De Molenplas

Speciale deals

Meer informatie over restaurant De Molenplas

borduit .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Het eten was heerlijk en de bediening uitstekend, het uitzicht is ook bijzonder, hadden ossenhaaspuntjes met sla in ketjap gebakken en zalmmoot, was echt heerlijk!!!
zeeuwm .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Echt lekker gegeten bij De Molenplas. We hebben heerlijk buiten gezeten, onder de luifel en met de terrasheater was het prima vertoeven met de hollandse zomertemperaturen. Het uitzicht op het water was geweldig!
Met het a la carte keuzemenu kon je alles op de kaart kiezen. De bediening was goed, vrolijk en vriendelijk.
Zeker een aanrader en een adres om terug te komen.
chappyv .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Een hele leuke avond gehad met heerlijk eten en vriendelijk personeel! Was de kaarten vergeten mee te nemen. Mocht het de volgende dag brengen. Top toch!
Fee57 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Wij kozen voor het weekmenu, een mosselpannetje. Met een overheerlijk voor-en nagerecht! Niet alleen supervers en smakelijk maar ook prachtig geserveerd. Het geheel overtrof al onze verwachtingen!
De bediening is snel, enorm attent, met veel persoonlijke aandacht. Een geweldige ervaring dankzij dit lieve en professionele team! Van begin tot eind uiterst verzorgd, in een gezellige en fijne sfeer.
Hier komen we nog heel vaak terug, echt genieten!!
MenCN .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heel leuke locatie, prettige sfeer, vriendelijk en correct personeel en vooral heerlijk eten. Goede prijs-kwaliteitverhouding.
Zeker om eens terug te komen. Leve de AH-actie, zonder welke we hier niet terechtgekomen waren.
denisedejong .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Het eten was super lekker . Super mooi uitzicht aan het water .
Vriendelijk personeel . Dus gewoon en top restaurant waar wij nog heel vaak gaan eten.
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Ruime keuze uit al het eten van de kaart, goedkoopste gerecht wordt van de bon gehaald. Bij bestellen van dessert hadden wij gevraagd of het mogelijk was dit om te ruilen voor een koffie, dit was geen enkel probleem. Echter bij de rekening was dit niet meer mogelijk, jammer want inkoop koffie is stukken minder als een dessert. Verder wel heerlijk in t zonnetje gezeten.
De Brouwer A.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
we zijn op donderdag avond bij de molenplas gaan eten met een gezelschap van 4 personen. In de loop van de middag waren we zo lekker aan het wandelen dat we merkten dat we onze gereserveerde tijd niet zouden halen. Een telefoontje 1uur voor de tijd en een uur later komen was geen enkel probleem.
Die zelfde ontspannen soepele sfeer werd door het personeel gedurende de hele avond uitgedragen. Vriendelijk, amicaal, humoristisch, en correct.
We begonnen de maaltijd buiten op het terras, mooi uitzicht op het water.
In de loop van de avond werd het buiten echter te koud voor de ouderen onder ons en schoven we naar binnen.
Er was ruime keuze in het menu, en er werd rekening gehouden met individuele wensen. Het weekmenu was lekker,en ook de a la carte roodbaars was heerlijk.
Tenslotte werden we nog positief verrast door de mooie presentatie en heerlijk smaak van de desserts.
Zeker voor herhaling vatbaar!
reneannelies1 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Het eten en de bediening was goed maar voor de prijs die we moesten betalen krijg je erg weinig als je groenten of extra patat wil moet je bij betalen je betaalt eigenlijk alleen voor je stukje vlees .
Moolhuysen .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten en wat een gezelligheid. De bediening is zeer gastvrij en behulpzaam. Leuke manier van menu van de dag presenteren op een krijtbord aan tafel...desserts op de achterkant. Carpaccio, tournedos en creme brulee. Betaalbaar en smakelijk!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Afgelopen weekend hebben we lekker gegeten en gedronken bij restaurant de Molenplas. Een zeer mooie locatie, het restaurant heeft een mooi uitzicht over het water.
Het restaurant ziet er netjes uit, we zaten buiten onder een prachtige luifel, op een heerlijke bank met kussens (zeer comfortabel.)

