De Molenplas

Waertmolenpad 1 2036 ES Haarlem Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 29.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Meer informatie over restaurant De Molenplas

Moolhuysen .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten en wat een gezelligheid. De bediening is zeer gastvrij en behulpzaam. Leuke manier van menu van de dag presenteren op een krijtbord aan tafel...desserts op de achterkant. Carpaccio, tournedos en creme brulee. Betaalbaar en smakelijk!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Afgelopen weekend hebben we lekker gegeten en gedronken bij restaurant de Molenplas. Een zeer mooie locatie, het restaurant heeft een mooi uitzicht over het water.
Het restaurant ziet er netjes uit, we zaten buiten onder een prachtige luifel, op een heerlijke bank met kussens (zeer comfortabel.)

De sfeer is ontspannen, ook al zat het terras goed vol. Algemene indruk is dat het er schoon is. De tafels worden regelmatig uitgeruimd, asbakken geleegd en waar nodig afgenomen, toiletten waren fris. Het aanwezige publiek is gemengd. Jonge gezinnen met kinderen, alleenstaanden, maar ook ouderen. Ook waren er honden op het terras die gebruik konden maken van een hondenbar (creatief gevonden.)
Het restaurant is gelegen in een park, aan de ringvaart met voor de liefhebber een aangelegd strand (zag er aanlokkelijk uit... maar helaas geen zwemkleding meegenomen.)

Tijdens de schemering was de verlichting sfeervol, het meubilair ziet er comfortabel uit.
We hebben van 14.45 tot ongeveer 22.00u op het terras gezeten, ook na ruim 7u zitten, was het meubilair nog prettig voor mijn rug. Naar mate de avond vorderde, waren er minder kleine kinderen die vanuit het park een ijsje kwamen halen.

De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Ook geduldig met onze dochters van 11 en 12 die regelmatig van het terras naar het strandje gingen, en weer terug. Tijdens de lunch duurde het wel even voor het eten werd geserveerd, maar daartegenover zat het terras ook helemaal vol. Met de nacho’s ging het niet helemaal goed. Kennelijk op een andere tafel beland, na navraag was dit snel opgelost. De bediening is vriendelijk en amicaal. Jonge meiden (die nog niet mochten opnemen), maar ook ervaren krachten (spontaan en niet stuk te krijgen, zo leek het.)

We hebben gedurende deze dag uiteraard het e.e.a. gegeten en gedronken. Tijdens de lunch, hebben we het volgende gegeten: 'salade met roergebakken ossenhaaspuntjes', 'broodje met carpaccio' en voor onze dochters een 'pannenkoek met kaas', 'broodje hamburger met patatjes'; Het waren lekkere dikke frieten, knapperig van buiten, zacht van binnen. Ikzelf vond de salade met ossenhaaspuntjes fantastisch (mals en lekker een beetje rood.) Een echte aanrader!
Tussendoor: Nacho's en wat bittergarnituur.
Voor het diner: ‘portobello (vegetarisch)’, ‘kaasfondue’ en onze kids allebei een kindermenu. De oudste met kip nuggets en de jongste spare-ribs met toe een ijsje en een leuke surprise. De jongste was erg te spreken over de spare-ribs (lekker op smaak en makkelijk af te kluiven), mijn portbello was smaakvol (met gesmolten Camembert). De kaasfondue zag er culinair uit en smaakte verrukkelijk. Kritische noot, de porties waren ‘behoorlijk’. Op de vraag of een portie frites minder kon, antwoordde mijnheer vriendelijk: “die krijg je er gewoon bij; ik heb geen optie om deze af te bestellen.”
Voor dessert hadden mijn man en ik ‘cheese cake met een bolletje ijs.’ Erg lekker, geen goedkoop groothandel spul.

Dranken: Een cola was lauw; toen we daarover klaagden kregen we een nieuwe, koude cola met excuses. Limonade voor de kinderen. De huiswijn was prima (fris/ fruitig van smaak.) De espresso als afsluiter, van versgemalen koffiebonen, was goed. Het bestelde platte water werd niet in rekening gebracht (netjes, dat is zeker niet overal het geval.)

