hadden niet gereserveerd en het was behoorlijk druk vandaar. Geen probleem, we hadden alle tijd en zo kon ik gelijk het sfeervolle interieur bekijken. We kregen snel ons drankje met een schaaltje kroepoek en na 10 minuten wachten kregen we een mooi tafeltje. We besloten voor het zeven gangen tapasmenu van 29,50 euro te gaan.Hierbij bestelden we een lekkere fles Hugel gentil, voor 22 euro best redelijk geprijsd. Wat volgende was een verukkelijke parade van gerechtjes. We kregen o.a. oesters in zwarte bonensaus, gestoomde scheermessen met lente ui en glasnoedels en mijn persoonlijk favoriete gerecht soft shell krab ! Die was echt om je vingers bij af te likken zo lekker ! We kregen als laatste gang ook nog heerlijke roergebakte ossehaas en garnalen geserveerd met een grote kom rijst. Tot onze verbazing vroeg de serveerster of we nog meer lusten. Nou ben ik een grote eter maar zelfs voor mij was het echt genoeg. Toch namen we nog een dessert, ijs met verse aardbeien en slagroom. Wederom lekker en royaal van portie. Na nog een lekkere koffie van het huis konde we geen pap meer zeggen en weten wij zeker dat we zeker terugkomen in dit bijzonder goede Chinese restaurant
bxr .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Wat was het gisteren een verrassing toen we bij de Nieuwe Chinese Muur aankwamen: het was er feest en iedereen was welkom. De eigenaren hadden het restaurant bijzonder smaakvol gerenoveerd en het leek wel of heel Hillegersberg aanwezig was. Het was een groot feest, zowel binnen als buiten. We waren nog maar net gearriveerd of we kregen een drankje en een hapje toegestopt. Wat een ontvangst. We kregen een heerlijke kleine salade, er waren oesters, eendehapjes, ik kreeg zelfs een bord met Mapo tahoe, een vegetarische Chinese delicatesse en ook de wijn was verrukkelijk: een zoete witte Chinese wijn. Er was ook een minder zoete, een "gewone" (niets was gisteren gewoon) of een droge wijn. Rood was er ook, maar wij hielden het op wit.

Het restaurant zag er prachtig uit: een nieuwe vloerbedekking, nieuwe meubels waaronder schitterende stoelen die fantastisch zaten, mooie lampen en de wanden waren smaakvol bekleed. Kortom een geslaagde renovatie.

Dat de service bij de Nieuwe Chinese Muur geweldig was, wisten we al, maar gisteren was het wel echt top: ondanks de drukte werd iedereen bediend, er was mooie, niet te luide, live-muziek en de sfeer was bijzonder goed. We komen gauw weer eens terug. Bedankt! Het is nu echt een NIEUWE Chinese Muur.
Harm M.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Zaterdag is natuurlijk niet de meest geschikte avond om Chinees te gaan eten, want dan is het altijd druk. Maar met een jarige Chinese in het gezelschap is er niet veel keus. Zoals verwacht was het zeer druk. Toch was de bediening snel en attent in zo'n volle tent, die er overigens aardig uitziet. Tegenvallend was de Peking Duck, die niet krokant was, ondanks hun unieke bereidingswijze. Die kun je elders veel beter eten. Uitstekend was daarentegen de tong in zoetzure saus met pruimen. Dit restaurant is een prima keuze op minder drukke dagen om Chinese Fondue te eten, maar niet direct een aanrader voor de gewone kaart.