Meer informatie over restaurant De Nachtwacht

Donderdag t/m Zondag 16:00 - 23:00

• Af te huren , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Matthijs V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Kom hier erg graag! Eten is erg goed elke keer weer een verrassend menu! Wijnen goede keuzes. Neem zelf altijd de "beste" en deze is heerlijk! Een praatje met de eigenaren kan altijd en zijn zelf ook aanwezig! Na afloop een drankje aan de bar en blijven hier vaak tot in de late uurtjes zitten. Vooral de verse nootjes en olijfjes als gratis aperetief zijn fijn. Probeer hier ook het texelse biertje van de tap, aanrader! Minpuntje? Ja, het is te gezellig en willen nooit naar huis. Komen hier vaak en graag terug!
Marloes M.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijk eten in prachtig gebouw. Goede sfeer en vriendelijke bediening. Wel erg traag en wat te familiair.
Voor vegetariërs is de keuze beperkt, maar voor de vleeseters was het van goede kwaliteit.
Mmandy .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Even iets drinken einde van de middag was het plan, maar ook de kaart bekeken en wij konden al iets eten, keuken is al om 16.00 uur open, handig voor onze zoon die om 18.00 uur richting de trein moest gaan. Een hoofdgerecht gekozen van varkenshaassate en smaakte prima, goede van kwaliteit, cheesecake toe, lekker gegeten en vriendelijke bediening. Ook behulpzaam om de weg te wijzen in voor ons onbekend Meppel en gaf een kaartje mee.
Confetti2011 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Als Confettikanonnen Collectief hebben wij hier vandaag gegeten om ons 5 jarige bestaan op gepaste wijze te vieren. Vanuit Amsterdam hebben wij de lange tocht naar klein Amsterdam gemaakt. Wat mooi begon, eindigde in een deceptie. De ontvangst was prima, maar Wat Er Toen Gebeurde Geloof Je Nooit!!!!

Als zelfbenoemd biercafe hadden ze opvallend weinig bier op voorraad. Omer Bier, het favoriete bier van het confettikanonnen collectief, wat buiten op de gevel pronkt, blijken ze helemaal niet te hebben. De andere bieren stonden allemaal niet koud of er waren er slechts 1 of 2 beschikbaar. Ach, we geven ze een kans dachten we toen nog.

We begonnen met de Nachtwacht proeverij, allemaal kleine hapjes. Het brood was lekker. Het optimisme werd snel getemperd door de ijskoude (geiten?)kaaskroketjes. De ober wist niet of dit gangbaar was, niet dus. We hebben vervolgens nieuwe (geiten?)kaaskroketjes gekregen (zonder excuses) die ook koud (iets lauwer) waren.

Bij het hoofdgerecht kregen we koude frietjes, vermoedelijk afgehaald van een andere tafel.
Na het eten kwam uiteindelijk het biertje van het lid van verdienste van het Confettikanonnen collectief. Dit was rijkelijk laat, gezien het feit dat zij LETTERLIJK haar derde keus uit de biercourant nog voor het voorgerecht had besteld. De bediening maakte zich weinig zorgen over de vele blunders die zij begingen. We zijn wel iets gewend, maar dit sloeg echt werkelijks ALLES.

Nu over na het decor:
In één woord: we waanden ons in de eregalerij van het Rijks. Eten onder de Nachtwacht is een droom van ons allen. De lampen waren ook wel mooi.

Ondanks deze ervaring heeft het Confettikanonnen collectief een kleurrijke avond beleefd in klein Amsterdam. Je zult ons nog vaak terugzien in Meppel, maar niet meer in De Nachtwacht (we hebben een Museumjaarkaart).

