De Molenplas

Waertmolenpad 1 2036 ES Haarlem Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 29.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Meer informatie over restaurant De Molenplas

Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Nadat ik op internet de menu's bekeek van vele restaurant in mijn omgeving (Haarlem, Heemstede) bekroop mij het gevoel dat alle menu's zo ontzettend op elkaar lijken en hun best lijken te doen om op zo ingewikkeld mogelijke wijze te vertellen wat men serveert. 'Een timbaaltje van' heeft menig 'bedje' vervangen, ik had genoeg van het trendy gedoe, menig teleurstelling bovendien verder zijnde.
Dus op zoek naar iets waar men gewoon lekker kan eten, niet pretentieus, mooi gelegen. Mij werd De Molenplas aanbevolen door een buur.
Telefonisch gereserveerd, uitstekend te woord gestaan, welkom gevoel op voorhand.
Wederhelft besloot om het dagmenu te nemen: Garnalen met een salade, Eendenborst met cassissaus, en banaan-kokos-ijs dessert.
Ik besloot van de kaart te eten: eenzelfde Garnalen voorgerecht, Lever met uitjes en salade, en het Kaasplankje als dessert.
Bij het eten dronken we allebei een glas witte huiswijn, niet al te droog. Lekkere wijn!
Maar eerst een aperitief: allebei prosecco, dat werd geserveerd in kleine flesjes.
Restaurant De Molenplas is prachtig gelegen, een groot terras met uitzicht op de Ringvaart, veel bomen, een terras dat bovendien voor meer dan helft verwarmd is. Wij besloten buiten te eten op dat verwarmde terrasgedeelte.
Het eten was goed. Voorgerecht zelfs uitstekend, verse garnalen, in de olie gebakken maar niet droog, eindelijk een salade die niet kleddernat van de dressing is en ook een keurig passende dressing. Het hoofdgerecht bij mijn wederhelft was goed, eend mooi rosé, saus lekker, de frieten (in overvloed geserveerd) zeer krokant en niet vet. Mijn hoofdgerecht, lever, was goed, wel beetje droog en erg veel op elkaar gestapeld vlees, te veel. Het dessert van mijn wederhelft wederom lekker maar na voor- en hoofdgerecht wat zwaar. Het kaasplankje was gigantisch, wel lekkere kazen met wat zoet brood erbij en wat meloen.
De bediening was werkelijk geweldig! Het was er druk die avond, ook wat groepen, maar daarvan merkten wij niets: timing van het serveren was uitmuntend, precies goed, de dames en heren allen erg aardig, ondanks de drukte in voor een praatje zonder te joviaal te zijn, humor, en hielden goed in de gaten wanneer je iets wilde vragen oid. Aan de bediening kan menig(ook duurder) restaurant een voorbeeld nemen...chapeau!
Decor, ik noemde reeds de werkelijk zeer fraaie locatie: bomen, water, uitzicht. Wij vonden de tafels op het terras wat dicht op elkaar staan. Binnen zeer verzorgd en godlof geen grijze tendentieuze van-die-stortkokerlampen met anthraciet lounge banken, nee, het is daar heerlijk wat bruinig zelfs qua inrichting. Toiletten verdienen meer aandacht, die waren niet schoon, helaas, to say the least.
We rekenden EURO 95 af. Voor het gebodene aan de bovenkant qua prijs eerlijk gezegd, met een welverdiende fooi kom je over de EURO 100 uit voor wat ik beschrijf...aan de hoge kant en daarom beoordeel ik het eten met een 7, de prijs-kwaliteit in aanmerking nemend.
Toch zullen we er zeker weer eens eten, ligging en bediening zijn ontzettend plezierig, met name het laatste verhoogt het plezier enorm.
Wij hadden een fijne avond in Restaurant Molenplas in Haarlem.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
In dit restaurant komen we al jaren. Niet alleen voor het eten maar ook om een wat te drinken op het terras of om een feestje te vieren. Alles wat hier op de kaart staat is aan te bevelen, en alles tegen een eerlijke prijs en een prima bediening.
