De Nieuwe Chinese Muur

Bergse Dorpsstraat 47 3054 GB Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant De Nieuwe Chinese Muur

Culinair China heel dichtbij

De kleuren van de Nieuwe Chinese Muur zijn niet zomaar gekozen. Ieder hebben ze hun eigen betekenis. Rood voor enthousiasme, goud voor luxe en zwart voor mildheid. Het interieur is een weerspiegeling van de kaart. Chinese gerechten van hoge kwaliteit worden geserveerd met grote gastvrijheid. Laat je gerust adviseren welke gerechten en dranken het beste bij elkaar passen. Eigenaren James en Jada Wang maken ook thuis eten makkelijk voor je met hun afhaal- en bezorgservice.

Meer informatie over restaurant De Nieuwe Chinese Muur

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 12:00
- Lunch vanaf 13:00
- Diner vanaf 15:00

bxr .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Ik ben na vrij lange tijd gisteren weer bij De Nieuwe Chinese Muur geweest. Alles was weer top. We werden keurig door de zoon van de gastheer en gastvrouw ontvangen, naar onze tafel geleid en binnen een paar minuten hadden we, ondanks de gezellige drukte, ons eerste drankje al voor ons liggen. Dat zie je elders weleens anders. Een mooie start.

Ik weet niet hoe ze het doen, maar zelfs na lang niet te zijn geweest, weten ze feilloos wat ik het liefst eet en drink. Het geeft je in ieder geval een welkom gevoel. Over zowel de gastheer, de gastvrouw en het personeel was ik dan ook gisteren weer zeer te spreken. Wie, zoals ik, het liefst vegetarisch eet, komt in dit restaurant prima aan zijn of haar trekken. Ik heb als voorgerecht de heerlijke Chinese tomatensoep met, op verzoek, extra lente-uitjes genomen en als hoofdgerecht de Ma Po Tofu -- die blijft gewoon altijd goed op smaak bereid. Mijn vrouw nam als voorgerecht een uitstekende garnalen dim sun (drie stuks) en als hoofdgerecht een hete soep: vis gegaard in bouillon met chiliolie. Omdat mijn vrouw een kleine eter is, bleef er veel soep over. Het personeel vroeg uit zichzelf of zij de soep wilde meenemen. Dat is mooi natuurlijk. Goede service. Ons nagerecht was ook top: ik liet mij verrassen en kreeg een fantastische combinatie van zwarte en witte sesamijs en groene thee-ijs, mijn vrouw genoot van een behoorlijke coupe Shanghai (vanille ijs met gember en banaan). Men is er niet gierig.

De avond was een groot succes. Zoals alle andere keren, was de sfeer uitstekend, beide zalen waren volledig volgeboekt en zagen er nog altijd zeer verzorgd uit. De Nieuwe Chinese Muur is alles behalve een standaard Chinees. Het is een mooie zaak met mooie tafels -- sommige zijn rond voor een gezelschap van 8 personen (zeer aan te bevelen) -- en zeer luxe, smaakvolle stoelen. Het oog wil ook wat. De prijzen zijn ook zeer goed.