Janja .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Gemiddeld eetcafe. Bediening matig, (frunniken aan haar bij je aan de tafel, niet erg gastvrij, vergeten te vermelden bij uitreiken kaart dat bepaalde gerechten "op" zijn). Eten was redelijk maar voor een eetcafe met deze uitstraling naar onze mening te hoog.
Jokebos123 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Ook wij hebben hier met kerst gegeten, en zoals altijd eten wij hier erg goed! Erg jammer dat veel gasten dit medium als een platform gebruiken om hun gal te spugen. Complimenten aan de bediening! Jullie hebben het voor ons in ieder geval uitstekend gedaan!
Svg66svg .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op eerste kerstdag hier gegeten met mijn schoonfamilie ter gelegenheid van mijn schoonvaders 70ste verjaardag. Mijn schoonmoeder had van tevoren gebeld met de vraag of er ook a la carte gegeten kon worden en dat kon. Maar toen het kerstmenu uitgedeeld werd, bleek dat tóch niet te kunnen. Omdat we met een gezelschap van acht man/vrouw waren zijn we niet opgestapt, want waar kun je op zo'n dag nog terecht in een ander restaurant. Na een keuze uit de voor- en hoofdgerechten gemaakt te hebben, vroeg ik of ik het nagerecht ook later kon bestellen, ná het hoofdgerecht. Dat kon niet, want de keukenbrigade moest weten waar ze aan toe was. Jammer, want een kleiner gezelschap had deze keuze wel, zagen wij aan een tafel achter ons. Drie van ons hadden als voorafje voor het wildpasteitje gekozen. Toen dit werd geserveerd, was het lauw. Toen ik vervolgens de bedienende dame vroeg of het gerecht warm of koud geserveerd diende te worden, wist ze dat niet en moest ze even een telefoontje plegen. Nu was deze dame duidelijk ingehuurd voor de avond, want op de omslagfoto is zij niet te zien en m.i. moet dat ook zo blijven. Het was dus te koud en moest terug naar de keuken om warm gemaakt te worden. Aldus geschiedde. Vervolgens duurde het vanaf het afruimen van het voorgerecht anderhalf (!) uur totdat het hoofdgerecht opgediend werd. En daar maak je dan reserveringen voor, zodat de keukenbrigade weet waaraan hij toe is. Als slecht excuus werd dan ook aangedragen: 'maar het is een beetje druk!' Dûh, wees blij. Het zou hartstikke druk moeten zijn op een dag als deze. Al met al was het een lange zit en was het eten niet bijzonder genoeg om over naar huis te schrijven. Ik zal in elk geval geen bezoek meer brengen aan dit restaurant.
Nouk R.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Erg druk en heel gezellig, ik eet hier altijd de salade met ossenhaas, altijd heerlijk! Vlotte bediening en het is elke keer weer enorm genieten, ik kom hier altijd graag terug en verheug me elke keer weer op het eten, dit valt nooit tegen! Kortom echt een aanrader!
Kloosterj .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
We aten hier vandaag met z'n viertjes op een zaterdagavond. Telefonisch gereserveerd. We werden warm en vlot ontvangen en kregen een mooie tafel op het "podium". Leuke avond gehad met lekker eten. Klein knabbeltje vooraf. Dochter had daarna een prima carpaccio met oude kaas en een lekker luxe kipsat?. Zoon was tevreden met verse kaaskroketjes en een pasta pesto. Had zelf een heerlijk voorgerecht van gerookte makreel met bietjes. Paps en mams als hoofdgerecht een heerlijke mixed grill spies, die prima (zeker niet droog) was klaargemaakt met verse barbecue saus erbij. Fijne frietjes ook. Leuk dat je de desserts ook in "klein formaat" kon bestellen. Leuke vlotte en attente bediening. Flessen kraanwater en mayo gewoon niet op de rekening, zoals het hoort. Kortom een prima restaurant. Verwacht geen culinaire uitspattingen, gewoon goed eten in een gezellig eetcafé.
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Vandaag gegeten bij de Nachtwacht, nadat onze familie er meerdere malen positief over had verteld.
We kwamen binnen en stonden eerst een aantal minuten te wachten, voordat we werden opgemerkt. Vervolgens werd ons verteld dat ons tafeltje boven was en liep de persoon in kwestie weer weg. Geen idee waar we naar boven konden, maar ons vermoeden bleek juist dat dit aan in de achterzijde was.

Boven aangekomen werd ons gevraagd of we wat wilden drinken en werd de menukaart en het keuzemenu op de tafel gekwakt zonder enige uitleg. Meneer was niet echt vriendelijk, er kon nog geen glimlach vanaf. Overigens heeft hij de hele avond met hetzelfde "wat chagerijnige" uitstraling bij de bar gestaan. Hij had schijnbaar niet echt zijn dag.

Het eten was wel ok, maar niets bijzonders. Het bier wat werd aangeraden bij het hoofdgerecht vonden we er niet echt bij passen. Daarnaast was alles al lauw/warm toen het bij ons aan tafel kwam.

Bij de thee zat wat noga en dit zat in een schattig emmertje wat vies was.

