De Nachtwacht

Thorbeckeplein 2-4 1017 CS Amsterdam Nederland Kaart
31-206224794

Over het restaurant De Nachtwacht

Proef een authentiek stukje Amsterdam bij Restaurant De Nachtwacht. Deze originele Amsterdamse Steakhouse is gelegen in hartje Amsterdam aan het bruisende Rembrandtplein.

Zet je tanden in een goed stuk vlees van een bijzonder fijne structuur. Proef de malsheid van het pure vlees van eigen bodem, onder het genot van één van de vele wijnen op de wijnkaart.

De Nachtwacht maakt gebruik van het Beter Leven-concept. Het gebruik van eerlijk, langzaam gerijpt vlees staat hierbij centraal. Ruimte, gezonde voeding, goede verzorging en een natuurlijk kuddeverband zijn de basisingrediënten die je echt proeft in het vlees. Het is voor het grootste deel afkomstig van het Blonde d'Aquitaine rund uit Palmesteyn. Deze runderen leven in de Betuwe op landgoed Noordenhoek in Deil.

Dit moet je echt eens proberen hoor... reserveer snel je tafel bij De Nachtwacht in Amsterdam!

Meer informatie over restaurant De Nachtwacht

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi
Uitmuntend
9,1
Ben T.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Goed eten zonder poespas. Een echt grill restaurant met voldoende keuze in het menu. Lekkere scherpe messen ook want dat ontbreekt er bij andere restaurants nog wel eens aan.
willemma .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
De service en het eten waren super. De tafels staan voor sommige wat te dicht op elkaar. De mixed grill en de entrecote waren een aanrader. Ook vanille ijs met chocoladesaus is een leuk dessert om met z'n tweeën te eten.
patrickk1985 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Ik had de mixed grill alleen dacht dat het 3 of 4 stukken vlees op een bord waren, maar nu kreeg ik een spies. Met daarop een klein worstje.
, biefstukje enz. Vlees was voor de rest wel goeddoorbakken en lekker van smaak en we hadden niet veel privacy want mijn vriendin zat op een bank en nog geen 50 cm naast ons zaten de volgende klanten te eten .
nancy103 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Zoals altijd suoer lekker eten en dat op een toeristische plek. Vooral de ossenhaas saté en de cheesecake waren weer heerlijk echt een een top plek!!
Stefan .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Na een dagje horecava hier met zijn 6e gegeten.
Aanvankelijk erg veel zin in, en met de kaart gezien te hebben dachten we er goed te eten.
We begonnen met een drankje vlak bij de bar, hier wel veel op de tocht gezeten dus toen maar naar onze eigen plek gegaan.
Ze zijn niet erg happig op drankverkoop, regelmatig met lege glazen gezeten.
Het vlees was lekker maar niet op de juiste wijze bereid naar ons inziens. Maar dat kan per persoon verschillen, we vonden de T-bone steak van 600 gram zwaar tegenvallen. Daarbij was het vlees ook niet echt goed warm, maar veel honger dus wel alles opgegeten.

De service daarbij was niet gastgericht, er liep 1 iemand continu rond en overal op te letten maar zonder enige vriendelijkheid en dat hij het leuk vond om te werken.
Daarbij werd onze tafel voor een deel uitgehaald terwijl er nog 1 aan het eten was. Dit was op het moment dat we frietjes bijbestelde, waar je een dik bedrag voor mag betalen...

