De Munt

Meer informatie over restaurant De Munt

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

Jef L.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Een prima avond met 6 personen in dit restaurant. Gastvrijheid met een hoofdletter! De vlees en vis gerechten waren prima van smaak en de bediening zeer attent. Een goede hoeveelheid groenten met een goede smaak en portie.
Iedereen was tevreden en voldaan!
Dordrecht50 .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Zonder reservering binnen gestapt en werden ondanks de drukte zeer vriendelijk ontvangen en werd er een plaatsje voor ons ingeruimd.
Zowel de door ons gekozen voorgerechten, als hoofdgerechten waren zeer smaakvol. Ook het dessert was een goede afsluiter.
Vol lof voor de uiterst vriendelijke bediening. Zeker aan te bevelen.
Thomas R.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Gisteravond met een gezelschap van 8 mannen hier gegeten. Op tijd gereserveerd en prima te woord gestaan en aan de telefoon proef je al dat ze service belangrijk vinden. Eenmaal in het restaurant blijkt dat ook zo. Ze doen er alles aan om je een goed gevoel te geven en doen niet moeilijk.

Het restaurant ligt in het stadscentrum van Valkenburg. Dus in de smalle straatjes waar veel toeristen verblijven hangt er erg veel sfeer. Het restaurant is goed verzorgt en geeft een nette indruk.

Dan het eten. We hadden die dag de Amstel gold race gefietst dus konden we wel wat eten (vlees!) gebruiken. En elk stuk vlees dat geserveerd werd was goed bereid en smaakte heerlijk. Een lekker biertje erbij en de avond kon niet meer stuk. Twee grote schotels met groenten erbij en een paar porties friet. Een verrassend element was de boontjes met een appel compote. Heerlijk! Voor de rest vond ik de groenten wat tegenvallen. (Leek wel uit een potje) maar het heerlijke vlees en de zeer goede bediening maakt alles goed.

Al met al een prima restaurant om een avond goed door te komen. We waren met 8 man €360 kwijt en dat is gewoon een nette prijs voor al het eten en drinken dat we hebben genuttigd. Een aanrader dus.
Angelique P.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Lekker gegeten bij de Munt. Wel vreemd dat je sommige extra`s zoals gebakken Champions en/of saus apart moet betalen. bediening prima, ze waren wel verbaasd dat we meerdere keren om vernieuwing van drank vroegen. Ze zijn duurder dan andere restaurants, maar kwaliteit ie prima.
A.E. D.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Wij (Fons en Daniëlla) hebben hier nu een paar keer gegeten en echt het was erg lekker en alles was vers bereidt!
De service van deze "meiden" is gewoon zoals het hoort, SUPER!!
Als wij weer in Valkenburg terug komen zullen wij dit restaurant dan ook zeker niet overslaan.
Nicki V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Tijdens een weekend weg hier een topavond gehad! We begonnen met de proeverij met verschillende soorten vis, vlees en een soepje. Ontzettend lekker, allemaal kwaliteitsproducten. Grappig genoeg was de salade die ernaast geserveerd werd zo lekker, dat we hier over hebben zitten vechten.
Vervolgens als hoofdgerechten de asperges op klassieke wijze en Limburgse forel met amandelen. De vis werd aan tafel geserveerd; wat een service! Vervolgens wordt de helft van het eten op een bord voor je gelegd, en de rest wordt op tafel bewaard op een warmhoudplaat. Ontzettend leuk hoe dit allemaal gedaan wordt. Ook de bijgerechten waren lekker en met smaak bereid. We hebben uiteindelijk geen toetje meer genomen, omdat we al zo vol zaten.
Deze fijne ervaring heeft echt bijgedragen aan ons vakantiegevoel, en ik zou dit restaurant aan iedereen aanraden.
Anne O.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Straalt gezelligheid uit. Veel bruin maar gezellig. Niet druk maar stroomde snel vol. Snelle vriendelijke service. Soep stond zo op tafel. Netjes met n apart bordje voor de Kleine. De snitzel smaakte mij niet zo maar dat kan ook smaakgevoel zijn. Groenten waren er gevarieerd en ook friet en aardappelen. Anders kom je evt bijbestellen natuurlijk. Het dessert ging vooraf aan t verzoek de Kleine ivm de drukte IN de kinderstoel te houden... Daar begon de strijd haha. Ze was er klaar mee en iedereen had daar toen last van. Ben gegaan zonder wat te zeggen of zonder gedag gezegd te worden. Mijn partner betaalde de menu's die overigens goed scherp geprijsd lijken en volgde me. Buiten rende de dame meteen vol trots rond. Kindvriendelijk??? Voor de rest, prima.
KeesBackspace .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Het restaurant was niet druk maar straalde toch gezelligheid uit. Zeer vriendelijke bediening, het eten was uitstekend en voldoende. De prijs/kwaliteit verhouding is oke.
Herhaling waard!
H En W D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Het eerste weekend van oktober hebben we naar aanleiding van ons 25 jarig huwelijk met de kinderen gegeten in de Munt. Gezellig restaurant met vriendelijke bediening en goede service. De chateaubriand was bijzonder lekker en ook de mixed grill van biefstuk,kipfilet en varkenshaas was goed. Later die week zijn mijn man en ik er nogmaals gaan eten,dit keer kozen we voor op de huid gebakken kabeljauw, een aanrader.Overigens waren de voor en nagerechten ook lekker. Als we weer in Valkenburg komen kunnen ze rekenen op ons bezoek!
Lvdlist .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Als voorgerecht heb ik de soep van witlof en Schotse zalm genomen. Wat een heerlijke soep was dit! Daarnaast was het ook een flinke portie.

