De Nachtegaal

6,9
6,1
Ratna B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Lekker pannekoeken gegeten met mijn neefjes. Was erg leuk. De pannekoeken waren prima en de Kids hebben zich vermaakt.

Het enige dat ik jammer vond is dat er een groepje mensen binnen waren die ruzie aan het maken waren. Het personeel heeft het proberen te sussen, maar het ging toch door. Naar mijn mening hadden ze de groep en uit moeten gooien.
Ruuf R.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Smerige,in de magnetron opgepiepte,pannenkoeken voor de hoofdprijs!!
Niet ambachtelijk gebakken zoals beschreven want dan kunnen de pannenkoeken nooit zo snel (lauwwarm) op tafel staan..
Pannenkoek met kaas: niet meegebakken, maar gewoon een plak goedkope smakeloze kaas er op gekwakt..
Pannenkoek met suiker ontzettend vet net als de poffertjes..
Cola zonder prik in glazen ipv uit flesjes.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Na een wandeling in het kralingse bos bij de Nachtegaal op het terras gaan zitten voor een pannenkoek en wat te drinken. De aardige dames van de bediening namen de bestelling op en voor je met je ogen kon knipperen stonden er twee heerlijke pannenkoeken op tafel. Die van mijn partner met rum en rozijnen. Die van mij met spek en appel. Ze waren voldoende groot, royaal belegd en gloeiend heet. Bovendien heerlijk van smaak.
Een leuke, eenvoudige zaak met vriendelijke mensen en lekker eten.
Wel jammer dat de "verse" sinaasappelsap overduidelijk uit een pak/flesje kwam.
Verder alles prima in orde.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
De Nachtegaal is een pannenkoekenrestaurant, waar ik normaal gesproken alleen een kopje thee drink. Door het tijdstip keken we toch eens op de kaart en tot mijn verrassing stonden hier ook vier maaltijdsalades op. Ik koos een salade met warme geitenkaas en mijn disgenoot een salade met zalm. We hebben wel even moeten zeuren om in plaats van het bijbehorende witte stokbrood bruin brood te krijgen (volkoren hadden ze niet). Maar daarna hebben we met smaak gegeten. De dames van de bediening waren vriendelijk en werkten snel. Een ontspannen ervaring.
Daniël K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Na een fietstocht rondom de plas op het terras van de nachtengaal neergestreken. Genoeg plek, ook in de schaduw. Een kinderstoel voor onze kleine man was ook zo geregeld en binnen een paar seconde stonden onze bestelde drankjes op tafel. Een pannenkoek spek/kaas besteld, een pannenkoek spek/kaas/ananas en een kinderpannenkoek. Bij de laatste zat een knuffeldiertje. Lieve bediening , met aandacht voor ons als klanten. Vooral onze zoon deed het goed bij de dames van de bediening. Hij kreeg na wat sjansen zelfs nog een knuffeltje (overigens wel dezelfde als die hij daarvoor ook had gekregen. Nou ja, gekregen.. we betaalden €6 voor een kinderpannenkoek naturel) het terras zat vol oude mensen, maar goed dat mag ook wel bij een knus pannenkoekenhuisje. De kleine keek zijn ogen uit naar alle opgezette dieren aan het plafond. De rekening was prijzig voor drie pannenkoeken en een drankje was de rekening €43.00. Lang verhaal kort, helemaal prima maar prijzig.
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wij hebben hier vandaag prima geluncht na een wandeling door het Kralingse Bos met de hond. Wij komen hier wel vaker en het is altijd wel prima verzorgd. Er is een zeer ruime keus aan lekkere pannenkoeken en de poffertjes smaken ook heel goed. Zeker tijdens lekker weer kan je hier heerlijk in het zonnetje zitten. Het personeel is echt Rotterdams, als je dat niet gewend bent is het even wennen, maar wij vinden het wel leuk. Er kan wat meer aandacht worden besteed aan de gasten, dat wel. De doorlooptijd van de gerechten is vrij snel, maar dat doet niets af aan de kwaliteit. Het interieur is wat ouwbollig, gedateerd en donker. Al met al een leuk klassiek Pannenkoekenhuis in het bos.
Conny N.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
De pannenkoeken zijn gewoon goed. Personeel is top. Ene moment bestel en ander moment staat het op tafel. Ons zoontje vind het daar ook prachtig wat ze daar voor decoratie hebben.
Kenzi B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
De meest onvriendelijke bediening ooit! Had daar vandaag wat gegeten en gedronken. Ik wilde mijn laptop een beetje opladen en er werd mij verteld dat stroom te duur is voor ze. Ik was bezig mijn laptop af te sluiten roept de vrouw uit de bediening dat ik op moet schieten. Waarna de jongen in de bediening tegen mij zegt dat het asociaal is dat ik zomaar gebruik maak van het stopcontact wat achter in een hoek lag waar niemand was. Koude douche zeg! Dat heb ik werkelijk waar in mijn leven nog nooit meegemaakt.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Traditioneel pannekoekenhuis in het Rotterdamse Kralingse Bos. Erg groot, behoorlijk gedateerd en een beetje plakkerig. Wij waren met een grote groep, voor de lunch. Ik eet zelf geen pannekoeken en was daarom wel blij dat er alternatieven waren. Echter voor een van de tafelgenoten die veganistisch eet, was er alleen een uiensoep.... Mijn gerecht; omelet met zalm, was redelijk. Ik maak hem thuis lekkerder, al zeg ik het zelf. Maar het vulde en het was gezellig. Bediening had de groep onder controle en de gerechten werden op hetzelfde moment geserveerd. Ik zou er zelf niet naar toe terug gaan, maar soms ontkom je er niet aan.
Karin E.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Met mijn 3 kinderen geweest. Ik vind de bediening onvriendelijk en ongeïnteresseerd. De kleurplaten met uitgedroogde stiften worden op tafel gelegd. De poffertjes zijn erg snel en smaken redelijk. Het is er erg klein en de ventilatie werkt niet naar behoren. Ik herken mij heel erg in voorafgaande recensies, geen toppertje .