Komen we terug? Absoluut. Daar is geen twijfel over mogelijk.
Rens D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten was wat 'saai'. Het flamberen van het toetje leide bijna tot het in brand steken van een lampion.
Cornelia M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Fijne keuken en heerlijk gegeten. Menukaart overzichtelijk en goed verzorgd.
mar V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
met een extra pluim voor alle personeel!
maartjeroer R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Het eten was goed, het had iets warmer gekund. Al met al prima verlopen.
deheide .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
beetje jammer alleen dat voor de zoveelste keer de te reserveren tijden met kerst niet waren aangepast door seatme/iens. ipv 16.00 uur kon ik pas om 20.00 uur terecht......
Conrad V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Afgelopen zaterdagavond hier met drie personen voor het eerst gegeten. Een prettige zaak met goede en rustige sfeer, fijne stoelen aan tafel en zeer vriendelijke bediening. Fijn dat er keuze is uit kleien voorgerechtjes ( Chinese tapas genoemd) voor € 4,95 per stuk, net genoeg voor de kleine maag. De dumplings, tomaten soep en reepjes ossenhaas waren allemaal prima bereid. Eveneens de hoofdgerechten zijn van goede kwaliteit, De zalm filet in hoisin saus, babi pangang en de Peking eend waren heerlijk. Ook de nasi goreng en miehoen goreng waren goed gevuld en smakelijk. aAlles ook prettig geprijsd. Met een paar drankjes erbij waren we rond de 70,- kwijt. Wij komen terug !
Jeffrey1983 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Normaal wil mijn partner niet snel Aziatisch eten en gaan we eigenlijk altijd naar een Italiaan of Frans uit eten, toch overgehaald voor een keer en hier dus een avondje met zijn 2-en wezen eten.
Om te beginnen gelijk een groot pluspunt voor de gastheer. (echte horecaman, gezellig & gastvrij)
We gingen voor het tapas menu (7 gangen) want we wilden wel graag veel verschillende dingen proeven en niet de standaard afhaal rommel...hier komt ook gelijk het puntje van kritiek ; En dat is dat wij achteraf vonden dat er veel dingen qua struktuur op elkaar leken en dit wel iets afwisselender had gemogen. Bijvoorbeeld loempiaatjes, 2 soorten dumplings uit een stoommandje en een bapao achtig iets (en dan heb je al 4 van de 7 gangen gehad) en allemaal vlees/groente met een soort deeg/laag eromheen. Oesters vinden we normaal ook heel lekker alleen deze zat in zoveel saus dat je de oester zelf niet meer echt kon proeven. (maar het was wel lekker)
Het lijkt nu misschien wat negatief maar dit zijn gewoon onze punten van kritiek en we hebben uiteindelijk gewoon lekker gegeten. (En ook mede dankzij de spontane gastheer een leuke avond gehad)
Bij een volgende keer zou ik persoonlijk toch eerder het gewone 5 gangen menu kiezen of zelf los allerlei hapjes van de kaart bestellen ivm de variatie. (zag ook kingcrab etc staan)
(Geadviseerde) wijn was heel lekker.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Heerlijk chinees fondeu echt een aanrader. Lekker en gezond verschillende soorten vlees en vis en groente. Zeker het proberen waard bediening super voelen ons iedere keer weer super welkom
Piet O.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Geweldig restaurant en het eten vind ik top.
Zelfs bij het online bestellen is het eten altijd geweldig.
Echt een aanrader:)
perry K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Perfect restaurant. Wij komen al enige jaren bij James in de zaak. altijd perfecte service en vriendelijk personeel. Sinds een paar jaar eten wij op aanraden van James echte Chinese gerechten. Een echte aanrader voor een ieder die weleens wat anders wil dan babi pangang. Laat James wat voorschotelen en het komt dik in orde. Ook kan je dingen aangeven die je graag lust, bijv. bief of vis, dan zal je zeker verrast worden. zelf vinden wij de wilde garnalen, tarbot en teppan pittige beef met oma's saus heerlijk.
Eenmaal geweest, dan kom je haast negens anders meer.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Met de fam. Heerlijk gegeten loempia geweldig doorlopend hapjes erg lekker bediening zeer gastvrij en vriendelijk niets is te veel restaurant mooi ingericht sfeervol en met smaak zeker een aanrader chinees fondue is hier ook geweldig
markenmarion .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Gisteren online 3 gerechten besteld. Werd prima op tijd bezorgd, temperatuur van het eten was ook prima en de kwaliteit ook. Niets op ana te merken. Wel had ik bij opmerkingen gevraagd of de sausen apart konden maar daar was geen gehoor aangegeven. Als ik volgende keer weer chinees online wil bestellen dan doe ik dat zeker bij dit restaurant
Froukje A.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We kenden dit restaurant al omdat ze ook thuis bezorgen en die maaltijden zijn zonder uitzondering lekker en royaal. Nu voor het eerst in het restaurant. Gastvrije ontvangst, we kregen een tafel dichtbij de speelkamer (ideaal met kinderen!). Wij kwamen voor een snel hapje en kozen voor een portie dim sum en een bapao kip. Voor de kinderen waren er frietjes met kiphapjes. De dimsum was erg lekker, maar vanuit onze ooghoeken zagen we dat bij onze buurtafels ook allerlei heerlijks werd geserveerd. Snel terug voor een uitgebreide maaltijd!
T P.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Nadat we zeer vriendelijk ontvangen waren kozen we voor het seizoensmenu.
Zeker geen spijt van!
Vooraf een heerlijk gestoomde coquille met mie in sojasaus met citroen.
Daarna het hoofdgerecht dat bestond uit een mooie schaal met een vis-, kip- en rundvleesgerecht. Het smaakte allemaal even goed.
Als nagerecht mangoijs, tiramisu en aardbeien. Lekker maar niet echt chinees.
Na afgerekend te hebben kregen we nog koffie en aangeboden.
Het was zeker voor herhaling vatbaar.
Bedankt voor het delen van uw ervaring, wij kijken uit naar uw volgende komst! Indien u houdt van Chinese desserts, dan kunnen wij ook voor u maken. Voor ijs heeft u keuze uit: zwarte sesam, groene thee, rode bonen en lychees. Indien u van te voren belt, kunnen wij de koks ook vragen om gevulde zoete sesam balletjes of kokospudding te maken. Wat ook heerlijk is, is gebakken banaan met een bolletje ijs erbij. Kortom alles is in te vullen op uw wensen.
M. D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hadden Dim Sum Deluxe vooraf wat een heerlijk gerecht was. Dat werd gevolgd door een Sa Cha Hau Yuk met mihoen de ossenhaas was heerlijk mals. Vond het wel iets te zout. De zeetong van de Tie Pang Long LI was uiterst smakelijk. De porties waren prima qua grootte. De Diwald Gruner Veltliner was prima zeker gezien de prijs. De uitstraling van de bar met de groene verlichting gaf het gevoel van een sjieke disco zoals je vroeger weleens zag. Leuk!
erik D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Uitstekend restaurant! Erg lekkere gerechten, zoals je bij een chinees restaurant verwacht is de kaart erg uitgebreid. Leuk zijn de tapas gerechten, zo kun je meerdere smaken combineren. Gerechten zijn niet duur. Personeel erg vriendelijk, eigenaar maakt ook altijd even een praatje. Mijn favoriete Chinees restaurant!
Bedankt voor het delen van uw ervaringen!
Joey94 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Al meerdere malen bij De Nieuwe Chinese Muur gegeten, doordat dit simpelweg een ongelooflijk goed restaurant is.

