De Molenplas

Waertmolenpad 1 2036 ES Haarlem Nederland Kaart

Speciale deals

-40% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Meer informatie over restaurant De Molenplas

Jouw recensie over het restaurant De Molenplas

Janneke K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Web hebben erg lekker gegeten. Vooral het dessert was erg lekker.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Het kerstdiner bij de Molenplas was weer zeer goed. Bij binnenkomst heel goed ontvangen door het personeel. Als entree een amuse, waarbij je kon kiezen uit zalm of wild. Beide zeer goed. Voorgerecht was voor de een, Carpaccio van toning, en de ander had een Duo van wild (Kalf en Ossenhaas). Heerlijk! Het tussengerecht was voor beide de Wildbouillon. Als hoofdgerecht hadden we beide de Tournedos, we wilden hem medium-rare, en het was ook medium-rare gebakken. Beter kon niet. Het dessert bestond uit vier heerlijke gerechtjes van de kok, we hebben er van genoten. Het enige minpuntje voor ons was dat het allemaal nogal flauw was. Maar met een beetje zout en peper toe te voegen, was het uiteindelijk allemaal goed. Goede, vriendelijke en adequate bediening. Je voelt je er helemaal thuis. Team Molenplas, bedankt voor de fijne avond.
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Lekker gegeten voor een goede prijs. Onze tafel stond in de loop naar de andere zaal en af en toe wat tochtig. Zonder problemen zijn wij later verhuisd naar een andere tafel en hebben als laatste het restaurant verlaten.
Jessica D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Heerlijk gegeten bij de Molenplas!
Carla B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Heerlijk gegeten en vriendelijk personeel. Komen beslist terug.
Lucienne R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Prima restaurant met leuk personeel en lekker eten. Ook het buitenterras is aan te bevelen.
janine K.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Al hadden we gereserveerd met de 50% IENS-korting, we werden niet minder hartelijk ontvangen. Erg fijn! Verder heerlijke gerechten, goede smaakcombinaties, mooi opgemaakte borden. Heerlijk knapperige frites, die lang warm bleven in de speciale kom. De desserts waren juweeltjes. Zelfs als je denkt dat je niet veel meer op kunt, loopt het water je in de mond bij het zien van dit heerlijks. Compliment aan de kok(s)! En dank aan dames voor de prettige en vlotte bediening. We hebben alle drie genoten.
Paulette V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Ondanks aangeven van noten allergie toch amandelen. Jammer.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Wij eten al jaren geregeld bij de Molenplas en maken ook gebruik van de zaal bij grotere festiviteiten. Een vertrouwd adres dat zich kenmerkt door vriendelijke, vaardige en snelle bediening enerzijds en smakelijke gerechten anderzijds. Geen franje en poeha, maar vakkundigheid en goed gastheerschap. Gisteravond was het ook weer prima voor elkaar. Zeer aan te bevelen.
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Gezellig en lekker gegeten in een fijne ongedwongen sfeer.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Na eerder hier met familie een aantal keren gegeten te hebben, was het nu tijd om hier eens met mijn partner alleen te gaan eten met een IENS-deal. Ik had reeds eerder gezien dat de voor mij bekende route was afgesloten en dus moest ik zonder navigatie (de moderne tijden zijn aan mij voorbij gegaan) mijn weg in het donker zien te vinden. Natuurlijk had ik met behulp van Google Maps de te volgen route uitgestippeld, maar in de duisternis vervallen alle herkenningspunten. Prompt nam ik dan ook een keer een verkeerde afslag (een te vroeg). Gelukkig kwam ik daarna op de juiste koers.
Het restaurant heeft een prettige ambiance. Het is opgedeeld in twee vertrekken: een voor grote gezelschappen (voor het vieren van feesten) en een ander voor kleine groepen. Mijn lief en ik zaten uiteraard aan een tafeltje in de laatst genoemde zaal. Door de ramen hadden we zicht op het water. Weliswaar was van de Molenplas zelf niet veel te zien door de duisternis, maar wel de straatlantaarns aan de overkant, die een mooi schijnsel op het water wierpen. Door de vele ruiten aan de zijde van het water en de algehele sfeervolle indruk die het restaurant van binnen maakte, voelden we ons hier zeer thuis. Dat kwam door elementen als warme verlichting en de bruine, opgetrokken, horizontale lamellen (Luxaflex) voor de ramen, die het etablissement een huiskamergevoel bezorgde. Enfin, het was het totaal plaatje dat warm aandeed. Daarbij kreeg ik het beeld voor ogen van het gezellige terras waarop we bij voorgaande gelegenheden in de zomer hadden doorgebracht.
