Over restaurant De Meerpaal

Vis volgens grootmoeders recept

De Meerpaal is een begrip in Zandvoort. In dit knusse visrestaurant staat kokkin Lenie al 41 jaar in de keuken! Het is dan ook het oudste visrestaurant van Zandvoort en de gerechten worden hier op traditionele wijze bereid. Uiteraard werken we met dagverse vis en dus kun je hier smullen van boterzachte slibtongetjes en overheerlijke zalm. Of laat je verrassen en ga voor Grootmoeders ovenpot, bereid volgens geheim familierecept…

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Meerpaal

van amsterdam en haarlem gaat een trein rechtstreeks naar zandvoort aan zee, wij zitten 5 min lopen van het station, Met de bus is het lijn 80 of 81, ook deze stoppen bij het station van zandvoort.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mandy V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Bij binnenkomst was het erg druk, gelukkig was er nog een tafeltje vrij. Vriendelijke bediening en lekker gegeten. Fijne avond gehad!
Jaccobeckers .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Lekker gegeten en hele vriendelijke bediening. Jammer dat er niet meer van deze restaurantjes zijn in centrum Zandvoort!
Sailrg .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Alles met zorg en smaak bereid. Slibtongetjes en vispotje waren heerlijk! Bediening gezellig en to the point. We komen zeker nog een keer terug.
Roos T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Wat een heerlijk klein gezellig restaurant!
Vooraf vis parfait met zalige verse garnalen zalm paling ... Ook de garnalen pill pill
Als hoofdgerecht het zee banket .... Verser dan vers zalig gebakken zonder opsmuk verse salade groente en aardappeltje
Huiswijn wit ook erg lekker wij komen graag nog een keer terug
Van-der-aar .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Vrijag 12 februari bij de Meerpaal gegeten.
Het binnenkomen voelde direct goed, een sfeervolle kleine setting.
Heerlijk gegeten, en daarbij, bijzonder attent en oprecht geïnterreseerd personeel, waaronder ook de eigenaar.

Wij komen zeker terug. Een aanrader !!

Dineke van der Aar
Willem-ria .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Klein, sfeervol restaurant tegen het centrum van Zandvoort. Heerlijk kleinschalig zonder opgeklopte flauwe kul. Vriendelijke bediening waar het jupgehalte gelukkig ontbreekt. Vooraf coquilles gegeten opgediend in de schelp in een betje van puree. Met zachte kruiden bereid, heerlijk van smaakt. Als hoofd gerecht in boter gebakken Zeewolf en een vispotje, beiden heerlijk van smaak. Als bijgerechten salade met een dressing, die apart wordt geserveerd, broccoli en keus uit gebakken aardappelen of friet. De frieten zijn van echte aardappelen gemaakt en goed gefrituurd, ook de gebakken aardappelen zijn een aanrader. De salade is mooie mix van diverse slasoorten die heel vers is. De broccoli is iets te zacht gekookt, had van mij persoonlijk steviger mogen zijn. De hoeveelheid broccoli vond ik als echte groente eter te weinig, gezien het hedendaagse eetpatroon wel begrijpelijk. Voor het toetje was geen plaats, wel voor koffie. Het geheel hebben we laten zwemmen in een fles chardonnay en koste € 91'-.
M W.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Echte klassiekers op de no nonsense menukaart. Goed klaargemaakt en geserveerd met voldoende groenten. Bediening is terecht trots en bijzonder vriendelijk. Alles authentiek en oprecht. Heel prettig.
Conny F.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Niet de eerste keer dat we hier hebben gegeten, het is ons favoriete visrestaurant, dus wederom met onze vrienden genoten! De kreeftensoep die mijn man en ik hadden was weer verrukkelijk, lekker pittig.....onze vrienden hadden dit keer voor haring en escargots gekozen...Vooraf een lekker mandje vers stokbrood met olijven en een puntpaprika dipje...Gastheer Florus had onze tafel weer mooi en gezellig gemaakt (vanwege onze verjaardagen)....hij heeft altijd tijd voor een praatje en persoonlijke benadering en dat maakt het altijd heel leuk. Als hoofdgerecht 2 enorme zee tongen en voor mijn vriendin en ik de 3 behoorlijk grote sliptongetjes....ze waren allemaal weer superlekker.....Lenie (de keukenprinses) weet wel wat ze doet.....:) Kortom weer zalig gegeten.....en als verjaardags extraatje kregen we een glaasje Zandvoortse kruidenbitter aangeboden....zeer attent! De bediening is ook super...aardige serveersters....Een geweldige avond gehad...De Oude Meerpaal is ons favoriete restaurant en zeer aan te bevelen!
Brandon M.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
De eerste keer dat we hier gegeten hebben was een prima ervaring. Zelden zo'n forse, malse tonijnsteak gehad; alles uitstekend bereid en verzorgd, zonder frutsels, gewoon heel erg lekker voor een redelijke prijs. Voor rolstoelgebruikers ook een goede accommodatie. Hier gaan we vaker naar toe!
Lvdboom .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Zondagavond 13 september gegeten bij de Meerpaal met 2 personen. De beoordelingen die zijn geschreven door andere mensen kloppen. Het is een gezellig vis restaurant waarin de bediening zijn best doet om het iedereen naar de zin te maken. Wij hebben als voorgerecht garnalen kroketjes genomen en daarna nog een vissoep en kreeftensoep. Het hoofdgerecht was een zeetong gewoon zoals het hoort in boter gebakken en natural. Hierbij een goede fles wijn. Heerlijk gegeten tegen een redelijke prijs zeker een aanrader als je van vis houdt.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Vanavond bij de Meerpaal gegeten.
In een woord verrassend en zeer goed.
Een amuse vooraf. Waar krijg je dat nog?
Samen 1 x de tapas gegeten met 1 garnalenkroketje dat gelijk een inkoppertje was voor de eigenaar door te zeggen dat hij had gezien dat ik het kroketje had opgegeten en hij mijn vrouw verraste met ook een kroket. Charmeur pur sang, maar wel gezellig. Hoofdgerecht voor mijn vrouw een in de pan gebakken stuk kabeljauw en ik de gebakken schol.
Wat is dan nu zo bijzonder?
Enerzijds de goed gebakken overheerlijke vis en anderzijds de overdaad aan vers fruit en verse koude en warme groenten bij alle gerechten. CHAPEAU.
hartelijk dank voor uw vriendelijke woorden. Goed om te horen, cq te lezen, dat het u zo goed bevallen heeft, en hopelijk tot snel weerziens.
mvgrt Floor Koper Charmeur pur-sang
Lizette_molin .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Fantastische avond gehad. De eerdere recensies zijn meer dan waar. Het eten was heerlijk. De bediening vriendelijk. De gastheer zorgt ervoor dat je je op je gemak voelt. Decor hoort bij de uitstraling. Restaurant de Meerpaal ga zo door.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Een dag dat alles meezit. Na de historic grand prix, eten in de Haltestraat waar de autoparade als "kers op de appelmoes " ook nog eens voorbijkomt. Waar het bedienend personeel het vak beheerst, waar op ieders gezicht de tevredenheid vanaf straalt. waar de gerechten van het keuzemenu (garnalenkroketjes en daarna kabeljauw met spinazie en kaassaus uit de oven) een traktatie zijn. Als je inZandvoort van vis houdt, dan is de Meerpaal the place to be.
Ans en Peter
hartelijk dank voor deze vriendelijke woorden, zeker gezien de ongelofelijke drukte van die avond. Wij zijn blij om te horen dat u tevreden was, en hopenlijk tot de volgende '' historische grand prix''
floor van De Meerpaal

