Over het restaurant De Molenaar

In de oude korenmolen van Onderdendam waait chef Martin Kooijker graag met alle seizoenen mee. Hier eet je wat de pot schaft, met als grootste voordelen dagverse ingrediënten en het tegengaan van verspilling. Producten uit de streek worden naar de Franse keuken bereid. Grensoverschrijdend, met een Hollandse twist. Voor het creëren van de allerbeste smaaksensaties wordt hij ondersteund door vinoloog Lolo Zuidema.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Molenaar

Lijn 61 vanuit Groningen stop bijna voor de deur.
  • Kom je met de auto?
    Het restaurant bevind zich op de begane grond van de korenmolen Hunsingo. Parkeren kan aan de Bedumerweg, eventuele extra parkeergelegenheid vindt u naast het voormalig waterschapshuis. ( tegenover Bedumerweg 1.)
  • : Vrij parkeren

Maandag en Dinsdag gesloten.
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

9,2

Jouw recensie over het restaurant De Molenaar

LyJovandelft .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Wij hadden gekozen voor een 5 gangen menu. Het was heerlijk! Mijn man had vlees en ik had gekozen voor een vegetarisch gerecht. Wij vonden het heerlijk. De keuze van de wijnen sloten goed aan bij de gerechten.
Qua inrichting zouden wij kiezen voor andere deurkrukken.
Anna D.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Een super avond gehad met heerlijke gerechten, heel mooi opgediend en super vriendelijk personeel.
Helma M.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
prima gelegenheid voor een lekkere avond uiteten. Goede service, fijne medewerkers. Uitleg van de gerechten door de koks of de bediening aan tafel ook erg gewaardeerd.
Martha Z.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Prachtige locatie, fantastische gastvrouw en een leuke kok die heel spontaan zijn belangstelling toont. Het eten was fantastisch. Hier wordt op hoog niveau gekookt! Dit verdient een ster!
gerda D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Pracht plek met jonge enthousiaste mensen.
En..... mooie gerechten, gedurfd, anders dan anders, uitdagend. Met heerlijke en betaalbare wijn
Aanrader waar we zeker weer naar toe gaan !!
Francie K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Tijdens de maaltijd werd al om feedback gevraagd en deze hebben wij gegeven. Het heerlijkst vond ik de rundersucade en het minst heerlijk de kalfstartaar (omdat die koud en rauw was).
Rosemarie P.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten! We maken al plannen voor de volgende keer: hier rijden we graag anderhalf uur (enkele reis) voor!
Ilse V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Opnieuw onder de indruk van de creativiteit van jonge chefkok Martin Kooijker. Hij kookt met verse producten, van het seizoen en maakt mooie combinaties, die prachtig vormgegeven op het bord komen. Ook erg leuk dat hij zijn menu-opzet aan tafel komt toelichten en dit niet aan de andere personeelsleden over laat.
We hadden het 7-gangen menu en hebben genoten. Eerst een aantal amuses (o.a. bolletje eendenlever met een lage bietengelei eromheen). Daarna mooie visgerechten en een heerlijke coquille. Het hoofdgerecht was een verrassend stukje sukade, als biefstuk gebakken. Fijne kazen en een chocoladesouffle met fris sorbetijs, een zachte creme en fluweelzachte chocolademousse.
De wijnen waren zeer goed en pasten uitstekend bij de gangen.
Het bedienend personeel is heel erg vriendelijk en betrokken. Vooral de vrouw die de wijnen toelichtte, gaf ons een warm gevoel.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
De Molenaar is een aanwinst in de Lekker 2018. Er wordt op hoog niveau gekookt en de wijn-spijscombinaties zijn voortreffelijk. Het is een kwestie van tijd voordat Martin promoveert naar de eredivisie van culinair Nederland!
stormnl .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Top klasse, heerlijke verrassende combinaties van seizoens ingredienten uit de regio. Dit niveau kom je niet vaak tegen voor deze prijs, was zeker onder de indruk
Edwin S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijk gegeten met mooie wijnen in een fijne kleinschalige ambiance. Wachttijd tussen de gangen precies goed. Zevengangen is een aanrader.
Thom W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Een aanrader! Echt heerlijk gegeten, het personeel is erg vriendelijk en heeft veel kennis. Het was een heerlijke avond uit. Wij gaan hier zeker nog een keer heen.
veramon .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Uitstekend restaurant, heerlijke gerechten, prachtig opgediend. Jonge chef is veelbelovend, bediening vriendelijk en charmant. Mooie entourage in het rustieke dorp Onderdendam. We komen zeker eens terug!
duursmat .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Een heerlijk avondje uit eten. Alles was goed, een feest van smaken, mooie combinatie met de wijn en een vriendelijke en deskundige bediening. Sfeervolle en intieme locatie/inrichting.
Roel S.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Prima mix; gastvrouwen, kok en kokshulp, ambiance, mix en tempo van gangen. Compliment!
Meer tekens heb daarvoor niet nodig, 120 is belachelijk
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
We gaan regelmatig bij goede restaurants (Piloersemaborg etc.) uit eten en deze kunnen we zeker aan ons rijtje toevoegen. Bij de amuses heb je al door dat dit restaurant goed weet hoe je spannende ingredienten kan samenvoegen tot pareltjes op je tong. Daarnaast ondersteunen de aanbevolen wijnen ook nog eens perfect elk gerecht (ook halve glazen mogelijk, waar ik als BOB blij mee was..). Kortom, we komen zeker binnenkort weer terug!
awijnberg .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Fantastisch gegeten, heerlijke lunch 3 gangen, met wijnen, we komen graag terug!! Er wordt met aandacht gekookt, gastvrijheid fantastisch. Dank!!
Tineke K.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Leuk dat er gestart wordt met amüses: vooral de 1e amüse met eendelever en biet was ontzettend goed van smaak. Daarna 6 gangen gehad, allemaal prachtig mooi qua opmaak en ook qua smaak. Voor mij sprong de Ceviche van witvis, met ijs van knolselderij er uit.
De bediening was erg vriendelijk, de sfeer helemaal goed.
Nely V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Geweldig gegeten,wat een talent,zeer royaal wijnarrangement,perfecte bediening!
We hebben een fantastische avond gehad en komen zeker terug!
Heel veel dank,
Chris en Nely van der Sijden
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
De Molenaar ofwel chef Martin serveert gerechten met herkenbare en niet exclusieve ingrediënten waarmee hij leuke dingen doet.