Over restaurant De Nederlanden

Moderne & mondiale gerechten

Chef-kok Wilco Berends komt oorspronkelijk uit het Noord-Hollandse Barsingerhorn en de liefde voor deze regio zie je terug in zijn gerechten: Volendamse paling, Opperdoezer Ronde en Niedorper haas. De gerechten zijn modern en mondiaal, maar de basis is de klassieke Franse keuken. De kaart wisselt regelmatig, want in de keuken accepeteren ze alleen de beste producten van het seizoen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Nederlanden

Via station Abcoude of Breukelen met de taxi naar Vreeland, beperkte verbinding ook via Weesp met buslijn 122
  • Kom je met de auto?
    Afslag A2 Vinkeveen, richting Hilversum. Afslag Vreeland.
  • : Gratis parkeren op onze eigen parkeerplaats en daarbuiten

Dinsdag t/m Zondag 08:00 - 23:30
Zaterdag geen lunch, op aanvraag vanaf 15 personen

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Catering , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Olaf P.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een heerlijke avond gehad. Verrassende gerechten en goede wijn. Zoals je van een restaurant met een ster mag verwachten. De bediening was ook goed, maar waar andere sterrenrestaurants kiezen voor oudere professionals, kiest de Nederlanden voor nette studenten. Deze maken net iets teveel kleine foutjes. De bediening zwermt als bijen om de tafels heen, wat het allemaal een beetje onrustig maakt. Enfin, het was een mooie avond met goed eten op een mooie plek. De bediening was goed maar net niet wat je van restaurant in deze klasse mag verwachten.
Steven S.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Mooie gerechten, maar niet heel sensationeel. Omgeving wat onrustig en weinig tijd voor een rustig gesprek tijdens het diner doordat personeel zeer vaak aan tafel staat. Personeel zelf is absoluut vriendelijk en professioneel. Al met al vonden we prijs/beleving niet in de juiste verhouding
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
De Nederlanden is een zeer goede gelegenheid om in alle rust heerlijk te eten. De ambiance is voortreffelijk. Schitterend gelegen aan de Vecht en goed bereikbaar. Wachttijden tussen de gangen waren minimaal.
Een absolute aanrader!!!!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Vriendelijk, vakkundig en enthousiast personeel.
Dit gecombineerd met fantastische gerechten zorgede voor een perfecte avond.
Wendeline S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten.Zeker voor herhaling vatbaar
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Mooie zomeravond en dan op het terras van De Nederlanden. Wat een warm bad met heerlijke gerechten en ontspannen maar professionele bediening.
Een feestje voor wie, weliswaar met een gevulde portemonnee , een heerlijke avond uit wil. Top.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Top restaurant, in prachtige omgeving, verrassende overheerlijke smaak sensaties. Bediening was zeer oplettend, vriendelijk en gelukkig niet te stijf. Aangepaste wijnen waren over het algemeen goed, hoewel sommige wijnen achterbleven bij de voortreffelijke gerechten.
G_carolien .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
we werden zoals altijd aller hartelijkst ontvangen op het mooi gelegen terras van de Nederlanden. Meteen daarna kregen we drie heerlijke amuses. Het personeel is zeer vriendelijk en adviseerde ons in de keuze van de witte wijn die heerlijk bleek..
We begonnen met twee oesters met verschillende smaken...zalig! Daarna twee voorgerechten gegeten waarbij vooral de drie bereidingen van langoestines ons heel erg blij maakte.
De Nederlanden is een geweldig restaurant met een mooi terras, heerlijke gerechten en met leuk personeel.
Sreus .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Eten was voortreffelijk. We konden buiten zitten en dat maakte de avond nog specialer. Bediening had waarschijnlijk een off-day. Uitserveren gerechten en schenken wijn liepen niet synchroon. Zonnenbril werd van tafel gestoten zonder dat daar excuses voor gemaakt werden. Opdienen kaas liep fout en ook daar werd verder geen aandacht aan besteedt. Bedienend personeel heeft maar 2 handen, dat begrijp ik, maar om dat expliciet te noemen als reden waarom het tweede drankje later uitgeserveerd wordt is ongepast en kwam brutaal over. De indruk dat het een offday betrof werd versterkt door het feit dat het personeel weinig plezier uitstraalde.
Reevrie .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Veel gangen gelardeerd met amuses gehad. Frisse keuken, ook na de laatste gang geen vol gevoel, dat is al een compliment waard. Oesters op verschillende manieren klaargemaakt zijn top, avontuurlijk. Krab en citrus qua smaak erg goed, de krab bevatte relatief veel vocht, zou wat steviger mogen zijn. Langoustine met artisjok, gember en limoenblad was zalig, perfecte klaargemaakte langoustine. Eendenlever en bessen, prima en als hoofdgerecht kalf en zwezerik, ook heerlijk. Mooie bijpassende wijnen ook uit o.a. Zuid-Afrika en Australië. Restaurant mooi gerestyled. Aardige bediening, maakte af en toe gehaaste indruk, het restaurant was volledig bezet, dat was mogelijk de oorzaak.
Marjoleinbos1 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten en een fantastische avond uit. Veel extra hapjes vooraf-tussendoor en aan het einde. Je wordt echt verwend. Zeker voor herhaling vatbaar.
Joel.jacobson .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
prachtige ligging bij de Vlecht
prijs/kwaliteit zeer goed
héél smakelijke keuken en zeer vriendelijk personeel alsmede de chefkok Wilco Berends
L. R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Tot onze verrassing konden we buiten zitten terwijl het weerbericht somber was geweest. We kregen een aantal heerlijke amuses, echt van die dingen die je zelf niet voor elkaar krijgt, aubergine in een envelopje, waanzinnig dunne kroepoek met een wasabipulpje, een scheermesje gevuld met vis plus tomaat en bietje met meloen in de vorm van een ijsje, als ik het me goed herinner. Het was 23 graden, de zon kwam regelmatig tevoorschijn en het menu bestond uit vis dus helemaal goed. Eerst een stukje harder, toen kabeljauw op oosterse wijze klaar gemaakt en het hoofdgerecht schelvis, prachtig aangekleed. Als toetje iets heerlijks met kersen en pistache. Toen als verrassing ook nog een vanille souffle, echt zalig.
Al met al een fijne middag waar we allemaal van hebben genoten. Voor herhaling vatbaar!
Gokan000 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
wij hebben onze buren meegenomen voor lunch. ik was in dit restaurant geweest voor een familie lunch. het sprak mij aan, dus kozen wij dit restaurant. de aankomst was al goed aan het water boten op het water heel gezellig. de entree was een beetje moeilijk, de treden en dan met een rollator, maar er werd hulp geboden aan alle kanten en dan de lunch een en al verrassing bijzonder smakelijk alle gerechten. zie onze cijfers echt top
Ital .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We zijn op 15 juli bij de zomer bbq geweest, super gezellig lekker kreeft van de bbq, als bbq liefhebber rib Eye van de black basterd bbq!!! Gin tonics, poffertjes voor de kinderen!! Super geslaagd, gelukkig mooi weer! Wilco & Carolien bedankt weer!!!
Lekkmariella15 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Een culinaire smaakbeleving, fijne kleine gerechtjes met prachtige amuses vooraf. Mooi sfeervol restaurant, met een hartelijk ontvangst en prettige bediening. Het toetje was geweldig, leuk dat de eigenaar/kok zelf ook nog even aan onze tafel kwam, dat maakte het helemaal af! Een aanrader dus! Kom naar Vreeland aan de Vecht, per boot, de fiets of per auto. Je kunt bij De Nederlanden nog blijven logeren ook, mooier kan het niet voor een weekendje uit!
RogierSluyter .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Kiek geslaagd en Milou haalt haar P, dus even uitpakken met een prachtig diner in ons eigen Dorp. Heerlijk 5 gangen menu met als amuses o.a. Gazpacho van grapefruit met mini tomaatjes en scheermessen gevuld met eigen mousse.
Twee toppers uit het menu;
"Heilige" zalm als voorgerecht( deze titel krijgt een gerecht wanneer we na de eerste hap elkaar aankijken en even stilvallen) licht gerookt en werklelijk perfecte cuisson klein salderen erop met wat venkel. Zeldzaam mooi bereid.
Als hoofdgerecht kalfsukade met zwezerik en cantharelletjes, weer even stil na de eerste hap.

