De Nederlanden

Duinkerken 3 3633 EM Vreeland Nederland Kaart

Over het restaurant De Nederlanden

Moderne & mondiale gerechten

Chef-kok Wilco Berends komt oorspronkelijk uit het Noord-Hollandse Barsingerhorn en de liefde voor deze regio zie je terug in zijn gerechten: Volendamse paling, Opperdoezer Ronde en Niedorper haas. De gerechten zijn modern en mondiaal, maar de basis is de klassieke Franse keuken. De kaart wisselt regelmatig, want in de keuken accepeteren ze alleen de beste producten van het seizoen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Nederlanden

Via station Abcoude of Breukelen met de taxi naar Vreeland, beperkte verbinding ook via Weesp met buslijn 122
  • Kom je met de auto?
    Afslag A2 Vinkeveen, richting Hilversum. Afslag Vreeland.
  • : Gratis parkeren op onze eigen parkeerplaats en daarbuiten

Dinsdag t/m Zondag 08:00 - 23:30
Zaterdag geen lunch, op aanvraag vanaf 15 personen

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Catering , Duits gesproken , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2

Jouw recensie over het restaurant De Nederlanden

ina J.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Heerlijk gegeten.Voor herhaling vatbaar .
Frans O.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Creatieve keuken met voor elke gang heerlijke gerechten. Wat ons betreft was er een overmaat aan amuses en friandises, hoewel de kwaliteit daarvan wel goed was
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Goed restaurant met een attente service, ze houden alles in de gaten zonder opdringerig te zijn.
RogierSluyter .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Naast de super heerlijke gerechten blijft het een feestje om hier te komen vanwege de perfecte benadering van gasten. warm met en glimlach en kennis van zaken.
z.therese V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Alles is hier top. Klasse vriendelijke bediening. We hebben genoten.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
5 verschillende personeelsleden die aan tafel verschijnen.
Een sommelier met een communicatieprobleem.
Prijzen die ex-BTW op de kaart vermeld staan.
Alles bij elkaar heerlijke gerechten, maar in een ongeïnspireerde ambiance.
Als horeca-ervaring eigenlijk outdated en daarom teleurstellend.
Fabienne V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Sfeer buiten op het terras is onbetaalbaar. Keuken is geweldig. Wij hebben heerlijk genoten.
PC V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Top service en top gerechtjes in een geweldige omgeving aan de vecht.
Leuke combinaties en goede hoeveelheden. Ook erg spannende amuses tussendoor. Wij waren er vd lunch.
Terugkom restaurant
De wijnen (flessen) vond ik qua prijsstelling aan de dure kant. De wijnen per glas mogen van mij uitgebreid worden De keuze in wijnen per glas en landen vond ik minder avontuurlijk in vergelijk met de gerechten. Dat is jammer. Hoop dat daar verandering in komt. Prijs kwaliteit 9.
Hanneke B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Wij waren erg enthousiast over het geheel. Zeer uitgebreide wijnkaart maar verhoudingsgewijs hoog geprijsd. Wij overwegen om zeker een keer terug te gaan.
John V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Het is lang geleden dat we zo aangenaam werden verrast. Heel goed gegeten, aardige wijnkaart, vriendelijke en attente bediening - foutloos. We komen snel nog eens terug!
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
we vierden een dubbelfeest: Moederdag en een verjaardag op de 14de mei. Het werd met het overheerlijk eten ,de fijne ambiance, de ongedwongen sfeer en de hartelijke bediening een driedubbele feestdag!!. Elk gerecht was zoals Engelsen zegt: ' an angle piddling on your tongue". We verheugen ons nu al op het volgende bezoek aldaar. Voor de jarige ( en ook haar medetafelgenoten) werd er aan het eind door de kok nog een overheerlijke (extra) verrassing geserveerd. Je wordt verwend en aan het eind wordt ook je porte-monnaie nog verwend, daar het totaalkaartje nog erg meevalt voor wat je genoten hebt. Veel dank en we will see you again soon!!.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
