De Markt

Veemarktstraat 2 4811 ZE Breda Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Markt

via station breda 10 min lopen
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
6,4
6,5
6,7
Eva K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gisteren voor de tweede keer bij De Markt gegeten, om te kijken of de vorige keer (één jaar geleden) goed kon worden gemaakt...
Helaas, want het was weer een grote misser.
Patatas bravas te hard om op te kauwen, een quiche waar je gegarandeerd maagpijn van krijgt (zompige/smaakloze deegbal), taaie gamba's met nog bijna rauwe spek en slecht geprobeerde mangochutney, laffe champignons die je niet eens op een pizza zou gooien..
We hebben meer dan de helft van het eten weggemoffeld, erg zonde! Menig man maakt thuis tapas die 10x lekkerder is.
Service was daarentegen prima! Vernieuw de menukaart, vrolijk het terras op en het interieur binnen, zet een paar goede koks in de keuken en dan probeer ik het wellicht nog eens :)
Beste Eva,

Dit is erg jammer om te horen. We willen graag weten op welke tafel u zat? klopt het dat u met zijn 2en was en daarbij jupiler en Torres witte wijn heeft gedronken? We willen graag achterhalen wat er precies is gebeurd. We hebben namelijk gister geen klachten van gasten ontvangen en alles was verder bij iedereen naar wens verlopen.
We horen het graag.

Groeten Team De Markt
Hannie V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Mijn vrouw wilde wat eten , we kwamen uit bij de markt . Ik ben geen leek wat betreft uit eten. Mijn mening over de Markt. Prijs verhouding wat je krijgt is veel te duur. Het enige wat lekker was, waren de patatas bravas aiolie. De champignons zouden pittig zijn , was niet om te eten. Dus flauw? Ik zou het niemand aanraden, veel geld weinig eten en ook nog niets bijzonders, jammer een gemiste kans. Veel teveel medewerkers lopen er rond, weten van elkaar niet wat de andere doet. Conclusie: ik zou er nooit naar toe gaan gewoon weg SLECHT...
Jeff L.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Helaas was het eten vaak droog, niet lekker of gewoon rauw. De lange wachttijden laten je denken dat je pas je volgende ronde krijgt wanneer je een nieuw drankje besteld.
Fijnproever16 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Afgelopen maand heb ik op het terras gegeten met een vriend van mij. De service was erg slecht. Elke keer moesten wij onze hand opsteken om nog wat eten te bestellen (want dan hadden we al een half uur ons eten op!!). Over het eten waren we ook niet echt te spreken. Vaak was het eten óf lauw, óf droog of gewoon een vreemde combinatie. Ookal betaalden wij maar € 15 de man, omdat we voor half half gestart waren, het was het geld zeker niet waard. Conclusie: hier ga ik NOOIT meer eten.
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Verrassende lekkere verschillende tapas. Vooral de feta kroketten waren heerlijk. Friet erbij en ambachtelijk brood, heerlijk! Aardige bediening, ik kreeg zelfs een leesbril toen ik zei dat de letters te klein waren. Alleen de zitplaatsen zijn niet zo comfortabel. Kleine houten stoeltjes en tafeltjes. Maar verder een prima sfeer en gezellige achtergrond muziek. Goed eten! Dus wij komen zeker terug.
Lindy B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Bij dit restaurant gaan eten i.v.m. de onbeperkt tapas, maar helaas was dit een grote tegenvaller. Het vlees was droog, geen lekkere smaak en er stonden weinig verschillende dingen op de menukaart. Helaas, 1x maar nooit meer.
TripleH .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Lekker gegeten met een grote groep mensen , sfeer was gezellig, personeel is vriendelijk. Prijs valt mee en de kwaliteit van het eten is goed. Alleen de houten krukken vielen tegen.
Andreavdb .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Onbeperkt tapasconcept. Wij zaten op een zomerse dag lekker op het terras. De plek waar het langste de zon komt van de gehele grote markt! Bediening is snel en vriendelijk. Kaart is zeer uitgebreid en staat vol met lekkere dingen. Het eten is goed. Niet altijd even bijzonder, maar kwaliteit is goed. Zeker als je bedenkt dat alles in het keukentje van 9m3 wordt gemaakt. Aanraders: champignons in knoflooksaus en de seizoenstapas. Prijs is gelijk aan vergelijkbare tapas restaurants. Sfeer is gezellig en goed. Goede plek voor een borreltje met aansluitend eten.
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Op deze druilerige middag lekker gaan lunchten bij De Markt, een zaak waar wij regelmatig neerstrijken om wat te drinken in de vroege avond. Gezellig warm interieur, top muziek en goed personeel maar ik had er nooit gegeten dus de Social Deal kwam als geroepen. Vooraf een voortreffelijk courgette soepje en een Turks brood 'carprese', Let op: Porties zijn flink :). Echt een compliment waard deze leuke zaak.
Bedankt voor jullie super leuke recensie.