Kosten: In totaal waren de kosten 158 euro. De prijs is zeker in overeenstemming met de kwaliteit. We betaalden € 3,75 per glas voor de huiswijn, twee kinder-menuutjes voor 8,50 en 9,95 euro en de kaasfondue voor 19,50 en de portobello voor 17,50 euro. Dat is zeker niet teveel voor deze smakelijk bereide maaltijden, op deze sfeervolle locatie.

Eindconclusie, we komen hier zeker terug. Een echte top dag!
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Nadat ik op internet de menu's bekeek van vele restaurant in mijn omgeving (Haarlem, Heemstede) bekroop mij het gevoel dat alle menu's zo ontzettend op elkaar lijken en hun best lijken te doen om op zo ingewikkeld mogelijke wijze te vertellen wat men serveert. 'Een timbaaltje van' heeft menig 'bedje' vervangen, ik had genoeg van het trendy gedoe, menig teleurstelling bovendien verder zijnde.
Dus op zoek naar iets waar men gewoon lekker kan eten, niet pretentieus, mooi gelegen. Mij werd De Molenplas aanbevolen door een buur.
Telefonisch gereserveerd, uitstekend te woord gestaan, welkom gevoel op voorhand.
Wederhelft besloot om het dagmenu te nemen: Garnalen met een salade, Eendenborst met cassissaus, en banaan-kokos-ijs dessert.
Ik besloot van de kaart te eten: eenzelfde Garnalen voorgerecht, Lever met uitjes en salade, en het Kaasplankje als dessert.
Bij het eten dronken we allebei een glas witte huiswijn, niet al te droog. Lekkere wijn!
Maar eerst een aperitief: allebei prosecco, dat werd geserveerd in kleine flesjes.
Restaurant De Molenplas is prachtig gelegen, een groot terras met uitzicht op de Ringvaart, veel bomen, een terras dat bovendien voor meer dan helft verwarmd is. Wij besloten buiten te eten op dat verwarmde terrasgedeelte.
Het eten was goed. Voorgerecht zelfs uitstekend, verse garnalen, in de olie gebakken maar niet droog, eindelijk een salade die niet kleddernat van de dressing is en ook een keurig passende dressing. Het hoofdgerecht bij mijn wederhelft was goed, eend mooi rosé, saus lekker, de frieten (in overvloed geserveerd) zeer krokant en niet vet. Mijn hoofdgerecht, lever, was goed, wel beetje droog en erg veel op elkaar gestapeld vlees, te veel. Het dessert van mijn wederhelft wederom lekker maar na voor- en hoofdgerecht wat zwaar. Het kaasplankje was gigantisch, wel lekkere kazen met wat zoet brood erbij en wat meloen.
De bediening was werkelijk geweldig! Het was er druk die avond, ook wat groepen, maar daarvan merkten wij niets: timing van het serveren was uitmuntend, precies goed, de dames en heren allen erg aardig, ondanks de drukte in voor een praatje zonder te joviaal te zijn, humor, en hielden goed in de gaten wanneer je iets wilde vragen oid. Aan de bediening kan menig(ook duurder) restaurant een voorbeeld nemen...chapeau!
Decor, ik noemde reeds de werkelijk zeer fraaie locatie: bomen, water, uitzicht. Wij vonden de tafels op het terras wat dicht op elkaar staan. Binnen zeer verzorgd en godlof geen grijze tendentieuze van-die-stortkokerlampen met anthraciet lounge banken, nee, het is daar heerlijk wat bruinig zelfs qua inrichting. Toiletten verdienen meer aandacht, die waren niet schoon, helaas, to say the least.
We rekenden EURO 95 af. Voor het gebodene aan de bovenkant qua prijs eerlijk gezegd, met een welverdiende fooi kom je over de EURO 100 uit voor wat ik beschrijf...aan de hoge kant en daarom beoordeel ik het eten met een 7, de prijs-kwaliteit in aanmerking nemend.
Toch zullen we er zeker weer eens eten, ligging en bediening zijn ontzettend plezierig, met name het laatste verhoogt het plezier enorm.
Wij hadden een fijne avond in Restaurant Molenplas in Haarlem.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
In dit restaurant komen we al jaren. Niet alleen voor het eten maar ook om een wat te drinken op het terras of om een feestje te vieren. Alles wat hier op de kaart staat is aan te bevelen, en alles tegen een eerlijke prijs en een prima bediening.
Smakelijketenlekker P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag mogen genieten van het kerstdiner , super lekker gegeten en met het daarbij gekozen wijn arrangement perfect op het eten afgestemd ,de gezellige ongedwongen sfeer en de vriendelijke bediening heeft het tot een onvergetelijke kerstavond gemaakt. Ons zien jullie zeker terug.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Van een heerlijk kerstdiner genoten. Ze verdienen eigenlijk een 9 voor het eten, maar de kalfsoester was helaas overdone, daardoor te taai om echt lekker te zijn. Verder was het allemaal heerlijk en hebben we ook geen aanmerking op het eten. De bediening mag wel wat alerter zijn op lege glazen. Men loopt met genoeg personen rond, maar het lijkt of ieder een eigen taak heeft, en niet geïnteresseerd is in andere bijkomstigheden. Jammer, want deze zaak verdient een hoger cijfer. Maar we komen hier zeker weer terug.