We hebben hier gereserveerd via de Restaurant Week en hebben heerlijk gegeten. Vooraf enkele amuses gekregen en daarna heerlijk genoten van een 4 gangen menu. We hebben ook gebruik gemaakt va het wijnarrangement hetgeen resulteerde in een heerlijke combinatie van wijn bij ieder gerecht. De bediening is alert en zorgt dat alles perfect geregeld wordt. Echt een aanrader als je iets speciaals te vieren hebt. (Ook als je niets te vieren hebt, trouwens).
Arnoud W.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Genoten van het 8 gangen menu. Eerste gangen was over het algemeen met vis. Erg lekker met veel smaak variatie. Persoonlijk vonden wij de gang met short rib en Baambrugs big niet passen in het geheel. Uiteraard een kwestie van smaak. Toch eten hier is een aanrader omdat bediening, wijnen ambiance en de gerechten goed waren.
Rein V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Geweldig eten. Amuses waren een traktatie. Bediening perfect.
Kortom een perfecte avond
Fred O.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Prachtige tent op een fraaie lokatie. Bediening is voorkomend en zeer attent. De heerlijkste gerechten met dito presentatie. We komen heel graag terug (en hopen jullie ook bij Culinair Uithoorn aan de Amstel te treffen ????)
lisette P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het blijft een feestje om hier te eten. Leuke gerechten - elke keer weer wat anders - maar altijd goed. Mooie wijn-spijs combis. Vriendelijk personeel. Wij komen weer terug.
Danny H.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gisteren met onze mannen eetclub een geweldige avond gehad, met perfect eten van chef Wilco. Alles klopte zeer groot hethalings gevaar.
Netwerken .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heel bijzonder eten. Prachtig bereid en schitterende presentatie. Vooral de oesterproeverij is onvergetelijk, altijd nemen!
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Heerlijk eten, bekende (Nederlandse) en verrassende smaak combinaties, goede sfeer en service, mooi restaurant op fantastische lokatie.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
De Nederlanden heeft een prachtige lokatie en de eetzaal ziet er prima uit. Ontvangst is vriendelijk. Wanneer we de menukaart bestudeerd hebben wacht de eerste verrassing, een 4-gangen menu bestaat uit het volgende: makreel, coquille, fazant en appel met karnemelk. Nu heeft makreel een zeer uitgesproken vissmaak en van wild moet je houden, datzelfde geldt voor appel met karnemelk. Dus wilden een paar van ons wat aan het menu wijzigen. Er staan op de menukaart in totaal acht gerechten, keus te over zou je zeggen. Dat klopt, alleen bij wijziging komt er per gewijzigd gerecht 7,50 Euro bij. Dus zou er bij de meesten van ons ongeveer 15 Euro bij komen. De suggestie is dus dat het 4-gangen menu uit de goedkoopste ingrediënten bestaat en dat al het andere duurder is.
Elke uitleg die we vragen kan door de overigens vreselijk vriendelijke bediening niet beantwoord worden. Daar moet iemand bij komen voor uitleg. Een vraag om een extra kussen op een stoel wordt pas de derde maal gehonoreerd, kennelijk vergeten.
Uiteindelijk kiezen we allemaal voor een voor- en hoofdgerecht, wat dan al even duur is als het 4-gangen menu.
Kwaliteit van het eten is goed, hoewel er een hoofdmaaltijd teruggestuurd wordt omdat de vis gortdroog was.
De wijnkeuze is uitstekend en ook redelijk geprijsd. Jammer alleen dat de bediening werkelijk geen enkele maal uit zichzelf bijschenkt of signaleert dat de glazen leeg zijn. Gek genoeg geldt dit niet voor het water.
Dan de kaas. Twee van ons bestellen een portie en het was maar goed dat er niemand ernstig verkouden was, want de miezerige stukjes zouden de hele zaak doorgewaaid zijn.
Wanneer je bij de rekening van 600 Euro gevraagd wordt of het allemaal naar wens was, geef je stom genoeg een knikje omdat je gewoon geen zin hebt in een discussie. Achteraf waarschijnlijk stom, of gewoon laf.
Samengevat, een buitengewoon teleurstellende ervaring. Onbegrijpelijk dat er in een restaurant met een Michelinster zo slordig met de clientèle omgegaan wordt. Het menuverhaal is ronduit beschamend. Ieder zichzelf respecterende zaak zal de gast geheel gratis de mogelijkheid bieden een deel van het menu te wijzigen. Tot slot, voor wat hier geboden wordt is de zaak ver overpriced.