De Matroos en het Meisje

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00

Jouw recensie over het restaurant De Matroos en het Meisje

Renée R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Heerlijk gegeten bij Matroos en het Meisje, op een maandagavond. Op maandag zijn ze nog maar sinds kort geopend, het zat toch echt helemaal vol. We hebben heerlijk gegeten, bijgaande wijnen waren ook echt prima. Complimenten voor inrichting, originaliteit van de gerechten en service aan tafel. Het was een prachtige avond.
T V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Informeel restaurant, goede gerechten, je kan vantevoren zeggen wat je niet wilt eten. Persoonlijk vond ik het ge-je en ge-jij van het personeel niet prettig. Gerechten waren zeer goed op smaak en het is zeker een leuk restaurant met verrassende gerechten.
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Vele positieve recensies, maar er zelf nu 2 maal gegeten. Beide malen vond ik veel gerechten te ver gezocht. Ijs met pado's oke als onderdeel van een dessert, maar als hoofdbestandsdeel mwa. Hoofdgerecht 3 hele dunne lapjes vlees, echt minimale portie. Verder zat er echt veel te veel tijd tussen de gangen, ruim een uur, das echt te lang. Wijn was heerlijk, ook in combinatie met de gerechten.
Peggy P.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Gisteravond hier gegeten met een vriendin en zeer zeker voor herhaling vatbaar!! Een heerlijk 5-gangen menu, met bijpassende wijnen in halve glaasjes, flesje water (gewoon gratis zoals het hoort) vriendelijke bediening en een vlot tempo van de gangen. Echt een toptentje!! Enige minpuntje, als die er dan toch is, is het geluid, de vele mensen in de kleine ruimte maakt dat het wel wat rumoerig is.
Tjiauw T.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Prachtige wande schildering door Hugo Kaagman. Smaken gevarieerd en in balans, zeker met de gekozen wijnen. Snelle efficiënte service in mooie Katendrechtse lokatie.
Pedro1971 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
De enthousiaste omschrijving van: een Crement de Bourgogne is een soort Prosecco' zal ik niet vergeten! Jonge en wat fladderende bediening. Fijne gerechten.
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Afgelopen week met een vriendin hier gaan eten. Ik houd altijd heel erg van verrassingsmenu's want ik kan zelf toch nooit kiezen. Wij gingen voor 4 gangen met bijpassende wijnen. Heel fijn dat je per gang aan kunt geven of je met de wijn meedoet en dan een half of heel glas. Vooraf kregen we zalm gemarineerd in biet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zowel de zalm als de bieten smaak niet echt heb geproefd, het bleef een beetje vlak. Tussengerecht was een mooie witvis met een cremetje van dit en een schuimpje van dat. Erg jammer dat je na een paar dagen niet meer weer wat je precies gegeten hebt. Het was iig een voortreffelijk gerechtje, maar er waren zoveel smaken dat ik ze niet meer kan omschrijven. Als hoofdgerecht een perfect mals stukje kalfsvlees met o.a. asperges. Na ging ik voor de kaas: 3 verschillende flinke stukken. Al met al lekker gegeten en heel mooie wijnen. De bediening is vriendelijk en het is er gezellig druk. Ondanks dat je best lang zit te tafelen, heb je dat niet zo door omdat de tijd tussen de gangen goed verdeeld is. Prijs/kwaliteit vind ik het wel aan de dure kant. De wow die ik verwacht/gehoopt had, kwam eigenlijk niet en qua ingrediënten en gerechten zijn er veel restaurants in een vergelijkbare prijsklasse waar je toch meer waar voor je geld krijgt. Het is wel een aanrader, zeker op die locatie, maar voor mij net geen top-10 persoonlijke favoriet.
Rob1951 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Afgelopen donderdag hier voor het eerst gegeten. Het concept (table d'hôte) is prima. Alle gerechten waren top en de sfeer is er erg gezellig. Wel wat weinig ruimte, maar een kniesoor die daar op let. Al met al een topavond gehad. Mochten we weer eens in Rotterdam zijn komen we zeker terug!
Jenny C.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Het hele hoge verwachtingen een tafel gereserveerd. De sfeer is gezellig, de bediening vriendelijk en attent. Het eten is 'interessant' te noemen. Elke gang bestat uit meerdere ingrediënten, sausjes, frutsels en decoratie. De inventiviteit van de chef is bijzonder! Persoonlijk had ik liever minder verschillende items zodat je de smaken beter tot hun recht konden komen. 'Less is often more'. Desalniettemin een leuke avond gehad.
bboermann .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Afgelopen zondag voor de tweede keer gegeten, groot fan van dit restaurant. Informele, gezellige sfeer met top kwaliteit eten. Zeer experimentele smaken en prachtig gepresenteerd. Kundig personeel. Gekozen voor 3 gangen, maar vroegen of we voor, tussen en hoofd konden hebben ipv voor, hoofd en na. Dit was geen probleem! Wel tikkeltje aan de dure kant, maar het geld volledig waard. Voor speciale gelegenheden het perfecte restaurant!
Joost T.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Op een dinsdagavond hier gegeten met collega's.
Vooraf een amuse, was heerlijk gerechtje.

