De Molenmeester

Geopend op Vrijdag, Zaterdag en Zondag vanaf 17.30 uur

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Een verrassend goed restaurant aan de rand van Staphorst. Mooi gelegen naast de molen. Zeer ruim ingericht. Je zit aan een riante ronde tafel, waar net zo makkelijk zes als twee mensen aan kunnen zitten. De bediening is galant en voorkomend. We hebben er nu twee keer gegeten en ze herkenden ons meteen. Het geeft een gevoel van thuiskomen. Je kunt er dineren vanaf twee tot bijvoorbeeld vijf gangen. Verrassingsmenu of a la carte. Het zoete dessert bestaat uit twee delen en met alle werkelijk fantastische amuses meegerekend zit je gauw aan acht sublieme gangen. Ieder gerecht is met zorg voor detail opgemaakt. De prijs is alleszins redelijk. Voor een viergangen diner betaalden wij euro 45. Een avondje uit dat zeker. Je moet er ook echt de tijd voor nemen. Wij vinden dit restaurant het omrijden waard zoals wij zelf ook doen, per slot van rekening wonen wij 200 kilometer verder. Aanrader!
Rina H.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Zoals altijd weer heerlijk gegeten. Wij komen hier zeer regelmatig en met veel plezier. Ook in sterren restaurants gegeten maar komen altijd weer in Staphorst terecht . Bediening is super en de koks maken altijd weer iets bijzonders voor ons klaar. Persoonlijk ben ik geen vis eter ,maar hier lukt het ze om mij aan de vis te krijgen en ik vind het erg lekker . Prijs kwaliteit is super. Rina en gulio Apeldoorn
Henkkuiper .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben erg genoten van het 4gangen menu. De borden waren mooi opgemaakt en bij het opdienen werd uitgelegd wat er op het bord lag. We komen zeker nog een keer terug.
Mdehaankoekange .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteren Valentijn en gekozen voor het Valentijnsmenu bij de Molenmeester in Staphorst. Vol verwachting uitgekeken naar de gerechten uit Amsterdam New York en andere plaatsen. Al naar gelang het diner vorderde raakten we steeds meer in mineur. Dit diner had geen enkele culinauire diepgang. et leek zo uit de kookpannen op de borden geschept. Bij de zeevruchtensalade moesten we beiden denken aan de all inclusive buffetten. Zo een portie uit de bak op het bord. De zuurkool met en paar plakjes ham en daarop een pannenkoekje en een broodje een beginnersgerechtje.
Dan nog iets over de parelhoen. In een woord afschuwelijk, er zat geen kraak nog smaak aan. Zo ook alle dingetjes er omheen, behalve dan de hap zuurkool maar die zat nog in de pan van het vorige gerecht. Dus hup erbij. Het nagerecht kwam in een soort jampotje; op de bodem een paar stukjes bloedsinaasappel met daarop een laagje sabayonsaus. Iedere amateurkok kan dit maken maar hier was het moment dat bij ons de kaars echt uitging. Zo snel mogelijk vertrokken om nooit meer terug te keren. In jaren niet zo slecht gegeten. Alles is hier overigens wat gedateerd: de inrichting, de keuken en ook helaas de bediening. Menno
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Als we iets te vieren hebben, doen we dat graag met een etentje. Dat in gezelschap van goede vrienden doen maakt het helemaal tot een feestje. En als het restaurant van onze keuze de avond omlijst met goed eten en een prima ambiance, kan de avond helemaal niet meer kapot. De feestelijke avond begonnen we na een frisse vlierbessenaperatief met een rijke variatie aan hapjes, zoals een kaasbrioche en champignon a la grecque. De eerste gang bestond uit pate, mooi opgemaakt met mais, paddestoel, kerrie en blaadjes van de oostindische kers. We dronken daarbij een Verdechio, waaraan de Airendruif was toegevoegd. Het tussengerecht was makreel met verse erwtjes en ratatouille. Dat vonden we, hoewel goed van smaak, niet helemaal een gelukkige keuze. Hierbij werd een Spaanse rosé geschonken. Het hoofdgerecht bestond uit botermalse reehert van het Staphorster veld met gegrilde aubergine, bijzondere citroenbasilicum uit eigen tuin en iets te rauwe boontjes. Een mooi gerecht. De Chileense Shiraz proefde aanvankelijk wat wrang, maar werd wat soepeler na enkele hapjes van de ree. De echte wijnkenner onder ons kreeg nog een alternatief, een glas rode wijn uit de hak van Italie, Puglia. Het dessert, bestaande uit twee onderdelen, was een feestje op zich. Deel 1 was een variatie aan toepassingen van blauwe bes, heerlijk. Deel 2 was misschien nog wel lekkerder : een aardbeiensoepje waarin sorbetijs op een limoenbavarois en japanse bessen. De begeleidende Rivesaltes was een veilige keuze. We sloten de avond af met een heerlijk kopje koffie en tweekleurenchocolademousse. De gastvrouw en -heer waren echt gastvrij, vriendelijk en deskundig. Vermeldenswaardig daarbij is, dat de dames van het gezelschap nog een kijkje mochten nemen jn de rijk gesorteerde kruidentuin van het restaurant. Pluspunt was ook dat de Bob van de groep een alcoholvrije witte wijn kreeg aangeboden. Verder viel op dat het jongste personeelslid alle kans kreeg te groeien. Niets te klagen? Iets groens op tafel of in de ruimte zou leuk geweest zijn. Al met al, het was een topavond.
