Over het restaurant De Nederlanden

Moderne & mondiale gerechten

Chef-kok Wilco Berends komt oorspronkelijk uit het Noord-Hollandse Barsingerhorn en de liefde voor deze regio zie je terug in zijn gerechten: Volendamse paling, Opperdoezer Ronde en Niedorper haas. De gerechten zijn modern en mondiaal, maar de basis is de klassieke Franse keuken. De kaart wisselt regelmatig, want in de keuken accepeteren ze alleen de beste producten van het seizoen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Nederlanden

Via station Abcoude of Breukelen met de taxi naar Vreeland, beperkte verbinding ook via Weesp met buslijn 122
  • Kom je met de auto?
    Afslag A2 Vinkeveen, richting Hilversum. Afslag Vreeland.
  • : Gratis parkeren op onze eigen parkeerplaats en daarbuiten

Dinsdag t/m Zondag 08:00 - 23:30
Zaterdag geen lunch, op aanvraag vanaf 15 personen

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Catering , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Arnoud W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Genoten van het 8 gangen menu. Eerste gangen was over het algemeen met vis. Erg lekker met veel smaak variatie. Persoonlijk vonden wij de gang met short rib en Baambrugs big niet passen in het geheel. Uiteraard een kwestie van smaak. Toch eten hier is een aanrader omdat bediening, wijnen ambiance en de gerechten goed waren.
Rein V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Geweldig eten. Amuses waren een traktatie. Bediening perfect.
Kortom een perfecte avond
Fred O.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Prachtige tent op een fraaie lokatie. Bediening is voorkomend en zeer attent. De heerlijkste gerechten met dito presentatie. We komen heel graag terug (en hopen jullie ook bij Culinair Uithoorn aan de Amstel te treffen ????)
Lisette P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het blijft een feestje om hier te eten. Leuke gerechten - elke keer weer wat anders - maar altijd goed. Mooie wijn-spijs combis. Vriendelijk personeel. Wij komen weer terug.
Danny H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gisteren met onze mannen eetclub een geweldige avond gehad, met perfect eten van chef Wilco. Alles klopte zeer groot hethalings gevaar.
Netwerken .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heel bijzonder eten. Prachtig bereid en schitterende presentatie. Vooral de oesterproeverij is onvergetelijk, altijd nemen!
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijk eten, bekende (Nederlandse) en verrassende smaak combinaties, goede sfeer en service, mooi restaurant op fantastische lokatie.
peter D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
De Nederlanden heeft een prachtige lokatie en de eetzaal ziet er prima uit. Ontvangst is vriendelijk. Wanneer we de menukaart bestudeerd hebben wacht de eerste verrassing, een 4-gangen menu bestaat uit het volgende: makreel, coquille, fazant en appel met karnemelk. Nu heeft makreel een zeer uitgesproken vissmaak en van wild moet je houden, datzelfde geldt voor appel met karnemelk. Dus wilden een paar van ons wat aan het menu wijzigen. Er staan op de menukaart in totaal acht gerechten, keus te over zou je zeggen. Dat klopt, alleen bij wijziging komt er per gewijzigd gerecht 7,50 Euro bij. Dus zou er bij de meesten van ons ongeveer 15 Euro bij komen. De suggestie is dus dat het 4-gangen menu uit de goedkoopste ingrediënten bestaat en dat al het andere duurder is.
Elke uitleg die we vragen kan door de overigens vreselijk vriendelijke bediening niet beantwoord worden. Daar moet iemand bij komen voor uitleg. Een vraag om een extra kussen op een stoel wordt pas de derde maal gehonoreerd, kennelijk vergeten.
Uiteindelijk kiezen we allemaal voor een voor- en hoofdgerecht, wat dan al even duur is als het 4-gangen menu.
Kwaliteit van het eten is goed, hoewel er een hoofdmaaltijd teruggestuurd wordt omdat de vis gortdroog was.
De wijnkeuze is uitstekend en ook redelijk geprijsd. Jammer alleen dat de bediening werkelijk geen enkele maal uit zichzelf bijschenkt of signaleert dat de glazen leeg zijn. Gek genoeg geldt dit niet voor het water.
Dan de kaas. Twee van ons bestellen een portie en het was maar goed dat er niemand ernstig verkouden was, want de miezerige stukjes zouden de hele zaak doorgewaaid zijn.
Wanneer je bij de rekening van 600 Euro gevraagd wordt of het allemaal naar wens was, geef je stom genoeg een knikje omdat je gewoon geen zin hebt in een discussie. Achteraf waarschijnlijk stom, of gewoon laf.
Samengevat, een buitengewoon teleurstellende ervaring. Onbegrijpelijk dat er in een restaurant met een Michelinster zo slordig met de clientèle omgegaan wordt. Het menuverhaal is ronduit beschamend. Ieder zichzelf respecterende zaak zal de gast geheel gratis de mogelijkheid bieden een deel van het menu te wijzigen. Tot slot, voor wat hier geboden wordt is de zaak ver overpriced.
