De Nachtwacht

Thorbeckeplein 2-4 1017 CS Amsterdam Nederland Kaart
31-206224794

Over het restaurant De Nachtwacht

Proef een authentiek stukje Amsterdam bij Restaurant De Nachtwacht. Deze originele Amsterdamse Steakhouse is gelegen in hartje Amsterdam aan het bruisende Rembrandtplein.

Zet je tanden in een goed stuk vlees van een bijzonder fijne structuur. Proef de malsheid van het pure vlees van eigen bodem, onder het genot van één van de vele wijnen op de wijnkaart.

De Nachtwacht maakt gebruik van het Beter Leven-concept. Het gebruik van eerlijk, langzaam gerijpt vlees staat hierbij centraal. Ruimte, gezonde voeding, goede verzorging en een natuurlijk kuddeverband zijn de basisingrediënten die je echt proeft in het vlees. Het is voor het grootste deel afkomstig van het Blonde d'Aquitaine rund uit Palmesteyn. Deze runderen leven in de Betuwe op landgoed Noordenhoek in Deil.

Dit moet je echt eens proberen hoor... reserveer snel je tafel bij De Nachtwacht in Amsterdam!

Meer informatie over restaurant De Nachtwacht

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi
Uitmuntend
9,2
Wim O.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
De spare ribs zijn heerlijk, vooral de ketjap saus erbij. De portie is ook echt veel en met een gemende salade meer dan genoeg. Kom ik zeker voor terug.
Mike L.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Met een groep van 14 gegeten bij de Nachtwacht op aanraden van een kennis... Groep was verdeeld over 2 tafels. Het was ons personeelsuitje dus dan wordt er door ons flink door gedronken, helaas lukte dat hier niet, wij moesten onderhand zelf ons drinken halen aan de bar. De gerechten zijn FLINK aan de prijs, garnituur moet zelfs apart betaald worden! Wij hadden alleen hoofdgerechten besteld. Het duurde vrij lang, en onze eerste tafel had het hoofdgerecht al op toen de gerechten werden opgediend op de tweede tafel, is niet echt leuk als je met een groep bent!
Vlees was oke, de uiensoep leek wel ragout en kikkerbillen drijven in een soort van tomatensaus...knoflook-roomsaus zou eerder op zijn plaats zijn!
Als je vegetarier bent dan heb je hier helemaal niets te zoeken! Een side-salad met rauwkost wordt dan iets groter gemaakt. Je hoeft niet te vragen om een stukje kaas of iets dergelijks want dat hebben ze niet.
Voorafgaand aan ons diner wordt er een bord op onze tafel 'gesmeten' met ons bestek, welke ik gelijk heb terug gestuurd, het kwam regelrecht (dus nat) uit de vaatwasser...
Geloof mij, ik zit zelf al 25 jaar in de horeca en heb er alle begrip voor als het iets aan de drukkere kant is, maar dit had puur met onkunde te maken.
Overigens zijn er wel wat biertjes van onze rekening afgehaald als goedmakertje...
Eens maar nooit meer naar De Nachtwacht!
Gauchos S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Voor wie echt van lekkere ouderwetse kwaliteit houd, moet je zeker bij de nachtwacht zijn. Hoewel de uiensoep wat tegenviel was de tournedos daarin tegen bijzonder lekker. De zaak oogt wat oubollig maar je komt tenslotte voor de kwaliteit. We hebben heerlijk gegeten en raden het ieder aan.
christina H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
We kwamen om 23.00 uur binnen hadden uiteraard gereserveerd maar wat lekker dat als het nodig is je nog tot zo laat binnen kan komen in de meeste restaurants sluit de keuken om die tijd, helaas waren er al div gerechten uitverkocht en had de kok 2 verkeerde voorgerechten gemaakt goed vergissing is menselijk al wist de serveerster er niet zo goed mee om te gaan.
Het eten was voor de meeste van ons (6 pers.) goed alleen de varkenshaas was wat aan de droge kant en de zalm te hard gebakken maar al met al goede porties .
Je zit er lekker in een ongedwongen sfeer, ik vind het zeker een aanrader voor als je in Amsterdam bent en je zin het in een lekker en betaalbaard diner.
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Het eten en de service is hier telkens weer fantastisch! Ik eet regelmatig bij restaurant De Nachtwacht en het eten is altijd goed, met name de heerlijk gekruide spareribs. Om je vingers bij af te likken! Het restaurant ligt in hartje Amsterdam, met een schitterend uitzicht op het Rembrandtplein.