Tjilpie .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Na een heerlijke wandeling op 28 december 2015 hadden wij zin in een pannenkoek. Onze eerdere ervaring met pannenkoekhuis de Nachtegaal was niet erg positief. Chagerijnig personeel, pannenkoeken niet gaar.
Maar dat was alweer zo'n 2 jaar geleden dus denk je, misschien was dat een momentopname en hadden ze het druk.

Bij binnenkomst werd ons een tafel gewezen. Later kwam een andere serveerster onze bestelling opnemen. "Heeft u al besteld? " "Nee, nog niet, zeiden wij. "U zit aan een vieze tafel," zei ze, op een beetje beschuldigende toon. "Deze tafel is ons toegewezen" zeiden we, betrapt als twee kleine kinderen.
Ze begon een beetje af te geven op haar collega's, dat ze meteen de tafel moesten schoonmaken etc. Leuke binnenkomst!!
Enfin een pannenkoek met spek en gember, en een appel met kaneel en rozijnen besteld.
De pannenkoeken waren niet gaar, kleverig deeg. En de rozijnen waren veel te veel aanwezig.
Gezegd, toen kregen we een nieuwe. Die was weer niet gaar. Tot drie keer toe een nieuwe gekregen. Maar bleven slecht, niet gaar.
Ze kunnen daar geen pannenkoeken bakken. Ze gingen nog met ons in discussie over de pannenkoek, maar dat was het dan. Pannenkoek met appel niet opgegeten. Pannenkoek met spek wel, maar was ook niet best zei partner. Niet gaar!!
Wij gaan er nooit meer heen.
Christian O.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Een traditioneel pannenkoekenrestaurant in het Rotterdamse Kralingse bos. Altijd is er een parkeerplek voor de deur en juist de snelheid en kwaliteit zorgt ervoor dat we graag met de kleine hier komen. Vriendelijke, hardwerkende mensen die serveren wat je verwacht. Simpelweg niets op aan te merken en altijd naar tevredenheid.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Een begrip in Rotterdam. ik kwam hier al als kind met mijn ouders.
De spekpannenkoek en de tomatensoep waren prima. De bediening was vriendelijk en correct.
De inrichting is zoals je mag verwachten van een pannenkoekenhuis, knus en gezellig.
Ik kom hier graag.

Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Het is heel moeilijk de aandacht te krijgen. Als dat eindelijk wel leuk dat is de service wel ok, niet bijzonder. Maar het lange wachten is ergelijk. Verder gewoon wat je van eenpannekoekhuis verwacht.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Al meerder malen hier gegeten, maar dit als echt de laatste keer.
Oubollig en nodig aan vernieuwing toe. De bediening bestaat uit wat oudere dames, niets mis mee op zich mits er een lachje, alsjeblieft, eetsmakelijk oid vanaf kan. Het is een pannenkoeken restaurant, lijkt me kindvriendelijk....ook dit niet. Niet vriendelijk...worden kleurplaten neergelegd met stiften waarvan de meeste het niet doen. En sacherijnige gezichten. Jammer hoor. Het is er toch altijd druk, maar dat is meer dat er op dat stukje niet veel anders zit wat kindvriendelijk zou moeten zijn. Zullen veel eenmalige klanten zijn. Voor ons niet meer!
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Met mijn nichtje gegeten en de spek/kaas pannenkoek was ok. Die met appel en rozijnen was niet echt lekker, weinig appel en superveel zure rozijnen. Ik vond de prijs/kwaliteit niet echt in verhouding staan al moet ik zeggen dat het grote dikke pannenkoeken zijn dus voor €10,- per pannenkoek zit je wel vol. De bediening was lichtelijk ongeïnteresseerd en krijgt wel een voldoende omdat ze direct kleurplaten uitdelen aan de kinderen en het decor is behoorlijk oubollig.
Proever Jan .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Gisterenavond met onze 4 kleinkinderen in pannenkoekenhuis De Nachtegaal in Rotterdam gegeten. Ligt midden in het Kralingse Bos en is een begrip voor menig Rotterdammer. Zelf komen wij hier regelmatig. Pannenkoeken zijn prima, zo ook de diverse soorten soep. Zelf had ik toast met champignons, Spaande kip, tomaat etc.etc. Heerlijk, had ik zo niet verwacht in een pannenkoekenhuis. Decor is met veel groen. Moet je van houden, maar wij vinden het erg gezellig. Bediening is gastvrij en goed. Kortom, een aanrader om na een wandeling in het bos of langs de Kralingse Plas hier eens langs te gaan.
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
Op 26-01-2015 hier met mijn 89 jarige moeder een pannekoek gaan eten. Zeer uitgebreide pannenkoekenkaart en wij hebben 1 x spek-kaas , 1 x banaan en 1 x naturel genomen en ik daarbij de rose en mijn moeder de warme choco met slagoom. Het was er knus en gezellig .
Het is natuurlijk ook een zaak waar ik als kind al met mijn moeder kwam en dat maakt het extra leuk. Wij hebben heel gezellig gezeten, herinneringen opgehaald, vroeger kwam hier ook altijd een Sinterklaas, en op onze manier heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening dus een heerlijke middag gehad
Theo M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Afgelopen zondag gegeten in de nachtegaal met 8 personen
De pannenkoek met 4 soorten kaas is voortreffelijk is een aanrader !!!!!!!
De verschillende soorten soep doen niet voor een kwaliteits--restaurant onder gezien de kaart is er een hoeveelheid van combineren.
De bediening is zeer vlot en gezellig altijd een goede toehoorder en adviseur
Onderling is het personeel behulpzaam en kundig, dit zie je in 80% van horeca bedrijven zeker niet
Bestellen is geen probleem iedere wens voor zover mogelijk wordt gehonoreerd bij andere horeca gelegenheden laat dit weleens te wensen over van kan niet of gaat niet.
Heb in veel restaurant gegeten dit pannenkoekhuis steekt ver boven het gemiddelde uit dit ook van diverse andere klanten vernomen.
Mensen die klagen moet bij zichzelf ten rade gaan en als er iets niet juist is, dit kenbaar maken aan het personeel zodat deze juist kunnen reageren zodat er achteraf geen geklaag meer te horen is .
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Na een heerlijke wandeling door het Kralingse bos aangekomen bij pannenkoekenhuis de Nachtegaal. Het is een echt ouderwets aangekleed pannenkoekenhuis, gezellig binnen met veel decoratie. Het was erg druk maar ondanks dat kwam onze bestelling vrij snel. Spek/kaas pannenkoek was niet echt lekker, pannenkoek was vrij melig en de kaas leek wel stopverf. De naturel pannenkoek daarentegen was veel beter. Volgende keer alleen maar naturel pannenkoek want we komen hier wel terug!