De Nachtegaal

Meer informatie over restaurant De Nachtegaal

• Terras
Hans1964 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Dit weekend heerlijk gegeten bij de Nachtegaal, de boerendaghap is echt superrrrr, een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Meer dan voldoende eten voor een eerlijke prijs, en we zijn best wel kritisch, maar de kwaliteit is echt goed, en de bediening is vriendelijk en erg attent. We komen hier zeker nog vaker terug !!!!
Herman1965 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Wij hebben nu een aantal keren gegeten bij de Nachtegaal, en we zijn elke keer positief verrast over het uitgebreide menu, de vriendelijke en attente bediening, en het eten is gewoon geweldig.
Het bedrijf ziet er perfect uit van binnen en buiten, de tuin, terras, het café, restaurant, toiletten, alles super schoon en in perfecte staat van onderhoud.
De varkenshaas met pepersaus, spaghetti, kogelbiefstuk enz., allemaal perfect opgediend met gebakken aardappelen incl. lente ui, stoofperen, extra zak friet, warme groente etc, en alles perfect van smaak.
En welk restaurant biedt een variatie aan van 20 verschillende soorten “”Daghappen”” voor 8,75 Euro???
Ook een aantal vrienden van mij zijn er geweest en echt allemaal positief over de Nachtegaal.
Ook de huiskip aan tafel, geweldig.
Gisteren (16-07-2015) een gesprek gehad met de eigenaren, een gepassioneerd hardwerkend stel die hun allerbeste geven in de zaak, wij komen zeker terug.
Herman &Marion

Freddiew .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Vandaag voor de 2 de keer geweest, nadat we de 1ste keer verrast waren door de prijs en het eten.
De ligging is en blijft mooi, maar het eten viel deze keer echt tegen.
De snitzel was smakeloos, de gebakken aardappelen waren half rauw, de groente wat niet lekker en het versgesneden fruit in de sorbet leek uit blik te komen.
We waren ons bewust dat we weinig moeten betalen voor het menu 8,95euro maar wat dan op het bod ligt kan dan toch in ieder geval gaar/lekker klaar gemaakt worden. Voor ons was het 2de bezoek het laatste bezoek.
De bediening/eigenaren zijn vriendelijk en profefsioneel.
LianneRalph .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Dit soort restaurants vind ik altijd lastig om eerlijk te beoordelen.. De prijs is namelijk dusdanig laag (€ 8,95 voor een 'boerendaghap', ala carte te kiezen) dat je geneigd bent alles te vergoeilijken omdat 'het ook geen drol kost'.. Maar eigenlijk mag dat geen excuus zijn voor eten dat onder de maat is.. We waren de enige gasten in het begin (het was erg vroeg) en hadden dus alle gelegenheid even rond te kijken: de locatie is prachtig! Leuke tuin, ruime speeltuin voor de kids, een buitenverblijf voor privéfeestjes, met barbecue.. De inrichting binnen past bij het pand: ouderwets, gezellig, donkerbruin, met een hoop prullaria: men heeft er veel energie in gestoken om dit restaurant de uitstraling te geven die men voor ogen had, ongeacht of het je smaak is.. De vriendelijke eigenaresse twijfelde of de door ons bestelde wijn droog genoeg was naar onze smaak, dus schonk ze gul een glas halfvol, om te laten proeven: erg attent. Verder werrden we gewoon netjes bediend, niet meer en niet minder. En dan het eten: een uiensoep vooraf (€ 5,00).. Een grote kom met wat eruit zag als zelfgemaakte bouillon maar dan geheel smakeloos, waarbij je de uien moest zoeken: een paar ringetjes op de bodem uiteindelijk. Het hoofdgerecht: een bescheiden bordje met ossenhaaspuntjes in Stroganoffsaus, gebakken aardappeltjes en naar wat de gastvrouw zei: 'verse groente'. Mmm..Het leek mij teveel op de diepvriesmix van de groothandel, wat op zich niet erg is, mits je het niet tot 'snot' kookt. Verder ontbrak het overal aan enig peper en zout: zó flauw! We voelden ons niet bekocht omdat de rekening nog geen € 35,00 bedroeg maar eigenlijk is dat raar: ook van een goedkope hap zou je mogen verwachten dat het gemaakt wordt zoals men belooft en dat het op z'n minst 'lekker' is. Jammer dat de passie, welke de eigenaren in de verbouwing in en om het pand hebben gestoken, niet terug te proeven is in het eten. Ongevraagde doch goedbedoelde tip: met een paar kleine (goedkope) aanpassingen in de receptuur zou er al een heel verschil kunnen worden gemaakt! Tot die tijd laten wij het eten even aan ons voorbijgaan maar een drankje
op het mooie terras zit er wel in!
Anne R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Gisteren uit eten geweest locatie: de nachtegaal tussen Haaksbergen en Beckum. We zouden gaan genieten van het 4-gangen verrassingsmenu "het welkomstbordje; met dit menu laten we zien wat we allemaal in huis hebben en kunnen" volgens De Nachtegaal
Wat een verschrikking! Hoewel de locatie er leuk en aandoenlijk uitziet is de kwaliteit van het eten erbarmelijk en waren de bordjes qua opmaak niet om aan te gluren. Nog nooit zo slecht gegeten.

