Over het restaurant De Meesterproef

Bijzonder uit eten

In dit stoere pand, ontworpen door de Nijmeegse architect Oscar Leeuw, kun je in industriële sfeer genieten van heerlijke gerechten en een goed glas wijn. Bij De Meesterproef wordt gekookt volgens oude ambachten en daarbij gebruikt de chef voornamelijk lokale producten. Ze pekelen, roken en maken hun eigen worsten, mosterd, jams en chutneys. Wil jij een avondje bijzonder uit eten? Kies dan voor dit robuuste restaurant aan de Waalbandijk!

Meer informatie over restaurant De Meesterproef

Maandag t/m zondag 12:00 - 00:00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Meesterproef

Franky D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Lekker gegeten, prijs/kwaliteit is in orde, bediening door de jeugdige medewerkers was tip top.
Was alleen een beetje zoeken om de locatie te vinden.
Dag Franky,

Goed om te horen dat jullie hebben genoten bij ons, ik geef je complimenten door aan het team!

Floor - Team de Meesterproef
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Prima ontvangst, goede adviezen en accurate bediening!
Dag Herman,

Bedankt voor je mooie woorden, fijn dat jullie een leuke avond hebben gehad bij ons!

Team de Meesterproef
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Goedkope ingrediënten . Voorgerecht komkommer met yoghurt, tussengerecht wortel, broccoli soep, hoofdgerecht, snippertje eenden borstfilet, nagerecht was goed. De wijn was bedorven. Absoluut niet voor herhaling vatbaar
Dag Jan,

Wat jammer dat je geen leuke ervaring bij ons hebt gehad, dat is altijd vervelend om te horen. Wij streven ernaar om veel met groenten en verse producten te werken omdat wij vinden dat deze producten juist erg leuke gerechten kunnen opleveren, helaas is dit bij jullie niet zo in de smaak gevallen.

Vriendelijke groet,

Floor - Team de Meesterproef
Elles V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Wat was dat lekker! Alle 4 heerlijk gegeten en dit eten blijft me ook echt bij. Leuke locatie, leuke obers, leuke uitleg, heerlijke wijn, lekker eten met passie bereid, kan het zelf absoluut niet nadoen.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Het restaurant is gevestigd in een voormalige Honig fabriek. De bewegwijzering in deze buurt is al flikt tijd beroerd dus kijken goed waar u moet zijn. Ook het restaurant heeft haar best gedaan om zich wat te verstoppen. Om uitzicht op de Waal te bieden heeft men alles verhoogd en worden er 'teveel' met opstapjes, verhoogde terrassen met trappen gewerkt. De inrichting is 'industrieel' maar heeft wel sfeer. Het personeel vriendelijk en de menukaart gelukkig beknopt. Voor- en hoofdgerecht bevielen goed. Alleen in het vishoofdgerecht was een miniem stukje vis te ontdekken.

Hoewel er niks mis was met het eten, zullen wij hier toch nooit meer komen. Met alle trapjes, afstapjes (bijvoorbeeld naar het toilet slecht bewegwijzerd,, trap op, een lange donkere gang door, opstapje naar het toilet en dan dezelfde route weer terug.). Dat een en ander gevaarlijk is, demonstreerde het personeel zelf want tot twee keer toe viel er iemand op haar/zijn snufferd. Goede smoes 'er is een lift'; maar die ligt zowel bij aankomst en vertrek goed verstopt.

