De Moerbei

Dorpsstraat 5 2361 AK Warmond Nederland Kaart

Over het restaurant De Moerbei

Sfeer naar keuze

Bij restaurant De Moerbei in een oude boerenhoeve in Warmond krijg je de sfeer naar wens. De vestiging is een rijksmonument met drie verschillend ingerichte eetruimten. Een grote eetzaal met een bruisende sfeer, een kleine gemoedelijke kamer en een rustige zijkamer voor de lichte maaltijd. Voor ieder wat wils.

Meer informatie over restaurant De Moerbei

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant De Moerbei

Richard V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Genoten van een overheerlijk 5 gangen diner. Verrassende combinaties van smaken wat het verschil maakt met andere restaurants. Verder een gezellige sfeer en prima bediening. Een mooie kaart met mooie bijpassende wijnen. Absoluut een aanrader en verdiende 8,5.
Nils V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Gisteravond met 4 personen heerlijk gegeten bij De Moerbei. All-inclusive 4 gangen diner voor 100 euro p.p. en een extra gangetje van oesters met champagne maakte het totaal 500 euro. Dat was het dik waard. het eten was top en de bediening was zeer attent en bracht de mooiste gerechtjes aan tafel met veel deskundigheid en gevoel voor humor. Het interieur doet een beetje gedateerd aan maar dat vergeet je direct als het eten op tafel komt. Het piccalilly-ijs was echt een hoogtepuntje en ook de griet met ravioli van kreeft en inktvisrisotto was super. Heerlijke en goed passende wijnen bij de gerechten en een een overdaad aan friandises bij de koffie. Echt een aanrader dus en op all-inclusive basis dus geen nare verassingen als de rekening komt.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Echt heel bijzonder. Ieder onderdeel was bijna een smaaksensatie. Ieder klein onderdeeltje van een gerecht at ik in kleine stukjes op om niks te missen. En wat een superlekkere wijnen.
Maarten G.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Wij hebben met vier personen bij de Moerbei gegeten. Het eten was goed, maar niet van een sterrenkwaliteit. De bediening was echter bedroevend. Een aantal voorbeelden: Het dagmenu werd zo snel afgeraffeld, dat geen van ons het kon verstaan; het eten werd kruiselings geserveerd en niet eerst bij de dames; er werd niet gevraagd of wij wijn wilden, eerst op mijn wenk werd gevraagd wat wij wilden drinken; er blijkt van elk soort maar één huiswijn te zijn. Toen mijn vrouw om een andere witte wijn vroeg omdat zij de huiswijn niet lekker vond werd er moeilijk gedaan. Uiteindelijk kwam er een Grüne Veltliner te voorschijn. Ook is het personeel niet attent, je moet telkens om aandacht vragen! Kortom geen sterrenwaardig restaurant.
Ilse G.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Genoten in De Moerbei! We reserveerden op basis van een actie: 37,50 euro per persoon voor een diner van 3 gangen. Het proberen waard, vonden mijn zus en ik. De locatie is sfeervol, de bereikbaarheid goed en de ontvangst vriendelijk. De wijn die ons werd aangeraden (een combinatie van chardonnay en pinot grigio, 6 euro per glas) smaakte heerlijk. We kozen voor een extra tussengerecht; ik twijfel of we zonder dit gerecht aan het einde van de avond het gevoel gehad zouden hebben dat we voldoende hadden gegeten. Alle gerechten waren verrassend, heerlijk en met zoveel verschillende bereidingen van zoveel verschillende ingrediënten dat ik niet meer kan memoreren wat we ook alweer hebben gegeten. De bediening verdient een compliment: ze kijken goed naar hun gasten, en het viel ons op dat ze - hoewel continu keurig en voorkomend - hun gedrag aanpassen op hun gasten. Aan onze tafel werd opvallend meer gelachen en gepraat dan aan de wat stijvere buurtafel. Uiteindelijk was de rekening 145 euro voor twee personen; voor mij echt wel veel hoor, voor een avond uit eten, maar het was het waard en ik schrok er niet van in een Michelinrestaurant.