Over restaurant De Meesterproef

Bijzonder uit eten

In dit stoere pand, ontworpen door de Nijmeegse architect Oscar Leeuw, kun je in industriële sfeer genieten van heerlijke gerechten en een goed glas wijn. Bij De Meesterproef wordt gekookt volgens oude ambachten en daarbij gebruikt de chef voornamelijk lokale producten. Ze pekelen, roken en maken hun eigen worsten, mosterd, jams en chutneys. Wil jij een avondje bijzonder uit eten? Kies dan voor dit robuuste restaurant aan de Waalbandijk!

Meer informatie over restaurant De Meesterproef

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Filou D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gisteren hier voor de eerste keer gegeten met mijn vriend. De inrichting is industrieel en doet denken aan een oude fabriek. Ondanks dat is de sfeer in het restaurant warm en gezellig aan. Het eten was erg lekker en de combinaties waren bijzonder. De serveerster was betrokken en legde de gerechten goed uit. Kortom: een topavond!
Steffie V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijke avond gehad bij de Meesterproef. Het herfstmenu was overheerlijk, de bijpassende wijnen evenzeer en onze gastvrouw was top!!! Tot gauw!
Njambi A.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Ik heb voor een groep collega's (een internationaal gezelschap) een tafel gereserveerd. Men vond het erg interessant en het eten was geweldig. Ik ga dit restaurant zeker aanraden voor volgende dineetjes.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijk gegeten (fantasievol, fijne smaken en goede producten, mooi gepresenteerd) in een erg leuke omgeving. De oude Honigfabriek geeft alles een surrealistisch tintje met uitzicht op de rivier. Goede bediening, prettige tijd tussen de verschillende gerechten. Wij hadden een hele leuke avond!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben afgelopen zaterdag een topavond gehad. Het personeel was zeer vriendelijk en welwetend en het eten was fantastisch! Zeker een aanrader!
Martien V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Het herfstmenu is bijzonder en erg lekker. En ook het Oersoep biertje ging er goed in. De bediening was tiptop in orde. Kortom, genoten van een heerlijke avond!
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten op deze bijzondere locatie. Het menu van het seizoen is prima en met een leuke prijs voor 3 gangen. Met name het hoofdgerecht staartstuk van rund was heerlijk en het nagerecht met worteltjes ijs verrassend. Als snack zijn de churros met geitenkaas een aanrader. Van ons mocht er iets meer Perenstroop bij. Onze gastvrouw Annemare was heel enthousiast, vertelde met passie over het eten en deed goede suggesties wb wijn. Ondanks dat we geen rode wijn drinkers zijn, heeft ze ons enthousiast gemaakt door gratis een klein slokje rode wijn aan te bieden bij het hoofdgerecht. En... het smaakte heerlijk! Een volgende keer zullen we zeker een wijn arrangement nemen (en een bob regelen).
Jetje_b .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekker gegeten met mijn zus! We hebben het volledige seizoensmenu genomen. Anne-Marit was onze gastvrouw en zij vertelde zo enorm enthousiast over o.a. de wijn, dat ik me liet overhalen tot het proberen van een aantal verschillende soorten die bij de gerechten pasten. En eerlijk gezegd: echt lekker! Bedankt! Kom hier zeker nog eens weer!
Sanne S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Het was een heerlijke avond! Samen met mijn zus en mijn moeder om haar 70 ste verjaardag te vieren. heerlijk gegeten! Verrassend ook. Het uitzicht is formidabel en de tent die er über hip uit. Ik kom zeker nog eens.

liefs Sanne
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Afgelopen maandag, 12 september, heerlijk gegeten bij De Meesterproef. Fraaie smaakbelevingen in verrassende gerechten. WItte bonen, mosselen, kabeljauw, zeewierbotersaus leverden samen een uiterst lekkere smaak samen, terwijl ook de rib-eye aan de andere kant van de tafel met smaak gegeten werd. Neem daarbij de al eerder geserveerde voorgerechten en nagerechten en, met de goed aanbevolen wijn, was de avond compleet. Kortweg, genoten. En dat zorgvuldig gebracht en uitgelegd. Topavond!
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
De Meesterproef zit op een unieke locatie, personeel is heel gastvrij en het eten heerlijk. De kaart wisselt regelmatig dus altijd weer een verrassing! Ik kom er graag eten!
AHeusschen .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Was ik politicus geweest, dan zou ik hebben geschreven dat ik ‘me niet herken’ in de minder positieve reacties van andere recensenten. Echt, gaar mijn pork chops op een gelijkmatige, lage temperatuur, blus m’n varkenssnuit desnoods af met Noilly Prat, maar we hebben voortreffelijk gegeten bij De Meesterproef. Het Menu van het Seizoen was om over naar huis te schrijven: de inleidende zalm was zacht als boter, de hoofdact, eendenborst op een mooie mousseline, was perfect en het nagerecht met onder andere een panna cotta van geitenmelk was even verrassend als beeldig.

