De Meulenhoek

Hoofdstraat 61 7875 AB Exloo Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Meulenhoek

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Dirk L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Verrassend goede kaart, met orginele en verse ingrediënten. Prijs-kwaliteit verhouding is dik in orde, evenals de persoonlijke bediening.
Nares666 .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Op nieuwjaarsdag hier gegeten. Geen sterrenrestaurant, maar een, waar je lekker en genoeg kunt eten. Keuze uit een drie- of vier gangen diner. Wij kozen voor drie gangen. Lekker voorgerecht met streek producten. Daarna een hoofdgerecht met goede biefstuk en voldoende bijgerechten. Het toetje, een dame blanche maakte het geheel af. Goede huiswijn en een lekker kopje koffie tot besluit. Eindelijk weer eens gegeten zonder teleurstelling achteraf.
Wimtien S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gastvrije bediening. Heel vriendelijk. Lekker gegeten. De mosterdsoep met spekjes, carpaccio, zalm, biefstuk, prima van smaak. Heerlijke huiswijn. Goed adres!
Eelco F.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
De keus in Exloo is niet zo groot en De Meulenhoek heeft de hoogste waardering op Iens. Dus wordt het De Meulenhoek. Van binnen valt het wat tegen, simpel interieur en een goedkoop systeemplafond. Maar de bediening is zeer vriendelijk en de tafels zijn met linnen gedekt.
Als voorgerecht kies ik maar weer de gerookte zalm omdat de rest niet aanspreekt. De zalm is goed, met wat frisse sla erbij, maar niet spannend.
Als hoofdgerecht heb ik voor een biefstukje van een lentereebok gekozen. Dit blijkt een goede keus! Prima van structuur, van binnen nog mooi rood en hij heeft voor het opdienen nog een tikje in de Green Egg gehad. Een mooie invloed op de smaak.
Ook mijn vrouw heeft hiervoor gekozen, maar dan met geroerbakte asperges erbij. Heerlijk.
Het nagerecht was niet speciaal, maar wel goed van smaak.
Serv L.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Een geweldige avond gehad.Alles was super.De bediening was kundig , voorkomend en erg vriendelijk.De kok is supergepassioneerd en zet fantastische producten op tafel.Hij weet , wat hij doet !!
Kortom een overheerlijk avondje gehad en we komen ZEKER terug !!!
Jan_stout .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
2 avonden heerlijk gegeten bij kok Dennis, die samen met zijn vader de keuken runt. De eerste avond kregen we het standaard bakje salade. De salade vonden we niet zo passen bij de eendenborst. We hebben dat ook aangegeven bij de ober, Joost. Toen de kok langs kwam (gewoonte daar) hebben we het ook nog even genoemd, naast het compliment voor het smakelijke eten. Toen we de volgende avond weer kwamen, hadden we beide gekozen voor de hertenbiefstuk. Zowel de ober als de kok had ons herkend en in plaats van de salade een overheerlijk schaaltje rabarber "uit de tuin van opa" verzorgd. Top!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Een weekje met de familie in Drenthe en beland in de Meulenhoek. Vrij rustig in de zaak, die betrekkelijk klassiek is ingericht. Aangename bediening, hield alles prima in de smiezen. Wel vrij zakelijk, wat ons betreft mocht het wat persoonlijker. Heerlijk gegeten! Mijn eendenborst was perfect klaargemaakt!! Ook de dame blanche was een traktatie!
Abbing .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
vanavond gegeten bij de meulenhoek met kinderen en kleinkinderen.
we werden gastvrij ontvangen in een sfeervolle omgeving
we hebben gekozen voor het driegangen menu wat onze verwachtingen overtrof
Alles smaakte voortreffelijk . Mooie opgemaakte borden. De bediening was vriendelijk.
Voor ons het restaurant van Exloo. .
Fria .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Wederom bij de Meulenhoek gegeten in Exloo. Een parel voor het dorp. De sfeer is huiselijk en familiar. Je voelt je welkom en je bent welkom. Dat gold overigens ook voor alle andere gasten, want het was een woensdagavond en het restaurant was vol. Het voorgerecht was een salade van geitenkaas en walnoten, subtiel met honing besprenkeld. Het hoofdgerecht was schol filet boterzacht met geroerbakte spinazie. En het sluitstuk een dessert van kastanjepuree, vanille-ijs en gesmolten chocolade, heerlijk ! De drie gerechten waren goed afgestemd, en niet copieus. Een heerlijk menu voor dertig euro. En de jonge enthousiaste kok komt vragen of het gesmaakt heeft, ontwapenend en scheutig met het geven van details over de ingrediënten. Een heerlijke avond als afsluiting van een midweek arrangement . Een echte aanrader.
Kees W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2014
De ontvangst was buitengewoon gastvrij. Wij verbleven in het hotel in combinatie met een midweekse arrangement . Het drie gangen menu was, zoals je dat vaker ziet bij arrangementen, verassing menu. Dat heeft niet mijn voorkeur, maar je neemt hoe het komt. En het kwam op een voortreffelijke wijze.
Vooraf een mosterdsoep, goed op smaak en niet te scherp. Het hoofdgerecht was een varkensfilet lapje , gegrild op de BigGreenEgg, zoals de jonge kelner dat met trots voordroeg. Het was werkelijk tongstrelend en boterzacht vlees. De groenten kwamen ook van de BGE, en hadden een lichte rooksmaak. Het dessert was een dame blanche zoals die behoort te zijn, met echte gesmolten chocolade . De wijn kwam van de wijngaard DaSilva Chili. Een prima avond, voor een bedrag onder de dertig euro. Kom daar maar eens voor in de randstad.