Lottee91 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Gewoonweg een leuke avond gehad met mijn familie, erg lekker gegeten en alerte en attente bediening! Zeker de moeite waard om eens langs te gaan!
Mirjam2605 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Fantastische locatie, fijn geborreld. Bediening is wel erg op verkoop gericht. Zodra je glas leeg is, wordt meteen gevraagd of je nog wat te drinken wilt. Is dit na de eerste vraag nog acceptabel, als dit binnen een minuut door iemand anders van de bediening weer gevraagd wordt en na je 2e drankje weer gebeurt, gewoon irritant.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Twee maanden geleden neergestreken bij de Molenplas. Wat een mooie locatie zo vlak aan het water! Daar is echter alles mee gezegd. Ik bestelde een pannenkoek en kreeg deze na enige tijd zwart verkoold voorgeschoteld. Na aan te hebben gegeven dat ik geen verbrand eten nuttig (goh..) werd het zwarte bordje retour gestuurd naar de keuken. Na een kwartier kwam mijn nieuwe pannenkoek (mijn gezelschap was toen natuurlijk al uit gegeten). En je raadt het niet..! Even dacht ik dat er sprake was van een grap. De nieuwe pannenkoek was wederom ZWART! Onbegrijpelijk ook hoe iemand in de bediening dat (nogmaals) durft neer te zetten. Toen ik het meisje nogmaals met verbazing aansprak zei ze bloedserieus: het kan niet anders volgens de keuken, anders is de pannenkoek (een naturel pannenkoek notabene) niet gaar aan de binnenkant. Kortom er staan hier mensen in de keuken die niet eens een pannenkoek kunnen bakken. En ja, dat is bijna lachwekkend. Toch genieten van het uitzicht? Dan raad ik je aan verderop te gaan zitten met je eigen kleedje & hapjes. Een veel beter idee!
Elsbeth V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
met 9 personen gegeten, waarvan 4 kinderen.
leuke locatie aan het water, komen hier graag. vooral met mooi weer is het heerlijk zitten op het terras, kinderen kunnen spelen in speeltuin om de hoek.
het eten kwam voor een ieder tegelijk, voldoende en zeer lekkere spareribs. Prijs en kwaliteit in goede verhouding.
de bediening is vriendelijk, niet al te formeel en zeer behulpzaam.
Kindvriendelijk restaurant
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Tweede Kerstdag hier wezen eten. Een mooie menukaart, waar je uit vis of vlees kon kiezen. Aperitiefje vooraf, een heerlijke ossenstaart bouillon als 1ste gang. Als hoofdgerecht de fazantenborst en een Tournedos. Beide perfect bereid. Het toetje bestond uit meerdere soorten ijs. We hebben genoten, het was niet eeste maar zeker ook niet de laatste keer dat we hier geweest zijn.
Bente J.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Mooie locatie met goed terras en goed uitziende kaart. Maar kwaliteit-prijsverhouding en een gevoel van beknibbeling zorgen al met al voor een flinke tegenvaller. 2,40euro voor een latte macchiatto uit een automaat, apart bijbetalen voor een beetje honing bij je muntthee (die ook al 2,60 kost) en 7 euro voor een middelmatige pannenkoek? Wij vinden het geen probleem om geld uit te geven in horeca maar dan wel graag voor kwaliteit!
Beste Topproever Diamant, allereerst bedankt dat u op ons mooie terras neergestreken bent. Gemiddelde prijzen in gemeente Haarlem: verse muntthee inclusief honing € 2,80. Wil je geen honing, betaal je er ook niet voor. Gem. prijs macchiatto is € 2,50, Inderdaad uit een koffieautomaat die de bonen vers maalt en in aanschaf € 18.000 kost. Een pannenkoek met dubbel beleg voor € 7 is ook vrij normaal. Als u deze teruggestuurd had, hadden we een nieuwe voor u gemaakt en uw klacht kunnen oplossen.
Kenny B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Mooie en gezellige locatie aan het water, de keuken lijkt de drukte echter niet echt aan te kunnen. Kruidenboter was smakeloos, entrecote veel te ver doorgebakken, groente grijs gekookt. Bovendien lijkt er flink bezuinigd te worden op kwaliteit van de ingrediënten. Vlees taai, matige friet ipv eerder genoemde zelfgemaakte friet met schil, kip (salade) veel 'zeentjes', vanille ijs van matige kwaliteit, chocoladesaus kwam volgens mij uit een fles en de slagroom leek niet vers geklopt.

