Meer informatie over restaurant De Molen

• : Parkeerplaats

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 11:00 - 21:30

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten7,8/10
Service7,9/10
Decor8/10
Henneke D. Fijnproever (9 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Wij hebben twee weken geleden geluncht bij de Molen. Het is natuurlijk een prachtige locatie, en ook binnen zit je erg gezellig. De bediening was super vriendelijk, alleen duurde het wachten op het eten erg lang. Dit is dan jammer. Het eten was goed alleen de hoeveelheid van de gerechten erg verschillend. Mijn moeder had de proeverij de Molen en mijn vader de clubsandwich, deze waren beiden goed in orde en genoeg. Ikzelf had de salade met gerookte zalm en dit was erg weinig vergeleken bij de rest aan tafel! Dit staat dan net lullig en is zonde. De hoeveelheid zalm was royaal maar de rest van de salade kon uitgebreider. Mijn broertje bestelde een pannekoek en deze was gewoon goed, zoals een pannekoek hoort te zijn.
Eeeten . Gastronoom (42 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Dineren in de Molen is genieten. De lokatie is erg bijzonder aan de Ankeveense plassen. De molen is gezellig ingericht, de gerechten op de kaart aantrekkelijk en een heel vriendelijke en attente bediening en service.
Genoten van de uiensoep die goed van smaak is en een beetje pittig door de peper; dit had zelfs iets minder gemogen zodat de goede smaak van de soep er nog beter uitkomt. De gebakken slibtongen zijn zoals je verwacht. Het eten zou ik het liefst een 7,5 geven als waardering maar toch afgerond naar beneden vanwege de groenten. Bij de gerechten worden aardappeltjes (gebakken en gegratineerd), warme groente, patat en een beetje (niet bijzondere) salade geserveerd. Van mijn tafelgenoot begreep ik dat het gerecht met de Portobello heerlijk was.
De dame die ons bediende was zeer gastvrij; regelde een vaas voor onze bloemen en zelfs bij wat lastigere verzoeken m.b.t. dieetwensen speelde ze daar goed en heel gastvrij op in. Zodoende een 10 voor de service.
Ik kom hier zeker nog eens terug, ook in de zomer, want dan kun je heerlijk buiten zitten daar.
Stapper58 . Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
We aten met z'n tweeën bij de Molen. Een gezellige lokatie aan de rand van het Naardermeer. Mooie entourage en gezellig interieur.
Al snel kregen we een versgebakken bruin broodje met kruidenboter waarmee we onze eerste trek konden stillen. Lekker broodje, maar het vult nogal.
We aten zalm uit de oven (€ 17) en een schnitzel (€ 15?). Beide goed klaargemaakt. Lekkere saul bij de vis. De bijlagen waren goed maar nogal schaars. Piepkleine schaaltjes met gekookt groenten, salade, aardappelschotel en frietjes om met z'n tweeën te nuttigen! Op de kaart staan de bijlagen apart vermeld dus als je meer wilt, moet je bijbetalen. Gezien de prijs vonden we dat wat te duur worden.
Conclusie: best lekker gegeten maar eigenlijk te duur voor wat het biedt.
Boekie . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Na enige jaren weer terug bij De Molen. Interieur in een molen in een huiselijke sfeer. Bediening door de eigenaresse is gemoedelijk, gastvrij en vriendelijk. Altijd tijd voor een praatje. De eigenaar die ook kookt komt uit zijn keuken voor een gesprekje met de klanten, top. Heerlijk voorgerecht en een aanrader zijn de garnalen die op een bijzondere manier zijn klaargemaakt. Hoofdgerechten ook prima en ruim voldoende. Lekker krokant gebakken patat. Bijgerechten prima en ook voldoende. Menukaart: beperkte (maar wel voldoende) keuze. Buiten de kaart was er een wildmenu mogelijk. De prijs-kwaliteitsverhouding is goed. Een leuke tip voor lekker uit eten in een relaxte sfeer. Geen allures maar gewoon goed. Leuk voor klanten die niet zoveel willen eten: seniorenporties.
RobAlmere . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
