De Moerbei

Dorpsstraat 5 2361 AK Warmond Nederland Kaart

Over restaurant De Moerbei

Sfeer naar keuze

Bij restaurant De Moerbei in een oude boerenhoeve in Warmond krijg je de sfeer naar wens. De vestiging is een rijksmonument met drie verschillend ingerichte eetruimten. Een grote eetzaal met een bruisende sfeer, een kleine gemoedelijke kamer en een rustige zijkamer voor de lichte maaltijd. Voor ieder wat wils.

Meer informatie over restaurant De Moerbei

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Zaterdag 26 november gelunched bij de moerbei met actie dining with stars, 4 gangen voor 44,50. Erg stil er zouden veel afzeggingen zijn. Amuse van tomaat ansjovis, wildbouillon, terrine de campagne. Prima, alleen bouillon iets te ver ingekookt waardoor tegen bitter aan. Gang 1 3 bereidingen van tonijn, tartaar, licht gerookt en licht gebakken sushi. Prima van smaak maar het bord ziet er na een eeste hapje niet uit. Het bord is gedecoreerd met kringen van bonensaus - erg mooi maar die al etend een bruine smeerboel op het bord veroorzaken. Gang 2 visgerecht van kabeljauw met verschillende bereidingen van bloemkool en spelt. Vis is te ver gegaard, verder weinig verassend. Gang 3 hertenbiefstuk met stoof van hert en allerlei soorten groenten. Goed op smaak vooral de stoof, prima jus. Gang 4 nagerecht eclair met creme van tonkabonen chocladeparfait en schuim van pistache. Het geheel is erg vlak van smaak met name de chocoladeparfait die erg hard en smakeloos is. Ook veel te zwaar in verhouding tot de rest van de maaltijd. Alles overziende laat men teveel steken vallen voor een restaurant met een michelinster. Als ik naar de a la carte prijzen kijk (voorgerechten boven 20€, hoofdgerechten boven 40€) ben ik blij dat ik hier met deze dining with the stars actie gegeten heb. De bediening is goed en correct alleen wel 6 verschillende mensen aan tafel gehad die natuurlijk allemaal vroegen of het lekker was. Bij het weggaan zei ik dat ik hoopte dat er savonds minder afzeggingen zouden zijn waarop de reactie was dat dat niet het geval was omdat ze savonds alleen a la carte reserveringen hadden. Men heeft dus blijkbaar geen hoge pet op van het actiepubliek. Doe dan niet mee.
Raja S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
weer super lekker gegeten. Het 'vier de herfst ' was een waar feestje. Onze 16 jarige zoon werd persoonlijk begroet door de Chef.
Iwan V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Afgelopen donderdagavond voor de vijfde keer in twee en halfjaar bij de Moerbei gedineerd. Ook nu klopte alles weer en waren de gerechten werkelijk weer geweldig! De gastvrijheid zorgt er voor dat je jezelf welkom voelt en bij elk gerecht is er een fijne en goede presentatie, van zowel het betreffende gerecht en de daar bij behorende wijn.
Iedere keer worden wij verrast door de smaakcombinaties van de uiteenlopende gerechten. Of het nou een vis, vlees, vegetarisch of een dessert is, de smaakcombinaties en structuren zijn perfect in balans. Deze keer ook weer GENOTEN van de amuses en gerechten, met als absoluut hoogtepunt de ceviche van Heilbot, werkelijk subliem. Het klassieke interieur van de statige Boerhoeve maakt de avond compleet en past helemaal in het plaatje. Kortom perfect!
Bedankt en tot de volgende keer!
Antoine V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Gisteren hier samen gegeten, wat een voortreffelijk restaurant! Wij kozen voor het 6 gangen Alliance menu. Wat eruit sprong waren de combinaties van smaken op je bord, die ook nog eens stuk voor stuk geweldig op waren gemaakt. Tarbot met jus van langoustine, Anjou duif met eendenlever en diverse bereidingen van prei, prima wijnen en een zeer prettige bediening, niet te stijf en met passie voor het vak. Wij hebben ons erg welkom gevoeld, en hoewel dit voor ons zeker niet in de buurt is is het wel een omweg waard. Vergeleken met diverse andere sterrenrestaurants voor mij echt een bijzonder positieve ervaring, prijs/kwaliteit meer dan goed.
