De Nieuwe Chinese Muur

Bergse Dorpsstraat 47 3054 GB Rotterdam Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant De Nieuwe Chinese Muur

Culinair China heel dichtbij

De kleuren van de Nieuwe Chinese Muur zijn niet zomaar gekozen. Ieder hebben ze hun eigen betekenis. Rood voor enthousiasme, goud voor luxe en zwart voor mildheid. Het interieur is een weerspiegeling van de kaart. Chinese gerechten van hoge kwaliteit worden geserveerd met grote gastvrijheid. Laat je gerust adviseren welke gerechten en dranken het beste bij elkaar passen. Eigenaren James en Jada Wang maken ook thuis eten makkelijk voor je met hun afhaal- en bezorgservice.

Meer informatie over restaurant De Nieuwe Chinese Muur

ron V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Alles is mogelijk. Wachten met of zonder drinken. En idereën bleef relaxed.
Maar toen we compleet waren ging alles direct in de goede richting. Menu en order geplaatst waarna de heerlijke spijzen kwamen.
Zelden zo'n heerlijke Babipangang Spek gegeten. Zelfs de eigenaar en nam actief deel aan het verwelkomen en in de gaten houden.
In een woord Perfect.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijk gegeten van het Chinese Tapas menu. Iedere gerechtje was heerlijk, prima wijntje uit de Elzas erbij. Hele fijne avond gehad.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Geweldige keuken, geweldig personeel, geweldig interieur. Mijn vrouw en ik zijn hier voor de eerste keer geweest, wat een ontdekking. Een van de weinige Chinese restaurants met een goede wijnkaart. We begonnen de avond met gestoomde dim sum. Vervolgens hebben wij genoten van een groot gestoomde tarbot en nog wat tapasgerechtjes. Heerlijk vers, op smaak en van goede kwaliteit. Precies zoals ik het in China heb ervaren. De gastvrouw vertelde dat op reservering ook kreeft en krab te bestellen is. Gelijk een reservering gemaakt voor volgende week!
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Tineke K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Er zaten slechts 6 kleine garnalen in de garnalen tiepan. Dit gerecht vond ik om die reden te duur.
De 20% korting op de rekening was zeer aangenaam.
F G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Het was onze eerste bezoek en beviel goed! Het eten was lekker en wat chiquer waardoor de prijzen zijn wat duurder dan de gemiddelde Chinees restaurants.
Het restaurant is mooi ingericht en de personeelsleden zijn ook vriendelijk. Top avond dus!
AadvLoo .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
We komen hier inmiddels al jaren. Vorige week donderdag de traditie weer voortgezet om met een groep van 7 mensen hier te dineren. Uiteraard op tijd gereserveerd voor de mooiste ronde tafel, met een draaiplateau!
Als voorgerecht namen we de pekingeend. Zeer speciaal. Zoals aanbevolen door de gastheer werd alles apart geserveerd zodat we onze eigen flensjes aan tafel konden samenstellen. Pekingeend was lekker mals en krokant, flensjes waren vers gestoomd, komkommersliertjes en ander soort groenten geweldig dungesneden, in combinatie met de hoisin saus was het al helemaal klasse!
De hoofdgerechten hebben we laten samenstellen door de chef: tiepang sate, ossenhaas in oma saus, aubergine hotpot, voor ieder wat wils. Daarna hebben we de avond afgesloten met ijs (zwarte sesam is een echte aanrader!), koffie en uiteraard wat Chinese likeur. Dat noemen we nog eens echt genieten!
Anshala B.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
We zijn hier met een clubje van 11 personen gaan eten om een verjaardag te vieren. Bij aankomst werden we netjes ontvangen en naar onze tafels gebracht. Alles was netjes voorbereid. Alles stond al klaar. Dit is een mooie zaak, traditioneel qua keuken met een trendy uitstraling.

