De Nachtwacht

Thorbeckeplein 2-4 1017 CS Amsterdam Nederland Kaart
31-206224794

Over het restaurant De Nachtwacht

Proef een authentiek stukje Amsterdam bij Restaurant De Nachtwacht. Deze originele Amsterdamse Steakhouse is gelegen in hartje Amsterdam aan het bruisende Rembrandtplein.

Zet je tanden in een goed stuk vlees van een bijzonder fijne structuur. Proef de malsheid van het pure vlees van eigen bodem, onder het genot van één van de vele wijnen op de wijnkaart.

De Nachtwacht maakt gebruik van het Beter Leven-concept. Het gebruik van eerlijk, langzaam gerijpt vlees staat hierbij centraal. Ruimte, gezonde voeding, goede verzorging en een natuurlijk kuddeverband zijn de basisingrediënten die je echt proeft in het vlees. Het is voor het grootste deel afkomstig van het Blonde d'Aquitaine rund uit Palmesteyn. Deze runderen leven in de Betuwe op landgoed Noordenhoek in Deil.

Dit moet je echt eens proberen hoor... reserveer snel je tafel bij De Nachtwacht in Amsterdam!

Meer informatie over restaurant De Nachtwacht

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi
Frans R.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
we hebben inmiddels 4 x gegeten bij de nachtwacht en elke keer is het een heerlijke avond geworden.
Het eten is heerlijk de ambiance is goed ook na het eten is het er gezellig vertoeven om nog gezellig na te blijven zitten aan de bar.
GretaVN .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Superlekkere spareribs ! Het was zo lekker dat we onmiddelijk reserveerden voor de volgende avond . Zeer gezellige inrichting! echt alles TOP ! We komen zeker terug bij een volgend weekendje Amsterdam! Groetjes uit België, Greta en Dirk
Lydia K.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Heerlijk restaurant op een super locatie.
Wij komen hier al meer als 30 jaar.
Gisteravond hier weer heerlijk gegeten aan de bar.
Super ribeye en spareribs.
Gezellige barkeeper gewoon super