Mocht ik nog een dag naar Amsterdam gaan zal ik eerst 3x nadenken voordat ik hier zou gaan eten.
Entrecote .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Lekker gegeten. Service minder. 21:00 gereserveer. Pas 21:35 plek. Verder lang moeten wachten tot we unerhaupt iets konden bestellen en betalen.
Rebijl1970 .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
We vonden het eten en vlees zeker goed, mals en zeer smaakvol, maar best aan de prijs voor wat je krijgt, zelfs friet en salade moest los worden besteld, wel eerlijk dat 1 portie van beide voldoende zou zijn. De sfeer en inrichting is prima. Minpunt mbt service, helaas konden we niet direct terrecht op de gereserveerde tijd (17:30) en werden we gevraagd om 18:00 terug te komen dit los je als restaurant op door eventueel een eerste drankje op kosten van het huis aan te bieden.
n.wijgman .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Zo lekker heb ik nog niet ergens gegeten. Het vlees is verser dan vers. De spare ribs viel het vlees van het bot. De gepofte aardappel; heerlijk! Sausjes jammie. Service; fantastisch. Werkelijk ALLES is top in dit restaurant.
Etienne M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Ik heb hier de tournedos gegeten en mijn vriendin de surf&turf, het was echt lekker!! De sfeer is er erg gezellig en zeer leuke bediening! Zeker een aanrader en als wij weer in Amsterdam zijn gaan we zeer zeker hier weer heen.
barry68 .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Na een stroeve start over een allergie (de allergene kaart is zeer klein uitgevallen) en een iets te voorzichtige uitleg waardoor het idee gewekt werd dat er eigenlijk niets kon worden gegeten, bleek dit alles zeer mee te vallen. Prima gegeten en vooral geen last gehad van de allergie, super gedaan!
judith V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Heel aardig gegeten voor een naar Amsterdamse begrippen op zo'n mooie locatie redelijke prijs. Ik had lamskoteletten en mijn vriend mixed grill. Wel vreemd dat je er niets bij kreeg. Patat of pofaardappel en sla moet je hier apart bestellen en dus betalen. Daardoor lijkt een gerecht een eetcafeprijs te hebben maar komt het uiteindelijk duurder uit. Het is wel een echt eetcafe. Wij zaten in de serre waar het wat minder rumoerig is als boven bij de bar. Beiening vriendelijk en netjes.
Willem L.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
We hebben een keer gegeten bij Venus & Adonis. Nadat we hebben geleerd dat dat de "leerling" was en De Nachtwacht "meester", waren we erg benieuwd. Helaas vonden we het eten bij De Nachtwacht niet beter dan bij Venus & Adonis. Het was wel lekker.
Sammy J.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
De Nachtwacht: vriendelijk personeel, altijd lekker eten. Mijn vriend komt er altijd voor de lamskoteletten en ik word zelf erg blij van de gamba's (die ik als hoofdgerecht neem).
Qua sfeer een mooie mix van Amsterdammers en toeristen. Ik kom er graag als ik in de buurt van het Rembrandtplein.
renemouse .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Als ik ga eten rond Rembrandtsplein, dan denk ik alleen maar aan de nachtwacht. Goed eten, redelijke prijs, juiste ambiance om het plein. Komen hopenlijk gauw weer terug....
Khadija H.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Kreeftensoep en Gamba's als voorgerecht. Lamsrack en T-bone als hoofdgerecht lekker stuk vlees. Service was goed! Gezellige avond gehad.
Feline-Quint .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Vader, twee zoons en een schoonzoon hebben 7 november 2015 gegeten bij de Nachtwacht.
Wij zaten bij het raam, uitstekende ambiance, goede bediening, vlot maar ook weer niet te vlot.
Vroegen om een kan leidingwater, was geen enkel probleem.
Onder het genot van een uitstekende fles wijn het volgende genuttigd:
vooraf 3 x uiensoep en een maal een garnalencocktail, alles van uitstekende kwaliteit.
Hoofdgerecht: 4 x Rib-eye steak, black angus (350 gram). Wij hebben gesmuld.
Nagerecht: 4 x Chocoladetruffeltaart met walnotenijs en caramel, ook heerlijk.
Wij zijn na twee en een half uur tafelen voldaan naar Tuschinski gegaan (James Bond).
renewilhelm .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Mooie zaak aan het Thorbecke/Rembrandtplein in hartje Amsterdam. Leuke en vlotte jonge bediening en super lekkere en malse steak!
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Voor bezoek aan Bob Dylan in Carre by Nachtwacht gegeten.
Uiensope echt aanrader, lady steak erg goed, bediening zeer vlot en vriendelijk.
Zou zeker volgende keer weer gaan eten, in buurt van Carre en
vlotte bediening om op tijd voor voorstelling te zijn.
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Heerlijk gegeten! Professionele bediening.
Sfeer relaxed nog steeds een aanrader terwijl ik hier al jaren niet was geweest.
mvanlenthe .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Heerlijk gegeten! Alleen hadden wij om 20 gereserveerd en konden pas om 20:30 aan tafel.
Het duurde allemaal erg lang.
Wij hadden patat besteld extra maar kregen dit pas toen wij alles ophadden.
Het voorgerecht werd tegelijk met het hoofdgerecht geserveerd.