Het eten was zeer goed. Wat het prettig is, is dat de gerechten naar eigen smaak (heet of niet heet) aangepast kunnen worden. Ik had als voorgerecht dumplings (vier stuks) met groenten. Waren goed op smaak. Er zat een zuurzoutige saus bij die goed bij het gerecht paste. Als hoofdgerecht had ik drooggebakken (zoals het hoort) visfilet (wit) met een pittige omasaus. Dat is een rode saus. De porties waren groot genoeg voor iedereen. Je ziet weleens dat er veel te weinig wordt gegeven. Hier niet. Als toetje hadden we vers fruit (meloen, ananas, blauwe bessen en aardbeien). We hadden ook een mooie, grote zwarte pot met Chinese thee. Die was heerlijk zacht van smaak en een aanrader. Een paar steekwoorden: goede service, attente bediening, lekker eten, goede sfeer, een net publiek.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Na een vriendelijke ontvangst, diverse Chinese tapas besteld, lekker maar niet heel bijzonder. Hoofdgerechten hetzelfde, lekkere, verse smaken maar erg veilig, vernederlandst. Al met al een gezellig avond en best voor herhaling vatbaar, ook zeker door de aangename bediening.
jan V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Ik kom regelmatig in De Nieuwe Chinese Muur. Niet alleen omdat het voor mij 'in de wijk' is, maar omdat het daar altijd echt heerlijk eten is. Bovendien is de ontvangst altijd buitengewoon hartelijk. Het personeel is zeer attent gedurende de gehele maaltijd. Ook een heel fijne sfeer in het restaurant! Of je er nu met z'n tweeën eet, of met een groter gezelschap, het is altijd echt op orde.
Ook kan je rustig vragen naar iets speciaals buiten de kaart. Op zich is dat niet nodig, want de kaart is uitgebreid genoeg! De voorgerechten en de hoofdgerechten zijn 100% geweldig. Zoals vaker is ook hier de Chinese keuken minder ingesteld op desserts. Mar ze hebben zeker desserts, maar die zijn niet echt onderscheidend maar wel gewoon lekker!
Kortom, een absolute aanrader om hier te komen eten!
Bert G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
De keuze was gevallen op het 7-gangen Chinese tapas menu. Elk gerecht smaakte zeer goed. Vooral de ossenhaas saté en het ossenhaas gerecht met witte rijst smaakte voortreffelijk. Door de bediening werd vooraf gevraagd of het ossenhaasgerecht pittig mocht zijn, maar ook de mate van pittigheid kon worden aangegeven.
Behoudens het eten was de ontvangst, service en vertrek goed en heel netjes georganiseerd. Het was de 1e keer dat wij hier hebben gegeten, maar zeker niet de laatste keer.
bxr .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Ik ben na vrij lange tijd gisteren weer bij De Nieuwe Chinese Muur geweest. Alles was weer top. We werden keurig door de zoon van de gastheer en gastvrouw ontvangen, naar onze tafel geleid en binnen een paar minuten hadden we, ondanks de gezellige drukte, ons eerste drankje al voor ons liggen. Dat zie je elders weleens anders. Een mooie start.

Ik weet niet hoe ze het doen, maar zelfs na lang niet te zijn geweest, weten ze feilloos wat ik het liefst eet en drink. Het geeft je in ieder geval een welkom gevoel. Over zowel de gastheer, de gastvrouw en het personeel was ik dan ook gisteren weer zeer te spreken. Wie, zoals ik, het liefst vegetarisch eet, komt in dit restaurant prima aan zijn of haar trekken. Ik heb als voorgerecht de heerlijke Chinese tomatensoep met, op verzoek, extra lente-uitjes genomen en als hoofdgerecht de Ma Po Tofu -- die blijft gewoon altijd goed op smaak bereid. Mijn vrouw nam als voorgerecht een uitstekende garnalen dim sun (drie stuks) en als hoofdgerecht een hete soep: vis gegaard in bouillon met chiliolie. Omdat mijn vrouw een kleine eter is, bleef er veel soep over. Het personeel vroeg uit zichzelf of zij de soep wilde meenemen. Dat is mooi natuurlijk. Goede service. Ons nagerecht was ook top: ik liet mij verrassen en kreeg een fantastische combinatie van zwarte en witte sesamijs en groene thee-ijs, mijn vrouw genoot van een behoorlijke coupe Shanghai (vanille ijs met gember en banaan). Men is er niet gierig.