Smakelijketenlekker P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag mogen genieten van het kerstdiner , super lekker gegeten en met het daarbij gekozen wijn arrangement perfect op het eten afgestemd ,de gezellige ongedwongen sfeer en de vriendelijke bediening heeft het tot een onvergetelijke kerstavond gemaakt. Ons zien jullie zeker terug.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Van een heerlijk kerstdiner genoten. Ze verdienen eigenlijk een 9 voor het eten, maar de kalfsoester was helaas overdone, daardoor te taai om echt lekker te zijn. Verder was het allemaal heerlijk en hebben we ook geen aanmerking op het eten. De bediening mag wel wat alerter zijn op lege glazen. Men loopt met genoeg personen rond, maar het lijkt of ieder een eigen taak heeft, en niet geïnteresseerd is in andere bijkomstigheden. Jammer, want deze zaak verdient een hoger cijfer. Maar we komen hier zeker weer terug.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Twee maanden geleden neergestreken bij de Molenplas. Wat een mooie locatie zo vlak aan het water! Daar is echter alles mee gezegd. Ik bestelde een pannenkoek en kreeg deze na enige tijd zwart verkoold voorgeschoteld. Na aan te hebben gegeven dat ik geen verbrand eten nuttig (goh..) werd het zwarte bordje retour gestuurd naar de keuken. Na een kwartier kwam mijn nieuwe pannenkoek (mijn gezelschap was toen natuurlijk al uit gegeten). En je raadt het niet..! Even dacht ik dat er sprake was van een grap. De nieuwe pannenkoek was wederom ZWART! Onbegrijpelijk ook hoe iemand in de bediening dat (nogmaals) durft neer te zetten. Toen ik het meisje nogmaals met verbazing aansprak zei ze bloedserieus: het kan niet anders volgens de keuken, anders is de pannenkoek (een naturel pannenkoek notabene) niet gaar aan de binnenkant. Kortom er staan hier mensen in de keuken die niet eens een pannenkoek kunnen bakken. En ja, dat is bijna lachwekkend. Toch genieten van het uitzicht? Dan raad ik je aan verderop te gaan zitten met je eigen kleedje & hapjes. Een veel beter idee!
Elsbeth V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
met 9 personen gegeten, waarvan 4 kinderen.
leuke locatie aan het water, komen hier graag. vooral met mooi weer is het heerlijk zitten op het terras, kinderen kunnen spelen in speeltuin om de hoek.
het eten kwam voor een ieder tegelijk, voldoende en zeer lekkere spareribs. Prijs en kwaliteit in goede verhouding.
de bediening is vriendelijk, niet al te formeel en zeer behulpzaam.
Kindvriendelijk restaurant
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Tweede Kerstdag hier wezen eten. Een mooie menukaart, waar je uit vis of vlees kon kiezen. Aperitiefje vooraf, een heerlijke ossenstaart bouillon als 1ste gang. Als hoofdgerecht de fazantenborst en een Tournedos. Beide perfect bereid. Het toetje bestond uit meerdere soorten ijs. We hebben genoten, het was niet eeste maar zeker ook niet de laatste keer dat we hier geweest zijn.
Bente J.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Mooie locatie met goed terras en goed uitziende kaart. Maar kwaliteit-prijsverhouding en een gevoel van beknibbeling zorgen al met al voor een flinke tegenvaller. 2,40euro voor een latte macchiatto uit een automaat, apart bijbetalen voor een beetje honing bij je muntthee (die ook al 2,60 kost) en 7 euro voor een middelmatige pannenkoek? Wij vinden het geen probleem om geld uit te geven in horeca maar dan wel graag voor kwaliteit!