Koude voorgerecht: heilbot met biet, heerlijke smaken gecombineerd.

Warme voorgerecht: gepocheerde kip met pannekoek en stoof uitje. Heerlijk gerecht.

Hoofdgerecht: Hertenbiefstuk, herten stoofvlees, aardappelrosti. Allen heerlijk.

Dessert: Passievruchtijs met heerlijk fondantkoekje en chocoladebros.

Al met al heerlijk gegeten deze avond.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Ontspannen ambiance, huiselijk en "Hollandse" setting met delftsblauw en theedoeken als servetten. Een restaurant zonder kaart, je eet mee en vertelt alleen wat je echt niet lust. We hadden met de groep van 10 mensen de 4gangen. Stuk voor stuk waren de gerechten met aandacht opgemaakt, mooie smaakcombinaties en origineel. De stew in het derde gerecht was mijn absolute favoriet. De bediening attent, hoewel we raar opkeken toen we 17:45 aankwamen en niet naar binnen mochten omdat het restaurant om 18:00 uur open gaat.
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Hier afgelopen zaterdag lekker gegeten met vrienden, persoonlijk vond ik niet alle gerechten even goed. Maar overal was het zeker gewoon goed. Sommige gerechten of delen waren verrassend zoals een pana cota van geitenkaas. Ook was de ravioli erg lekker, net als de bijpassende wijnen overigens. De inrichting is leuk en vrij uniek. De bediening lijkt wel eens wat ongeorganiseerd, maar toch is het totaal niet storend. Kortom leuke tent, in een wijk die helemaal in opkomst is.
isja .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Het concept is 'eten wat de pot schaft'. Voor de conservatieve eters een uitdaging, voor de avonturiers een geschenk. Als je iets echt niet lust of niet mag eten dan wordt daar uiteraard wel rekening mee gehouden. Je kunt kiezen uit een 3- tot en met 6-gangen menu en een bijpassende (heerlijke) wijn bij elk gerecht. Alles was even heerlijk en met zorg en liefde bereid en opgediend. Het zat er bommetje vol en terecht. Een aantal gerechten worden periodiek vervangen dus ook zeker de moeite waard om wat vaker te bezoeken. De akoestiek maakt dat je elkaar in een grotere groep wat minder goed kunt verstaan, dat wordt dan in stilte genieten.
petraa70 V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Voor mijn verjaardag hier met 4 personen gegeten. Aperitief op het terras genuttigd en vervolgens naar binnen verhuisd. Allemaal geen probleem. Ongedwongen ambiance, prima eten met bijpassende wijnen voor een goede prijs. Aanrader!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Fantastisch! Altijd al fan geweest van een "eten wat de pot schaft" principe! Dit was echt genieten! Top wijn-spijs combinaties en super leuke bediening die de tijd nam om van alles te vertellen over de 5 gangen en wijnen die we voorgeschoteld kregen (ondanks dat het volle bak was op donderdagavond)! Lactose-intolerantie was geen probleem, de vervangende oplossingen waren super! Fijn dat de gerechten niet het standaard werk zijn, watermeloen gazpacho vooraf, oester/ingelegde sinaasappel/tomaat als voorgerecht, wat een fijne verrassing! Ik wil een Amsterdamse dependance van de matroos en het meisje voorstellen ;-) ! We komen snel weer!
