De Meesterproef

Waalbandijk 14 6541 AJ Nijmegen Nederland Kaart
31-242020002

Over het restaurant De Meesterproef

Bijzonder uit eten

In dit stoere pand, ontworpen door de Nijmeegse architect Oscar Leeuw, kun je in industriële sfeer genieten van heerlijke gerechten en een goed glas wijn. Bij De Meesterproef wordt gekookt volgens oude ambachten en daarbij gebruikt de chef voornamelijk lokale producten. Ze pekelen, roken en maken hun eigen worsten, mosterd, jams en chutneys. Wil jij een avondje bijzonder uit eten? Kies dan voor dit robuuste restaurant aan de Waalbandijk!

Meer informatie over restaurant De Meesterproef

Maandag t/m zondag 12:00 - 00:00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Meesterproef

Anne-Greth V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Samen met een vriendin hier wezen high tea'en. Het restaurant ligt aan het water en ook binnen hadden we hier zicht op. Het heeft een industriele uitstraling, weer eens wat anders en zeker niet ongezellig. Ik werd vriendelijk ontvangen en we kregen netjes een uitleg van hoe het in zijn werk zou gaan. We konden van een (beperkte) thee kaart leuke verschillende thee kiezen. De eerste gang is een hartige waarbij je drie kaasjes krijgt, met een lekkere compote erbij en een drietal sandwiches. Het brood is lekker, maar vrij dik gesneden en dat in combinatie met het gebrek aan zout van het beleg (zalm, ei en vlees), maakt dat je bijna niets anders dan het brood proeft. Zonde en achteraf wou ik dat ik om het zout had gevraagd. De zoete gang bestond uit voor ieder een scone met ik meen hangop, maar we misten echt de jam, high tea zonder jam is toch een beetje raar. Verder was de kokosmakroon erg lekker en ook de brownie was prima. Het simpele stukje chocolade met nootjes en de smakeloze pannacotta maakte dat het gewoon net geen goede high tea was. Zeker niet verrassend zoals ze zelf zeggen: niet qua smaak en niet qua wat je krijgt. Voor een high tea zou ik hier niet terugkomen.
john D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Eten is goed maar niet uitmuntend, decor leuk beetje hip. Service zeer vriendelijk open en eerlijk. De moeite waard om te bezoeken.
Dag John,

Bedankt voor je review, leuk om te lezen dat je een leuke avond hebt gehad met goede service van de bediening!

Hans J.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
4.50 voor een fles plat kraanwater!!
5.50 voor een glas gewone chardonnay!!!
best lekker gegeten hoor, niet bijzonder maar met een vieze nasmaak vertrokken
Joep W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
We hebben gisteravond fantastisch gegeten met 6 personen. Voortreffelijke smaken, zeer originele en verrassende combinaties van smaken
Dag Joep,

Fijn om te lezen dat jullie zo'n leuke avond bij ons hebben gehad, dankjewel!

Harry E.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Vandaag met mijn partner een 5 gangen verassingsmenu gegeten zeer verrassend en erg lekker.
Ook de uitleg van de gerechtenten en de wijnen waren erg goed zeker voor herhaling vatbaar. :)
Bedankt voor je positieve review Harry, hopelijk zien we je snel weer een keertje!
Shanice C.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Via een Social Deal hier terechtgekomen voor een 5-gangen-diner, maar wat een ontzettend positieve verrassing was dit! Met een veganistisch dieet (van tevoren aangegeven en nog een keer gebeld, maar denk eigenlijk niet dat dat nodig is geweest) heb ik óverheerlijk gegeten! Mijn gerechten deden op geen enkele manier onder ten opzichte van de niet-vegan gerechten: zo veel liefde en aandacht als dat er in deze gerechten zat ben ik niet vaak tegengekomen. Extreem positieve ervaring. Fijne streekproducten, fijne wijnen, leuke inrichting en omgeving, en erg kundige bediening. Echt helemaal niks op aan te merken: een schoolvoorbeeld van hoe vegan koken ook kan als er een beetje creatieve kok in de keuken staat! TOP
Hoi Shanice,

Wauw, super fijn om te horen dat je zo positief bent over onze veganistische gerechten, dit vinden de mannen uit de keuken vast erg leuk om te lezen. We doen altijd erg ons best om voor iedereen iets lekkers te maken, ook bij een bepaald dieet of levenswijze, dus het is goed om te horen dat het jou zo goed bevallen is.

Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Genoten van culinair hoogstandje in een bijzonder leuk ingericht pand ! Lof voor het klantvriendelijke personeel : zonder reservering toch een tafeltje geregeld !
Dag Wilma,

Bedankt voor de mooie woorden, ik geef je complimenten door aan onze medewerkers!

Franky D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Lekker gegeten, prijs/kwaliteit is in orde, bediening door de jeugdige medewerkers was tip top.
Was alleen een beetje zoeken om de locatie te vinden.
Dag Franky,

Goed om te horen dat jullie hebben genoten bij ons, ik geef je complimenten door aan het team!

Herman K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Prima ontvangst, goede adviezen en accurate bediening!
Dag Herman,

Bedankt voor je mooie woorden, fijn dat jullie een leuke avond hebben gehad bij ons!

Jan V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Goedkope ingrediënten . Voorgerecht komkommer met yoghurt, tussengerecht wortel, broccoli soep, hoofdgerecht, snippertje eenden borstfilet, nagerecht was goed. De wijn was bedorven. Absoluut niet voor herhaling vatbaar
Dag Jan,

Wat jammer dat je geen leuke ervaring bij ons hebt gehad, dat is altijd vervelend om te horen. Wij streven ernaar om veel met groenten en verse producten te werken omdat wij vinden dat deze producten juist erg leuke gerechten kunnen opleveren, helaas is dit bij jullie niet zo in de smaak gevallen.