Jpreesink .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Hier eten wij regelmatig. Bevalt altijd zeer goed. Voor de kwaliteit van het eten is de prijs aan de lage kant! Je wordt hier echt een avondje uit bezorgd. de bediening neemt rustig de tijd voor je en het verrassingsmenu bestaat altijd ook uit tussengerechten en een amuse (of twee). Fijne plek om heerlijk te dineren!
Sinus .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Echt top gegeten! Hier wordt met liefde en aandacht gekookt! Alles super op elkaar afgestemd qua smaak en opmaak! Verrassingsgerechtjes tussendoor. Kan niet beter! Complimenten en wij zeggen tot gauw!!
Wiggerink1 .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Restaurant de Molenmeester heeft een Michelin 35 euro registratie. De kwaliteit van de keuken is die van een sterrenrestaurant. Men werkt met verrassingsmenu's met drie, vier of vijf gangen die elke keer weer anders zijn en een geraffineerd smaakpalet hebben. Ook kan a la carte gegeten worden. De groenten en kruiden komen van tuinderij Zonnehorst. Indien er wild op het menu staat komt dat van de lokale jagers. De wijnen zijn uitstekend. De bediening is van sterrengehalte maar met bewaking van de gezellige huiselijkheid. Een aanrader. Laat je eens een avond verrassen.
DuRi .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Wij hebben, in anderhalf jaar tijd, drie maal gegeten bij De Molenmeester. Fantastisch!!! De prachtig opgediende gerechten waren voor ons verrassend, smaakvol, mooi, inspirerend, geweldig, alsof er een engeltje..... Er werd goed rekening gehouden met onze wensen.
De bediening is gastvrij, attent en uiterst correct. Ik voel mij telkens weer een 'prinsesje'.
Wij zijn grote eters, maar wij hebben steeds gekozen voor het 3-gangenmenu wat meer de voldoende was voor ons. Er hangt een fijne sfeer, bovendien is de ruime opzet zeer aangenaam.
Wij raden een ieder aan om hier eens te gaan eten. Neem de tijd en geniet!

Het enige nadeel is dat wij het eten bij andere restaurants die meer zo waarderen.
Fotoliesje .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Al 20 jaar staat dit restaurant bovenaan ons lijstje van toprestaurants in onze eigen omgeving, waarbij de ontvangst en bediening in de handen van Eric en zijn zus Marjon liggen en de keukenbrigade aangestuurd wordt door hun partners Santa en Aart, twee gouden koppels. Alles klopt in dit restaurant , het uiterst verfijnde eten, de wijn en last but not least de bediening, die vriendelijk, attent, niet opdringerig, zeer klantgericht en uiterst professioneel is. De menukeuze is niet extreem uitgebreid, maar voldoende gevarieerd , waarbij de uitvoering en presentatie van de diverse gerechten een streling voor tong en oog zijn.
Voor ons is het altijd een feest bij de Molenmeester te eten. Alles klopt hier!
Fokke1949 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Een frisse spaanse cava vooraf, we gaan voor het viergangen verrassingsmenu van 45 euro en dan komt alle plezier van de mooie inrichting en het eten en de bediening drie uur op je af. De bediening was in het begin iets gereserveerd, maar prettig correct, gaandeweg meer ruimte voor ontspanning en overleg. Het restaurant is modern, maar niet te clean, integendeel, smaakvol. En dan waar we met z'n twee-en voor komen: het eten.
Onze hoofdwens is vis, maar verschilt in het hoofdgerecht: runderlende en kabeljauw, perfect bereid met smaken die goed combineren. Eigenlijk zijn alle vier onderdelen van het menu uitstekend, kleurrijk en genoeg. Een tussengerecht als heek met alikruiken, een amuse van soep over een creme met koolraap en een nagerecht van bavarois, ijs en rood fruit en daarbij een Rivesaltes als dessertwijn: kortom een avond met heerlijk eten en een vlotte bediening, maar niet te snel. De wijn: Loirewijn, Sevre et Maine, fruitig, een goede compagnon van het eten.
Een adres om naar terug te keren en wij kunnen dit restaurant zeer aanbevelen!!
Kasteelheer .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Via Iens gevonden.
