De Molenplas

Waertmolenpad 1 2036 ES Haarlem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Molenplas

Lottee91 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Gewoonweg een leuke avond gehad met mijn familie, erg lekker gegeten en alerte en attente bediening! Zeker de moeite waard om eens langs te gaan!
Mirjam2605 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Fantastische locatie, fijn geborreld. Bediening is wel erg op verkoop gericht. Zodra je glas leeg is, wordt meteen gevraagd of je nog wat te drinken wilt. Is dit na de eerste vraag nog acceptabel, als dit binnen een minuut door iemand anders van de bediening weer gevraagd wordt en na je 2e drankje weer gebeurt, gewoon irritant.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Twee maanden geleden neergestreken bij de Molenplas. Wat een mooie locatie zo vlak aan het water! Daar is echter alles mee gezegd. Ik bestelde een pannenkoek en kreeg deze na enige tijd zwart verkoold voorgeschoteld. Na aan te hebben gegeven dat ik geen verbrand eten nuttig (goh..) werd het zwarte bordje retour gestuurd naar de keuken. Na een kwartier kwam mijn nieuwe pannenkoek (mijn gezelschap was toen natuurlijk al uit gegeten). En je raadt het niet..! Even dacht ik dat er sprake was van een grap. De nieuwe pannenkoek was wederom ZWART! Onbegrijpelijk ook hoe iemand in de bediening dat (nogmaals) durft neer te zetten. Toen ik het meisje nogmaals met verbazing aansprak zei ze bloedserieus: het kan niet anders volgens de keuken, anders is de pannenkoek (een naturel pannenkoek notabene) niet gaar aan de binnenkant. Kortom er staan hier mensen in de keuken die niet eens een pannenkoek kunnen bakken. En ja, dat is bijna lachwekkend. Toch genieten van het uitzicht? Dan raad ik je aan verderop te gaan zitten met je eigen kleedje & hapjes. Een veel beter idee!
Elsbeth V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
met 9 personen gegeten, waarvan 4 kinderen.
leuke locatie aan het water, komen hier graag. vooral met mooi weer is het heerlijk zitten op het terras, kinderen kunnen spelen in speeltuin om de hoek.
het eten kwam voor een ieder tegelijk, voldoende en zeer lekkere spareribs. Prijs en kwaliteit in goede verhouding.
de bediening is vriendelijk, niet al te formeel en zeer behulpzaam.
Kindvriendelijk restaurant
Marcel.lions .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op familie feestje met buffet diner gegeten bij de Molenplas, en het buffet was gewoon super. Ik eet graag vis, dus vooral de koude buffet gerechten gegeten, vers en lekker! Het toetje was lekker en zag er feestelijk uit.
De feestzaal van het restaurant is leuke plek voor een familie evenement, dus sfeer was dan ook top.
Dank!
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Tweede Kerstdag hier wezen eten. Een mooie menukaart, waar je uit vis of vlees kon kiezen. Aperitiefje vooraf, een heerlijke ossenstaart bouillon als 1ste gang. Als hoofdgerecht de fazantenborst en een Tournedos. Beide perfect bereid. Het toetje bestond uit meerdere soorten ijs. We hebben genoten, het was niet eeste maar zeker ook niet de laatste keer dat we hier geweest zijn.
Bente J.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Mooie locatie met goed terras en goed uitziende kaart. Maar kwaliteit-prijsverhouding en een gevoel van beknibbeling zorgen al met al voor een flinke tegenvaller. 2,40euro voor een latte macchiatto uit een automaat, apart bijbetalen voor een beetje honing bij je muntthee (die ook al 2,60 kost) en 7 euro voor een middelmatige pannenkoek? Wij vinden het geen probleem om geld uit te geven in horeca maar dan wel graag voor kwaliteit!
Beste Topproever Diamant, allereerst bedankt dat u op ons mooie terras neergestreken bent. Gemiddelde prijzen in gemeente Haarlem: verse muntthee inclusief honing € 2,80. Wil je geen honing, betaal je er ook niet voor. Gem. prijs macchiatto is € 2,50, Inderdaad uit een koffieautomaat die de bonen vers maalt en in aanschaf € 18.000 kost. Een pannenkoek met dubbel beleg voor € 7 is ook vrij normaal. Als u deze teruggestuurd had, hadden we een nieuwe voor u gemaakt en uw klacht kunnen oplossen.
Kenny B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Mooie en gezellige locatie aan het water, de keuken lijkt de drukte echter niet echt aan te kunnen. Kruidenboter was smakeloos, entrecote veel te ver doorgebakken, groente grijs gekookt. Bovendien lijkt er flink bezuinigd te worden op kwaliteit van de ingrediënten. Vlees taai, matige friet ipv eerder genoemde zelfgemaakte friet met schil, kip (salade) veel 'zeentjes', vanille ijs van matige kwaliteit, chocoladesaus kwam volgens mij uit een fles en de slagroom leek niet vers geklopt.