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zaterdag 26 november gelunched bij de moerbei met actie dining with stars, 4 gangen voor 44,50. Erg stil er zouden veel afzeggingen zijn. Amuse van tomaat ansjovis, wildbouillon, terrine de campagne. Prima, alleen bouillon iets te ver ingekookt waardoor tegen bitter aan. Gang 1 3 bereidingen van tonijn, tartaar, licht gerookt en licht gebakken sushi. Prima van smaak maar het bord ziet er na een eeste hapje niet uit. Het bord is gedecoreerd met kringen van bonensaus - erg mooi maar die al etend een bruine smeerboel op het bord veroorzaken. Gang 2 visgerecht van kabeljauw met verschillende bereidingen van bloemkool en spelt. Vis is te ver gegaard, verder weinig verassend. Gang 3 hertenbiefstuk met stoof van hert en allerlei soorten groenten. Goed op smaak vooral de stoof, prima jus. Gang 4 nagerecht eclair met creme van tonkabonen chocladeparfait en schuim van pistache. Het geheel is erg vlak van smaak met name de chocoladeparfait die erg hard en smakeloos is. Ook veel te zwaar in verhouding tot de rest van de maaltijd. Alles overziende laat men teveel steken vallen voor een restaurant met een michelinster. Als ik naar de a la carte prijzen kijk (voorgerechten boven 20€, hoofdgerechten boven 40€) ben ik blij dat ik hier met deze dining with the stars actie gegeten heb. De bediening is goed en correct alleen wel 6 verschillende mensen aan tafel gehad die natuurlijk allemaal vroegen of het lekker was. Bij het weggaan zei ik dat ik hoopte dat er savonds minder afzeggingen zouden zijn waarop de reactie was dat dat niet het geval was omdat ze savonds alleen a la carte reserveringen hadden. Men heeft dus blijkbaar geen hoge pet op van het actiepubliek. Doe dan niet mee.
Raja S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
weer super lekker gegeten. Het 'vier de herfst ' was een waar feestje. Onze 16 jarige zoon werd persoonlijk begroet door de Chef.
Iwan V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Afgelopen donderdagavond voor de vijfde keer in twee en halfjaar bij de Moerbei gedineerd. Ook nu klopte alles weer en waren de gerechten werkelijk weer geweldig! De gastvrijheid zorgt er voor dat je jezelf welkom voelt en bij elk gerecht is er een fijne en goede presentatie, van zowel het betreffende gerecht en de daar bij behorende wijn.
Iedere keer worden wij verrast door de smaakcombinaties van de uiteenlopende gerechten. Of het nou een vis, vlees, vegetarisch of een dessert is, de smaakcombinaties en structuren zijn perfect in balans. Deze keer ook weer GENOTEN van de amuses en gerechten, met als absoluut hoogtepunt de ceviche van Heilbot, werkelijk subliem. Het klassieke interieur van de statige Boerhoeve maakt de avond compleet en past helemaal in het plaatje. Kortom perfect!
Bedankt en tot de volgende keer!
Antoine V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gisteren hier samen gegeten, wat een voortreffelijk restaurant! Wij kozen voor het 6 gangen Alliance menu. Wat eruit sprong waren de combinaties van smaken op je bord, die ook nog eens stuk voor stuk geweldig op waren gemaakt. Tarbot met jus van langoustine, Anjou duif met eendenlever en diverse bereidingen van prei, prima wijnen en een zeer prettige bediening, niet te stijf en met passie voor het vak. Wij hebben ons erg welkom gevoeld, en hoewel dit voor ons zeker niet in de buurt is is het wel een omweg waard. Vergeleken met diverse andere sterrenrestaurants voor mij echt een bijzonder positieve ervaring, prijs/kwaliteit meer dan goed.
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Zelden heb ik zo heerlijk gegeten, wat een culinair feest. Na een glas crémant d'Alsace bestelden wij cannelloni met krab en gamba vooraf, wat een plaatje om te zien en een werkelijk prachtige samensmelting van uiteenlopende geuren en smaken. Daarna tarbot, in één woord voortreffelijk, en kalfszwezerik met paddestoelen, mmmm. Het kaasplateau met een mix van vijf franse en lokale kazen smaakte geweldig in combinatie met bijpassend notenbrood en vijgengarnituur, het leek wel een schilderijtje. Chocolade met mandarijn toe, een engeltje op de tong. Fantastisch bijpassend wijnarrangement, tussendoor diverse amuses, uitstekende porties en vanzelfsprekend een zeer gastvrije ontvangst. Alles klopte, deze lunch zal ik nooit vergeten!
appiem .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
We hebben op 21 december met 23 man gedineerd. Het was allemaal even voortreffelijk. De amuses, voor, hoofd en nagerecht. Allemaal prima en dat geldt zeker ook voor de bediening. Snel, goed, gereserveerd met af en toe een kwinkslag. Complimenten voor deze topzaak in Warmond waar de ster die ze hebben een ware sprankelende kerstster werd.
