De Matroos en het Meisje

Meer informatie over restaurant De Matroos en het Meisje

Dinsdag t/m Zondag vanaf 18:00

Joost T.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Op een dinsdagavond hier gegeten met collega's.
Vooraf een amuse, was heerlijk gerechtje.

Koude voorgerecht: heilbot met biet, heerlijke smaken gecombineerd.

Warme voorgerecht: gepocheerde kip met pannekoek en stoof uitje. Heerlijk gerecht.

Hoofdgerecht: Hertenbiefstuk, herten stoofvlees, aardappelrosti. Allen heerlijk.

Dessert: Passievruchtijs met heerlijk fondantkoekje en chocoladebros.

Al met al heerlijk gegeten deze avond.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Ontspannen ambiance, huiselijk en "Hollandse" setting met delftsblauw en theedoeken als servetten. Een restaurant zonder kaart, je eet mee en vertelt alleen wat je echt niet lust. We hadden met de groep van 10 mensen de 4gangen. Stuk voor stuk waren de gerechten met aandacht opgemaakt, mooie smaakcombinaties en origineel. De stew in het derde gerecht was mijn absolute favoriet. De bediening attent, hoewel we raar opkeken toen we 17:45 aankwamen en niet naar binnen mochten omdat het restaurant om 18:00 uur open gaat.
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Hier afgelopen zaterdag lekker gegeten met vrienden, persoonlijk vond ik niet alle gerechten even goed. Maar overal was het zeker gewoon goed. Sommige gerechten of delen waren verrassend zoals een pana cota van geitenkaas. Ook was de ravioli erg lekker, net als de bijpassende wijnen overigens. De inrichting is leuk en vrij uniek. De bediening lijkt wel eens wat ongeorganiseerd, maar toch is het totaal niet storend. Kortom leuke tent, in een wijk die helemaal in opkomst is.
Isja .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Het concept is 'eten wat de pot schaft'. Voor de conservatieve eters een uitdaging, voor de avonturiers een geschenk. Als je iets echt niet lust of niet mag eten dan wordt daar uiteraard wel rekening mee gehouden. Je kunt kiezen uit een 3- tot en met 6-gangen menu en een bijpassende (heerlijke) wijn bij elk gerecht. Alles was even heerlijk en met zorg en liefde bereid en opgediend. Het zat er bommetje vol en terecht. Een aantal gerechten worden periodiek vervangen dus ook zeker de moeite waard om wat vaker te bezoeken. De akoestiek maakt dat je elkaar in een grotere groep wat minder goed kunt verstaan, dat wordt dan in stilte genieten.
Petraa70 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Voor mijn verjaardag hier met 4 personen gegeten. Aperitief op het terras genuttigd en vervolgens naar binnen verhuisd. Allemaal geen probleem. Ongedwongen ambiance, prima eten met bijpassende wijnen voor een goede prijs. Aanrader!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Fantastisch! Altijd al fan geweest van een "eten wat de pot schaft" principe! Dit was echt genieten! Top wijn-spijs combinaties en super leuke bediening die de tijd nam om van alles te vertellen over de 5 gangen en wijnen die we voorgeschoteld kregen (ondanks dat het volle bak was op donderdagavond)! Lactose-intolerantie was geen probleem, de vervangende oplossingen waren super! Fijn dat de gerechten niet het standaard werk zijn, watermeloen gazpacho vooraf, oester/ingelegde sinaasappel/tomaat als voorgerecht, wat een fijne verrassing! Ik wil een Amsterdamse dependance van de matroos en het meisje voorstellen ;-) ! We komen snel weer!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk hier, wat een genot om hier te mogen eten. Een van de toppers van Rotterdam, als je het mij vraagt. Je eet met de pot mee, je kan wel van te voren aangeven wat je niet wilt/kan eten en daar wordt dan rekening mee gehouden. Wij kozen voor het 4 gangen menu en we kregen prachtig opgemaakte borden met oa. haring, ribeye, diverse soorten groenten, allemaal vers en mooi bereid. Er werden bijpassende wijnen geschonken die vloeiend samengingen met de gangen. We zaten op deze zomerse avond op het terras, wat kleurig en fleurig is aangekleed, heel stijlvol. Zodra het kan komen wij hier weer terug!