De sfeer is ontspannen, ook al zat het terras goed vol. Algemene indruk is dat het er schoon is. De tafels worden regelmatig uitgeruimd, asbakken geleegd en waar nodig afgenomen, toiletten waren fris. Het aanwezige publiek is gemengd. Jonge gezinnen met kinderen, alleenstaanden, maar ook ouderen. Ook waren er honden op het terras die gebruik konden maken van een hondenbar (creatief gevonden.)
Het restaurant is gelegen in een park, aan de ringvaart met voor de liefhebber een aangelegd strand (zag er aanlokkelijk uit... maar helaas geen zwemkleding meegenomen.)

Tijdens de schemering was de verlichting sfeervol, het meubilair ziet er comfortabel uit.
We hebben van 14.45 tot ongeveer 22.00u op het terras gezeten, ook na ruim 7u zitten, was het meubilair nog prettig voor mijn rug. Naar mate de avond vorderde, waren er minder kleine kinderen die vanuit het park een ijsje kwamen halen.

De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Ook geduldig met onze dochters van 11 en 12 die regelmatig van het terras naar het strandje gingen, en weer terug. Tijdens de lunch duurde het wel even voor het eten werd geserveerd, maar daartegenover zat het terras ook helemaal vol. Met de nacho’s ging het niet helemaal goed. Kennelijk op een andere tafel beland, na navraag was dit snel opgelost. De bediening is vriendelijk en amicaal. Jonge meiden (die nog niet mochten opnemen), maar ook ervaren krachten (spontaan en niet stuk te krijgen, zo leek het.)

We hebben gedurende deze dag uiteraard het e.e.a. gegeten en gedronken. Tijdens de lunch, hebben we het volgende gegeten: 'salade met roergebakken ossenhaaspuntjes', 'broodje met carpaccio' en voor onze dochters een 'pannenkoek met kaas', 'broodje hamburger met patatjes'; Het waren lekkere dikke frieten, knapperig van buiten, zacht van binnen. Ikzelf vond de salade met ossenhaaspuntjes fantastisch (mals en lekker een beetje rood.) Een echte aanrader!
Tussendoor: Nacho's en wat bittergarnituur.
Voor het diner: ‘portobello (vegetarisch)’, ‘kaasfondue’ en onze kids allebei een kindermenu. De oudste met kip nuggets en de jongste spare-ribs met toe een ijsje en een leuke surprise. De jongste was erg te spreken over de spare-ribs (lekker op smaak en makkelijk af te kluiven), mijn portbello was smaakvol (met gesmolten Camembert). De kaasfondue zag er culinair uit en smaakte verrukkelijk. Kritische noot, de porties waren ‘behoorlijk’. Op de vraag of een portie frites minder kon, antwoordde mijnheer vriendelijk: “die krijg je er gewoon bij; ik heb geen optie om deze af te bestellen.”
Voor dessert hadden mijn man en ik ‘cheese cake met een bolletje ijs.’ Erg lekker, geen goedkoop groothandel spul.

Dranken: Een cola was lauw; toen we daarover klaagden kregen we een nieuwe, koude cola met excuses. Limonade voor de kinderen. De huiswijn was prima (fris/ fruitig van smaak.) De espresso als afsluiter, van versgemalen koffiebonen, was goed. Het bestelde platte water werd niet in rekening gebracht (netjes, dat is zeker niet overal het geval.)

Kosten: In totaal waren de kosten 158 euro. De prijs is zeker in overeenstemming met de kwaliteit. We betaalden € 3,75 per glas voor de huiswijn, twee kinder-menuutjes voor 8,50 en 9,95 euro en de kaasfondue voor 19,50 en de portobello voor 17,50 euro. Dat is zeker niet teveel voor deze smakelijk bereide maaltijden, op deze sfeervolle locatie.