Wil en Lydia Klein
Lodewijk V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
zoals steeds weer uitstekend bediening vriendelijk en behulpzaam sate fanatastisch en de saus van de kikkerbillen excellent
EricVeen .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Het eten was voortreffelijk, de bediening goed. Een heel gezellige locatie in het hartje van Amsterdam.
Voor herhaling vatbaar
Adevries33 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Afgelopen week met enkele vrienden heerlijk wezen eten in de Nachtwacht. De service was goed. We werden netjes welkom geheten en kregen een comfortabele tafel aangewezen. Als voorgerecht zijn de gamba's pil pil echt een aanrader en de steaks een begrip. De sfeer is zeer relaxed en ongedwongen. Dit komt vooral door de leuke bediening. Echt een aanrader dit restaurant en we zullen zeker snel terugkomen.
FamilieDuijndeJager .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Zelden schrijf ik recensies. Vaak alleen maar bij de nieuwe restaurants omdat wij dan denken dat zij dit nodig hebben als zetje in de rug en hopen dat ze het redden te blijven bestaan! De Nachtwacht heeft geen ruggensteuntje nodig gok ik zo. Maar dan juist vind ik oprecht dat deze zaak het verdiend. Ons gezin en ik maar voornamelijk mijn man en ik gaan regelmatig samen uit eten in onze stad en dan mijden we vooral de grote pleinen zoals het Rembrandtplein. Maar eerder al kwamen we hier eten na jaaaren niet geweest te zijn en we waren aangenaam verrast. En 2 weken geleden wederom. Leuke jongens en meiden in de bediening, zaak stampvol maar ze hebben het onder controle. Mix van mensen, nee zeker niet alleen toeristen. En wij voelden ons er thuis, genoten van de wijn en het gewoon goede eten. Ik vond het onbegrijpelijk dat mensen hier net blij van worden, de ongedwongen sfeer in combinatie met verdomd goed stuk vlees verdiend echt lof als je het ons vraagt. Ik zou zeggen GA want wanneer ik de volgende keer weer zin in vlees en glas wijn heb dan ga ik naar De Nachtwacht. Een pareltje op het Rembrandtplein. Ik liep naar het (schone, origineel, fifties betegelde) toilet en zag een geordende, schone keuken waarin flink doorgewerkt moest worden en toen dacht ik: deze zaak verdiend het om genoemd te worden. Oh en neem een toetje...... ze noemen de afkomst niet op de kaart (maar ze zijn van Holtkamp).
loekangel .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Hier ben ik samen met mijn partner in een spontane bui naar binnen gelopen. Weer lange tijd bij de Nachtwacht gegeten…
Twee rode huiswijn en twee glas water gevraagd. De bediening vergeet water serveren! OK!
Vooraf hadden wij brood met kruiden boter en kreeften soep . Nogmaals afgesproken bij de soep krijgen wij extra een paar druppel cognac erbij om smaak te versterken maar die hebben wij niet gekregen. Wat een minpunt!
Zeker de gegrilde kalfs t-bone steak besteld maar toch wel T –bone steak geserveerd en het vlees was zo hard , taai en smaak minder. Wat een teleurgesteld en en wij gingen de rekening vragen. Jammer! Wij gaan niet meer terugkomen. Locatie is nog steeds geweldig qua uitzicht en interieur blijft niet zoveel veranderen al jaren.
Yuri H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Een paar keer gegeten nu. Dit grill restaurant heeft een constante en degelijke kwaliteit... Maaltijden zijn simpel, maar erg lekker en verzorgd. Uitstekend geschikt voor wie van een goed verzorgd lekker stukje vlees houdt en waar voor zijn geld wil. De sfeer is knus en gezellig. Ook heerlijk voor een rustig en rustiek avondje uit met een lekker drankje... Ik geef het een 8!
Wim O.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
De spare ribs zijn heerlijk, vooral de ketjap saus erbij. De portie is ook echt veel en met een gemende salade meer dan genoeg. Kom ik zeker voor terug.
Danny D.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2014
Meer dan voortreffelijk gegeten met een groep van 9 personen. Bediening vlot en gezellig. Een steakhouse zoals het hoort te zijn. BBQ ouderwest op kolen prima kwaliteit vlees en een heerlijk drankje erbij. Was voor ons een topavond en een aanrader voor een ander. Dit smaakt letterlijk en figuurlijk naar meer.
Michael L.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Met een groep van 14 gegeten bij de Nachtwacht op aanraden van een kennis... Groep was verdeeld over 2 tafels. Het was ons personeelsuitje dus dan wordt er door ons flink door gedronken, helaas lukte dat hier niet, wij moesten onderhand zelf ons drinken halen aan de bar. De gerechten zijn FLINK aan de prijs, garnituur moet zelfs apart betaald worden! Wij hadden alleen hoofdgerechten besteld. Het duurde vrij lang, en onze eerste tafel had het hoofdgerecht al op toen de gerechten werden opgediend op de tweede tafel, is niet echt leuk als je met een groep bent!