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Een prima restaurant met verrassende gerechten middenin van het culinaire hart van Katendrecht. De bediening is heel prettig en informeert uitgebreid waarmee de schitterend opgemaakte borden zijn gecreëerd. De smaakcombinaties zijn echt een sensatie. De blauw-witte tinten, die men heeft gebruikt in dit restaurant, zorgen voor een soort Oud-Hollandse sfeer, die zeker niet oubollig overkomt, maar eerder een soort gezellig huiskamereffect geeft. Je kunt kiezen uit een 3, 4, 5 of 6-gangen menu met of zonder wijnarrangement en aangeven of je ergens allergisch voor bent of bepaalde ingrediënten absoluut niet lekker vindt. Men zou daar dan rekening mee kunnen houden. Wij hebben, vanaf het moment van binnenkomst tot aan het afrekenen, genoten in dit goede restaurant. Met recht een aanrader!
Miccas28 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
De Matroos en het Meisje op Katendrecht. Buiten op het plein eten in een sfeer die nog het meest lijkt op wat je op vakantie tegenkomt. Ongedwongen en zomers, met veel persoonlijke aandacht van zowel de matroos als het meisje. Mijn partner eet geen vlees en is lactose intolerant en daar wordt op een prima manier rekening mee gehouden. Haar driegangenmenu ziet er net zo lekker uit als het mijne, hier is het geen kwestie van weglaten van onderdelen ervan. Vooraf wordt een glas rabarbercider aanbevolen, als die echt wel heel apart blijkt te zijn, wordt 'ie zonder dat we daarom vragen gewoon van de rekening gehaald. Heel vriendelijke bediening! Verder leuke, mooi opgemaakte gerechten van een kok die weet wat hij doet, zonder veel poeha opgediend. Een erg goed restaurant op een plek waar het zomers buiten goed toeven is.
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Als verrassing ben ik gisteren door de liefde van mijn leven naar Matroos & het Meisje meegenomen. Een woord: hemels! Een mix van een hip, schattig en stoer decor met een intieme sfeer. We zijn enorm in de watten gelegd door de Meisjes die zorgde dat we niets tekort kwamen en uitstekende suggesties deden (de zelfgemaakte limoncello is echt een aanrader voor de zoetekauw). Ik heb een glutenallergie, maar heb zorgeloos genoten. De kers op de taart was dat we werden toegezongen voor ons 1-jarig jubileum. Enorm bedankt voor de leuke avond. x
Bekal .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Aantal weken met een groep gegeten bij de Matroos, altijd weer een feestje en het eten altijd goed! Leuke, losse bediening, precies wat je kan verwachten in een restaurant als dit. Dit was mijn 5e bezoek (geloof ik) in het restaurant. Amuse bitterbal van eend, heel erg lekker, daar had ik wel een heel bord van mee naar huis willen nemen. Een van de tussengerechtjes was tong met aardappelmousseline, ook dit was heel lekker! Kalfssucade (ander tussengerechtje) ook heel goed en superzacht! Hoofdgerecht was iberico, fantastisch gegaard, niets op aan te merken. Nagerecht lekker friszoet met perzik en witte chocolade. Wijntjes erbij waren top en fijn dat je kan kiezen voor halve of hele glazen. Afsluiter een goede espresso met lekkere huisgemaakte koekjes, cakejes en bonbons. Zeker niet de laatste keer geweest voor mij! Ga zo door matrozen en meisjes!!
Peet013 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
GIsteren voor het eerst hier gegeten, ongedwongen en grappige ambiance. Bediening is zeer attent en aardig en weet waar ze het over hebben. Brood en water is gratis en wordt voortdurend aangevuld. Het eten is van hoge kwaliteit, heerlijke amuse, voorgerecht ceviche van schelvis en mango voortreffelijk, evenals het vegetarisch tussengerecht van geroosterde bloemkool, pesto en sausje van franse kaas. Ook hoofdgerecht van supermalse sukade en kaasplankje toe was top. Veel aparte producten en smaken op het bord. We konden kiezen tussen hele en halve glaasjes wijn, allemaal uitstekend passend bijj de gerechten.Komen zeker terug bij deze table d'hote.
CenH .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Goed, niet alledaags restaurant aan het Deli-plein in Rotterdam. Hier met een groep prima gegeten. Fijne, mooie en vooral lekkere gerechtjes. Geen grote porties, maar aan het einde van de rit toch zeker voldoende gegeten. ( amuse en 4 gangen) Het is aangenaam vertoeven op het pleintje. Service; ongedwongen, gastvrij, kennis van zaken. Af en toe een steekje laten vallen wat zij snel en charmant oplossen.
Tim G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Leuk, authentiek restaurant.

