Over het restaurant De Meesterproef

Bijzonder uit eten

In dit stoere pand, ontworpen door de Nijmeegse architect Oscar Leeuw, kun je in industriële sfeer genieten van heerlijke gerechten en een goed glas wijn. Bij De Meesterproef wordt gekookt volgens oude ambachten en daarbij gebruikt de chef voornamelijk lokale producten. Ze pekelen, roken en maken hun eigen worsten, mosterd, jams en chutneys. Wil jij een avondje bijzonder uit eten? Kies dan voor dit robuuste restaurant aan de Waalbandijk!

Meer informatie over restaurant De Meesterproef

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mariette B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Heerlijk gegeten met een groep van 25 (zakelijke) gasten, met alle dieetwensen is goed rekening gehouden en de doorlooptijd van het menu was perfect. De timing en dienstverlening van de bedieningsmedewerkers was goed.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Fantastisch decor en aankleding; van het eten had ik meer verwacht. Ok maar niet heel bijzonder. Ook redelijk aan de prijs. Ik lees lovende recensies over de bediening. Dit vond ik helaas wat tegenvallen. Aardig wat verbeterpunten maar al met al een mooi restaurant met potentie
RG1983 .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Vandaag, zondag, hebben mijn vriendin en ik met ons zoontje van 1,5jr een poging gedaan te gaan lunchen bij de Meesterproef. Mijn eerdere ervaringen waren niet heel positief maar ik wilde het toch nog een kans geven. Ditmaal laat ik de opbouwende feedback weg. De bezetting in het restaurant was (slechts) half gevuld en toch weten ze het te presteren om een bestelling van 1 broodje en 1 salade na een uur nog niet op tafel te hebben staan. Na 45 min hadden we zelf even geinformeerd. De keuken was er mee bezig volgens de gastvrouw. Na ruim een uur de rekening gevraagd want het leek er niet op dat we onze bestelling nog zouden krijgen. Als tip aan de eigenaar wil ik graag meegeven voortaan bij te springen ipv aan een tafeltje te blijven zitten kletsen. Dat had dit kunnen voorkomen. Zeer teleurstellende ervaring dit.
Agnes D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Gisteren gaan eten bij Meester proef .
We hebben heerlijk gegeten ,mooie wijnen leuke bediening goede uitleg over de producten .
Echt een aanrader
joostschellekens .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Samen met een ander stel lekker gegeten bij de Meesterproef op vrijdag 30 december. Decor en aankleding zijn mooi. Uitgebreide toelichting op de gerechten door kundige bediening. We werden ontvangen met een wintercocktail.
De porties waren van bescheiden grootte. De gemiddelde (mannelijke) eter is wel gebaat bij een bijgerecht.
Zeker een aanrader.
Filou D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Gisteren hier voor de eerste keer gegeten met mijn vriend. De inrichting is industrieel en doet denken aan een oude fabriek. Ondanks dat is de sfeer in het restaurant warm en gezellig aan. Het eten was erg lekker en de combinaties waren bijzonder. De serveerster was betrokken en legde de gerechten goed uit. Kortom: een topavond!
Steffie V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijke avond gehad bij de Meesterproef. Het herfstmenu was overheerlijk, de bijpassende wijnen evenzeer en onze gastvrouw was top!!! Tot gauw!
Njambi A.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Ik heb voor een groep collega's (een internationaal gezelschap) een tafel gereserveerd. Men vond het erg interessant en het eten was geweldig. Ik ga dit restaurant zeker aanraden voor volgende dineetjes.
Ed B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijk gegeten (fantasievol, fijne smaken en goede producten, mooi gepresenteerd) in een erg leuke omgeving. De oude Honigfabriek geeft alles een surrealistisch tintje met uitzicht op de rivier. Goede bediening, prettige tijd tussen de verschillende gerechten. Wij hadden een hele leuke avond!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
We hebben afgelopen zaterdag een topavond gehad. Het personeel was zeer vriendelijk en welwetend en het eten was fantastisch! Zeker een aanrader!
Martien V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Het herfstmenu is bijzonder en erg lekker. En ook het Oersoep biertje ging er goed in. De bediening was tiptop in orde. Kortom, genoten van een heerlijke avond!
Maaike B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
We hebben heerlijk gegeten op deze bijzondere locatie. Het menu van het seizoen is prima en met een leuke prijs voor 3 gangen. Met name het hoofdgerecht staartstuk van rund was heerlijk en het nagerecht met worteltjes ijs verrassend. Als snack zijn de churros met geitenkaas een aanrader. Van ons mocht er iets meer Perenstroop bij. Onze gastvrouw Annemare was heel enthousiast, vertelde met passie over het eten en deed goede suggesties wb wijn. Ondanks dat we geen rode wijn drinkers zijn, heeft ze ons enthousiast gemaakt door gratis een klein slokje rode wijn aan te bieden bij het hoofdgerecht. En... het smaakte heerlijk! Een volgende keer zullen we zeker een wijn arrangement nemen (en een bob regelen).
jetje_b .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Lekker gegeten met mijn zus! We hebben het volledige seizoensmenu genomen. Anne-Marit was onze gastvrouw en zij vertelde zo enorm enthousiast over o.a. de wijn, dat ik me liet overhalen tot het proberen van een aantal verschillende soorten die bij de gerechten pasten. En eerlijk gezegd: echt lekker! Bedankt! Kom hier zeker nog eens weer!
Sanne S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Het was een heerlijke avond! Samen met mijn zus en mijn moeder om haar 70 ste verjaardag te vieren. heerlijk gegeten! Verrassend ook. Het uitzicht is formidabel en de tent die er über hip uit. Ik kom zeker nog eens.