Het eten was wel ok, de rest van het personeel was wel vriendelijk, maar niet echt wat bijzonders.
Invernizzi .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2014
De Nachtwacht is, ook op een maandagavond, een gezellig eetcafé. De bediening is prima. Snel en vriendelijk. De prijs/kwaliteitverhouding is niet optimaal. Voor een eetcafé zijn de prijzen aan de hoge kant. Het eten is van goede kwaliteit maar niet uitgesproken qua smaakpalet. Voor deze prijzen mag er wel iets fantasierijkers en spannenders op je bord gebeuren. En een forel serveren op een diep bord, dat is niet handig. Voor je het weet zit je graten te kauwen. En dat kleine bakje fritessaus, moest dat echt op de rekening?
Leandratroost .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
De supermarkt was al dicht, dus op de valreep nog even naar De Nachtwacht voor een late dinner. Vielen wij even met onze neus in de boter, er waren nog precies 2 kreeften van het speciale menu!! Mijn vingers er bij afgelikt, wat een heerlijke Kreeft Thermidor! Wat ons betreft direct op de kaart zetten, dan zij wij heel snel weer terug!
Jorinda1975 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Eten, top! Leuke creatieve keuken! Bediening heeft verstand van zaken, leuk ook een biersuggestie bij ieder gerecht! Maar de gastvrouw kon ons ook een heerlijk glas wijn aanbevelen. Lekker druk in de zaak, heerst een gezellige warme sfeer!
J B.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Afgelopen zaterdagavond uiteten geweest bij de nachtwacht in Meppel samen met een collega, eenmaal bij de tafel, nog bezig met je jas uittrekken hadden we de menukaart en nootjes al op tafel staan!!! dacht das mooi vlot!! drankjes besteld en keuze gemaakt, ons voorgerecht was lekker, de 1 had capriccio en de ander garnalen met knoflook en slakken, de borden werden opgehaald, na 45 min te hebben gewacht kwam er een jonge dame aan tafel en deze vroeg had u nog iets na gewild??? Waarop ik antwoordde nee we wachten nog steeds op ons hoofdrecht, kreeg aardig het idee dat we weg moesten! Het hoofdgerecht werd geserveerd we hadden varkenshaas en steak van Black Angus beide gerechten waren lauw tot koud, het vleesnat van de varkenshaas was opgedroogt op bord ipv dat het lekker over het bord liep, wij kregen sterk het idee dat ons gerechten al een poosje klaar stond, vandaar dat het ook niet warm was!! er werd niet gevraagd of het naar wens was, jammer!! Na het hoofdgerecht toch maar besloten om toetje te nemen cheesecake deze was overigens goed te eten.
Na de koffie betaald voor, hoofd en nagerecht en koffie en de man 3 drankjes 55 euro per persoon moesten we afrekenen waar ik wel wat van geschrokken ben. Voor dit geld kan ik elders veel lekkerder eten!! Voor herhaling vatbaar nee bedankt!!
JanMulder .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Na het lezen van de laaste 2 zeer negatieve recensies voelde ik me geroepen ook mijn ervaringen te delen. Onze ervaringen waren namelijk compleet anders dan de vorige twee. Zaterdagavond met 4 personen aan een mooie tafel aan het raam gezeten. Het restaurant was helemaal vol, maar er heerste een hele goede, gezellige en relaxte sfeer. Als voorgerecht heerlijke kaaskroketjes gehad, waar ik mijn mond zelfs aan heb gebrand. Zeker niet lauw dus! Ook het hoofdgerecht, de entrecote double, was heerlijk. De twee dames in de bediening hadden ondanks de drukte alles onder controle en waren erg vriendelijk en enthousiast. Wij hebben een heerlijke en gezellige avond gehad en komen hier dus zeker terug!
Lex1974 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Afgelopen zaterdag voor het eerst geweest door een tip van vrienden.
Zeer vriendelijke ontvangst van de gastheer. Het is er druk maar gelukkig hadden we van te voren gereserveerd. Erg prettig wanneer je bij binnenkomst direct opgemerkt wordt.
Restaurant is sfeervol en het geheel ziet er goed verzorgd uit.
Zodra we aan tafel gingen kwam er bediening aan tafel om onze drankjes op te nemen en de kaart(en) te geven waaronder een hele aantrekkelijke borrelkaart
Vooraf gekozen voor de 'Rembrandt van Rijn' gamba's en slakken, mijn tafelgenoot voor de 'heer van Purmerlandt' de kaaskroketjes. Leuk al die biertips! Wij kozen voor een flesje Rioja. De boter van gamba's en slakken was super op smaak en de kroketjes duidelijk zelf gemaakt, heerlijk, beide aan te bevelen! Hoofdgerecht gekozen voor de specialiteit 'de Entrecote Double' voor twee personen. Deze steak was super mals!
Informele sfeer, goede akoestiek, vlotte bediening, warme borden, mals vlees, goede koffie
Kortom aanrader!
Judith1979 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Gisteravond hebben we hier met ons zoontje gegeten. Het was een gezellige avond maar daar had de nachtwacht geen aandeel in. Het eten was echt heel slecht en de service belabberd. We kozen voor vier voorgerechten. De avocado bij een van de gerechten was onrijp en na melding gaf de bediening aan dat ze zelf deze week ook de avocado van de groothandel had gegeten en hem niet lekker vond. De groothandel leverde op dit moment geen goede avocado volgens haar. Waarom serveer je hem dan? De garnalen en gerookte zalm proefden verre van vers. We hebben het laten staan. In de Thaise biefstuksalade zat ijskoude mango en de biefstuk was niet mals. De kaaskroketjes waren lauw. Onze zoon at een pannenkoek, dit was het enige lekkere gerecht van de avond. Ik bestelde een décafé cappuccino en kreeg eentje met cafeïne. Omdat we zelf als check vroegen of het wel een 'décafé' was kwamen we erachter. Mijn partner had een crème brûlée die geschift was. Hij had er een dessertwijn bij besteld en kreeg deze veel later. We genoten ons dessert aan de bar en kregen daar veel mee van de stress in de keuken en onder het bedienend personeel. Andere ontevreden klanten kregen onvoldoende aandacht. De koffie werd overigens voor mijn neus gekwakt terwijl de eigenaar/bedrijfsleider een telefoon aan zijn oor hield. Erg onpersoonlijk en onvriendelijk. We komen hier nooit weer eten.
Bourgondisch78 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Net thuis van een teleurstellende avond.
Na het bestellen van een mandje stokbrood à € 5,95 een voor en hoofdgerecht, werd het voorgerecht na circa een 15 min. geserveerd, maar waar bleef ons stokbrood? Bij navraag bleek de serveerster het zijn 'te vergeten' en werd het alsnog bij het voorgerecht geserveerd. Mosterd na de maaltijd.