Maarten R.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Vanavond gegeten bij De Meulenhoek.het hotel waar we een overnachting hadden bood niet veel voor te veel.
Wij hebben het 3 gangen menu genomen met 6 verschillende gerechten.
Het eten was van begin tot eind top van smaak en prima verzorgd.uitstekende en gemeende service,precies goed.uitstraling is intiem en gezellig.
Heerlijke avond gehad,een echte aanrader voor een mooie prijs!
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Enthousiast geworden na het lezen van diverse positieve recensies hebben we besloten om met z'n tweeën lekker te dineren in de Meulenhoek.
Bij binnenkomst viel ons direct de muffige sfeer op welke werd ondersteund door uitsluitend gasten boven de 50. Hoeft geen probleem te zijn echter het viel ons erg op. Gezeten aan een tafeltje in de hoek met uitzicht op de baby-verschoon tafel kregen we de kaart en bestelden we de rode huiswijn.
Leuke kaart en we kozen beide voor het gerecht quenelle de boeuf. De wijn was goed en kort na de bestelling kregen we het gerecht. Presentatie was erg sober en wat chaotisch: naast het vlees een stoofpeer, koude spinazie, rode biet, dille, vettig gebakken ui en champignon. Bijgaand aardappels en salade. De smaken waren niet top maar het hoofdgerecht was prima. Tijdens de maaltijd kwam de kok even informeren hoe het eten beviel en vertelde dat dit gerecht (stieren testikels) zeer oud is en hij dit weer terug op de kaart heeft gebracht. Erg leuk maar we zouden de presentatie toch wat verbeteren icm iets minder flipperkast aan groentes.
Resume viel de Meulenhoek ons wat tegen. Gedateerd interieur en een wat muffige sfeer. De kaart beloofd veel goeds en we denken dat met wat kleine aanpassingen er zeker meer in zit. Bediening verder prima en alles in goede verhouding met prijs.
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
1 woord geweldig!
We hebben hier gegeten met de familie en super mooie avond gehad.
Helemaal mooi dat het zo klein familie bedrijf is dat kun je merken aan hoe gastvrij ze zijn.
Het eten was zeer goed, de kok kwam persoonlijk nog aan tafel voor me vrouw die een dieet heeft hij heeft speciaal voor haar allemaal lekkere dingen gemaakt.
We komen zeker snel terug
JandL .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2013
Met vier personen in restaurant "De Meulenhoek" in Exloo gegeten. Twee van ons kozen voor het 3-gangen keuze menu en de beide anderen voor het 4-gangen keuze menu. Mijn keuze was carpaccio van Drents weidevlees, gevolgd door een licht gebonden tomatensoep en daarna het runderstoofpotje en als dessert een dame blanche. We besloten de maaltijd met koffie respectievelijk thee. Mijn tafelgenoten aten onder meer scholfilet en diamanthaas als hoofdgerecht. Ik heb zeer genoten en van het eten en van het gezelschap. De bediening was correct en de prijs/kwaliteitverhouding was uitstekend.
RinyenHeidy .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
We hebben eigenlijk nog nooit in een restaurant meegemaakt dat alles perfect was. Dit was hier toch echt het geval! We hebben heerlijk op het terras gezeten tussen de mooie bloemen. We kunnen dus niets over het decor binnen vermelden. Buiten zag het er erg verzorgd uit. We hadden een driegangenmenu voor € 27,50, je kon kiezen van de a la carte kaart en zonder bijbetaling. Als voorgerecht hadden we zalm- en weidevleescarpaccio, als hoofdgerecht heerlijke biefstuk met verrassende bijlagen en een verrukkelijk chocoladetoetje toe. Kortom echt een AANRADER!!
Etenindrenthe .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Wat zijn wij blij dat wij voor dit restaurant hebben gekozen! Aangezien dat wij hier maar 2 x hebben gegeten. De asperges met verse vis was verrukkelijk. Wij hebben voor 27,50 euro p.p. zowel voor- hoofd als nagerecht genomen en alles is met liefde en passie voor het vak voor ons bereid. Ook de aanbeveling van de wijn was uitstekend. Mochten wij ooit nog eens teruggaan naar Exloo, dan komen wij zeker terug!
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2013
Drenthe is volop bezig om de Drentse Asperge onder de aandacht te brengen en De Meulenhoek in Exloo doet hier volop aan mee. De aspergekaart staat vol met bereidingen, de een bekender dan de andere.
Als hoofdgerechten nemen we roergebakken asperges met entrecote en klassieke asperges. De roergebakken variant is smaakvol, maar in de entrecote zit een royale zeen en is iets minder. De klassieke bereiding blijkt iets minder klassiek omdat het gekookte ei plaatsgemaakt heeft voor een gepocheerd ei. Het kan, maar of het een verbetering is... De kok serveert een ruime portie beenham en een wat zoetige holandaise saus. Een saus die overigens licht te lijden heeft gehad van de warmhoudlamp waar het bord kennelijk onder heeft gestaan. De asperges zijn mooi beetgaar en goed van smaak. De aardappeltjes die erbij zitten zien er niet heel mooi uit. Een deel is niet te eten, het resterende is iets te zalvig. De bediening is prima, maar iets te weinig op elkaar ingespeeld zodat er net wat te vaak gevraagd wordt of het smaakt.
Wendy W.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Wij zijn hier met de paasdagen geweest en hebben een paasarrangement inclusief 3-gangen diner gehad. 3x diner. Ik ben een moeilijke eter en lust niet alles (ik eet absoluut geen eend en zalm bijvoorbeeld) maar ondanks dat het een vast diner was, alle mogelijkheid om je wensen aan te geven. De laatste avond stond er inderdaad zalm op het menu en kreeg ik iets anders.