Komt nog bij date prijsniveau aan de hoge kant is. Nee hier ga ik mijn nek niet breken
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Gastvrije ontvangst door attente staf. Ambiance verrassend en eenvoudig maar bijzonder. Mooi gelegen aan de Waal. Bediening zeer goed met veel aandacht voor de gast en goede toelichting op de gekozen gerechten. Prima wijnen. Samenstelling gerechten smaakvol en origineel. Netjes en op goede temperatuur opgediend.
Prijs kwaliteitsverhouding uitstekend.
stephanutrecht .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten in een bijzondere setting. Erg vriendelijke bediening. Het chocolade dessert was fantastisch! Aanwinst voor Nijmegen!
Maaike M.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Geweldige sfeer en inrichting. Dan het eten. De steak tartaar als voorgerecht zag er aantrekkelijk uit en smaakte goed. Het hoofdgerecht was teleurstellend. De scholfilet was verbrand. Ik kreeg in rap tempo wel een nieuwe en die smaakte ok, maar de rest van het hoofdgerecht was vrij smakeloos. Daarom was het dessert, het chocolade taartje, een aangename verrassing, want dat zag er mooi uit en smaakte erg lekker. De bediening is vriendelijk en je eerste bestelling gaat vlot, maar tijdens de maaltijd hebben we lang moeten wachten om weer wat drinken te kunnen bestellen. Wel goed wijnadvies. De ambiance is echt bijzonder en alleen daarom al reden voor mij om nog een keer te gaan.
bestel1 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Het restaurant zit in de oude Honig fabriek en het geheel is rauw en industrieel ingericht. De locatie was wat mij betreft geweldig en ook praktisch want we konden gratis en makkelijk parkeren. We werden vrolijk ontvangen en met name de mannelijke ober was bijzonder vriendelijk en gezellig. Het eten was lekker, maar er waren wat kleine puntjes van aandacht. Mijn hoofdgerecht was bijvoorbeeld vrij droog, een simpel sausje had dit kunnen verbeteren. Het geheel straalt de sfeer uit van een los eetcafé, maar de prijzen zijn daarvoor net een tikje te hoog.
biancavanderpas .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
De gerechten waren zeer smaakvol, pure smaken. De tomaten- paprika soep met gerookte schapenyoghurt smaakte bijzonder lekker. Intense smaakcombinatie.
Het uitzicht aan de raamkant is prachtig. Mooie locatie, goede sfeer.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Fantastisch lekker gegeten! De serveerster had een perfecte kennis van haar wijnen en heeft bij elk gerecht een heerlijke wijn geschonken die subliem bij het gerecht aansloot.
Lina E.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
De locatie was echt top! En in tegenstelling tot wat hieronder gezegd wordt, vonden wij dat de locatie best makkelijk te vinden was. We kwamen vanaf het station en dit was een mooi wandelingetje van 15 a 20 minuten. We hadden wel de telefoon erbij om af en toe even te kijken waar we heen moesten.
TIP: het lijkt alsof je helemaal om moet lopen, maar je kunt gewoon tussendoor steken vanaf het fietspad, omdat er op het terrein nog meer restaurantjes e.d. zitten.

We hadden een Groupon hiervoor gebruikt, 5 gangen. Erg lekker gegeten, hoewel we het hoofdgerecht wat tegen vonden vallen. Het vlees was redelijk droog en de krieltjes ook. De prei die erbij zat was op hoge temperatuur gegrild, buitenste schil was er wel afgehaald, maar ik vond het nogal een droog en te knapperig nog. Maar dat is misschien een smaakkwestie.

Het personeel was vriendelijk, maar zoals hieronder al meerdere malen genoemd wordt, niet erg ervaren. Misschien ook nog wat nerveus hier en daar.