Altijd weer de perfecte kazen tussendoor om vervolgens af te sluiten met de enige echte soufflé van De Vechtstreek.

Chapeau voor de bediening, altijd in de buurt, duidelijke uitleg over het gerecht zonder dat het opgeklopt wordt.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Via Dining with the Stars hier voortreffelijk gegeten. De bediening is vanaf het begin tot het einde heel erg vriendelijk, legt alles keurig uit en vult het water steeds aan. Over het eten bij dit restaurant kun je maar één ding zeggen: uitstekend! Vooraf krijg je heerlijke amuses, gevolgd door een heerlijk voorgerecht, daarna krijg je weer een heerlijke amuse van gazpacho. Na deze amuse volgen twee gangen met witvis. Als extra tussengerecht hebben wij gekozen voor de ganzenlever. Na dit tussengerecht volgde een heerlijk vleesgerecht. Als laatste volgde een heerlijk fris dessert. En als afsluiting kwam Wilco langs met zijn overheerlijke soufflé met een bolletje ijs erop. Waarom ik niet alle gerechten bij naam genoemd heb: het is teveel om allemaal te onthouden en zou de gerechten onrecht aandoen als ik ging vertellen wat het is. Maar ik kan er wel dit over zeggen: het is tongstrelend.
Lekkerfor2 .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Mijn man en ik hadden een 2daags arrangement geboekt bij kras reizen, een viergangenmenu een overnachting en ontbijt.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het eten voortreffelijk was , we hadden 1 gang extra genomen en een heerlijke wijn.
Wat wij erg leuk vonden waren de extra liflafjes, de gazpacho en de heerlijke soufle met vlierbessen ijs.
De bedden waren van top kwaliteit en je komt niets tekort bij het ontbijt.
Kortom : ik kan het iedereen aanbevelen.
Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Mooi verzorgd restaurant met vlotte bediening. Zowel het voor- als hoofdgerecht was niet helemaal wat we mogen verwachten bij een Michelin ster.
Voorgerecht te vlak en erg klein en saai, terwijl mijn 3 tafelgenoten ook een saai hoofdgerecht en iets te gare, lees droge, kalfsbiefstuk hadden. Ook dit gerecht was vrij klein. Prijs/kwaliteit is niet goed hier.