liefs Sanne
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Afgelopen maandag, 12 september, heerlijk gegeten bij De Meesterproef. Fraaie smaakbelevingen in verrassende gerechten. WItte bonen, mosselen, kabeljauw, zeewierbotersaus leverden samen een uiterst lekkere smaak samen, terwijl ook de rib-eye aan de andere kant van de tafel met smaak gegeten werd. Neem daarbij de al eerder geserveerde voorgerechten en nagerechten en, met de goed aanbevolen wijn, was de avond compleet. Kortweg, genoten. En dat zorgvuldig gebracht en uitgelegd. Topavond!
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
De Meesterproef zit op een unieke locatie, personeel is heel gastvrij en het eten heerlijk. De kaart wisselt regelmatig dus altijd weer een verrassing! Ik kom er graag eten!
AHeusschen .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Was ik politicus geweest, dan zou ik hebben geschreven dat ik ‘me niet herken’ in de minder positieve reacties van andere recensenten. Echt, gaar mijn pork chops op een gelijkmatige, lage temperatuur, blus m’n varkenssnuit desnoods af met Noilly Prat, maar we hebben voortreffelijk gegeten bij De Meesterproef. Het Menu van het Seizoen was om over naar huis te schrijven: de inleidende zalm was zacht als boter, de hoofdact, eendenborst op een mooie mousseline, was perfect en het nagerecht met onder andere een panna cotta van geitenmelk was even verrassend als beeldig.

Gefrituurde kikkererwten met zout als knabbel bij je drankje? Tuurlijk! Huisgemaakte limoncello? Bring it on! En met de ondergaande zon boven de Waal hebben ze daar een locatie van enige naam te pakken, jongen. Ook zonder ondergaande zon overigens. Misschien dat de bediening daarom even vergat dat er nog een drankje gewenst was hier en daar. Zand erover, papieren parasolletje erop.
Johannespeeters .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Hip, trendy, ruig. Je moet er, kortom, een keer geweest zijn: de voormalige soepfabriek van Honig aan de boorden van de Nijmeegse Waal. Een kleine twee jaar draait restaurant De Meesterproef nu in het voormalige fabriekscomplex. En nogmaals: fantastische locatie, weids uitzicht over de rivier met z'n ploegende vrachtschepen. En toch zou ik bezoekers van De Meesterproef adviseren om het te laten bij een, duurbetaald, drankje op dat prachtige terras. De menukaart biedt niet-vleesliefhebbers bedroevend weinig keuze. Sterker nog: het hoofdgerecht vermeldt slechts een enkel vegetarisch gerecht: gegrilde bloemkool met kikkererwten en rozijnen, ietwat laf bijeengehouden door een kaassausje.
Voor die pakweg 20 euro mag je toch een mandje patat, een gepofte pieper en wellicht een bakje sla verwachten? Dat kan zeker, maar wel tegen betaling. Kortom: teleurstellend karig. Onze tafelgenoot die het in bakpapier verpakte pakketje kabeljauw ontvouwt, trekt bij de eerste hap een zuur gezicht: een glazig gestoomd prakje vis met wat gegrilde aardappel in schil en een verdwaalde tomaat. Als bijgerecht verdient de gepofte aardappel à 4,50 euro met kwak yoghurtsaus eveneens nauwelijks vermelding. Na vier bezoeken aan De Meesterproef moeten we helaas vaststellen dat deze eetgelegenheid hard op weg is naar een meesterlijke vergissing. Het magnifieke uitzicht is daarmee duur betaald.
Lekkerengoed .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
De prijs en kwaliteit staat niet met elkaar in verhouding. De wijnen worden tevens in kleine glazen geschonken, maar de prijs in niet klein naar verhouding en uiteindelijk tref je geen wijnen voor die prijs van uitzonderlijke smaak.
Er wordt toch nog wel dik gedaan over de smaaksensatie terwijl bijv. in het voorgerecht met zalm en gepekelde komkommer dit niet terug te vinden was omdat de blokjes zalm te groot en de komkommer te lang gesneden waardoor het onmogelijk werd om beide tegelijk te eten en om tot smaaksensatie te komen terwijl dit eigenlijk wel de bedoeling was.
Het is er te druk waardoor het personeel het nauwelijks kan bijbenen of adequaat kan reageren op het feit dat een persoon in het gezelschap een hoofdgerecht met vis voorgeschoteld kreeg, dat rauw was bijv.
Na dit voorval heeft het personeel zeer veel moeite gedaan om te herstellen en hebben zij zaken naar tevredenheid proberen uit te voeren, maar uiteindelijk ging het allemaal niet helemaal van harte.
Jammer genoeg geen ervaring om nog eens op terug te komen.
Goedemiddag,

Allereerst bedankt voor uw bericht.

Vervelend dat jullie niet met een geheel positief gevoel naar huis zijn gegaan. Dat is toch zeker wel altijd ons doel.

We hebben uw kritiekpunten intern besproken, dank hiervoor.

Een fijne dag.
Nick R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Mooie ervaring in een aparte ruimte aan de Waal. Het eten is goed en lekker vooral de steak tartaar en buikspek Zijn aanraders. T dessert was zelfs een beetje veel voor ons of kwam dat door de speciaal biertjes en bio wijn ;-)
Daarnaast leuke sjoelbak!
We vinden wel dat de ruimte iets beter gebruikt kan worden, met name in de open keuken.
Hoi,

Bedankt voor dit bericht!

Goed te horen dat jullie hebben genoten van al het lekkers. En ook zeker gezellig dat jullie er waren.

Bedankt voor de tip. Wellicht kunnen we in de toekomst de ruimte beter indelen!

Fijne dag en hopelijk tot een volgende keer.