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Zelden heb ik zo heerlijk gegeten, wat een culinair feest. Na een glas crémant d'Alsace bestelden wij cannelloni met krab en gamba vooraf, wat een plaatje om te zien en een werkelijk prachtige samensmelting van uiteenlopende geuren en smaken. Daarna tarbot, in één woord voortreffelijk, en kalfszwezerik met paddestoelen, mmmm. Het kaasplateau met een mix van vijf franse en lokale kazen smaakte geweldig in combinatie met bijpassend notenbrood en vijgengarnituur, het leek wel een schilderijtje. Chocolade met mandarijn toe, een engeltje op de tong. Fantastisch bijpassend wijnarrangement, tussendoor diverse amuses, uitstekende porties en vanzelfsprekend een zeer gastvrije ontvangst. Alles klopte, deze lunch zal ik nooit vergeten!
Appiem .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
We hebben op 21 december met 23 man gedineerd. Het was allemaal even voortreffelijk. De amuses, voor, hoofd en nagerecht. Allemaal prima en dat geldt zeker ook voor de bediening. Snel, goed, gereserveerd met af en toe een kwinkslag. Complimenten voor deze topzaak in Warmond waar de ster die ze hebben een ware sprankelende kerstster werd.
Jan Maarten W.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
We hadden wat te vieren met het gezin. Alles van voor tot achter in orde! Uitstekend gebalanceerde smaken. Uitleg bij alles maar nie té aanwezig. Lijkt futiel maar onderhoud binnen ( verfwerk wc etc. ) ziet er keurig uit. The devil is in the detail. En dat blijkt ook uit heel goede koffie.
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Met wat vrienden op een doordeweekse dinsdag heerlijk geluncht bij de Moerbei. En het was genieten met een grote G. Geweldige gerechten, met als uitschieter het tussengerecht met griet en strandkrabbetjes-saus. De wijnen waren prima en voornamelijk de smaakcombinatie van het voorgerecht was geweldig; de kroepoek in het gerecht zorgde voor een goede samensmelting van de wijn (een Hongaarse 'blend' van pinot gris en sauvignon blanc) en de rest van het door tonijn gedomineerde gerecht. De bediening was zeer kundig, gastvrij en vriendelijk. Kortom een erg klassiek maar goed restaurant, ik ga hier zeker terug komen.
René V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Altijd hoge verwachtingen van een sterrenrestaurant, de lat ligt dus hoog. Helaas was het allemaal niet zo spannend. We hebben prima gegeten, maar de vonken sprongen er gewoon niet vanaf. Tip, ga wat meer wijnen per glas serveren de keuze van 1 rood en 1 wit is echt te weinig. Het eten was goed, maar men mist iets in de uitstraling.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Vanavond weer eens naar de Moerbei. Het blijft voor ons toch echt een Topper. Vanaf de binnenkomst tot het afscheid klopt alles. We hadden gekozen voor het 4- gangen Moerbei menu, heerlijk! met prima bijpassende wijnen, waaronder tot onze verrassing een voortreffelijke Bulgaarse sauvignon blanc.
Een pareltje voor de regio! Aanrader dus!
Bollenstreek .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Vorige week met hoge verwachtingen naar de moerbei gegaan al jaren een michelin ster, we hadden een vier gangen menu en bij het voor gerecht zat koolrabi welke nog redelijk rauw was de tweede gang was gewoon goed bij het hoofdgerecht wilde eend zat ik me zelf echt af te vragen of dit nu het restaurant was waar iedereen zo wild van is het dessert was top. Conclusie een wat stoffige zaak met goed eten maar de prijs/kwaliteitsverhouding is niet in orde
Jatcmaatjes .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Vriendelijke ontvangst. Broodje met olie/zout/boter en 2 amuses van het huis. We kozen in onze groep zowel het 3-gangenmenu als gerechten van de kaart; het menu is in prijs duidelijk gunstiger (ca. €20 goedkoper ). De borden zijn heel mooi opgemaakt en de gerechten zien er smakelijk uit. Heerlijk gegeten. Bediening is zeker vriendelijk, maar wat formeel; de witte handschoentjes ogen vreemd en zijn wat ons betreft wat overdreven. Twee kleine minpuntjes: de menukaart staat niet op de website en bij huiswijn is de keuze beperkt tot alleen een witte, rode of rosé wijn.