Het eten is uitstekend, je proeft de Chinese stijl die gehanteerd wordt tijdens het bereiden hiervan. Het aantal gerechten dat aangeboden wordt is enorm, er is daadwerkelijk voor ieder wel iets op de kaart. Als voorgerecht is er ook een ruime keus beschikbaar. De wrap met kip is een heerlijke aanrader, deze wrap is namelijk gemaakt van een mooie schelp van sla gevuld met de kipvulling en groenten. De gekozen hoofdgerechten worden geserveerd met rijst, nasi, bami of mihoen. Een aanrader als je van pittig houdt zijn de ''grandmother'' gerechten (vis of vlees), dit is een heerlijk gekruid en pittig gerecht waar je smaakpapillen open door gaan staan. De dessertkaart staat ook vol variatie. Apart is het ijs met stukjes gember, echter kunnen deze overheersend zijn als je dit niet bent gewend. De bananensplit is overigens ook heerlijk en wordt geserveerd in een mooi chinees bootje.

De service is super, de bediening is zeer vriendelijk voor zowel jong als oud. Er wordt zelfs advies gegeven met het samenstellen van verschillende gerechten die goed bij elkaar passen. De eigenaar van het restaurant, meneer Wang, is een heel kundige man op dit gebied en neemt ongelooflijk veel tijd om zijn klanten het juiste te bieden.

Het decor is erg modern en stijlvol ingericht. De binnenkomst zegt hierin al genoeg. Het enige wat nog voor verbetering zou kunnen zorgen hierin zijn de banken die bij het raam neergezet zijn. Het eten op deze banken is namelijk niet heel handig als je dit niet bent gewend.

Al met al een super goed restaurant waar je daadwerkelijk goede Chinese gerechten voorgeschoteld krijgt voor het geld!
bxr .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Dit restaurant is top. Het ziet er zeer goed verzorgd uit. Je ziet in één oogopslag dat er goed over het interieur is nagedacht. Wie hier door de mooie massief houten deur naar binnen stapt en de mooie entree binnenloopt, wordt hartelijk door het personeel ontvangen. Je jas wordt aangenomen en in de grote garderobekast opgehangen. Vervolgens word je naar je tafel gebracht en loopt alles op rolletjes. We zijn niet anders gewend: hier voelen we ons welkom, het personeel is vriendelijk en het eten is zeer goed van smaak. De prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. Er is een ruime keuze aan mooie wijnen voor wie daar behoefte aan heeft en de cava's zijn dik in orde.

Deze keer hebben we vooraf een pittige zoetzure soep gegeten en als hoofdgerecht Chinese zuurkool met gebakken tahoe (tofu) geprobeerd. Nu zul je misschien denken, wat een merkwaardige combinatie, maar de smaak was perfect zout-zurig. Ik kan me voorstellen dat niet iedere vegetariër hiervan houdt, maar wij waren en zijn zeer enthousiast. Op de kaart van de Nieuwe Chinese Muur staan ook vele soorten ijs, waaronder ook de zwarte en witte sesam, lychee en mango. Dit ijs is van een zeer goede kwaliteit en vraagt naar meer.

De gastvrouw en gastheer zijn erg hartelijk en, evenals hun dochter, zeer charmant en behulpzaam. 'Nee' is duidelijk geen optie bij deze familie. Wie speciale wensen heeft (moeilijke eters zoals wij) kan zich laten verrassen of adviseren. Geen enkel probleem.

We voelen ons hier thuis en komen terug.
Cfle186 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Met z'n vijven maandag gegeten. We hadden gereserveerd en kregen een gezellige ronde tafel.
We bestelde een flesje wijn en bekeken de kaart, deze is zeer uitgebreid.
Hier is voor iedereen een keuze te maken en wij bestelde 5 verschillende gerechten.
De zaak is echt van deze tijd en de medewerkers zijn erg gastvriendelijk.
Het eten smaakte voortreffelijk en was goed van smaak, de nasi en bami ook.
Tijdens het eten bestelden we nog wat nasi/bami bij maar dat duurde wel erg lang,
jammer anders waren de cijfers wat hoger uitgevallen.
Na de lekkere chineese thee gingen we tevreden huiswaards.