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Heerlijk hier, wat een genot om hier te mogen eten. Een van de toppers van Rotterdam, als je het mij vraagt. Je eet met de pot mee, je kan wel van te voren aangeven wat je niet wilt/kan eten en daar wordt dan rekening mee gehouden. Wij kozen voor het 4 gangen menu en we kregen prachtig opgemaakte borden met oa. haring, ribeye, diverse soorten groenten, allemaal vers en mooi bereid. Er werden bijpassende wijnen geschonken die vloeiend samengingen met de gangen. We zaten op deze zomerse avond op het terras, wat kleurig en fleurig is aangekleed, heel stijlvol. Zodra het kan komen wij hier weer terug!
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Een prima restaurant met verrassende gerechten middenin van het culinaire hart van Katendrecht. De bediening is heel prettig en informeert uitgebreid waarmee de schitterend opgemaakte borden zijn gecreëerd. De smaakcombinaties zijn echt een sensatie. De blauw-witte tinten, die men heeft gebruikt in dit restaurant, zorgen voor een soort Oud-Hollandse sfeer, die zeker niet oubollig overkomt, maar eerder een soort gezellig huiskamereffect geeft. Je kunt kiezen uit een 3, 4, 5 of 6-gangen menu met of zonder wijnarrangement en aangeven of je ergens allergisch voor bent of bepaalde ingrediënten absoluut niet lekker vindt. Men zou daar dan rekening mee kunnen houden. Wij hebben, vanaf het moment van binnenkomst tot aan het afrekenen, genoten in dit goede restaurant. Met recht een aanrader!
Miccas28 .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
De Matroos en het Meisje op Katendrecht. Buiten op het plein eten in een sfeer die nog het meest lijkt op wat je op vakantie tegenkomt. Ongedwongen en zomers, met veel persoonlijke aandacht van zowel de matroos als het meisje. Mijn partner eet geen vlees en is lactose intolerant en daar wordt op een prima manier rekening mee gehouden. Haar driegangenmenu ziet er net zo lekker uit als het mijne, hier is het geen kwestie van weglaten van onderdelen ervan. Vooraf wordt een glas rabarbercider aanbevolen, als die echt wel heel apart blijkt te zijn, wordt 'ie zonder dat we daarom vragen gewoon van de rekening gehaald. Heel vriendelijke bediening! Verder leuke, mooi opgemaakte gerechten van een kok die weet wat hij doet, zonder veel poeha opgediend. Een erg goed restaurant op een plek waar het zomers buiten goed toeven is.
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Als verrassing ben ik gisteren door de liefde van mijn leven naar Matroos & het Meisje meegenomen. Een woord: hemels! Een mix van een hip, schattig en stoer decor met een intieme sfeer. We zijn enorm in de watten gelegd door de Meisjes die zorgde dat we niets tekort kwamen en uitstekende suggesties deden (de zelfgemaakte limoncello is echt een aanrader voor de zoetekauw). Ik heb een glutenallergie, maar heb zorgeloos genoten. De kers op de taart was dat we werden toegezongen voor ons 1-jarig jubileum. Enorm bedankt voor de leuke avond. x