Over het restaurant De Meesterproef

Bijzonder uit eten

In dit stoere pand, ontworpen door de Nijmeegse architect Oscar Leeuw, kun je in industriële sfeer genieten van heerlijke gerechten en een goed glas wijn. Bij De Meesterproef wordt gekookt volgens oude ambachten en daarbij gebruikt de chef voornamelijk lokale producten. Ze pekelen, roken en maken hun eigen worsten, mosterd, jams en chutneys. Wil jij een avondje bijzonder uit eten? Kies dan voor dit robuuste restaurant aan de Waalbandijk!

Meer informatie over restaurant De Meesterproef

Maandag t/m zondag 12:00 - 00:00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Meesterproef

bestel1 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Het restaurant zit in de oude Honig fabriek en het geheel is rauw en industrieel ingericht. De locatie was wat mij betreft geweldig en ook praktisch want we konden gratis en makkelijk parkeren. We werden vrolijk ontvangen en met name de mannelijke ober was bijzonder vriendelijk en gezellig. Het eten was lekker, maar er waren wat kleine puntjes van aandacht. Mijn hoofdgerecht was bijvoorbeeld vrij droog, een simpel sausje had dit kunnen verbeteren. Het geheel straalt de sfeer uit van een los eetcafé, maar de prijzen zijn daarvoor net een tikje te hoog.
biancavanderpas .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
De gerechten waren zeer smaakvol, pure smaken. De tomaten- paprika soep met gerookte schapenyoghurt smaakte bijzonder lekker. Intense smaakcombinatie.
Het uitzicht aan de raamkant is prachtig. Mooie locatie, goede sfeer.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Fantastisch lekker gegeten! De serveerster had een perfecte kennis van haar wijnen en heeft bij elk gerecht een heerlijke wijn geschonken die subliem bij het gerecht aansloot.
Lina E.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
De locatie was echt top! En in tegenstelling tot wat hieronder gezegd wordt, vonden wij dat de locatie best makkelijk te vinden was. We kwamen vanaf het station en dit was een mooi wandelingetje van 15 a 20 minuten. We hadden wel de telefoon erbij om af en toe even te kijken waar we heen moesten.
TIP: het lijkt alsof je helemaal om moet lopen, maar je kunt gewoon tussendoor steken vanaf het fietspad, omdat er op het terrein nog meer restaurantjes e.d. zitten.

We hadden een Groupon hiervoor gebruikt, 5 gangen. Erg lekker gegeten, hoewel we het hoofdgerecht wat tegen vonden vallen. Het vlees was redelijk droog en de krieltjes ook. De prei die erbij zat was op hoge temperatuur gegrild, buitenste schil was er wel afgehaald, maar ik vond het nogal een droog en te knapperig nog. Maar dat is misschien een smaakkwestie.

Het personeel was vriendelijk, maar zoals hieronder al meerdere malen genoemd wordt, niet erg ervaren. Misschien ook nog wat nerveus hier en daar.