Als drankje vooraf bestelde mijn partner een zoete witte wijn, die haar uitstekend beviel. Dus bestelde ze er later opnieuw een. Ik vroeg als altijd welke speciaal bieren beschikbaar waren. Volgens mij werd er o.a. Texels Stormbock van de tap genoemd. Nu ken ik eigenlijk alleen Texels Skuumkoppe, dus besloot ik op safe te spelen door een Duvel te nemen. Prima bier, maar ik had natuurlijk dat andere bier moeten uitproberen, zeker omdat dat bier waarschijnlijk alleen in de herfst verkrijgbaar is. Maar ja, wat de boer niet kent, dat drinkt hij niet, in dit geval.
Van het huis kregen we papadum met een pittige saus. Althans dat dacht ik, want de combinatie proefde licht pittig. Maar mijn gezellin neemt nooit sauzen en zij verklaarde dat de papadum licht pittig was. Het zal wel, maar lekker was deze combinatie zeker.
Het voorgerecht voor mijn disgenoten was de Ossenhaas salade. Deze werd door haar bijzonder op prijs gesteld. Na een wat minder goede ervaring een tijdje terug (bij een ander restaurant), was ze nu weer heel blij. Mijn keuze viel op de rundercarpaccio. Deze werd iets anders dan de “standaard” carpaccio geserveerd, namelijk met andere slasoorten dan rucola. Bijvoorbeeld frisée, een rode soort en tomaat. Verder pompoenpitten, uiteraard Parmezaanse kaas en pesto. Carpaccio blijft natuurlijk altijd een klassiek nummer op de menukaart. Het is daarom moeilijk om je als restaurant zijnde te onderscheiden van andere horecagelegenheden. Maar in dat opzicht zijn ze wel geslaagd, vind ik.
Dan het hoofdgerecht. Mijn tafelgenote had besloten om de Tamme eendenborstfilet met bessensaus te nemen. Hierbij kreeg ze - meen ik – dezelfde groenten geserveerd als ik bij mijn hoofdgerecht ontving, namelijk doperwten en sperziebonen. Ze was heel tevreden over dit gerecht. Zelf koos ik de Tournedos met Marsalasaus. Vaak heb ik beweerd dat je voor de beste steaks naar Argentijns restaurants moet gaan. Tot afgelopen zondag was dit ook zo, maar nu hebben zij toch echt hun evenknie gevonden. Misschien was het zelfs wel de beste tournedos die ik ooit gegeten heb! Wat was dit een ongelooflijk stuk botermals vlees. Uitmuntend bereid natuurlijk, maar wat een prachtige kwaliteit. En zo vol van smaak. Deze tournedos zet wellicht een nieuwe standaard. Echt ongekend goed. Daarbij kregen we ook nog nagenoeg perfecte frites. Heerlijk knapperig en prachtig van kleur. Op de menukaart staan die frites als bijgerecht, maar ze werden gewoon keurig bij het hoofdgerecht geserveerd.
Als dessert nam mijn lief Lemon cheesecake. Die vond ze heel lekker, met uitzondering van de slagroom, want daar houdt ze niet van. Ze was dat echter vergeten te zeggen. Dus kreeg ik weer de gebruikelijk dubbele hoeveelheid, omdat ik haar portie bij dat van mij kreeg. Ik opteerde voor de Tiramisu. Deze was hemels lekker en ook mooi gepresenteerd met diverse soorten fruit als aardbei, passievrucht, ananas en Kaapse kruisbes.
De bediening was heel hoffelijk, oplettend en absoluut niet opdringerig. Keurig dus. Kortom, wij gingen heel tevreden huiswaarts.
Nel S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Prima restaurant, heerlijk gegeten.
Nette adequate en informele bediening, gaven alle klanten veel persoonlijke aandacht.
Het eten was erg smakelijk, goed bereid en goede kwaliteit.
Gaan zeker een keer terug met mooi weer om van het terras en uitzicht te genieten.
Marjan A.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Accoustiek kan beter.
si S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Zoals altijd Prima!
janine K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Zeer vriendelijke ontvangst ondanks 50% actie. Ietwat schemerig interieur (best gezellig), maar bij de tafels gelukkig prima verlichting. Slim gedaan. Heerlijke gerechten. Mooi opgemaakte borden. Enthousiast personeel. We hebben genoten !!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
altijd gezellig en goed eten voor een redelijke prijs.
Marjan A.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Doordat er 3 groepen tegelijk met ons waren, was het nogal lawaaiig. Verder was
De sfeer gezellig en hartelijk.
Stella B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Eten was van prima kwaliteit. De bediening was aardig.
sik I.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Aardige ontvangst en een gezellig ingericht restaurant.
Het eten was super ..eindelijk weer ergens lever op de kaart.
Borden mooi opgemaakt ..prima prijs kwaliteitverhouding.
Molenplas is een aanrader!!
roelinda K.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Bediening heel vriendelijk en goed.Eten was teleurstellend, tournedos was veel te rood geen medium de saus was zeer slecht in de saus bijna geen champignon en de saus papperig, Vis was goed gebakken maar saus stelde niets voor.
Jammer .