De sfeer was erg leuk, we zaten bij het raam, bovenaan met een mooi uitzicht! Het terras was ook mooi aangekleed, en 's avonds met de lampjes aan had het een 'magisch' effect.
Verona J.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Wow...via groupon hier terechtgekomen...wat een leuk restaurant. Locatie beetje lastig maar het eten maakt alles goed. Super-aardige mensen en heerlijk apart eten.
Jordy L.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Twee weken geleden op Zondag een lunch met de gehele familie (8-pers.). De inrichting is echt heel leuk en zo origineel mogelijk gehouden. De oude werkbank in het midden ziet er echt geweldig uit! De plastic stoelen zitten niet allemaal even lekker maar door stoelen te wisselen was dat snel opgelost. Hadden een Groupon dus mochten gewoon een voorgerecht, hoofdgerecht uitzoeken en als nagerecht, koffie/thee en friandises. Zelf had ik een aardappelsoep, die boven verwachting bijzonder goed smaakte. Het spekje gaf een heerlijke smaak aan het geheel! Het hoofdgerecht de Eggs Benedict! Gepocheerde eieren op heerlijk brood, afgetopt met een hollandaise saus. Zag er goed uit maag begon het snel tegen te eten want er was kennelijk azijn gebruikt om de eieren sneller te laten stollen én er zat een scheut azijn door de hollandaise saus. Beetje teveel van het goede! Nagerecht bestond uit allerlei zoetigheden, wat prima smaakte. Al met al was het niet slecht maar zeker niet top, maar de lokatie maakt een hele hoop goed!
Rik H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Met 6 personen gegeten bij De Meesterproef.
Op het terras met mooi uitzicht over de Waal. We hadden een Groupon en hebben echt bijzonder lekker gegeten voor 22,50 p.p.
We kregen een voorjaarsmenu dat bestond uit 5 gangen.
Vooral de zalm en eend waren erg lekker. Wijnarrangement erbij genomen, en de geselecteerde wijnen waren prima. Het enige minpuntje was dat deze de eerste 3 gangen te laat werden geschonken, maar na 1 opmerking werd daar goed mee omgegaan. Het personeel is jong en enigzins onervaren maar wel vriendelijk en wisten de gerechten en wijnen goed toe te lichten.
Djoly J.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Onwijs lekker gegeten. Goede smaakcombinaties het eten was puur, eerlijk en zag er goed uit. De inrichting ook erg gezellig. We hadden een super gastheer, duidelijk en erg vriendelijk. Aanrader!!
Martijn D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
De sfeer in het oude Honig complex is geweldig. De ruimte is industrieel ingericht en dat past goed bij de beleving van de oude fabriek. De gerechten zijn erg smaakvol en de smaakcombinaties zijn goed. We vonden de hoeveelheid wel aan de weinige kant. Verder vonden we het jammer dat we 1,5 uur moesten wachten op de hoofdgerechten. Bij navraag bleek dat de bediening het niet goed had doorgegeven aan de keuken. In eerste instantie kregen we helaas geen excuses of een drankje van het huis, maar uiteindelijk hebben we toch nog een kop koffie aangeboden gekregen. Kortom: sfeer en kwaliteit is goed, hoeveelheid en service verdient nog wat aandacht.
MHA D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Gisteren in de Meesterproef gegeten.
Wat een enorme tegenvaller!
Slecht te vinden en ter plekke slecht aangegeven!
Het eten veel te duur voor wat je krijgt.
De hoofdmaaltijd is zo weinig, dat je genoodzaakt bent om brood en aardappels, allebei a 4 euro moet bij bestellen!
Dat kan echt niet met prijzen van 21 euro voor een hoofdgerecht!
Ook het rabarbertoetje was echt matig..
Personeel vriendelijk, maar niet echt ervaren, er werd te snel en te veel gevraagd of je nog wat wil drinken.
Geen amuse, geen brood van het huis!
Tafel niet echt feestelijk gedekt.
Kortom kijk eens bij De school in Amsterdam, zelfde soort locatie, zelfde prijzen en allemaal top!
patriciahj3004 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijk gegeten hier. Goede service gehad. Short rib was fantastisch. Super gave sfeer en heel cool gebouw! Is weer eens wat anders dan in een centrum goed dat er op deze manier met de ruimtes word omgegaan.
ater .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Leuke sfeer maar eten is weinig en prijzig!Personeel heel wisselend..aardig en horecainlevend maar een dame wat minder!Bij haar ontbreekt inlevingsgevoel!En ook wat gestresd komt ze over!Jammer dat ze zo n bijzondere kaart bedenken ..weinig keuze en prijzig zeer kleine porties!!Zou heel simpel anders kunnen