De Molenaar

Uiterdijk 4 9959 PK Onderdendam Nederland Kaart
31-502041732

Over het restaurant De Molenaar

In de oude korenmolen van Onderdendam waait chef Martin Kooijker graag met alle seizoenen mee. Hier eet je wat de pot schaft, met als grootste voordelen dagverse ingrediënten en het tegengaan van verspilling. Producten uit de streek worden naar de Franse keuken bereid. Grensoverschrijdend, met een Hollandse twist. Voor het creëren van de allerbeste smaaksensaties wordt hij ondersteund door vinoloog Lolo Zuidema.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Molenaar

Lijn 61 vanuit Groningen stop bijna voor de deur.
  • Kom je met de auto?
    Het restaurant bevind zich op de begane grond van de korenmolen Hunsingo
  • : Vrij parkeren

Maandag en Dinsdag gesloten.
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

Uitmuntend
9,7
9,5

Jouw recensie over het restaurant De Molenaar

H. C.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Zeer prettige bedoening en team. Maakten dat we ons op ons gemak voelden. Eten was heerlijk, gedurfde en tegelijk 'aardse/stevige' combinaties van smaken.....
Fijne avond gehad..
Mariska B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
Erg gezellig en knusse locatie. De keukenbrigade is zeer goed omgegaan met een dieetvarierende groep. De opmaak van de borden voldoet aan verwachting en de smakencombinaties varieren van vertrouwd tot experimenterend. Hoewel van een wat hoger niveau, zeer betaalbaar en voor ieder wat wils.
bertsmidt .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Wat een feest om hier te dineren! Alle gerechten waren zonder uitzondering fantastisch. Daarbij hebben we ook genoten van voortreffelijke wijnen. Top!
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Zo'n ontzettend geslaagde avond gehad met hele verrassende menu gangen! Een hele bijzondere avond op een hele bijzondere locatie!
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Ontvangst heerlijk je volet je echt verwelkomd, tijdens het begin wachtten direct een kanbbeltje gevolgd door r x een heelrijke verrassende amuse's. we hadden een 5 gangen met bijpassende wijnen en dan als halve glazen arangement dan heb je werkelijk geweldig passende de wijn ( de geur alleen al mmmm) bij elke gang en dat is de moeite waard.
Het eten ziet er erg mooi uit en je kunt de verschillende ingredienten ruiken en de smaak is dan ook tongstrelend je proeft echt de verschillende ingrediënten. In een woord Geweldig
hansenlidydevries .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Van de 1e tot de laatste seconde 1 groot feest van prachtige gerechten,heerlijke en verassende smaken,een streling voor oog en mond. Vriendelijke en kundige bedien
ing . Fijn en verassend:geen achtergrondmuziek.Maar de grootste verassing was wel het moment dat de chef aan onze tafel verscheen:zo'n jong iemand die zó geweldig kan koken,hier gaan we vast nog veel van horen (en hopelijk proeven ????)
Tineke K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
3 heerlijke amüses vooraf. Daarna prachtig uitziende gangen met een hele goede smaakcombinatie. Wijnarrangement goed passend bij de gerechten. De chefkok kwam regelmatig even langs om met gepaste trots zijn gerechten toe te lichten. En aanrader!
mariette S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Mooie locatie. Heerlijk gegeten. Goede ambiance en personeel met passie. Een stralende chefkok aan het einde van het diner aan je tafel , maakte de avond compleet. Deze man heeft een hoge 'gunfactor'.
Het tafeltje bij de kassa is de minst gezellige plek en wat onrustig. Het terras kan nog wat meer aangekleed worden. We komen zeker terug.
IT2014 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
De chef leidde ons door een wereld van smaken. Een ware beleving. Dat een zo'n jonge kok in staat is om zo goed en creatief te koken is bijzonder. Alles zag er prachtig uit en smaakte erg goed. De gastvrouw/sommelier bestierde de zaak met vakmanschap en schonk heerlijke wijnen. Kortom, een aanrader!
stephanie B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Heerlijk eten en leuke bediening. Met twee kinderen, 11 en 14, gegeten. Was super! We hebben genoten met zijn allen. soms de wachttijd tussen de gerechten een beetje lang, maar niet vervelend lang. Aanrader.
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Sfeervolle, maar erg krappe en volle ruimte onderin de molen. Meerdere tafels te dicht tegen elkaar en ook op ongemakkelijke plekken, direct naast de wc-deur en naast de glazenspoelbak. Gastvrouw deed vriendelijk, maar mist gastvrij karakter. Menu van 3 - 7 gangen. Eten van wisselende kwaliteit, soms heel lekker (kabeljauw), maar ook onsmakelijke combinaties van zwarte knoflook met zoethout. De gerechten bestonden uit veel te veel onderdeeltjes, met veel te veel sterke smaken die om aandacht schreeuwden door elkaar. Bij het brengen van elk gerecht vertelde de bediening (soms de gastvrouw, dan een glazenspoelmeisje?, of een kok) een heel epistel over het gerechtje, waarvan we meteen de helft weer vergaten. Hierdoor was het niet duidelijk wat er allemaal op ons bord lag. Porties erg klein, ook zouden deze aan het aantal gangen worden aangepast, niet dus. We hebben een paar broodjes gegeten en gingen nog net niet hongerig, maar zeker niet voldaan naar huis.
Rolf S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Het restaurant in de molen is klein en smaakvol ingericht. Verrukkelijk gegeten. Ons 5-gangen diner, met daarnaast nog de koffielekkertjes (alleen die al zijn het bezoek waard) en de amuses zijn wat ons betreft absoluut ster-waardig. De jonge chef barst van enthousiasme en talent. Uitstekende bediening. We komen beslist terug.
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Top restaurant! De Molenaar doet niet onder voor het sterrenrestaurant (In de Molen) dat hier eerder gevestigd was.

