De Moriaan Eten & Drinken

Meer informatie over restaurant De Moriaan Eten & Drinken

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Pica .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Opgegroeid in Roosendaal ken ik de plek als vismarkt, inderdaad van lang geleden. De cijfers naast de gerechten op het bord betekenen dat er nog het aangegeven aantal porties te bestellen zijn. Dus vers verzekerd, wel wat prijzig, maar er is ook een beperkt keuzemenu voor €25. Alleen een hoofdgerecht gegeten, twee keer de rib-eye en een keer de scholfilet met Hollandse garnalen. Gesmuld van ruime, malse en prima klaargemaakte porties. Op het bord stond dat de rib-eye ca. 300 gram was; en we schatten ca. 200 gram scholfilet in 4 stukjes met ca 75 gram Hollandse garnalen. Daardoor prijs- kwaliteitverhouding toch OK. Een van ons at geen koolhydraten, prettig dat op verzoek wat extra groenten kwamen en op hun eigen initiatief werd de kruidenboter en het sausje op het bakje komkommersalade voor diegene apart geserveerd. Klein minpuntje was dat ons niet gevraagd werd hoe we de rib-eye wilden ( kregen hem medium rare). Wel erg fijn de karaf kraanwater met ijsklontjes. Erg leuk terras, waarop wij met drie personen vanwege het plotseling warme weer hebben kunnen eten. Voor in de rieten stoel kreeg de oudere onder ons na ons verzoek kussens. Bediening vriendelijk en adequaat. Kortom we hebben genoten.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het was weer lang geleden dat ik mijn ,,ondergedompeld,, heb in de gastvrijheid van deze mooie zaak.
Over de keuken kan ik vrij kort zijn deze is creatief en zeer afwisselend dit samen met de accurate en vriendelijke bediening maakt de Moriaan het omrijden waard.
Winn V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Dit restaurant ligt in het centrum naast het theater De Kring. Naast het theater ligt een gezellig ingericht terras met voldoende zitjes. Binnen straalt een sfeer uit van de oorsprong van het gebouw: een fabriekshal. Dus ook de tafeltjes waar je aan zit. Geen witte tafelkleedjes maar wel witte katoenen servetten. Er staan 2 soorten stoelen. Onzevoorkeur ging niet uit naar de stoelen met de metalen leuningen, die zaten voor ons zeer onprettig, maar deze hebben we zonder problemen omgeruild. De bediening is goed. Vriendelijke mensen, die ook bereid zijn om mee te denken en te adviseren in de menukeuze. Bij het nagerecht werd aan mijn vrouw geadviseerd om een half-portie te nemen, omdat het anders te machtig en dus te veel zou zijn. Op de menukaart staat voldoende keuze met daarnast nog een mogelijkheid om via een publicatiebord een menu samen te stellen voor € 25,-. De gerechten (sliptong, zalm, sparerib) waren heel goed van smaak. De sliptong was goed gefileerd, geen graatje terug te vinden. Bij het bestek voor de sparerib werden ook enkele voorverpakte vochtige vingerdoekjes gelegd. Als nagerecht nam ik een kaasplankje. Deze werd aan tafel met een kundige uitleg samengesteld. Hierbij werd aan mij gevraagd om aan te geven welke soorten ik wilde.
De gerechten en drank zijn redelijk aan de prijs, maar gelet op de kwaliteit wel waard.
L.r. V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Voorgerechtje van notenkroketjes met avocado crème gedeeld, heerlijk (en er werd niet moeilijk gedaan over halve porties). Hoofdgerechten: kip met brie en honing en maaltijdsalade met Carpaccio, prachtig opgemaakt en absoluut verrukkelijk. Grand dessert en kaasplankje na, erg lekker. Vriendelijk personeel. Leuk decor.
Ad N.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Na jaren niet meer in Roosendaal te zijn geweest weer eens een paar uurtjes gewinkeld. Daarna hapje eten bij de Moriaan. Kwaliteit is nog net zo goed als jaren geleden. Heerlijk op het buitenterras gezeten. Mijn vrouw nam de tagliatelle met carpaccio van ossenhaas (was heerlijk van smaak) en ik de spareribs met pillysaus. De spareribs vielen van het bot, zo mals. Met de pillysaus er erbij een perfecte combinatie. gerechten werden gereserveerd met patatjes en een kleine salade.
Verder vriendelijke bediening. Komen er zeker nog een keer terug
Jaap M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Met een gezelschap van 4 personen gegeten bij de Moriaan. Het leuke aan de Moriaan is dat je gemakkelijk kan afspreken met je tafelgenoten in het cafe aan de voorzijde. Een leuke plek om alvast een aperitief te drinken. Het menu is voor aantrekkelijk, maar het is ook prettig dat er ook dagspecials zijn. Een goed teken dat deze ook op kunnen raken, werken ze in ieder geval met verse producten. Als voorgerecht de oosterse oesters genomen, lekker voorgerecht, maar de voorkeur gaat toch uit naar naturel. De ossenhaas met truffel was erg goed, evenals de wijn die werd aangeraden. Het kaasplankje met oude sherry was ook regelrechte hit. Opvallend was dat de bediening bij je gerecht snel wat wijnen liet proeven en veel wijnen per glas verkocht. Aangenaam verrast deze avond!
Egmid .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e kerstdag bij de moriaan het kerstmenu gegeten. Wijnarrangement erbij, uitgekozen door Milou, die ons ook uitgebreid hierover vertelde. Fijn om iemand te horen die zoveel aandacht en passie heeft voor haar vak. Jammer dat sommige van haar collegae onervaren waren en foutjes maakten. Wij hebben lekker gegeten, 4 gangen, in het bijzonder 2e gang een soep met saffraan en coquilles. Ambiance vonden we minder, erg gehorig, we misten intimiteit. Wijnarrangement wel iets te duur (24,50 voor 3 (kleine) glazen).
BDut .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Wezen eten met familie. We kwamen vrij laat binnen maar we voelden ons welkom. Bij het toetje mochten mijn zoontjes in de keuken komen en deze zelf maken en bij het serveren kregen ze ook nog eens een feestelijk vuurwerkje erbij! Dit vonden ze natuurlijk helemaal geweldig! Eten was lekker. (De zalm met bleu cheese) service ook aardig en geduldig. Interieur vond ik wat minder. De "industriele" look modern maar minder gezellig. Maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. We hebben een fijne avond gehad.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
De ingang is wat lastig te vinden; de uiteenlopende aanwijzingen op de borden buiten maken het er niet eenvoudiger op. Eenmaal via het belendende café, het gangetje links achter doorgelopen, worden wij vriendelijk ontvangen in het restaurant. Er heerst een gemoedelijke sfeer.
Door een grote groep uitbundige gasten wel wat rumoerig, maar voor ons doel – lekker bijkletsen met een groepje voormalig studiegenoten onder het genot van een hapje eten – niet storend.