Vriendelijke groet,

Elles V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Wat was dat lekker! Alle 4 heerlijk gegeten en dit eten blijft me ook echt bij. Leuke locatie, leuke obers, leuke uitleg, heerlijke wijn, lekker eten met passie bereid, kan het zelf absoluut niet nadoen.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Het restaurant is gevestigd in een voormalige Honig fabriek. De bewegwijzering in deze buurt is al flikt tijd beroerd dus kijken goed waar u moet zijn. Ook het restaurant heeft haar best gedaan om zich wat te verstoppen. Om uitzicht op de Waal te bieden heeft men alles verhoogd en worden er 'teveel' met opstapjes, verhoogde terrassen met trappen gewerkt. De inrichting is 'industrieel' maar heeft wel sfeer. Het personeel vriendelijk en de menukaart gelukkig beknopt. Voor- en hoofdgerecht bevielen goed. Alleen in het vishoofdgerecht was een miniem stukje vis te ontdekken.

Hoewel er niks mis was met het eten, zullen wij hier toch nooit meer komen. Met alle trapjes, afstapjes (bijvoorbeeld naar het toilet slecht bewegwijzerd,, trap op, een lange donkere gang door, opstapje naar het toilet en dan dezelfde route weer terug.). Dat een en ander gevaarlijk is, demonstreerde het personeel zelf want tot twee keer toe viel er iemand op haar/zijn snufferd. Goede smoes 'er is een lift'; maar die ligt zowel bij aankomst en vertrek goed verstopt.

Komt nog bij date prijsniveau aan de hoge kant is. Nee hier ga ik mijn nek niet breken
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Gastvrije ontvangst door attente staf. Ambiance verrassend en eenvoudig maar bijzonder. Mooi gelegen aan de Waal. Bediening zeer goed met veel aandacht voor de gast en goede toelichting op de gekozen gerechten. Prima wijnen. Samenstelling gerechten smaakvol en origineel. Netjes en op goede temperatuur opgediend.
Prijs kwaliteitsverhouding uitstekend.
stephanutrecht .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten in een bijzondere setting. Erg vriendelijke bediening. Het chocolade dessert was fantastisch! Aanwinst voor Nijmegen!
Maaike M.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Geweldige sfeer en inrichting. Dan het eten. De steak tartaar als voorgerecht zag er aantrekkelijk uit en smaakte goed. Het hoofdgerecht was teleurstellend. De scholfilet was verbrand. Ik kreeg in rap tempo wel een nieuwe en die smaakte ok, maar de rest van het hoofdgerecht was vrij smakeloos. Daarom was het dessert, het chocolade taartje, een aangename verrassing, want dat zag er mooi uit en smaakte erg lekker. De bediening is vriendelijk en je eerste bestelling gaat vlot, maar tijdens de maaltijd hebben we lang moeten wachten om weer wat drinken te kunnen bestellen. Wel goed wijnadvies. De ambiance is echt bijzonder en alleen daarom al reden voor mij om nog een keer te gaan.
bestel1 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Het restaurant zit in de oude Honig fabriek en het geheel is rauw en industrieel ingericht. De locatie was wat mij betreft geweldig en ook praktisch want we konden gratis en makkelijk parkeren. We werden vrolijk ontvangen en met name de mannelijke ober was bijzonder vriendelijk en gezellig. Het eten was lekker, maar er waren wat kleine puntjes van aandacht. Mijn hoofdgerecht was bijvoorbeeld vrij droog, een simpel sausje had dit kunnen verbeteren. Het geheel straalt de sfeer uit van een los eetcafé, maar de prijzen zijn daarvoor net een tikje te hoog.
biancavanderpas .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
De gerechten waren zeer smaakvol, pure smaken. De tomaten- paprika soep met gerookte schapenyoghurt smaakte bijzonder lekker. Intense smaakcombinatie.
Het uitzicht aan de raamkant is prachtig. Mooie locatie, goede sfeer.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Fantastisch lekker gegeten! De serveerster had een perfecte kennis van haar wijnen en heeft bij elk gerecht een heerlijke wijn geschonken die subliem bij het gerecht aansloot.
Lina E.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
De locatie was echt top! En in tegenstelling tot wat hieronder gezegd wordt, vonden wij dat de locatie best makkelijk te vinden was. We kwamen vanaf het station en dit was een mooi wandelingetje van 15 a 20 minuten. We hadden wel de telefoon erbij om af en toe even te kijken waar we heen moesten.
TIP: het lijkt alsof je helemaal om moet lopen, maar je kunt gewoon tussendoor steken vanaf het fietspad, omdat er op het terrein nog meer restaurantjes e.d. zitten.

We hadden een Groupon hiervoor gebruikt, 5 gangen. Erg lekker gegeten, hoewel we het hoofdgerecht wat tegen vonden vallen. Het vlees was redelijk droog en de krieltjes ook. De prei die erbij zat was op hoge temperatuur gegrild, buitenste schil was er wel afgehaald, maar ik vond het nogal een droog en te knapperig nog. Maar dat is misschien een smaakkwestie.

Het personeel was vriendelijk, maar zoals hieronder al meerdere malen genoemd wordt, niet erg ervaren. Misschien ook nog wat nerveus hier en daar.

De sfeer was erg leuk, we zaten bij het raam, bovenaan met een mooi uitzicht! Het terras was ook mooi aangekleed, en 's avonds met de lampjes aan had het een 'magisch' effect.
Verona J.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Wow...via groupon hier terechtgekomen...wat een leuk restaurant. Locatie beetje lastig maar het eten maakt alles goed. Super-aardige mensen en heerlijk apart eten.