Olaf P.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een heerlijke avond gehad. Verrassende gerechten en goede wijn. Zoals je van een restaurant met een ster mag verwachten. De bediening was ook goed, maar waar andere sterrenrestaurants kiezen voor oudere professionals, kiest de Nederlanden voor nette studenten. Deze maken net iets teveel kleine foutjes. De bediening zwermt als bijen om de tafels heen, wat het allemaal een beetje onrustig maakt. Enfin, het was een mooie avond met goed eten op een mooie plek. De bediening was goed maar net niet wat je van restaurant in deze klasse mag verwachten.
Steven S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Mooie gerechten, maar niet heel sensationeel. Omgeving wat onrustig en weinig tijd voor een rustig gesprek tijdens het diner doordat personeel zeer vaak aan tafel staat. Personeel zelf is absoluut vriendelijk en professioneel. Al met al vonden we prijs/beleving niet in de juiste verhouding
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
De Nederlanden is een zeer goede gelegenheid om in alle rust heerlijk te eten. De ambiance is voortreffelijk. Schitterend gelegen aan de Vecht en goed bereikbaar. Wachttijden tussen de gangen waren minimaal.
Een absolute aanrader!!!!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Vriendelijk, vakkundig en enthousiast personeel.
Dit gecombineerd met fantastische gerechten zorgede voor een perfecte avond.
Wendeline S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten.Zeker voor herhaling vatbaar
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Mooie zomeravond en dan op het terras van De Nederlanden. Wat een warm bad met heerlijke gerechten en ontspannen maar professionele bediening.
Een feestje voor wie, weliswaar met een gevulde portemonnee , een heerlijke avond uit wil. Top.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Top restaurant, in prachtige omgeving, verrassende overheerlijke smaak sensaties. Bediening was zeer oplettend, vriendelijk en gelukkig niet te stijf. Aangepaste wijnen waren over het algemeen goed, hoewel sommige wijnen achterbleven bij de voortreffelijke gerechten.
g_carolien .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
we werden zoals altijd aller hartelijkst ontvangen op het mooi gelegen terras van de Nederlanden. Meteen daarna kregen we drie heerlijke amuses. Het personeel is zeer vriendelijk en adviseerde ons in de keuze van de witte wijn die heerlijk bleek..
We begonnen met twee oesters met verschillende smaken...zalig! Daarna twee voorgerechten gegeten waarbij vooral de drie bereidingen van langoestines ons heel erg blij maakte.
De Nederlanden is een geweldig restaurant met een mooi terras, heerlijke gerechten en met leuk personeel.
sreus .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Eten was voortreffelijk. We konden buiten zitten en dat maakte de avond nog specialer. Bediening had waarschijnlijk een off-day. Uitserveren gerechten en schenken wijn liepen niet synchroon. Zonnenbril werd van tafel gestoten zonder dat daar excuses voor gemaakt werden. Opdienen kaas liep fout en ook daar werd verder geen aandacht aan besteedt. Bedienend personeel heeft maar 2 handen, dat begrijp ik, maar om dat expliciet te noemen als reden waarom het tweede drankje later uitgeserveerd wordt is ongepast en kwam brutaal over. De indruk dat het een offday betrof werd versterkt door het feit dat het personeel weinig plezier uitstraalde.
reevrie .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Veel gangen gelardeerd met amuses gehad. Frisse keuken, ook na de laatste gang geen vol gevoel, dat is al een compliment waard. Oesters op verschillende manieren klaargemaakt zijn top, avontuurlijk. Krab en citrus qua smaak erg goed, de krab bevatte relatief veel vocht, zou wat steviger mogen zijn. Langoustine met artisjok, gember en limoenblad was zalig, perfecte klaargemaakte langoustine. Eendenlever en bessen, prima en als hoofdgerecht kalf en zwezerik, ook heerlijk. Mooie bijpassende wijnen ook uit o.a. Zuid-Afrika en Australië. Restaurant mooi gerestyled. Aardige bediening, maakte af en toe gehaaste indruk, het restaurant was volledig bezet, dat was mogelijk de oorzaak.
marjoleinbos1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten en een fantastische avond uit. Veel extra hapjes vooraf-tussendoor en aan het einde. Je wordt echt verwend. Zeker voor herhaling vatbaar.
joel.jacobson .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
prachtige ligging bij de Vlecht
prijs/kwaliteit zeer goed
héél smakelijke keuken en zeer vriendelijk personeel alsmede de chefkok Wilco Berends