Het jonge, enthousiaste personeel is erg kundig en professioneel, maar met een losse, informele sfeer. De gerechten én de wijnen zijn fantastisch! Mooie combinaties en perfecte uitvoering.
Grietje D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heel lekker gegeten in een sfeeervolle omgeving met een enthousiaste kok en medewerkers. Zeer de moeite waard.
Chris D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Gisteren weer gegeten in het, by far, beste restaurant van de hele regio. Volle bak, maar geen enkel probleem voor de persoonlijke, attente en goed georganiseerde bediening. Over de fenomenale wijn spijscombinaties is al heel veel geschreven en voor de eerste Michelin ster moeten we alleen nog even wachten tot het najaar. Aan een avondje De Molenaar klopt alles tot in ieder detail. Van de originele amuses tot en met de heerlijke friandises bij de koffie en alles ertussen. Timing en portioneren ook perfect. De jonge chef komt geregeld uit de keuken voor een praatje met zijn gasten. De wijnkeuze en kennis daarover van sommelier Lolo Zuidema en ober Guido is ook van zeer hoog niveau.

Wie dit top adresje op de unieke locatie nog niet ontdekt heeft doet zichzelf ernstig tekort.
Eerko S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Goede keuken. Lokale producten. Gastvrije restaurant. Blijf zoals je bent!
Joep K.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Mooie, hartelijke ontvangst, heerlijk vijf gangen verrassingsmenu met mooie bijpassende wijnen en alles met volle aandacht bereid en uitgeserveerd. Top avond!
AnnIm .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Gewoon genoten van verrassende gerechten; mooi om te zien, heerlijk om op te eten.
Vriendelijke, enthousiaste bediening.
Je niet van de wijs laten brengen door alle detailbeoordelingen en niet denken: dat is dus niets voor ons. Gewoon gaan en genieten
Alfred V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Hier heerlijk gegeten. Mooie uitgekiende en verzorgde gerechtjes. Lekkere bijpassende wijnen. Ik ga hier absoluut een keertje terugkomen.
Machteld V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Goed klaargemaakt en van zeer goede kwaliteit. Verrassende combinaties en eea werd begeleid door prima wijnen. Attente bediening. Kortom: gewoon erg lekker gegeten.