Gekozen voor het prettig geprijsde 3-gangen theater keuzemenu. Allen eenvoudige gerechten, maar zeer smakelijk en verzorgd klaargemaakt.
Voldoende keuze in (huis-)wijnen, ook per glas. Prima espresso.

De bediening weet haar gasten goed in te schatten en speelt hier soepel op in. Top!
Al met al weer een leuke eet-ervaring rijker.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Restaurant heeft een goede brede kaart en een krijtbordmenu. De prijs is wel wat hoger maar de kwaliteit is er ook naar. Prima gerechten, goede service. Enig nadeel is het café voor het pand waar je door moet naar het restaurant. Personeel komt kundig over.
Annemarie D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Lang geleden dat we hier hebben gegeten.
Maar weer erg lekker.
Vooraf een heerlijk tonijntartaar,als hoofdgerecht makreel.
Erg lekker, net iets te veel voor me.
Mijn tafelgenoten waren allemaal aan de biefstuk en allemaal tevreden.
Als toetje hadden we een kaasplankje zoals geen enkelrestaurant in Roosendaal het heeft: gevarieerd, grote portie, duidelijke uitleg erbij.
Vergezeld van een 10jaar oude port...mmmm!
Bediening vlot en vriendelijk.
Wat opviel was dat de bediening door Marielle heel goed aangestuurd werd.
Zij hield het overzicht , waardoor het naar mijn idee liep als een trein!
Al met al een prettige hernieuwde kennismaking, komen zeker weer terug!
Annemarie D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2012
Prettig restaurant, al hangt de kwaliteit soms af van de drukte in het restaurant. Ik heb het idee dat er met meer aandacht wordt gekookt als het minder druk is. De bediening is aardig en beleefd. Leuk is dat je gedeeltelijk in de keuken kan kijken.
Werner V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
goed eten voor een schappelijke prijs. Wij hebben buiten gegeten, heerlijk in het avondzonnetje. ideale lokatie. Vlotte bediening. In het weekend, met name op zaterdag kan het wat rumoerig in het restaurant zijn vanwege het naastgelegen cafe.