Het hoofdgerecht (Winterse Kabeljauw à € 20,50 en de Black Angus steak) was koud, tevens ook de groenten en decoratie rondom het gerecht.
Na afronding van het gerecht moesten wij nog 20 min na een leeg bord aankijken en was er geen aandacht door het aanwezige personeel.

De totale rekening bedroeg 78,- voor 2 bier, 2 wijn en 2 voor en hoofdgerechten. Al met al samen met de ambiance niet de moeite waard.
Wij komen hier zeker niet meer terug!
Dekuip .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
We hadden hoge verwachtingen dus een tafeltje gereserveerd bij de Nachtwacht. Nadat we onze bestelling hadden doorgegeven moesten we erg lang wachten. Het voorgerecht (palletje brood) was er na 3 kwartier wachten nog niet. Toen we er om vroegen werd ons gemeld dat ze al met het hoofdgerecht bezig waren. Het brood (niet genoeg voor 4 pers) kwam uiteindelijk toch nog. Kort daarna werd het hoofdgerecht geserveerd. De vis die we hadden besteld was redelijk maar lauw. Wel erg prijzig. (€20,50). Naar onze mening het geld niet waard.
Er werd zoals de eigenaar?/ober het noemde een schaaltje warme groente geserveerd. Wat je warme groente noemt. In de schaaltjes zaten een koud gestoofd peertje, een beetje patat en wat rauwkost. Voor het tweede drankje moeten we weer naar de bar om te vragen. Er werd niet gevraagd of alles naar wens was. Na een poosje kwam hij wel om te vragen of we uitgegeten waren en werd de tafel in no time afgeruimd. We kregen hier duidelijk het gevoel dat we niet zo welkom waren en komen hier ook zeker NIET terug.
Janne32 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2013
Kerst avond weer bij jullie gegeten! en wat hebben we genoten! Erg lekker kerstmenu, ruime keuze en je kunt zien dat er veel aandacht aan besteed is! Borden zien er fantastisch uit! En er word zeer goed op smaak gekookt! Chef kwam zelfs even aan tafel! Bediening erg enthousiast, met veel kennis! Complimenten voor jullie, ga zo door.