De avond was een groot succes. Zoals alle andere keren, was de sfeer uitstekend, beide zalen waren volledig volgeboekt en zagen er nog altijd zeer verzorgd uit. De Nieuwe Chinese Muur is alles behalve een standaard Chinees. Het is een mooie zaak met mooie tafels -- sommige zijn rond voor een gezelschap van 8 personen (zeer aan te bevelen) -- en zeer luxe, smaakvolle stoelen. Het oog wil ook wat. De prijzen zijn ook zeer goed.

Komen we terug? Absoluut. Daar is geen twijfel over mogelijk.
Rens D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Het eten was wat 'saai'. Het flamberen van het toetje leide bijna tot het in brand steken van een lampion.
Cornelia M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Fijne keuken en heerlijk gegeten. Menukaart overzichtelijk en goed verzorgd.
mar V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
met een extra pluim voor alle personeel!
maartjeroer R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Het eten was goed, het had iets warmer gekund. Al met al prima verlopen.
deheide .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
beetje jammer alleen dat voor de zoveelste keer de te reserveren tijden met kerst niet waren aangepast door seatme/iens. ipv 16.00 uur kon ik pas om 20.00 uur terecht......
Conrad V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Afgelopen zaterdagavond hier met drie personen voor het eerst gegeten. Een prettige zaak met goede en rustige sfeer, fijne stoelen aan tafel en zeer vriendelijke bediening. Fijn dat er keuze is uit kleien voorgerechtjes ( Chinese tapas genoemd) voor € 4,95 per stuk, net genoeg voor de kleine maag. De dumplings, tomaten soep en reepjes ossenhaas waren allemaal prima bereid. Eveneens de hoofdgerechten zijn van goede kwaliteit, De zalm filet in hoisin saus, babi pangang en de Peking eend waren heerlijk. Ook de nasi goreng en miehoen goreng waren goed gevuld en smakelijk. aAlles ook prettig geprijsd. Met een paar drankjes erbij waren we rond de 70,- kwijt. Wij komen terug !
Jeffrey1983 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Normaal wil mijn partner niet snel Aziatisch eten en gaan we eigenlijk altijd naar een Italiaan of Frans uit eten, toch overgehaald voor een keer en hier dus een avondje met zijn 2-en wezen eten.
Om te beginnen gelijk een groot pluspunt voor de gastheer. (echte horecaman, gezellig & gastvrij)
We gingen voor het tapas menu (7 gangen) want we wilden wel graag veel verschillende dingen proeven en niet de standaard afhaal rommel...hier komt ook gelijk het puntje van kritiek ; En dat is dat wij achteraf vonden dat er veel dingen qua struktuur op elkaar leken en dit wel iets afwisselender had gemogen. Bijvoorbeeld loempiaatjes, 2 soorten dumplings uit een stoommandje en een bapao achtig iets (en dan heb je al 4 van de 7 gangen gehad) en allemaal vlees/groente met een soort deeg/laag eromheen. Oesters vinden we normaal ook heel lekker alleen deze zat in zoveel saus dat je de oester zelf niet meer echt kon proeven. (maar het was wel lekker)
Het lijkt nu misschien wat negatief maar dit zijn gewoon onze punten van kritiek en we hebben uiteindelijk gewoon lekker gegeten. (En ook mede dankzij de spontane gastheer een leuke avond gehad)
Bij een volgende keer zou ik persoonlijk toch eerder het gewone 5 gangen menu kiezen of zelf los allerlei hapjes van de kaart bestellen ivm de variatie. (zag ook kingcrab etc staan)
(Geadviseerde) wijn was heel lekker.