Qua locatie en personeel leuk, maar kwaliteit gerechten moet echt omhoog.
Had, na alle recensies en vermelding in terras top100, meer van verwacht.
Brigitte K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Feest gehad van 60 jarige schoonvader, zeer geslaagd, behulpzame bediening, duidelijke uitleg, zeer verzorgd, mensen kwamen niets tekort! Ook de jarige stond ook bij dit restaurant in de belangstelling, kwaliteit/prijsverhouding uitstekend, voor herhaling vatbaar!
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Voor de derde x geweest. Leuk personeel, allemaal in voor een geintje en betrokkenheid: klantenbinding. Het eten is heerlijk. We hadden een salade met zalm en kip. Frietjes en mayo, simpel, maar heerlijk!! Het was druk, een feest aan een afgescheiden kant, het terras waar wij op zaten, leed daar zeker niet onder, ondanks deze vol zat. Prijs is normaal.
Balderick .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Een restaurant op een van de mooiste locatie's van Haarlem met een fantasties uitzicht over het water.
Een jaar geleden hebben we voor het laatst hier gegeten, zaterdag avond waren we hier met vijf volwassenen, de uiterst vriendelijke bediening was er vlot en voor dat we het wisten zaten aan ons eerste drankje.
Twee van de vijf namen het drie gangen week menu de rest nam a la carte, de voor gerechten vielen tegen drie haden sla met bruine randjes, een had tomaten soep die redelijk was de vijfde had in olie drijvende gamba's.
Het hoofd gerecht viel ons allemaal tegen het vlees was veel te droog (zonde)
Het desert daar in tegen viel erg in de smaak bij ons allen. De rekening daarin tegen niet €220,- vonden we behoorlijk aan de prijs.
In tegen stelling tot een jaar geleden is het kwaliteit van het eten erg achter uit gegaan. Interieur en extrieur behoeven behoorlijk wat schoonmaakwerk en onderhoud en vernieuwing. Aan personeel was er deze avond geen gebrek, die was er meer dan in overvloed.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Gister met vakantieveilingen samen wezen eten. Leuke locatie en eten was heerlijk. Enige minpunt was dat geitenkaas bitterballen tweemaal nog gedeeltelijk bevroren waren, maar rest van het eten was heerlijk. Service prima en komen er zeker keer terug.
Wendywester .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
High tea gehad maar is naan high tea niet waardig. Heet water in glazen kannen met 4 verschillende smaken in zakje op tafel. Taart/soesjes etc leken niet zelfgemaakt en als warm gerecht : roerei met spek!?
Karinproeft20 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Super mooi uitzicht heb je hier. De tafels en de stoelen zijn ruim. Geen opgepropte volle zaak. Eten was heerlijk en betaalbaar. Naast ons in de zaal was een feest aan de gang. Maar door de schuif deur heb je daar geen last van. Wij komen graag terug.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Heel gezellig, met uitkijk op de ringvaart. Een gezellig terras. Goed en lekker eten, en betaalbaar! Winterdag of zomerdag, dit restaurant zit op een perfecte locatie. Voldoende parkeergelegenheid.