Gefrituurde kikkererwten met zout als knabbel bij je drankje? Tuurlijk! Huisgemaakte limoncello? Bring it on! En met de ondergaande zon boven de Waal hebben ze daar een locatie van enige naam te pakken, jongen. Ook zonder ondergaande zon overigens. Misschien dat de bediening daarom even vergat dat er nog een drankje gewenst was hier en daar. Zand erover, papieren parasolletje erop.
Johannespeeters .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Hip, trendy, ruig. Je moet er, kortom, een keer geweest zijn: de voormalige soepfabriek van Honig aan de boorden van de Nijmeegse Waal. Een kleine twee jaar draait restaurant De Meesterproef nu in het voormalige fabriekscomplex. En nogmaals: fantastische locatie, weids uitzicht over de rivier met z'n ploegende vrachtschepen. En toch zou ik bezoekers van De Meesterproef adviseren om het te laten bij een, duurbetaald, drankje op dat prachtige terras. De menukaart biedt niet-vleesliefhebbers bedroevend weinig keuze. Sterker nog: het hoofdgerecht vermeldt slechts een enkel vegetarisch gerecht: gegrilde bloemkool met kikkererwten en rozijnen, ietwat laf bijeengehouden door een kaassausje.
Voor die pakweg 20 euro mag je toch een mandje patat, een gepofte pieper en wellicht een bakje sla verwachten? Dat kan zeker, maar wel tegen betaling. Kortom: teleurstellend karig. Onze tafelgenoot die het in bakpapier verpakte pakketje kabeljauw ontvouwt, trekt bij de eerste hap een zuur gezicht: een glazig gestoomd prakje vis met wat gegrilde aardappel in schil en een verdwaalde tomaat. Als bijgerecht verdient de gepofte aardappel à 4,50 euro met kwak yoghurtsaus eveneens nauwelijks vermelding. Na vier bezoeken aan De Meesterproef moeten we helaas vaststellen dat deze eetgelegenheid hard op weg is naar een meesterlijke vergissing. Het magnifieke uitzicht is daarmee duur betaald.
Lekkerengoed .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
De prijs en kwaliteit staat niet met elkaar in verhouding. De wijnen worden tevens in kleine glazen geschonken, maar de prijs in niet klein naar verhouding en uiteindelijk tref je geen wijnen voor die prijs van uitzonderlijke smaak.
Er wordt toch nog wel dik gedaan over de smaaksensatie terwijl bijv. in het voorgerecht met zalm en gepekelde komkommer dit niet terug te vinden was omdat de blokjes zalm te groot en de komkommer te lang gesneden waardoor het onmogelijk werd om beide tegelijk te eten en om tot smaaksensatie te komen terwijl dit eigenlijk wel de bedoeling was.
Het is er te druk waardoor het personeel het nauwelijks kan bijbenen of adequaat kan reageren op het feit dat een persoon in het gezelschap een hoofdgerecht met vis voorgeschoteld kreeg, dat rauw was bijv.
Na dit voorval heeft het personeel zeer veel moeite gedaan om te herstellen en hebben zij zaken naar tevredenheid proberen uit te voeren, maar uiteindelijk ging het allemaal niet helemaal van harte.
Jammer genoeg geen ervaring om nog eens op terug te komen.
Goedemiddag,

Allereerst bedankt voor uw bericht.

Vervelend dat jullie niet met een geheel positief gevoel naar huis zijn gegaan. Dat is toch zeker wel altijd ons doel.

We hebben uw kritiekpunten intern besproken, dank hiervoor.

Een fijne dag.
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Mooie ervaring in een aparte ruimte aan de Waal. Het eten is goed en lekker vooral de steak tartaar en buikspek Zijn aanraders. T dessert was zelfs een beetje veel voor ons of kwam dat door de speciaal biertjes en bio wijn ;-)
Daarnaast leuke sjoelbak!
We vinden wel dat de ruimte iets beter gebruikt kan worden, met name in de open keuken.
Hoi,

Bedankt voor dit bericht!

Goed te horen dat jullie hebben genoten van al het lekkers. En ook zeker gezellig dat jullie er waren.

Bedankt voor de tip. Wellicht kunnen we in de toekomst de ruimte beter indelen!

Fijne dag en hopelijk tot een volgende keer.
Mireille V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Eerst op t terras gezeten met fantastisch uitzicht, toen binnen gegeten. Interieur: stoer, authentiek, identiteit van de hal niet aangetast maar goed gecombineerd met keuken en eetgelegenheid.
Voortreffelijk gegeten.
Bediening informeel, goed en vriendelijk.
Aanrader!!!
Hi Mireille,

Nogmaals bedankt voor dit fijne bericht!

