De (Moeke Mooren) Gruijterij

Meer informatie over restaurant De (Moeke Mooren) Gruijterij

• Per boot te bereiken , Terras
Winn V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Het restaurant ligt aan het water. We hadden een tafel gereserveerd in het restaurant, maar ivm het voortreffelijke weer konden we ook op het terras blijven. De tafel binnen bleef voor ons beschikbaar. De inrichting is netjes en ruim opgesteld. Het personeel is vriendelijk en de bediening is vlot, maar er zat genoeg tijd tussen de gangen. Het eten was prima en de borden worden netjes opgemaakt. Het voorgerecht en nagerecht zijn ruim gevuld. De varkenshaas was goed gebakken met standaard garnituur. De zalm was uitstekend. Bij het kaasplankje vergat men te vertellen welke soorten kazen er lagen. De prijzen zijn goed. Wij waren zeer tevreden.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Happen en trappen Bourgondische dijktocht.
Leuk concept, koffie en lekker gebak bij de keurvorst in Ravenstein, mooi voorgerechtje in Megen bij Effe Zitte, soepje bij de bierbrouwer in Ooijen. Daarna verder fietsen naar Moeke Mooren in Appeltern. Minder: erg al dente groenten, flauw visje, pakjes saus, maar lekkere friet. Beetje ....schuur.
Afsluiting erg simpel, wel lekker ijsje in Niftrik.
Yvette V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wij hebben hier 3 dagen gelogeerd en op de dag van aankomst een driegangenmenu gegeten in het restaurant.
Dit zat bij ons arrangement, daardoor hadden we niet veel keus. Desalniettemin was het eten wat wij kregen prima. Als voorgerecht hadden we carpaccio en mosterdsoep (voor mij als vegetariër zonder de spekjes). Als hoofdgerecht varkens/ossenhaas en (vegetarische) risotto en als toetje crème brullee. Bediening was vlot, maar er zat genoeg tijd tussen de gangen om het eten een beetje te laten zakken. Wij waren zeer tevreden.
Marije C.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Met een bedrijfsuitje hier gesteengrild. Goeie kwaliteit vlees, heerlijk mals en sappig na bereiding op de steen. Lekkere sauzen en goeie friet. Alles werd op tijd aangevuld en bediening kwam mooi op tijd vragen of er nog iets nodig was. Decor is niet echt geweldig, maar eten prima.
Vlinder-1974 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Het restaurant ligt aan het water. Op het terras was het heerlijk toeven. Uiteindelijk de maaltijd binnen genuttigd toen het te fris werd om buiten te zitten. Ons werd een plaats in het cafe aangeboden. In het restaurant (ook met uitzicht op het water) was er kennelijk geen plaats meer. Het cafe is een ouderwets, bruin cafe met een biljarttafel. Niet echt romantisch maar wel knus.
Het eten was heerlijk. Ik had voor de mixed grill gekozen: een prima keuze. De salade die erbij werd geserveerd was lekker en ruim voldoende. Ook de gekookte groenten waren lekker knapperig en smaakvol.
Het personeel was vriendelijk en ons werd een aantal keren gevraagd of alles naar wens was en of er voldoende was. Kortom: zeker een aanrader voor als je niet al te veel uit wil geven voor een lekkere maaltijd.
PieterenMax .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Ik heb zelden serveersters zo snel zien lopen en ook de mannelijke bediening was zeer vlot. Uiterst voorkomend en vriendelijk.
De varkenshaas was goed gebakken met standaard garnituur. Het vispalette was uitstekend met precies goed gebakken kabeljauw en zalm.
Het is een doorsnee restaurant van gemiddeld prijsniveau maar op een prachtige lokatie.
S0njaa .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Het enorme/prachtige terras van Moeke Mooren trok onze aandacht. Als deze kwaliteit ook in het eten zit, moet het wel goed komen. Maar helaas... De soepen als voorgerecht waren eenvoudig en vrij smaakloos. Geen enkele aankleding (takje basilicum, beetje room, kruiden, ik noem maar iets) om het er nog leuk uit te laten zien. Hoofdgerecht, mosselen, was lekker. Varkenssateh was wel een tegenvaller. Weinig vlees, bijna geen opmaak van het bord. Met name de drankjes moet je lang op wachten. Wij hadden zelfs ons voorgerecht eerder dan onze drankjes! Dus.. Locatie en terras: Prachtig! Eten en Service: Moet aan gewerkt worden, want het kan allemaal zo mooi zijn daar!!
Foodie3000 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Bediening was helaas erg traag het duurde in totaal een uur voordat we opgemerkt waren, onze bestelling hadden geplaatst en wijn voorgeschoteld kregen op het grote terras met slechts een enkele tafel bezet. Toen later het eten arriveerde bleek dat helaas ook ver onder de maat. Op de borden lag alleen een stuk vlees, en er werd op onze tafel (vier personen) een heel klein schaaltje sla en friet geserveerd onder de noemer "garnituur". Het was erg treurig vooral voor de behoorlijke prijs per gerecht. Daarnaast kwamen drie van de vier gerechten met dezelfde pre-fab glanzende saus, echt niet lekker.
jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Een zonovergoten dag, een boottocht over de Maas, het was rond etenstijd en de locatie was ideaal met blik over het water.
Begonnen met een voorgerechtje dim-sum opzicht wel lekker maar vettig niet krokant het vet was niet heet genoeg geweest blijkbaar, maar goed toch besloten om hier te dineren.
Partner koos zomersalade en kabeljouw met stukje zalm ik een portie mosselen gegratineerd en biefstuk van de haas 5 euro toeslag en ijs na.
De zomersalade was goed in balans en lekker fris de mosselen dreven in het vet terwijl een mossel toch niet veel nodig heeft, maar het smaakte wel.
We kregen weer bestek echter geen steakmess terwijl ik dit gerecht bestelt had tuurlijk geen probleem bediening was overigens erg vriendelijk maar denken niet zo door , kreeg steakmess maar ik dacht dat had jij zelf moeten bedenken, ook geen peper of zout op tafel papieren servetje geen aankleding wellicht omdat je buiten zat.
Hoofdgerecht de kabeljauw was mooi en lekker, de haasbiefstuk had ik medium besteld nou dat was het maar net in het midden nog klein beetje rood, de frites was slappig en donker denk 2 keer gebakken of zo, de sla ja is altijd ondergeschoven kindje mocht geen naam hebben.

Het ijsje was lekker mango maar hoop poespas er omheen ongeschild fruit hoeft niet voor mij.
Gelukkig was het weer super we hadden een gezellige dag gehad jammer dat moeke steken laat vallen, maar ja er zit verder niets in de buurt. Maar voor een drankje en een snack ben je wel aan het goede adres.
Volgende keer maar weer vandeValk Uden
Qruun S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Een varkenssateh van € 17,95 mag best oke zijn. Helaas, matig vlees, vlakke saus, te weinig frites en een gedachteloze salade met een beetje atjar erin. Oja, oude kroepoek chipjes. Deze tent mist concurrentie, passie en een kok die ervoor gaat. Pijnlijk vergane glorie.