Eindconclusie, we komen hier zeker terug. Een echte top dag!
Pieter G.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Nadat ik op internet de menu's bekeek van vele restaurant in mijn omgeving (Haarlem, Heemstede) bekroop mij het gevoel dat alle menu's zo ontzettend op elkaar lijken en hun best lijken te doen om op zo ingewikkeld mogelijke wijze te vertellen wat men serveert. 'Een timbaaltje van' heeft menig 'bedje' vervangen, ik had genoeg van het trendy gedoe, menig teleurstelling bovendien verder zijnde.
Dus op zoek naar iets waar men gewoon lekker kan eten, niet pretentieus, mooi gelegen. Mij werd De Molenplas aanbevolen door een buur.
Telefonisch gereserveerd, uitstekend te woord gestaan, welkom gevoel op voorhand.
Wederhelft besloot om het dagmenu te nemen: Garnalen met een salade, Eendenborst met cassissaus, en banaan-kokos-ijs dessert.
Ik besloot van de kaart te eten: eenzelfde Garnalen voorgerecht, Lever met uitjes en salade, en het Kaasplankje als dessert.
Bij het eten dronken we allebei een glas witte huiswijn, niet al te droog. Lekkere wijn!
Maar eerst een aperitief: allebei prosecco, dat werd geserveerd in kleine flesjes.
Restaurant De Molenplas is prachtig gelegen, een groot terras met uitzicht op de Ringvaart, veel bomen, een terras dat bovendien voor meer dan helft verwarmd is. Wij besloten buiten te eten op dat verwarmde terrasgedeelte.
Het eten was goed. Voorgerecht zelfs uitstekend, verse garnalen, in de olie gebakken maar niet droog, eindelijk een salade die niet kleddernat van de dressing is en ook een keurig passende dressing. Het hoofdgerecht bij mijn wederhelft was goed, eend mooi rosé, saus lekker, de frieten (in overvloed geserveerd) zeer krokant en niet vet. Mijn hoofdgerecht, lever, was goed, wel beetje droog en erg veel op elkaar gestapeld vlees, te veel. Het dessert van mijn wederhelft wederom lekker maar na voor- en hoofdgerecht wat zwaar. Het kaasplankje was gigantisch, wel lekkere kazen met wat zoet brood erbij en wat meloen.
De bediening was werkelijk geweldig! Het was er druk die avond, ook wat groepen, maar daarvan merkten wij niets: timing van het serveren was uitmuntend, precies goed, de dames en heren allen erg aardig, ondanks de drukte in voor een praatje zonder te joviaal te zijn, humor, en hielden goed in de gaten wanneer je iets wilde vragen oid. Aan de bediening kan menig(ook duurder) restaurant een voorbeeld nemen...chapeau!
Decor, ik noemde reeds de werkelijk zeer fraaie locatie: bomen, water, uitzicht. Wij vonden de tafels op het terras wat dicht op elkaar staan. Binnen zeer verzorgd en godlof geen grijze tendentieuze van-die-stortkokerlampen met anthraciet lounge banken, nee, het is daar heerlijk wat bruinig zelfs qua inrichting. Toiletten verdienen meer aandacht, die waren niet schoon, helaas, to say the least.
We rekenden EURO 95 af. Voor het gebodene aan de bovenkant qua prijs eerlijk gezegd, met een welverdiende fooi kom je over de EURO 100 uit voor wat ik beschrijf...aan de hoge kant en daarom beoordeel ik het eten met een 7, de prijs-kwaliteit in aanmerking nemend.
Toch zullen we er zeker weer eens eten, ligging en bediening zijn ontzettend plezierig, met name het laatste verhoogt het plezier enorm.
Wij hadden een fijne avond in Restaurant Molenplas in Haarlem.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
In dit restaurant komen we al jaren. Niet alleen voor het eten maar ook om een wat te drinken op het terras of om een feestje te vieren. Alles wat hier op de kaart staat is aan te bevelen, en alles tegen een eerlijke prijs en een prima bediening.