We hebben lekker gegeten in De Molen. Toen we aankwamen was het al gezellig vol. Nog 1 tafel over ... voor ons. De prijs/prestatieverhouding is zondermeer goed. Voor- hoofd- en nagerecht waren echt lekker. Als we een minpuntje zouden moeten noemen, de bijgerechten, gegratineerde aardappelen, salade en groente zijn wat povertjes.
Leuke ongedwongen en vriendelijke bediening
Rolanda . 1e beoordeling (1 recensie) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Ik had een week geleden een tafel gereserveerd voor 4 personen, ter ere van de verjaardag
van mijn dochter. Bij aankomst was niets bekend van reservering. (slechte zaak).
We hadden de vorige keer heerlijke sliptong gegeten.
We hebben dit weer besteld, maar is ons heel erg tegengevallen.
Er zat amper vis aan de graat, waren erg teleurgesteld en dat voor 19.50 Euro.
Uw reservering was bekend, echter is helaas niet in de agenda terecht gekomen. Wij werken constant aan onze kwaliteit en service en zullen dit zeker meenemen. De bediening is bij u aan tafel geweest en heeft gevraagd of het eten naar wens was. Jammer dat U van deze gelegenheid geen gebruik heeft gemaakt. Bij ons werken mensen ook fout maken, doch zeker bereid zijn deze te herstellen. Wij betreuren het dat u ons op deze wijze terecht wijst.
Saar12 . Bourgondiër (4 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Gewoon goed gegeten, sateetje met kroepoek, frietjes en sla. Lekkere saté, niets op aan te merken. Genoeg mensen. Nette bediening. Eetcafé qua kaart, bediening en uitvoering.
RoeldePieper . Fijnproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Een bekend adres voor mij maar al een tijd niet gegeten. Inmiddels andere kok maar gelukkig de vertrouwde kaart. Binnen in de Molen mooi en stijlvol aangekleed in kerstsfeer. Het doet direct gezellig aan.
Vooraf de fijn gesneden rundercarpaccio en als de kogelbiefstuk met champignons. De biefstuk was vroeger lekker aan de buitenkant knapperig en binnen sappig. Lekker wat jus, en ruim portie champignons en uitjes erbij. Met deze verwachting viel de uitvoering voor mij wat tegen maar voor de rest prima bereid. De bijgerechten waren ruim voldoende en van prima kwaliteit. Het toetje, Irish coffeeparfait met karamelsaus is een aanrader. Bediening goed verzorgt en de gastheer/eigenaar Peter kwam ook nog even een praatje maken.
Lekker gegeten in een goede en gezellige sfeer.
Marja S. Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Op aanraden van een vriendin van middag als lunch pannenkoeken gegeten bij restaurant De Molen in Ankeveen. Ze had niets teveel gezegd want het was de moeite waard. Mijn keus viel op een pannenkoek met spek en gember. Mijn partner ging voor de variant met kaas en gember.
Ik verwachtte plakjes meegebakken spek; in plaats daarvan was de spek over de pannenkoek versnipperd. Samen met de, apart meegeleverde, warme gember was dit een heerlijke combinatie.
De salades, broodjes en appeltaart die wij voorbij zagen komen voor de andere gasten deed ons besluiten hiervoor nog eens terug te komen.
Het interieur van de molen is niet groot en daardoor erg knus. Toch is er wel de mogelijkheid voor groepen om hier te eten.
De dame die ons vriendelijk bediende nam de tijd voor een gesprek, zowel met ons als met andere gasten, zonder dat dat ten koste ging van de wachttijd of kwaliteit van de bediening.
De prijzen zijn verder redelijk en betaalbaar. Al met al genoeg redenen voor ons om terug te komen.
Ton44444 . Gastronoom (22 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Het eten was net aan voldoende, het voelde niet goed bij binnenkomst dus daarom voor zalm gekozen ipv een vleesgerecht, dat was een gelukkige keuze, want de biefstuk van de tafelgenoot bleek niet echt mals. Het was een warme dag, maar in de molen dubbel zo warm, wat bleek? De verwarming stond te loeien en kon door een technisch mankement niet uitgezet. Gelukkig stond in de andere hoek een flinke airco tegengas te geven...
De bediening deed hun/haar best, maar was niet voldoende bemensd voor een vlotte service.
Overall indruk: wat zonde om op zo'n mooie lokatie niet iets beters "voor te schotelen".