Injo .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Gisteren hier buiten op terras gegeten. Een heerlijk stuk gegrilde zalm gegeten, welke wel flink aan de prijs was gezien het feit dat je daarnaast nog alle bijgerechten apart moet betalen. Goede bediening, die hun best deden om de drukte te kunnen bijbenen! Geen hoogvlieger maar door de goede locatie aantrekkelijk om terug te komen.
Jos E.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Het blijft hier simpel maar errug lekker!
Goede T-bone steak en spare ribs! Vooraf de goed gevulde .garnalen cocktail. Blijft als vanouds en komen zeker terug!
Désirée G.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
SInds jaren weer een keer bij De Nachtwacht gegeten. Natuurlijk te oubollig voor woorden maar dat maakt hier niet uit. Je gaat niet naar de Nachtwacht voor het interieur, maar voor de Steaks en de Spareribs. In beide gevallen verdienen die ook echt hoofdletter S. Vooraf crabcoktail die echt verrukkelijk is met een gerooster broodje en roomboter. Dit is waarschijnlijk nog op dezelfde manier als in 1973, maar ook dat maakt niet uit. Dat hoort bij de Nachtwacht. De kwaliteit is geweldig. Daarna de Spareribs, zo heerlijk van smaak en zo mals dat het vlees zo van het bot valt. Er worden drie sauzen bij geserveerd, die konden onaangeroerd terug want goed vlees behoeft geen saus! Met een heerlijke witte huiswijn een perfecte maaltijd. Echt gezellig met een vriendelijke lach van het leuke personeel! Top avond gehad.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Sfeervol gezellig cafe/restaurant, waar ook de Amsterdammer zeker een keer geweest moet zijn. De kikkerbillen zijn hier heerlijk en het vlees is van zeer goede kwaliteit en wordt uitstekend klaargemaakt. Je kan een tafeltje kiezen of gewoon gezellig aan de bar eten. De bediening is zeer gastvrij. Voor een avondje uit is de nachtwacht ideaal.
Claudia B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2013
Gisteren hier gegeten met 12 man, iedereen tegelijk zijn eten, niets mis mee o.a. Tournedos gegeten was heerlijk m'n mes gleed erdoor heen. Bediening was goed, waarvan 1 heel gezellig en leuk was. Voor herhaling vatbaar, vroeger kwamen we hier ook regelmatig.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2012
Hier gegeten middels Vakantieveilingen! Wij werden hartelijk begroet bij binnenkomst. Hierna een, voor ons, gereserveerd tafeltje aan het raam gekregen. We konden kiezen uit verschillende gerechten. Wij hebben gekozen voor de uiensoep. Deze was wat dun, maar wel lekker met gegratineerde kaas en een broodje erin. Hierna de tournedos die echt super mals was en gegaard zoals wij hadden gevraagd. Deze was mooi gegrild en erg lekker! Dit geserveerd met een uitgebreide salade , sausjes en huis-gemaakte frites. Wij konden kiezen uit verschillende soorten koffie of een Dame Blanche. De Dame Blanche was erg lekker, vanille ijs met slagroom en gesmolten chocolade in een klein potje / schaaltje die als je deze op het ijs deed, stolde. Echt super! De huiswijn was goed, maar niet bijzonder. Dat komt omdat ik van een "zware" wijn hou en dat was het niet. De bediening was erg vriendelijk en vroeg ook steeds bij elk gerecht of alles goed was. Ik moet echt zeggen dat wij ons welkom voelden en erg lekker hebben gegeten!
harry H.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2012
Prima steakhouse. Goed vlees, vriendelijke bediening en goede service. Vele malen beter dan de 13 in een dozijn en voornamelijk op toeristen gerichtte steahhouses in de omgeving van het Thorbecke-/Rembrandtplein. Nadeel is wel dat ook hier alle bijgerechten extra gerekend worden waardoor de zaak voor het gebodene aan de dure kant is .
Papaluichi A.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2012
Zeer smakkelijk gegeten hier. Lekkere wijn. Vriendelijke bediening, schoon. Hier komen we zeker nog wel vaker. leuk uitzicht op het Rembrandtplein, leuke achtergrond muziek.
Marc L.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
Even voor een lunch hier naar binnengelopen op het Rembrandtplein. Gerookte paling was een flink bord met veel sla en toast. Was redelijk. De kikkerbillen waren op zich prima maar bedolven onder een dikke laag saus en daardoor moeilijk te eten! Escargots waren ook prima. Een nette voldoende voor dit restaurant op deze toeristische locatie!