De sfeer was erg leuk, we zaten bij het raam, bovenaan met een mooi uitzicht! Het terras was ook mooi aangekleed, en 's avonds met de lampjes aan had het een 'magisch' effect.
Verona J.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Wow...via groupon hier terechtgekomen...wat een leuk restaurant. Locatie beetje lastig maar het eten maakt alles goed. Super-aardige mensen en heerlijk apart eten.
Jordy L.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Twee weken geleden op Zondag een lunch met de gehele familie (8-pers.). De inrichting is echt heel leuk en zo origineel mogelijk gehouden. De oude werkbank in het midden ziet er echt geweldig uit! De plastic stoelen zitten niet allemaal even lekker maar door stoelen te wisselen was dat snel opgelost. Hadden een Groupon dus mochten gewoon een voorgerecht, hoofdgerecht uitzoeken en als nagerecht, koffie/thee en friandises. Zelf had ik een aardappelsoep, die boven verwachting bijzonder goed smaakte. Het spekje gaf een heerlijke smaak aan het geheel! Het hoofdgerecht de Eggs Benedict! Gepocheerde eieren op heerlijk brood, afgetopt met een hollandaise saus. Zag er goed uit maag begon het snel tegen te eten want er was kennelijk azijn gebruikt om de eieren sneller te laten stollen én er zat een scheut azijn door de hollandaise saus. Beetje teveel van het goede! Nagerecht bestond uit allerlei zoetigheden, wat prima smaakte. Al met al was het niet slecht maar zeker niet top, maar de lokatie maakt een hele hoop goed!
Rik H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Met 6 personen gegeten bij De Meesterproef.
Op het terras met mooi uitzicht over de Waal. We hadden een Groupon en hebben echt bijzonder lekker gegeten voor 22,50 p.p.
We kregen een voorjaarsmenu dat bestond uit 5 gangen.
Vooral de zalm en eend waren erg lekker. Wijnarrangement erbij genomen, en de geselecteerde wijnen waren prima. Het enige minpuntje was dat deze de eerste 3 gangen te laat werden geschonken, maar na 1 opmerking werd daar goed mee omgegaan. Het personeel is jong en enigzins onervaren maar wel vriendelijk en wisten de gerechten en wijnen goed toe te lichten.
Djoly J.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Onwijs lekker gegeten. Goede smaakcombinaties het eten was puur, eerlijk en zag er goed uit. De inrichting ook erg gezellig. We hadden een super gastheer, duidelijk en erg vriendelijk. Aanrader!!
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
De sfeer in het oude Honig complex is geweldig. De ruimte is industrieel ingericht en dat past goed bij de beleving van de oude fabriek. De gerechten zijn erg smaakvol en de smaakcombinaties zijn goed. We vonden de hoeveelheid wel aan de weinige kant. Verder vonden we het jammer dat we 1,5 uur moesten wachten op de hoofdgerechten. Bij navraag bleek dat de bediening het niet goed had doorgegeven aan de keuken. In eerste instantie kregen we helaas geen excuses of een drankje van het huis, maar uiteindelijk hebben we toch nog een kop koffie aangeboden gekregen. Kortom: sfeer en kwaliteit is goed, hoeveelheid en service verdient nog wat aandacht.
MHA D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Gisteren in de Meesterproef gegeten.
Wat een enorme tegenvaller!
Slecht te vinden en ter plekke slecht aangegeven!
Het eten veel te duur voor wat je krijgt.
De hoofdmaaltijd is zo weinig, dat je genoodzaakt bent om brood en aardappels, allebei a 4 euro moet bij bestellen!
Dat kan echt niet met prijzen van 21 euro voor een hoofdgerecht!
Ook het rabarbertoetje was echt matig..
Personeel vriendelijk, maar niet echt ervaren, er werd te snel en te veel gevraagd of je nog wat wil drinken.
Geen amuse, geen brood van het huis!
Tafel niet echt feestelijk gedekt.
Kortom kijk eens bij De school in Amsterdam, zelfde soort locatie, zelfde prijzen en allemaal top!
patriciahj3004 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijk gegeten hier. Goede service gehad. Short rib was fantastisch. Super gave sfeer en heel cool gebouw! Is weer eens wat anders dan in een centrum goed dat er op deze manier met de ruimtes word omgegaan.
ater .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Leuke sfeer maar eten is weinig en prijzig!Personeel heel wisselend..aardig en horecainlevend maar een dame wat minder!Bij haar ontbreekt inlevingsgevoel!En ook wat gestresd komt ze over!Jammer dat ze zo n bijzondere kaart bedenken ..weinig keuze en prijzig zeer kleine porties!!Zou heel simpel anders kunnen
ater .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Hele aparte locatie doordat het in een fabriekshal is waar geen luxe aan toegevoegd is!Superfijne bediening..eten ook eens anders als anders..geen makkelijke kaart om te kiezen!Beetje prijzig..maaltijden soms matige porties maar lekker!!Alles ..aardappels groenten etc apart bijbestellen.. Wel overpriced
Luciama N.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Gister hier gegeten. Ik had het restaurant gekozen vanwege de interessante kaart. We hebben lekker gegeten, maar de porties waren te klein. Thuisgekomen heb ik, net als een andere gast van Meesterproef, nog een dubbele boterham gegeten. De bediening was enthousiast en attent en nam de tijd om iets over zichzelf en het menu te vertellen. De muziek mag van ons wel zachter, maar de akoustiek is prima. Ik heb onder het eten genoten van de langsvarende boten.
Luc B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Wat waren we blij verrrast met onze avond bij de Meesterproef. De fabriekslocatie is apart, je houdt ervan of niet. Wij wel. De bediening is jong, vlot, joviaal, maar ook to the point. Prima! En het eten kan zich meten met de beste restaurants van Nijmegen. Heerlijke vis: Corvina als voorgerecht, Lotte (zeggen wij in Vlaanderen, Zeeduivel heet het op de kaart) als hoofdgerecht. Vakkundig bereid, feestelijk opgediend. Ons zullen ze hier vaker terugzien!
JW T.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Ervaring was niet zo goed..
- bediening was vriendelijk.
- de wijn was prima..
- de ruimte is niet alledaags wat ik wel kon waarderen

Hierbij houd mijn positieve terugkoppeling echter op.

- ik moet uiteindelijk 55 euro af rekenen voor een 30-gangen menu inclusief drank. (dit is p.p.)

- het eten vond ik onder de maat, zeker voor die prijs..

Vlees was erg vettig waar ik in ieder geval niet van houd. Verder werden er geen frietjes/aardappeltjes of iets degelijks bij geserveerd waardoor ik echt niet voldoende had gegeten.

Nog sterker.. ik zit nu aan het brood..

Dus samenvattend.. voor mij was dit de eerste en de laatste keer dat ik hier ga eten.. echt een tegevaller
AnneOos .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Met een groep van 14 mensen heerlijk gegeten. Communicatie over reservering verliep erg prettig, werd ook goed rekening gehouden met voorkeuren en ondanks dat wij verlaat waren, was de bediening vlot. Mooie aankleding van het restaurant! Gerechtjes zijn net even anders dan standaard en op gezonde wijze bereid, super :D!
Matthijs S.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Lekker gegeten met mooi uitzicht op de Waal. Wel jammer dat de gerechten, naar onze mening, iets te snel kwamen.
Er is wel aandacht voor het uitleggen van de gerechten en ook wordt tijd gemaakt om goed om de mening van ons te vragen. Hierdoor krijg je de indruk dat er echt aandacht voor je is.
Zeker de moeite waard om nog eens terug te komen.
Lourens A.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Met vrienden op deze bijzondere locatie heerlijk gegeten. Verrassend 5-gangenmenu, heerlijke wijnen, vriendelijke, jonge, maar wel professionele bediening, absoluut redelijk geprijsd.
Absolute aanrader, wij komen daar in de lente / zomer / herfst weer terug.
Margit R.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Fantastische locatie, heerlijk gegeten (die bitterballen..!), prima bediening, mooi uitzicht op de Waal én goede akoestiek (fijn voor de wat 'oudere' oren)