We hebben hier uitstekend gegeten. Zeer vriendelijke en professionele bediening in een bijzonder ruim, fraai en harmonieus ingericht restaurant.
Op de keuken is niets af te dingen, culinaire top. Smaakvol, verrassend, uitdagend. Echte aanrader. Gewoon binnenstappen, krijg je geen spijt van.
Eugène
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Genoeg aandacht van bediening, voorafje van het huis, erg lekker.
Alleen vervolg gerechten en hoofdgerecht aan de karige kant, de mannelijke gasten van onze tafel hadden kalfsvlees besteld en kregen en minimaal stukje kalfsvlees met een te lang verhaal voor een één haps gerechtje en daarbij een kalfs sausijs die helaas in de lengte ook nog gehalveerd was, dat was teleurstellend en te weinig. Dames hadden een biefstukje met de nadruk op je... wat er voor de rest nog bij geserveerd werd, was ook erg uitgemeten. De smaken waren echter goed en er was zeker zorg aan besteed, je kunt er heel lang tafelen als je wilt zonder je te vervelen. Neem dan wel 4 á 5 gangen menu en neem s'middags thuis een behoorlijke lunch. Prijs voor de aandacht en zorg, dikke voldoende, voor de gerechten voldoende. (mag het ietjes meer zijn ?)
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Heerlijk gegeten bij de Molenmeester.
We kozen voor het 4 gangen menu.
Een heerlijke amuse, daarna de kip met oesterzwam, vervolgens de bouillon van gevogelte
en een voortreffelijke runderlende als hoofdgerecht en tot slot kaas uit de omgeving.
Daarbij een goede rode temperanillo.
We waren zeer onder de indruk van de bediening. Ondanks dat het druk was werd alles rustig geserveerd in een aangenaam tempo.
Een minpuntje is dat er geen kraanwater is en het nogal lawaaierig is.
Maar we komen hier beslist weer.
Harry-d-B .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
Het was al weer een tijdje geleden dat we hier hadden gegeten.
De Molenmeester is nog steeds onveranderd goed.
We namen het 3-gangen verrassingsmenu. Geweldig!
Ook de bediening en de atmosfeer was weer prima.
Een echte aanrader.
Levenssgenieter .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Met een verrassing menu kun je soms teleurgesteld worden.echter dat is hier niet het geval! Het 5 gangen menu, dat er inclusief amuses en tussengerechten wel 8 waren, was zonder uitzondering verrukkelijk! Het bijpassende wijn arrangement, maakte het helemaal af. De bediening was eerst wat afstandelijk, maar ontdooide naarmate de avond vorderde. Mooie gerechten, aangepast aan de tijd van het seizoen.Als je dan kritiek zou kunnen hebben is het op de hoeveelheid.
We kregen een dessert en vervolgens een tweede nagerecht. Eigenlijk vond ik dat teveel van het goede. Minder had gemogen! Het restaurant is sfeervol en smaakvol aangekleed. Er wordt gekookt en bediend met kennis van zaken. Prima!
Johannes D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Prachtige locatie in Staphorst. Eerst hebben we buiten gezeten en een drankje vooraf genomen, mooi uitzicht op de weilanden en de molen. Daarna naar binnen voor het eten.
Het eten is van zeer hoge kwaliteit. Het enige smetje op het verder vrij smetteloze blazoen was dat er een vergissing was gemaakt met het noteren van de voorgerechten. Iemand van ons kreeg wat anders voorgeschoteld dan besteld... Kan gebeuren, geen groot ding van gemaakt.
Goede en correcte bediening met veel verstand van zaken en passie voor het werk.
Een aanrader voor wie eens op bijna sterrenniveau wil eten, maar geen 'sterrenrekening' wil betalen.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Wederom genoten van het 5-gangen verrassingsmenu met pure en eerlijke ingrediënten. Heerlijke gerechten zonder uitzondering! Enige kanttekening waren de stukken schaal in de krabmousse, die bijna een tand hadden gekost. Maar het mocht de pret niet drukken, we komen zeker weer!
Slotjes .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Met vrienden hier een prima diner genoten. De bediening is zeer vriendelijk en attent. De 1e gang was Krab in een jasje van lof. Hierbij was de smaak van de lof te overheersend, met alleen een bedje van lof was de combinatie beter. De mosselen waren uitstekend. Het hoofdgerecht van Hertenrugfilet konden wij wisselen naar Kabeljauw. Prima van smaak. Alle gangen zeer ruime porties.
Met dank
Francine V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Met vrienden gegeten na een golfweek in Drenthe.
Iedereen was uitermate tevreden over de prijs/kwaliteits verhouding. Ook de bediening was prima verzorgt.
Eeen restarant dat met kop en schouders boven de middelmaat uit komt. Een aanrader om snel nog een keer te gaan eten.
Groet Roedie