Over het restaurant De Nederlanden

De Nederlanden, restaurant & boutique hotel, is een heerlijke culinaire hotspot aan de Vecht. Op nog geen 15 minuten vanaf Amsterdam waan je je in Vreeland in een pittoresk dorpje. Meesterkok Wilco Berends en zijn team laten je smaakpapillen verrassen met zijn pure, Franse gerechten met mondiale en moderne invloeden. Je wordt verrast door de presentatie en smaakbeleving.
Het jonge, gedreven team maakt jouw lunch of diner helemaal af met hun toegankelijke service. Op de mooie dagen kun je hier genieten op het fijne terras. Een overnachting in een van de hotelkamers maakt je verblijf compleet. Iets zakelijks of een feestje? Ook een private dining ruimte met een eigen terras op het zuiden is te boeken.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Nederlanden

Via station Abcoude of Breukelen met de taxi naar Vreeland, beperkte verbinding ook via Weesp met buslijn 122
  • Kom je met de auto?
    Afslag A2 Vinkeveen, richting Hilversum. Afslag Vreeland.
  • : Gratis parkeren op onze eigen parkeerplaats en daarbuiten

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 23:30
Zaterdag geen lunch, op aanvraag vanaf 15 personen

• Amex , Mastercard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Gratis parkeren , Nederlands gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4

Jouw recensie over het restaurant De Nederlanden

Th.M. K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Ik zat in een hoekje en had veel last van de wind. Was een slechte plaats.
R.W.J. P.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Bijzonder en erg aangenaaam. Een aanrader! Top.
Gijsbertus V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Alles perfect
w.woltz W.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Een zonnige lunch op het terras, wat wil je meer. Wij kozen het chefsmenu, achteraf gezien té maritiem. Want vóor makreel, daarna zeebaars, derde gang schol met vliesdunne plakjes truffel-dat was te veel zee aan de Vecht. Die makreel was overigens uitstekend, niet vissig en van goede sushi-kwaliteit. Schol, ja , je moet er van houden, ik vond hem na de stevige zeebaars nogal melig en slap van structuur. Wel goede smaak. Al deze gerechten, ook een in bokaal geserveerde soufflé als nagerecht, evenals de amuses en friandises, werden vergezeld van een bijna oneindige variatie schuimpjes en frutseltjes. Minieme blokjes komkommer, blaadjes van viool en Oostindische kers, een jammetje hier en een quaqemole of laagje kikkererwt daar. Wat het precies was bleef onduidelijk want de bedienende dames raffelden de compositie te geroutineerd en te weinig gearticuleerd af.
Geen groot gemis trouwens, want is altijd een vreemd toneelspel. Als het er in zit proef je het, en als je het niet proeft is alle inspanning vergeefs. Die dames, overigens , goedwillend maar nogal routineus, waren gekleed in gestreepte jurkjes die suggereerden dat zij detentie in Nieuwersluis waren ontsnapt. Mag dat iets vrolijker?
Maar alle overdaad aan friandises en amuses ( gratis, denkt de Hollander) terzijde, er wordt daar heel goed en subtiel gekookt in De Nederlanden, en die ster is zeker verdiend. Maar als op de website staat: menu 45 Euro, denk ik: an me hoela. Vier gangen met water, elk twee glazen wijn en koffie na: 161 Euro.
Cees J.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Al met al voortreffelijk! Absolute aanrader. Geluidsniveau tikje aan de hoge kant, vooral als je naast een drukke, levendige tafel zit.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Een prima lunch op een heerlijk terras.
Het had nietbeter gekund
Wij komen zeker terug
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Een geweldige ambiance waar je je heerlijk culinair kunt laten verwennen en verrassen door de hapjes die tussendoor worden geserveerd. Bijzonder vriendelijke bediening.
H. D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
Uitstekende lunch met vriendelijke service
Roel B.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2018
Zeer originele en heerlijke amuses. Hoofdgerecht, 3 op verschillende wijze geserveerde langoustines, was van buitengewoon goede kwaliteit en heerlijk.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
fantastisch eten in goede sfeer.
pbrussel B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Opnieuw erg goed gegeten. Mooie gerechten en relaxte bediening. Ster zeker waard. Wijnkaart wel wat aan de dure kant. Fijn adres!
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Top
Ewoud R.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Eten goed, bediening super, sfeer super.

Kaart beschrijving slecht, waardoor niemand komt.
Irish Coffee als toetje trekt mensen niet. Wat wordt geserveerd is 10 maal beter, zonde.
Chitra B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Wat een fantastisch mooi restaurant! Heel elegant mooi ingericht. We hebben hier heerlijk genoten van een 6 gangen menu dat bestond uit de volgende gerechten: Fruits de mer – krab – coquille – snoekbaars – duif – Irish coffee en alle gerechten waren werkelijk hemels lekker en prachtig opgediend, elk op een ander mooi bordje! We zijn vriendelijk ontvangen, er werd zelfs een tafeltje voor mijn handtas klaargezet. Prachtig! Ook tussen de gerechten door zijn we heerlijk verwend met als afsluiter een super zachte romige en zeer luchtige souffle. Daarnaast heeft onze gastvrouw ons ook voorzien van een weldadig wijn arrangement, welke mooi aansloot bij de smaken van de gerechten. We hebben werkelijk genoten.
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Heerlijke gerechtjes, mooi opgemaakt als ware kunstwerkjes met tongstrelende smaken. Dit gold ook voor de friandises, oesters en amuses. Allen van top-niveau. Alleen jammer dat het uitserveer-tempo veel te hoog lag.
Leen P.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Uitstekend restaurant met ditto service. Een aanrader voor een zakelijk of een familie diner. De gerechten zijn van topkwaliteit en de wijnkaart is van gelijk niveau, een absolute aanrader.
Anja B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Een heel gemoedelijk sterrenrestaurant met heerlijk eten en een fijne nonchalante maar nette bediening.
Thomas J.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Altijd weer fijn, lekker en zeer goed verzorgd. Gastvrij en zeer attent met oog voor details. Prima organisatie van brigade. AANRADER!
ina J.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Heerlijk gegeten.Voor herhaling vatbaar .
Frans O.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Creatieve keuken met voor elke gang heerlijke gerechten. Wat ons betreft was er een overmaat aan amuses en friandises, hoewel de kwaliteit daarvan wel goed was