Aankomst: hoewel gereserveerd om buiten te gaan zitten moesten we bij aankomst zelf wel even met de tafels en stoelen schuiven tot het gewenste aantal. "Als u het pad maar vrijhoudt". Het eerste alarmbelletje!

Amuse: stukje brood? (zelf snijden) met kruidenboter) Hoe zo, amuse? Het tweede alarmbelletje! (we hadden nu eigenlijk al onze conclusies moeten trekken).

Voorgerecht: 2 plakjes ham en 3 stukjes harde meloen en een zevental julienne (dunne reepjes) van zogenaamde gerookte kip (het zag eruit als gemalen vlees met een binder) niet smakelijk versierd met cocktailsaus? De chef wist zeker dat het gerookte kipfilet was volgens de bediening.
Zeer slecht; maar we hoopten dat de witte brigade met het hoofdgerecht en het dessert alles zouden rechttrekken..

Hoofdgerecht: bovenste helft doorbakken, droog en taaie biefstuk (ca. 75 gram, leek uit de diepvries te komen en leek geforceerd te zijn ontdooid) met twee droge, dunne plakjes varkensfilet (ongeveer 2 keer 30 gram; ook uit de diepvries?) (we zouden varkenshaas krijgen). Daarbij winterpeen (het is toch zomer), witlof en bijna bruine sperziebonen (leken uit blik/pot te komen). Gebakken aardappelblokjes aan de harde en rauwe kant. Een rauwkost van kool en appelmoes.

Het dessert: was redelijk.

Geschatte foodcost: € 3,35 voor het menu. Verkoopprijs €24,95.

Het restaurant had aangegeven slechts te werken met verse producten. "Ons keukenteam werkt met kwaliteitsproducten".
Ik voel me besodemieterd; en ik vind het heel erg voor mijn moeder. Die mocht het ook nog eens betalen. 8 volwassenen en drie x kindermenu. Totaal: (hou je vast) €370.. Uiteindelijk hebben we €320 betaald.
Jammer dat we niet ff met de chef konden praten en vragen wat hij er zelf van vindt; zou hij echt vinden dat hij lekker heeft gekookt met alleen maar verse producten?
Eerlijk is eerlijk, de wijn en het alcoholvrije bier (tap) was lekker. maar te weinig in het glas en tot 3/4 getapt. De kids hebben heerlijk kunnen spelen!
Niet mijn gewoonte om dergelijke recensies te plaatsen maar dit moest ik gewoon doen. Dit kan en mag niet meer m.i. slecht voor de horeca.

Doet u er maar mee wat u wilt; wij gaan daar iig nooit meer naar toe.
"De bediening had in al die 7 jaar nog nooit een klacht gehad".. Ik heb het nog even nagekeken op internet :maar dat klopt dus niet.