Mijn hoofdgerecht was een specialiteit van het restautant: een triologie van gebakken tongfilet, gepocheerde zalm en scampi’s
met hollandaise- en kreeftensaus. Dit was echt heerlijk! De saus was ook netjes naast de vis geserveerd en het was niet teveel zodat de vis niet ging drijven.

Bij het gerecht werden frites, gebakken aardappelen, 4 verschillende soorten warme groenten (verse spinazie, sperziebonen, erwtjes/wortelen en bloemkool)
en gemengde salade geserveerd. Ik vond alle bijgerechten echt erg goed! Het was ook zeer prettig dat de verschillende groenten warm werden gehouden op een plaat zodat je rustig aan kon eten.

De service was uitstekend. De gastheer/eigenaar van het restaurant liet ons meteen welkom voelen en vraagde goed of alles naar wens was. De bediening was erg kundig en ook zeer vriendelijk.

Daarnaast is de ligging van dit restaurant erg leuk, namelijk in een gezellig en druk straatje in hartje Valkenburg.
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Het 3-gangen menu genomen waarbij u keuze kon maken uit verschillende gerechten. Dit was erg aangenaam. Het voorgerecht en het hoofdgerecht werden snel geserveerd. Daarnaast hadden wij er voor gekozen om een glas Shiraz erbij te drinken en dit ging perfect samen. Het eten was goed alleen waren de groente en vooral de friet ondermaats. Op het nagerecht hebben we lang moeten wachten maar was zeker lekker. De service was goed alhoewel er erg nonchalant met ons werd omgegaan. Overall een goed restaurant wat zeker nog een bezoek waard is qua prijs kwaliteit verhouding.
Marian M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
We hebben met kerst 2014 gegeten was super door ziekte zijn we er niet meer geweest maar met kerst zijn we er weer en mijn verjaardag
R_en_T .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Op zaterdagavond gegeten bij De Munt, asperges. Heerlijk! We zaten op het terras. Eerst werd de helft geserveerd en de andere helft binnen warm gehouden. Dessert, ijs met chocolademousse en brownie. De mousse was heerlijk, eigenlijk een te groot dessert, maar we hebben er met z'n tweeën van gegeten. Prettig personeel, vooral de charmante blonde dame (eigenaresse?).
Conny Z.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2015
We werden zeer gastvrij ontvangen. Er was aandacht voor ons als toeristen in deze mooie omgeving. We kregen er zelfs een kleine geschiedenisles gratis bij. Ik koos voor de schnitzel met champignonroomsaus en mijn vriend de schnitzel met zigeunersaus. Alles was zeer goed op smaak, niet te hard door gebakken. De verhoudingen qua grootte en saus/vlees klopten precies. Er werden vier soorten groentes bij geserveerd. Ook deze waren allemaal goed op smaak. Als we in de zomertijd nog een keer terug komen in Valkenburg, brengen we zeker weer een bezoek aan dit restaurant.
Darin W.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Heerlijk gegeten. Ik had zelf de schnitzel. Heerlijk zacht en geen harde stukken of draderig. Gebakken aardappelen en heerlijke salade wat echt aandacht aan besteed is. Behoorlijk drukke zaak met te weinig personeel. Echter met wel de juiste aandacht voor de klant
Daisy G.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Het eten is heerlijk! De wijn is lauw en de bediening is slecht. Na half uur zelf om drinken moeten vragen, dit drankje kregen we dan wel van het huis. Nadat we er een anderhalf uur zaten, nog steeds geen tweede drankje aangeboden gekregen! Verder klopt de beschrijving op de borden niet, niet bij alle hoofdgerechten krijg je groente/salade. De bediening is bovendien niet klantvriendelijk! Maar boven alles was het eten heerlijk!!!
Harriefrijns .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Afgelopen weekend zijn we gaan eten met twee koppels en twee kinderen van 1,5 jaar. Wat een service, ongekend! Bij binnenkomst voor de kleintjes meteen toastjes om te eten, ook aan drinken, kinderstoeltjes en extra bordjes met bestek werd gedacht. Eten was erg goed, menu voor 30 euro, voldeed aan alle verwachtingen. Wat is dat lekker bij je maaltijd warme groentes! Bij het toetje kregen de kids hun eigen bakje slagroom, die oogjes fonkelde van geluk...chapeau
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
vriendelijk eenvoudig restaurant waar we verrassend goede wild stoofpot gegeten hebben. alles klopte. aardappel puree van echte aardappels dus niet uit een zakje.