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Gister geluncht, heerlijk en een geweldige ervaring. Van mij 2 sterren! Uniek, klasse en een geweldige bediening. Aanrader
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Op 11-7 met z'n 2-en hier gegeten in de tuin. Was een vooraf vast 3-gangen menu met mogelijkheid tot uitbreiding tot 4 gangen. Zowel de voorgerechten als de hoofdgerechten waren goed bereid en smakelijk, maar niet erg verrassend vonden wij, het nagerecht was wel verfijnd en bijzonder. Vlotte, aardige, jonge bediening, prima terras, binnen wat "zakelijk/strak".
We hebben een heel fijne avond gehad, maar o.i. zijn er spannendere sterren restaurants in Noord/Zuid-Holland
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Vandaag zijn we weer eens heerlijk verwend in de Moerbei. Mooi 3 gangen arrangement met bijpassend wijnarrangement. Tongstrelende amuses warmen je op voor het grotere werk. Stuk voor stuk smaakbommen. Dit geldt ook voor de gangen. Afsluiten met een koffie die altijd met patiserie vergezeld gaat. Heerlijk genieten dus en sterwaardig.
André T.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Wat heerlijk de vier gangen lunch gerechten van Moerbei. De portie waren niet klein voor sterrenrestaurant begrip, vooral het hoofdgerecht was een flink portie. Heel vriendelijk, snel en attent. Omdat mooi weer was, krijgen we zitplaats bij de terrastuin. Een aanrader!
Rudivd .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
De moerbei is perfect. Afgelopen weekend weer een keer genoten van het 4 gangen menu. Hans, Anjo en hun brigade leggen je echt in de watten zonder te overdrijven. De verschillende gangen worden aangekleed met amuses en perfect passende wijnen. Elke gang is een lust voor het oog en een streling voor de tong. De moerbei is zijn ster meer dan waard. De gerechten zijn iedere keer weer samengesteld uit vaak verassende smaakcombinaties. De keuken is frans met wat subtiele oosterse invloeden. in een woord: perfect !
Marco N.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
We komen al langere tijd regelmatig bij De Moerbei. Na een kennismaking via restaurantweek is het inmiddels ons vaste favoriete restaurant. De licht oosterse accenten en de zalvige mousses en cremes vallen ons in het bijzonder op. Prettige bediening, fijne wijn spijs combinatie en goede uitleg bij alles. Wat ook fijn is, is de indeling van het resturant waarbij er een huiskamergevel is ontstaan. We voelen ons echt gast bij De Moerbei.
Coen W.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Via de restaurant week kennis gemaakt met dit restaurant in het hartje van Warmond. Genoten van een mooi vier-gangen diner: Eerst twee amuses om de smaak op gang te brengen waarbij de eerste op basis van geiten yoghurt iets te vlak was voor ons. Vooraf coquilles met mini asperge en gepureerde erwt, een bijzondere combinatie. De griet met gegratineerde mossel, langoustine saus en artisjok was een topper. Als hoofdgerecht diverse bereidingen van kalfsvlees, lekker maar niet echt bijzonder. Het toetje was overheerlijk: zoete aardbeitjes op een soort tompoes met ijs, crumble van witte chocolade en schuim. Hierbij een aantal mooie wijnen uit Italië en Franschenhoek in Zuid Afrika waar we eerder dit jaar waren, geserveerd door een deskundige sommelier. Een vriendelijke maar wat formele bediening. Gevraagd naar de kaart op het eind viel het op dat het menu wel erg slecht geprint is voor een restaurant waar normaliter forse prijzen gevraagd worden. Even printer settings aanpassen en het zou opgelost zijn ... Alles bij elkaar een aardige kennismaking, graag komen we in de zomer terug om buiten te eten.
EricaO .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Heerlijk eten, uitmuntende service en goede wijn. Typisch wat je kunt verwachten van een ster-restaurant. Het restaurant zag er verder prima uit, maar niet heel bijzonder. Het was slecht weer, dus we zaten binnen.