smakelijketenlekker P.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Tweede kerstdag mogen genieten van het kerstdiner , super lekker gegeten en met het daarbij gekozen wijn arrangement perfect op het eten afgestemd ,de gezellige ongedwongen sfeer en de vriendelijke bediening heeft het tot een onvergetelijke kerstavond gemaakt. Ons zien jullie zeker terug.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Van een heerlijk kerstdiner genoten. Ze verdienen eigenlijk een 9 voor het eten, maar de kalfsoester was helaas overdone, daardoor te taai om echt lekker te zijn. Verder was het allemaal heerlijk en hebben we ook geen aanmerking op het eten. De bediening mag wel wat alerter zijn op lege glazen. Men loopt met genoeg personen rond, maar het lijkt of ieder een eigen taak heeft, en niet geïnteresseerd is in andere bijkomstigheden. Jammer, want deze zaak verdient een hoger cijfer. Maar we komen hier zeker weer terug.
Lottee91 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Gewoonweg een leuke avond gehad met mijn familie, erg lekker gegeten en alerte en attente bediening! Zeker de moeite waard om eens langs te gaan!
Mirjam2605 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Fantastische locatie, fijn geborreld. Bediening is wel erg op verkoop gericht. Zodra je glas leeg is, wordt meteen gevraagd of je nog wat te drinken wilt. Is dit na de eerste vraag nog acceptabel, als dit binnen een minuut door iemand anders van de bediening weer gevraagd wordt en na je 2e drankje weer gebeurt, gewoon irritant.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Twee maanden geleden neergestreken bij de Molenplas. Wat een mooie locatie zo vlak aan het water! Daar is echter alles mee gezegd. Ik bestelde een pannenkoek en kreeg deze na enige tijd zwart verkoold voorgeschoteld. Na aan te hebben gegeven dat ik geen verbrand eten nuttig (goh..) werd het zwarte bordje retour gestuurd naar de keuken. Na een kwartier kwam mijn nieuwe pannenkoek (mijn gezelschap was toen natuurlijk al uit gegeten). En je raadt het niet..! Even dacht ik dat er sprake was van een grap. De nieuwe pannenkoek was wederom ZWART! Onbegrijpelijk ook hoe iemand in de bediening dat (nogmaals) durft neer te zetten. Toen ik het meisje nogmaals met verbazing aansprak zei ze bloedserieus: het kan niet anders volgens de keuken, anders is de pannenkoek (een naturel pannenkoek notabene) niet gaar aan de binnenkant. Kortom er staan hier mensen in de keuken die niet eens een pannenkoek kunnen bakken. En ja, dat is bijna lachwekkend. Toch genieten van het uitzicht? Dan raad ik je aan verderop te gaan zitten met je eigen kleedje & hapjes. Een veel beter idee!
Elsbeth V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
met 9 personen gegeten, waarvan 4 kinderen.
leuke locatie aan het water, komen hier graag. vooral met mooi weer is het heerlijk zitten op het terras, kinderen kunnen spelen in speeltuin om de hoek.
het eten kwam voor een ieder tegelijk, voldoende en zeer lekkere spareribs. Prijs en kwaliteit in goede verhouding.
de bediening is vriendelijk, niet al te formeel en zeer behulpzaam.
Kindvriendelijk restaurant
Marcel.lions .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op familie feestje met buffet diner gegeten bij de Molenplas, en het buffet was gewoon super. Ik eet graag vis, dus vooral de koude buffet gerechten gegeten, vers en lekker! Het toetje was lekker en zag er feestelijk uit.
De feestzaal van het restaurant is leuke plek voor een familie evenement, dus sfeer was dan ook top.
Dank!