Prima gegeten, echter weinig verfijnt en verrassend. Wijn combinaties oké.

Service goed echter zeker niet perfect. Laat zo nu en dan wat steekjes vallen (te lange lege glazen op tafel etc.), echter niet storend.

Decor schitterend. Tafeltjes wel wat dicht op elkaar.

Gezellig restaurantje!
NvEersel .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat een leuk restaurant is dit op de Kaap van Rotterdam. Super leuke bediening die een goede uitleg geeft van het menu met de juiste wijnen erbij. De decoratie is echt Rotterdams. Het eten is echt heerlijk, verrassende combinaties. Wij gaan hier zeker vaker eten.
Mieke T.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wij hebben gisteren hier gegeten en vonden het echt perfect we troffen het met het prachtige weer waardoor we heerlijk buiten konden eten. Dit gaf het geheel een Franse sfeer. Het eten was prima in balans met lekkere wijnen erbij. Personeel bijzonder vriendelijk. Wat ook leuk is dat je ook halve glazen wijn kan bestellen voor als je moet rijden of gewoon niet zoveel wilt drinken. Kortom een topavond.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Op een zondagmiddag naar het theater geweest, de Oase Bar in Luxor, hoe Rotterdams kun je dan doen, uit eten bij de Matroos en het meisje. Het was er stampvol en warm, maar er was uiterst vriendelijke bediening. Het driegangenmenu was voortreffelijk, maar de porties, met name van het hoofdgerecht waren ieniemienie, zelfs voor mij, een hele kleine eter. Alles smaakte goed, ook de bijpassende wijnen, die met 6 euro per glas aardig aan de prijs waren.
Deproefjes .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Gister eindelijk een keer gegeten bij De Matroos. Wij hebben genoten van een heerlijke informele sfeer en zeer vriendelijk personeel. De gerechten zijn van hoog niveau en de bijpassende wijnen passen er perfect bij. Met name door de informele sfeer en het (te)gekke decor is De Matroos wat ons betreft een aanrader! Wij komen zeker terug!
MariusVisser .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Gisteravond met een gezelschap van 4 wezen eten bij de Matroos en het meisje. We hadden een tafel midden in de zaak die helemaal vol zat.
We kozen voor het 5 gangen menu waar naast makreel, kreeft, ook lamsvlees en een heerlijk dessert bij gereserveerd werd. De bijbehorende wijnen combineerde perfect.
Minpuntje (voor zover er je over mag spreken); de simpele maar fraaie inrichtingen word gecomplimenteerd met houten stoeltjes, leuk maar na 3 uur heb je letterlijk een "houten reet" en wil je het liefst even gaan staan.
De bedieningen is informeel en beviel ons prima, al geloof ik best dat sommige zich daar aan kunnen storen. Daar ons idee past het prima bij het thema van de hele zaak.
Voor herhaling vatbaar!

Leuk aspect,...
Aan het eind van de avond hebben we nog een piepklein tafelkleed brandje van de serveerster mogen blussen, dus dit had zomaar de laatste recensie kunnen zijn,.....
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wat een geweldige avond! Super lieve bediening. Beetje maf en dat is fijn. Mooi 6 gangen diner met bijpassende wijnen van hoge kwaliteit. Worden we blij van. Net als van de gezellige entourage. Eerste en zeker niet de laatste keer. Blijven hangen? De Iberico ! Oja, kleine tip: echte bloemen op tafel. Is nóg leuker.