Over het restaurant De Molenaar

In de oude korenmolen van Onderdendam waait chef Martin Kooijker graag met alle seizoenen mee. Hier eet je wat de pot schaft, met als grootste voordelen dagverse ingrediënten en het tegengaan van verspilling. Producten uit de streek worden naar de Franse keuken bereid. Grensoverschrijdend, met een Hollandse twist. Voor het creëren van de allerbeste smaaksensaties wordt hij ondersteund door vinoloog Lolo Zuidema.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Molenaar

Lijn 61 vanuit Groningen stop bijna voor de deur.
  • Kom je met de auto?
    Het restaurant bevind zich op de begane grond van de korenmolen Hunsingo
  • : Vrij parkeren

Maandag en Dinsdag gesloten.
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 23:00

Uitmuntend
9,7
9,4
9,1

Jouw recensie over het restaurant De Molenaar

Marianne R.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Heerlijk gegeten in sfeervol intiem restaurant, origineel verrassingsmenu, jong, aardig en attent personeel. Een echte aanrader!
Anika V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Met mijn dochtertje geluncht. Ze vond het een geweldige ervaring. Ze gaven haar wat extra aandacht, een bijzonder zelf gemaakt sapje en ze mocht zelfs even meehelpen met het toetje.
De smaken zijn mooi uitgebalanceerd, de porties goed en de amuses top! Kortom; heerlijk en geweldig. Ons vast restaurant in de buurt!!
Anita E.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Zeer verrassend . Smaken goed op elkaar afgestemd. Ik schrok alleen van de prijs, daar ik gerekend had op 50% korting. Ze stonden wel in het rijtje, bij Iens, alleen het bleek dat dit voor hen niet gold. Ik had het verkeerd geïnterpreteerd . Volgende keer beter lezen. Parkeer gelegenheid, was een beetje zoeken, stond ook niet aangegeven.
Carolien P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten en de service en omgeving waren wat ons betreft prima.
Daniël V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
We komen zeker nog eens terug. We hebben heerlijk gegeten!
Klaas-Jan W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Hier wordt met passie gekookt, dat proef en ervaar je aan alles. Enthousiaste en kundige bediening. Jonge chefkok maakt zijn ambities waar.
Berdien W.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Prachtige gerechten, mooie combinaties met de wijn (wijnarrangement kan ook in halve glazen op voor de BOB enkele slokjes). Plezierig personeel en ongedwongen sfeer. Ze proberen het echt naar je zin te maken. Leuke chef die ook zelf regelmatig even komt kijken of het smaakt. Topavond gehad!
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Het was weer geweldig. De smaaksensatie aks je een amuse krijgt met 4 verschillende ingredienten je ze dan ook werkelijke alle vier proeft. De gerechten stuk voor stuk heel goed in balans en met een bob arangement zodat je wel bij elk gerecht de werkelijk juiste wijn hebt ( en niet dronken) want de zeer passende wijn verhoogt de smaak van het uitgebalanceerde gerecht en de voortreffelijke wijn. Werkelijk ik miet hier vaker gaan eten
Bodine P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Ontzettend mooie locatie en heerlijk gegeten. Jonge enthousiatste chef met mooie ideeën. Service was ook erg prettig. Zeker een aanrader.

Wij hebben een vegetarisch 4 gangen diner gegeten.
Sander T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten in een ongedwongen gezellige sfeer. Complimenten aan dit jonge team voor de creativiteit in de keuken. Verassende gerechten met een duidelijke hand van de Chef. Ga zo door!
Bert D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijk gegeten, ongedwongen sfeer. Leuk concept!
Geert Jan A.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
We hebben geweldig lekker en leuk gegeten. Vanaf de ontvangst tot het afscheid zeer gastvrij. Verrassend eten met heerlijke bijpassende wijnen.
Mooie locatie. Kortom: een absloute aanrader.
dennis V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Het was echt goed. Restaurant is klein en daardoor intiem. Eten was echt fantastisch. Voorgerecht was zeer hoog op smaak, lef om hiermee de gast te laten beginnen. Langoustine met o.a. grapefruit. Derde tussengerecht was echt zeer mooi in balans. Deel van ingrediënten waren varkenswang, paddenstoelen en pastinaak maakten een mooie combinatie. Als ze een ster hadden kan je er een 8 of 9 van maken... maar met deze prijzen (7 gangen met halve glazen wijn, champagne, etc voor 100 euro per persoon) is de prijs-kwaliteit verhouding gewoon uitstekend. Een 10 dus.
p.s. bus reed niet ivm ongeluk.. mochten we met sous-chef mee in de auto naar Groningen.. service dus ook een 10 ;-)
JJA M.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
erg goed allemaal, ontvangst eten, uitleg!
Goed gekozen en dus geadviseerde wijnen.
Bij de deur zit je iets 'tochterig, zicht op de wc deuren zou ook nog veranderd kunnen worden (bouwkundig moeilijk?) en bij het weggaan is het fijn om uitgeleide te worden gedaan, dat was niet het geval.
Maar verder: top restaurant, uitstekende formule met 7 gangen die vastliggen en die je in aantal kunt verminderen. Dat zo houden!
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Op een herfstige vrijdagavond bij de Molenaar gegeten. Klein restaurant onder de molen in een mooie sfeer. Vriendelijke ontvangst. Lekkere roze prosecco als aperatief met drie amuses,
gevolgd door een driegangen chef choice menu. Vooral het hoofdgerecht van eendeborst met biet was een aanrader.
Jeannette A.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Voor de tweede keer genoten van verrassend eten met heerlijke wijn
Meda K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten en werden fijn bediend. De kok kwam vooraf en na afloop nog even vragen hoe het was geweest. Onze smaakpapillen zijn verwend. We gaan zeker nog een keer!
Arjen H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijk gegeten, de combinatie van de gerechten met het deskundig wijadvies van de bediening maakten het diner compleet. Dit restaurant is een echte aanrader.
jacob V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2017
Fantastische gerechten. Visueel, en qua smaak erg goed. Een regelrecht avontuur en een heerlijk dagje uit. Verbeterpuntje is een betere afzuiging in de keuken, waardoor er minder kookluchten in het restaurant terecht komen
H. C.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Zeer prettige bedoening en team. Maakten dat we ons op ons gemak voelden. Eten was heerlijk, gedurfde en tegelijk 'aardse/stevige' combinaties van smaken.....
Fijne avond gehad..