Beste Topproever Diamant, allereerst bedankt dat u op ons mooie terras neergestreken bent. Gemiddelde prijzen in gemeente Haarlem: verse muntthee inclusief honing € 2,80. Wil je geen honing, betaal je er ook niet voor. Gem. prijs macchiatto is € 2,50, Inderdaad uit een koffieautomaat die de bonen vers maalt en in aanschaf € 18.000 kost. Een pannenkoek met dubbel beleg voor € 7 is ook vrij normaal. Als u deze teruggestuurd had, hadden we een nieuwe voor u gemaakt en uw klacht kunnen oplossen.
Kenny B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Mooie en gezellige locatie aan het water, de keuken lijkt de drukte echter niet echt aan te kunnen. Kruidenboter was smakeloos, entrecote veel te ver doorgebakken, groente grijs gekookt. Bovendien lijkt er flink bezuinigd te worden op kwaliteit van de ingrediënten. Vlees taai, matige friet ipv eerder genoemde zelfgemaakte friet met schil, kip (salade) veel 'zeentjes', vanille ijs van matige kwaliteit, chocoladesaus kwam volgens mij uit een fles en de slagroom leek niet vers geklopt.

Qua locatie en personeel leuk, maar kwaliteit gerechten moet echt omhoog.
Had, na alle recensies en vermelding in terras top100, meer van verwacht.
Brigitte K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Feest gehad van 60 jarige schoonvader, zeer geslaagd, behulpzame bediening, duidelijke uitleg, zeer verzorgd, mensen kwamen niets tekort! Ook de jarige stond ook bij dit restaurant in de belangstelling, kwaliteit/prijsverhouding uitstekend, voor herhaling vatbaar!
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Voor de derde x geweest. Leuk personeel, allemaal in voor een geintje en betrokkenheid: klantenbinding. Het eten is heerlijk. We hadden een salade met zalm en kip. Frietjes en mayo, simpel, maar heerlijk!! Het was druk, een feest aan een afgescheiden kant, het terras waar wij op zaten, leed daar zeker niet onder, ondanks deze vol zat. Prijs is normaal.
Balderick .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Een restaurant op een van de mooiste locatie's van Haarlem met een fantasties uitzicht over het water.
Een jaar geleden hebben we voor het laatst hier gegeten, zaterdag avond waren we hier met vijf volwassenen, de uiterst vriendelijke bediening was er vlot en voor dat we het wisten zaten aan ons eerste drankje.
Twee van de vijf namen het drie gangen week menu de rest nam a la carte, de voor gerechten vielen tegen drie haden sla met bruine randjes, een had tomaten soep die redelijk was de vijfde had in olie drijvende gamba's.
Het hoofd gerecht viel ons allemaal tegen het vlees was veel te droog (zonde)
Het desert daar in tegen viel erg in de smaak bij ons allen. De rekening daarin tegen niet €220,- vonden we behoorlijk aan de prijs.
In tegen stelling tot een jaar geleden is het kwaliteit van het eten erg achter uit gegaan. Interieur en extrieur behoeven behoorlijk wat schoonmaakwerk en onderhoud en vernieuwing. Aan personeel was er deze avond geen gebrek, die was er meer dan in overvloed.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Gister met vakantieveilingen samen wezen eten. Leuke locatie en eten was heerlijk. Enige minpunt was dat geitenkaas bitterballen tweemaal nog gedeeltelijk bevroren waren, maar rest van het eten was heerlijk. Service prima en komen er zeker keer terug.
Wendywester W.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
High tea gehad maar is naan high tea niet waardig. Heet water in glazen kannen met 4 verschillende smaken in zakje op tafel. Taart/soesjes etc leken niet zelfgemaakt en als warm gerecht : roerei met spek!?
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Heel gezellig, met uitkijk op de ringvaart. Een gezellig terras. Goed en lekker eten, en betaalbaar! Winterdag of zomerdag, dit restaurant zit op een perfecte locatie. Voldoende parkeergelegenheid.