Over het restaurant De Molenaar

In de oude korenmolen van Onderdendam waait chef Martin Kooijker graag met alle seizoenen mee. Hier eet je wat de pot schaft, met als grootste voordelen dagverse ingrediënten en het tegengaan van verspilling. Producten uit de streek worden naar de Franse keuken bereid. Grensoverschrijdend, met een Hollandse twist. Voor het creëren van de allerbeste smaaksensaties wordt hij ondersteund door vinoloog Lolo Zuidema.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Molenaar

Lijn 61 vanuit Groningen stop bijna voor de deur.
  • Kom je met de auto?
    Het restaurant bevind zich op de begane grond van de korenmolen Hunsingo. Parkeren kan aan de Bedumerweg, eventuele extra parkeergelegenheid vindt u naast het voormalig waterschapshuis. ( tegenover Bedumerweg 1.)
  • : Vrij parkeren

Maandag en Dinsdag gesloten.
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

Sharisca V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Nol B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Wat een feest! Enthousiast team, Lolo en Stephanie vullen elkaar aan. Op naar de ster. De moeite van het omfietsen meer dan waard.
B.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Heel veel succes voor de jonge kok. Hij kookt op hoog niveau. Een restaurant om aan te raden.
Mooie locatie in ongedwongen sfeer.
Marjon .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
We dachten een eenvoudige lunch te krijgen en werden compleet verrast door een hele uitgebreide lunch met 4 amuses en 3 gangen. We konden zelfs tot 8 gangen kiezen. Aangezien we nog een programma daarna hadden, hebben we voor 3 gangen besloten. Het heeft qua tijd meer van ons dagprogramma gevraagd, dan we hadden ingepland, maar het was het meer dan waard!! Wat hebben we genoten van alle heerlijke hapjes! Het was uitmuntend.
We komen zeker terug en dan ook een keer voor het avondeten. En dan plannen we wat meer tijd in.
René S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Onderdendam is mooi. Originele gerechten met een unieke presentatie en unieke smaak. Treffende wijn, verrassende amuses en verder de zelfgemaakte friandises bij de koffie. Eten bij De Molenaar is een belevenis.
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Het was echt genieten zo'n avond tafelen met prachtig opgemaakte borden en bordjes. Steeds weer een lekker hapje en aan het einde van de avond gevuld, maar niet overdreven vol. Met een woord Heeeeeerlijk!!
Chris W.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Zeer prettige Moedersdaglunch gehad. Bijzonder lekker. Prachtige omgeving. Geweldige bediening. Wij komen zeker terug! Bedankt
Ingrid N.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Heerlijk eten (ook het wijnarrangement is een aanrader) geserveerd door vriendelijke bediening en de koks op een fijn terras in een pittoresk dorp. Top lunch gehad!
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Zeer vriendelijke ontvangst, goede gastvrouw, Eigenaar heette ons welkom, vraagt naar wensen en vraagt achteraf hoe het was. Dat waarderen we. We komen zeker terug.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Op een prachtige locatie, midden in Onderdendam in een sfeervolle molen hebben we heerlijke, goede en mooie gerechten gegeten. Daarnaast dronken 6 van de 8 personen een geweldig passend wijnarrangement. Vriendelijk personeel en fijne sfeer. Wat een talent in de keuken !
Wilko K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Lekker geluncht, verrassende smaakcombinaties. We hadden 5 gangen en het hoofdgerecht is op ons verzoek weggelaten. De voor/tussengerechten en het nagerecht vormden een goede lunch. Het nagerecht was een lekkere combi met caramelijs en mouse van witte chocolade en appel. We heben het hoofdgerecht weggelaten omdat deze gerechten vaak wat zwaar uitvallen, dat heeft niets met dit restaurant te maken, dat geldt voor vrijwel alle restaurants.
P.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Heerlijk gegeten en de reis vanuit Utrecht meer dan waard! Volgend jaar komen we weer. Ook de vegetarische gerechten uit de kunst. Eén puntje van opbouwende kritiek: mijn vrouw at vegetarisch, en het 'hoofdgerecht' van onze vijf gangen was vergelijkbaar met de overige gangen. Dat had net even iets meer aandacht mogen krijgen.
Brigitte N.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Fantastisch gegeten met een zeer toegewijde chef-kok. Het blijven toch kunstwerkjes die gerechten. Hier gaan we vaker eten!
R.L.H. I.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Het restaurant is gelegen in een landelijke, rustige omgeving. 's Middags waren wij aangekomen bij de goed verzorgde Bed & Breakfast Hoogholtje, op loopafstand. Eerst een wandeling gemaakt.
De Molenaar heeft als kok de jonge Martin Kooijker. Misschien een ster-kok in wording. Helaas werd de soep vooraf te heet opgediend in een soort vaasje, zonder lepel. Wij namen een zes-gangen verrassingsmenu. Het zijn kleine gerechten, soms met een stukje vis, mooi opgemaakt. Soms goed en verrassend, soms wat minder top, maar toch lekker. Het hoofdgerecht met lamsvlees was perfect bereid. Het wijnarrangement vond ik wisselend van kwaliteit, zonder ooit top te worden (maar wel aan de prijs). De bediening wil wat met je aan de praat te raken. Het is een rustig, landelijk gelegen restaurant om eens een avond fijn te onthaasten.
Janbartelsman B.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Het restaurant heeft een rustige,ontspannende sfeer: het is fijn toeven daar onder het genot van fijne amuses en heerlijke gerechtjes van het verrassingsmenu met eerlijke wijnen.De sommelier kent haar wijnen en de jonge chefkok kookt prima,kwaliteit kan alleen nog maar verder groeien: ja,een aanrader! Jan Bartelsman
Chris H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
We boekten op het laatste moment het laatste tafeltje. Ik vond de molen erg gezellig mijn partner vond de sfeer iets te formeel. We werden door Martin persoonlijk welkom geheten wat erg fijn was. Hij is erg vrolijk aangelegd maar in de communicatie soms iets te onrustig. Omdat ik geen suiker eet werd het menu aangepast, dat was fijn.

We gingen voor de 8 gangen, voor ons was het die avond daarmee een iets te lange zit. Wel waren de gangen het wachten waar. De combi heilbot, ravioli met stoof was zeer speciaal. En zo waren er nog wel een paar.

Tip: richt je niet alleen op wijndrinkers maar verzin ook eens een bijpassend alcoholvrij 'vocht-arrangement'

Martin en crew, dankjewel en tot een volgende keer.
w.gramsbergen .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Wat een smaakbeleving! Sensationeel lekker! Iedere gang werden je smaakpapillen verrast met zalige combinaties en ook de fijne wijnen in het wijnarrangement maakten dat we zeker weer eens terugkomen!
bplank .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
heerlijk!! we hebben fantastisch gegeten, super mooie locatie, super baas. ook look dat een uitgebreide lunch mag. 5*****
Diana W.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Heerlijk 6 gangen menu gehad met nog een aantal amuses. De bediening was goed en had veel verstand van wijnen. De kok kwam ook langs tafel voor uitleg en feedback.
R W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
We waren hier al vaker en het is elke keer top. Geweldige gerechten, prima bijpassende wijnen, uitstekende bediening, perfect tempo, leuke sfeer. Wat wil je nog meer?