Leuk dat jullie er waren en graag weer tot een volgende keer.
Martien & Carla R.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We hebben een heerlijk avond gehad. Buiten gegeten, mooi weer mooi uitzicht. Dan begint de avond goed. Voorgerecht goed van smaak. Hoofd gerecht had iets meer body mogen hebben. Warme borden waardoor het eten langer op temperatuur blijft vind ik zeker niet onbelangrijk. Prijs kwaliteit in balans
Loes O.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Erg hippe, mooie locatie. Goed ingericht en een leuke sfeer.
Het eten was prima, maar niet heel bijzonder. We vonden de prijs kwaliteit verhouding een beetje scheef, zeker wat betreft de wijnen. Die waren duur en in kleine glaasjes en voor matige kwaliteit.
Voor de entourage zeker aan te raden, qua eten gemiddeld.
Hi Loes,

Bedankt voor je bericht!

Fijn te horen dat je onze locatie kan waarderen en dat je hebt genoten van de sfeer. Jammer dat we je niet hebben kunnen verrassen met betrekking tot het eten. Wat vond je minder bijzonder en waarom was de prijs-kwaliteitverhouding scheef?

En wat betreft de wijnen. We wisselen onze wijnen vaak en gaan continu opzoek naar pareltjes. We hebben diverse soorten open wijnen en allen even uniek, vinden zij zelf. Vandaar dat de prijs iets hoger ligt, maar we hebben ook zeker meerdere zeer betaalbare wijnen. Wat vond je niet lekker aan de wijn?

Mocht iets heel erg tegenvallen, op de avond zelf kunnen we altijd het een en ander regelen zodat je toch optimaal kan genieten! :)

Hoor het graag en een fijne dag.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
We zijn vanmiddag bij de oude Honig fabriek geweest. Leuke locatie. Gebouw ademt creativiteit. Dit zie je ook terug in het decor. Bijvoorbeeld de wijnvoorraad in een oude lift, lampjes van ovenschalen en oude industriële meubels. Service was snel en vriendelijk.
Goedemiddag,

Bedankt voor dit bericht!
Goed om te horen dat jullie hebben genoten.

Hopelijk was het eten ook allemaal naar wens?

Een fijne dag en hopelijk tot een volgende keer.
Benno11 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Voor de eerste keer naar De Meesterproef. Bij binnenkomst wordt een te kleine tafel aangewezen.
het was jammer dat de grotere tafel meer bij de ingang stond. De koude die je voelt bij elke nieuwe gast is niet prettig. Een gordijn of tussenportaal zou kunnen werken. De kaart wordt laat aangeboden, uitleg dagmenu is prima. Voorgerechten, o.a. de proeverij scharrelvarken, zijn goed op smaak en voldoende. Hoofdgerechten: erg (te) lang op moeten wachten. Drankje van het huis geaccepteerd met dank. Het lam(menu) was goed, de zalm was te ver door, jammer, en de runderlende was redelijk tot goed. De garnituren zijn karig en niet smaakvol. Het dessert van het menu was goed. De andere 2 waren de clafoutis, een week gebakje zonder al te veel smaak.. en over de cheesecake geen klachten. Wijnen stevig aan de prijs en over het platte water, kraanwater wordt niet aangeboden, hoor je als gast graag eerst even wat het kost. De bediening is niet snel, weinig enthousiasme. En als je opmerkt dat er best wat meer smaak in mag krijg je te horen dat juist omdat er in het verleden te hoog op smaak werd gekookt volgens gasten, is besloten het "wat minder" te doen.. Waar blijf je als chef met je eigen ideeën over koken? En dan de prijs, ca. € 50.- pp is niet in verhouding met het gebodene. Tip: graag meer accenten op smaak en beleving. Plek is goed, denk aan de kou en biedt meer kwaliteit voor de prijs.
Goedendag,

Allereerst bedankt voor uw duidelijke en eerlijke bericht!

Vervelend om te horen dat jullie niet een geheel positieve indruk hebben van deze avond. We hebben uw opmerkingen m.b.t de gerechten direct intern besproken. Dank hiervoor, zo kunnen we zorgen dat we een continue kwaliteit blijven waarborgen. En het klopt dat we inderdaad bepaalde smaken aanpassen naar de wensen van onze gasten. We koken immers voor hen. Maar ook zeker zullen we onze eigen ideeën niet verloochenen.

We hechten veel waarde aan unieke en bijzondere wijnen. De prijzen liggen dan eventueel wel wat hoger dan u gewend bent. En ook hebben we zeker kraanwater. Excuses, de volgende keer zullen we dat beter communiceren.

En om dit bericht nog af te sluiten, onze excuses dat u wat langer heeft moeten wachten. En we vinden het juist belangrijk dat onze passie voor lekker eten en drinken goed overkomt. Vervelend dat we nu minder enthousiast overkwamen. Kortom, we hebben uw punten direct intern besproken en hopelijk mogen we u een volgende keer weer volledig verrassen.

Fijne avond alvast.