Qua locatie en personeel leuk, maar kwaliteit gerechten moet echt omhoog.
Had, na alle recensies en vermelding in terras top100, meer van verwacht.
Brigitte K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Feest gehad van 60 jarige schoonvader, zeer geslaagd, behulpzame bediening, duidelijke uitleg, zeer verzorgd, mensen kwamen niets tekort! Ook de jarige stond ook bij dit restaurant in de belangstelling, kwaliteit/prijsverhouding uitstekend, voor herhaling vatbaar!
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Voor de derde x geweest. Leuk personeel, allemaal in voor een geintje en betrokkenheid: klantenbinding. Het eten is heerlijk. We hadden een salade met zalm en kip. Frietjes en mayo, simpel, maar heerlijk!! Het was druk, een feest aan een afgescheiden kant, het terras waar wij op zaten, leed daar zeker niet onder, ondanks deze vol zat. Prijs is normaal.
Maritiana .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Heerlijk vertoeven bij dit restaurant. Vrolijke en vlotte bediening zorgen voor een heerlijke avond. De gamba s piri piri worden knetterend geserveerd en smaakten heerlijk! Het uitzicht is prachtig, aan de plas op het terras ervaarden wij een vakantiegevoel!
Balderick .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Een restaurant op een van de mooiste locatie's van Haarlem met een fantasties uitzicht over het water.
Een jaar geleden hebben we voor het laatst hier gegeten, zaterdag avond waren we hier met vijf volwassenen, de uiterst vriendelijke bediening was er vlot en voor dat we het wisten zaten aan ons eerste drankje.
Twee van de vijf namen het drie gangen week menu de rest nam a la carte, de voor gerechten vielen tegen drie haden sla met bruine randjes, een had tomaten soep die redelijk was de vijfde had in olie drijvende gamba's.
Het hoofd gerecht viel ons allemaal tegen het vlees was veel te droog (zonde)
Het desert daar in tegen viel erg in de smaak bij ons allen. De rekening daarin tegen niet €220,- vonden we behoorlijk aan de prijs.
In tegen stelling tot een jaar geleden is het kwaliteit van het eten erg achter uit gegaan. Interieur en extrieur behoeven behoorlijk wat schoonmaakwerk en onderhoud en vernieuwing. Aan personeel was er deze avond geen gebrek, die was er meer dan in overvloed.
Doemaarwat .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Wat een geweldig restaurant, wij hebben hier nu al een paar keer gegeten en iedere keer super tevreden over het heerlijke eten, aardige bediening, gastvrijheid en de leuke en mooie locatie, wij hebben hier via vakantieveilingen gegeten en eerlijkheid gebied te zeggen dat het onze verwachting overtrof, komen hier graag terug en tot nu toe betreft vakantieveilingen hier als allerbeste kunnen dineren, chapeau!!
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Gister met vakantieveilingen samen wezen eten. Leuke locatie en eten was heerlijk. Enige minpunt was dat geitenkaas bitterballen tweemaal nog gedeeltelijk bevroren waren, maar rest van het eten was heerlijk. Service prima en komen er zeker keer terug.
Mikester .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
Heerlijk gegeten en mooi uitzicht over de Molenplas en de ringvaart. De Gamba's Piri Piri waren helemaal top en de Kalfsribeye van het Lezersmenu was echt super zacht, mals en exact goed gekruid en gebakken.
Wendywester .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
High tea gehad maar is naan high tea niet waardig. Heet water in glazen kannen met 4 verschillende smaken in zakje op tafel. Taart/soesjes etc leken niet zelfgemaakt en als warm gerecht : roerei met spek!?
jolandev .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2012
onlangs hier met familie gegeten,de gerechten waren goed en smaakvol. de bediening is attent en gastvrij.
ligt in een mooie omgeving, wij komen graag een keer terug
Karinproeft20 .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Super mooi uitzicht heb je hier. De tafels en de stoelen zijn ruim. Geen opgepropte volle zaak. Eten was heerlijk en betaalbaar. Naast ons in de zaal was een feest aan de gang. Maar door de schuif deur heb je daar geen last van. Wij komen graag terug.
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Heel gezellig, met uitkijk op de ringvaart. Een gezellig terras. Goed en lekker eten, en betaalbaar! Winterdag of zomerdag, dit restaurant zit op een perfecte locatie. Voldoende parkeergelegenheid.