Vlees was oke, de uiensoep leek wel ragout en kikkerbillen drijven in een soort van tomatensaus...knoflook-roomsaus zou eerder op zijn plaats zijn!
Als je vegetarier bent dan heb je hier helemaal niets te zoeken! Een side-salad met rauwkost wordt dan iets groter gemaakt. Je hoeft niet te vragen om een stukje kaas of iets dergelijks want dat hebben ze niet.
Voorafgaand aan ons diner wordt er een bord op onze tafel 'gesmeten' met ons bestek, welke ik gelijk heb terug gestuurd, het kwam regelrecht (dus nat) uit de vaatwasser...
Geloof mij, ik zit zelf al 25 jaar in de horeca en heb er alle begrip voor als het iets aan de drukkere kant is, maar dit had puur met onkunde te maken.
Overigens zijn er wel wat biertjes van onze rekening afgehaald als goedmakertje...
Eens maar nooit meer naar De Nachtwacht!
Gauchos S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2013
Voor wie echt van lekkere ouderwetse kwaliteit houd, moet je zeker bij de nachtwacht zijn. Hoewel de uiensoep wat tegenviel was de tournedos daarin tegen bijzonder lekker. De zaak oogt wat oubollig maar je komt tenslotte voor de kwaliteit. We hebben heerlijk gegeten en raden het ieder aan.
christina H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
We kwamen om 23.00 uur binnen hadden uiteraard gereserveerd maar wat lekker dat als het nodig is je nog tot zo laat binnen kan komen in de meeste restaurants sluit de keuken om die tijd, helaas waren er al div gerechten uitverkocht en had de kok 2 verkeerde voorgerechten gemaakt goed vergissing is menselijk al wist de serveerster er niet zo goed mee om te gaan.
Het eten was voor de meeste van ons (6 pers.) goed alleen de varkenshaas was wat aan de droge kant en de zalm te hard gebakken maar al met al goede porties .
Je zit er lekker in een ongedwongen sfeer, ik vind het zeker een aanrader voor als je in Amsterdam bent en je zin het in een lekker en betaalbaard diner.
Nikki V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Het eten en de service is hier telkens weer fantastisch! Ik eet regelmatig bij restaurant De Nachtwacht en het eten is altijd goed, met name de heerlijk gekruide spareribs. Om je vingers bij af te likken! Het restaurant ligt in hartje Amsterdam, met een schitterend uitzicht op het Rembrandtplein.
Injo .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Gisteren hier buiten op terras gegeten. Een heerlijk stuk gegrilde zalm gegeten, welke wel flink aan de prijs was gezien het feit dat je daarnaast nog alle bijgerechten apart moet betalen. Goede bediening, die hun best deden om de drukte te kunnen bijbenen! Geen hoogvlieger maar door de goede locatie aantrekkelijk om terug te komen.
Jos E.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Het blijft hier simpel maar errug lekker!
Goede T-bone steak en spare ribs! Vooraf de goed gevulde .garnalen cocktail. Blijft als vanouds en komen zeker terug!
mdevaal .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Tijdens een dagje uit in Amsterdam met broers en zus hebben we hier gegeten, we komen uit Brabant. Bij binnenkomst was het erg druk, maar een van de medewerkers vroeg ons om na een half uurtje terug te komen. Daar hebben we geen spijt van gekregen. De saté van ossenhaas was super (!) evenals de frieten en het stokbrood met (kruiden)boter. Compliment voor de bediening! Echt een aanrader, bij een volgend bezoek aan Amsterdam komen we zeker terug.
Désirée G.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
SInds jaren weer een keer bij De Nachtwacht gegeten. Natuurlijk te oubollig voor woorden maar dat maakt hier niet uit. Je gaat niet naar de Nachtwacht voor het interieur, maar voor de Steaks en de Spareribs. In beide gevallen verdienen die ook echt hoofdletter S. Vooraf crabcoktail die echt verrukkelijk is met een gerooster broodje en roomboter. Dit is waarschijnlijk nog op dezelfde manier als in 1973, maar ook dat maakt niet uit. Dat hoort bij de Nachtwacht. De kwaliteit is geweldig. Daarna de Spareribs, zo heerlijk van smaak en zo mals dat het vlees zo van het bot valt. Er worden drie sauzen bij geserveerd, die konden onaangeroerd terug want goed vlees behoeft geen saus! Met een heerlijke witte huiswijn een perfecte maaltijd. Echt gezellig met een vriendelijke lach van het leuke personeel! Top avond gehad.
Thijs V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Sfeervol gezellig cafe/restaurant, waar ook de Amsterdammer zeker een keer geweest moet zijn. De kikkerbillen zijn hier heerlijk en het vlees is van zeer goede kwaliteit en wordt uitstekend klaargemaakt. Je kan een tafeltje kiezen of gewoon gezellig aan de bar eten. De bediening is zeer gastvrij. Voor een avondje uit is de nachtwacht ideaal.