Guus2711 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Prima vis restaurant ! Klein restaurant wat de huiselijkheid benadrukt. Authentiek restaurant!! Bediening correct en gemoedelijk met af en toe een grapje. Voor herhaling vatbaar
Sheila T.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Super heerlijk gegeten , en aardige bediening ! Ik had vooraf de gerookte zalm en als hoofdgerecht oma 's visstoofpotje .
Niels P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Wij liepen in Zandvoort niet wetende waar wij zouden eten. Uiteindelijk kwamen we terecht bij De Meerpaal. We namen buiten plaats en werden direct verwelkomt. Het eten smaakte werkelijkwaar heerlijk. Uitgebreide hoofdgerechten met een goede (verse) salade en heerlijke zelf bereidde ambachtelijke sausjes. We gingen voor de ouderwets gebakken paling (voortreffelijk) en de gebakken kabeljauw (opnieuw voortreffelijk, smolt op de tong)). We hoefden niet lang te wachten op het eten en ook was de gastheer een prettig persoon. Het enige minpuntje is dat wij buiten zaten en de straat waar De Meerpaal is gevestigd door de plaatselijke leegstand wat sfeer mist. Dit doet echter niets af aan het heerlijke eten. Wij komen hier zeker terug en zullen dit zeker aan familie en vrienden aanraden. Chapeau!
Ineke D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Heerlijke garnalen kroketjes ,overheerlijke zandvoortse vissoep ,salade met een super dressing .Lekkere slibtong e een fantastisch toetje. Dit alles opgediend door een klasse team.
Conny F.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Niet de eerste keer dat we bij dit voor ons favoriete visrestaurant eten. Wederom met z'n vieren zalig gegeten. Wat kunnen we nog meer zeggen.....voortreffelijke tong, 2x een gebakken tong, 2x tongfilet picasso, voorgerecht heerlijke kreeftensoep. Puree, gebakken aardappeltjes en patat erbij plus een heerlijke salade en bloemkool. Meer dan genoeg, een toetje kon er helaas niet meer bij :) De service zoals altijd perfect...gastheer Florus maakt dat je je hier "thuis" voelt. Voor degenen die een goed, betaalbaar en gezellig visrestaurant zoeken dubbel en dwars aan te raden!
Mir J.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Met een familielid en ook op haar aanraden gegeten in de Meerpaal in Zandvoort.
Vriendelijk ontvangen en heerlijk gegeten!
De voorgerechten, zelfgemaakte garnalen kroketjes en escargots waren erg lekker
Ik genoot daarna van gestoofde paling, die was door Lenie superlekker en op ouderwetse wijze klaargemaakt.
Ook mijn disgenoten hebben genoten van hun maaltje zalm en tong.
Jammer dat de gamba's niet waren gearriveerd die dag maar die komen we graag op een ander moment nog eens (Mexicain en pittig) proeven!
Dus een reden om terug te komen hebben we zeker.
Ingeborg B.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Afgelopen zondag heerlijk gegeten bij de Meerpaal. Vooraf lekkere ambachtelijke garnalenkroketjes; zoals ze horen te zijn! Daarna had de een slibtongetjes en de ander kabeljauw. Allebei goed bereid. Goede salade, friet en warme groente als bijgerechten. Een heel compleet hoofdgerecht! Tenslotte een heerlijk nagerecht. De bediening was ook top! Als we weer in Zandvoort zijn komen we terug.