Zeer prettig familiehotel met een uitstekend restaurant. Het eten is vers en van goede kwaliteit. De eigenaren runnen hun hotel en restaurant met liefde en dat stralen ze ook uit. Vader en zoon staan in de keuken en doen dit met passie, lopen rond door het restaurant om zich ervan te verzekeren dat het iedereen smaakt.

Veel persoonlijke aandacht, snelle bediening, oog voor hun gasten. Echt super!
Lekkeretendrenthe .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Fantastisch!

Wij hebben het hier geweldig naar ons zin gehad tijdens kerst, het eten was geweldig. en ook de bediening was perfect. We komen al een aantal jaren met de kerst, en het is altijd weer een feestje voor ons.

Fam Bever.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Afgelopen zondagavond Indonesisch buffet gegeten in dit restaurant. Op de website staat dit buffet groots aangeschreven. Het buffet bestond uit 1 soep(bouillon), ik weet niet wat voor soep, Gado Gado, witte rijst, nasi goreng, rundvlees gerecht, varkensvlees gerecht, 2 groentegerechten, vis gerecht en gamba's. Op de website wordt gesproken over koude voorgerechten, soepen en diverse kipgerechten. Niet gezien! Gado Gado groenten was grotendeels witte kool en sperciebonen met hier en daar een stukje ei en gekookte tempe??. De saus was zwaar aangemaakt met water en steenkoud. De groentegerechten waren vers maar smaakloos zonder kruiden of wat dan ook. Rundvlees gerecht, zwaar doorgegaard tot moes met geen Indonesische kruiden. Varkensvlees gerecht, brokken met veel steranijs maar verder geen smaak. Vis niet geproefd, maar even zo gelaten.
Conclusie: Te weinig variatie voor de prijs, weinig Indonesisch door missen van kruiden zoals Djahe, Laos, Sereh, Salam, Santen enz.enz.
Op deze manier gewoon mee stoppen, doet de Indonesische keuken geen eer aan.