Jan Maarten W.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
We hadden wat te vieren met het gezin. Alles van voor tot achter in orde! Uitstekend gebalanceerde smaken. Uitleg bij alles maar nie té aanwezig. Lijkt futiel maar onderhoud binnen ( verfwerk wc etc. ) ziet er keurig uit. The devil is in the detail. En dat blijkt ook uit heel goede koffie.
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Met wat vrienden op een doordeweekse dinsdag heerlijk geluncht bij de Moerbei. En het was genieten met een grote G. Geweldige gerechten, met als uitschieter het tussengerecht met griet en strandkrabbetjes-saus. De wijnen waren prima en voornamelijk de smaakcombinatie van het voorgerecht was geweldig; de kroepoek in het gerecht zorgde voor een goede samensmelting van de wijn (een Hongaarse 'blend' van pinot gris en sauvignon blanc) en de rest van het door tonijn gedomineerde gerecht. De bediening was zeer kundig, gastvrij en vriendelijk. Kortom een erg klassiek maar goed restaurant, ik ga hier zeker terug komen.
René V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Altijd hoge verwachtingen van een sterrenrestaurant, de lat ligt dus hoog. Helaas was het allemaal niet zo spannend. We hebben prima gegeten, maar de vonken sprongen er gewoon niet vanaf. Tip, ga wat meer wijnen per glas serveren de keuze van 1 rood en 1 wit is echt te weinig. Het eten was goed, maar men mist iets in de uitstraling.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Vanavond weer eens naar de Moerbei. Het blijft voor ons toch echt een Topper. Vanaf de binnenkomst tot het afscheid klopt alles. We hadden gekozen voor het 4- gangen Moerbei menu, heerlijk! met prima bijpassende wijnen, waaronder tot onze verrassing een voortreffelijke Bulgaarse sauvignon blanc.
Een pareltje voor de regio! Aanrader dus!
bollenstreek .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Vorige week met hoge verwachtingen naar de moerbei gegaan al jaren een michelin ster, we hadden een vier gangen menu en bij het voor gerecht zat koolrabi welke nog redelijk rauw was de tweede gang was gewoon goed bij het hoofdgerecht wilde eend zat ik me zelf echt af te vragen of dit nu het restaurant was waar iedereen zo wild van is het dessert was top. Conclusie een wat stoffige zaak met goed eten maar de prijs/kwaliteitsverhouding is niet in orde
Jatcmaatjes V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Vriendelijke ontvangst. Broodje met olie/zout/boter en 2 amuses van het huis. We kozen in onze groep zowel het 3-gangenmenu als gerechten van de kaart; het menu is in prijs duidelijk gunstiger (ca. €20 goedkoper ). De borden zijn heel mooi opgemaakt en de gerechten zien er smakelijk uit. Heerlijk gegeten. Bediening is zeker vriendelijk, maar wat formeel; de witte handschoentjes ogen vreemd en zijn wat ons betreft wat overdreven. Twee kleine minpuntjes: de menukaart staat niet op de website en bij huiswijn is de keuze beperkt tot alleen een witte, rode of rosé wijn.
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Gister geluncht, heerlijk en een geweldige ervaring. Van mij 2 sterren! Uniek, klasse en een geweldige bediening. Aanrader
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Op 11-7 met z'n 2-en hier gegeten in de tuin. Was een vooraf vast 3-gangen menu met mogelijkheid tot uitbreiding tot 4 gangen. Zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten waren goed bereid en smakelijk, maar niet erg verrassend vonden wij, het nagerecht was wel verfijnd en bijzonder. Vlotte, aardige, jonge bediening, prima terras, binnen wat "zakelijk/strak".
We hebben een heel fijne avond gehad, maar o.i. zijn er spannendere sterren restaurants in Noord/Zuid-Holland
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Vandaag zijn we weer eens heerlijk verwend in de Moerbei. Mooi 3 gangen arrangement met bijpassend wijnarrangement. Tongstrelende amuses warmen je op voor het grotere werk. Stuk voor stuk smaakbommen. Dit geldt ook voor de gangen. Afsluiten met een koffie die altijd met patiserie vergezeld gaat. Heerlijk genieten dus en sterwaardig.