Groetjes
Team De Markt
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Met zijn zevenen super gezellig gegeten op het terras bij De Markt! Op de kaart staat voor ieder wat wils. De prijs-kwaliteit verhouding klopt hier. De bediening is enthousiast en erg vriendelijk. Op het terras zit je uitstekend, onder de bomen, midden op de Grote Markt met uitzicht op de kerk. En later op de avond met terrasverwarming. We komen hier terug!
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
We hebben bij de markt een lunch gegeten en het eten was erg lekker. We moesten wel erg lang wachten voor alles door kwam. Daarom ook een lager punt voor de service, terwijl het personeel wel heel vriendelijk en gastvrij was.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Tapas concept. Beetje vreemd de frikadel speciaal XXL op het menu. Hele leuke service. Het pand zelf is niet echt bijzonder. Op het terras duurt het allemaal wat langer en we kregen hele vieze olijven, die werden wel netjes van de rekening af gehaald.
Beste Esther,

Bedankt voor je recensie. Met de olijven gaan we zeker wat doen. Vanaf oktober staan er andere olijven op de kaart.
Daarnaast willen we even vermelden dat de XXL op de borrelkaart staat en dus niet op de tapaskaart. Anders kan er verwarring ontstaan uiteraard. Vele gasten vinden dit een leuk iets naast de portie bitterballen maar we begrijpen dat het raar over kan komen.

Hopelijk tot een volgende keer.
Groeten
Team De Markt

Reactie van proever:

Ik kom zeker terug, veel te lekkere tapas!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Met SD vouchers lunch gedaan. Pompoensoep lekker. Broodjes recht toe recht aan. Bediening vriendelijk en kundig, maar meubilair mag vervangen worden.
RitaenMarijke .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
We hadden op voorhand gereserveerd maar weten niet of dat uiteindelijk veel uitgemaakt heeft. We hadden lovende kritieken gelezen over de speciale broodjes en daardoor misschien dat we wat teleurgesteld waren...zoals anderen al voor ons schreven...de broodjes waren zeker niet slecht, maar zeker ook geen ommetje waard. En wat het vooral ze niet waard maakte: we hebben vreselijk lang moeten wachten, niettegenstaande we dan nog gereserveerd
hadden...uiteindelijk hebben we daar 2 uur gezeten voor een broodje! En dat
terwijl de zaak maar voor een vierde bezet was...gelukkig dat het een dagje uit was voor ons want om dit even tijdens je middagpauze te doen, vergeet het! De bediening was wel vriendelijk maar is zulke wachttijden duidelijk gewoon. En als je dan als apotheose nog iets speciaals zou krijgen...Gelukkig zaten we aan het raampje en konden we lekker buiten kijken, dat maakte het toch nog wat goed. Kan beter zou ik zeggen.

Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Uitgebreide en goede kaart met een scherpe prijs. Vlotte attente bediening en knusse sfeer. Goede prijs kwaliteit verhouding. Aanrader.
Zoes .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Ik heb laatst bij De Markt gegeten en was erg enthousiast over het onbeperkt tapas. Jammer genoeg zijn mijn verwachtingen niet helemaal voldaan.
De kaart was naar mijn inzicht niet veel speciaals (er kunnen leukere dingen bij en ik zou het anders hebben gedaan). Veel van het eten bevatte worst of tomatensaus wat na een paar gerechten niet meer leuk was. Veel gerechten waren niet op smaak gebracht. De patatas bravas waren een grote tegenvaller, we miste kruiden op de aardappeltjes.

De service was wel zeer goed, de meiden die er stonden deden goed hun best. Kleine tip: meer letten op lege glazen en niet gaan staan eten waar de gast bij is.

De inrichting was prima alleen de wc was vies en de prullenbak zat vol.
Breda2 D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Met een grote groep daar gegeten 's avonds op het terras met een prachtig uitzicht op de verlichte Grote Kerk. Het restaurant ziet er van binnen ook leuk uit. Leuke bediening. Eten is gezien de prijs van goede kwaliteit. Alleen het is te merken dat ze grote groepen eigenlijk niet aankunnen. Het duurde lang eer het eten op tafel kwam en het onbeperkt tapas eten naar keuze is eigenlijk niet mogelijk. Dat kan de keuken niet aan en zal je het als groep moeten doen met de tapas die op tafel gezet worden naar hun keuze. Ik heb er ook wel eens gegeten met mijn partner en dan is dat geen probleem Eten is zeker niet duur, drankjes daarentegen wel.
Heerlijkbreda .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
We hebben afgelopen week gegeten en gekozen voor 17.50 euro onbeperkt tapas bij De Markt wat niet een typisch spaanse tapasbar is. Het is wel knus en klein binnen wat het juist zo gezellig maakt. Het heeft een warme sfeer en je hebt niet het gevoel je in een restaurant te bevinden. De bediening was uitstekend, erg gezellig en alles werd goed uitgelegd. Eten was heerlijk en duurde zeker niet te lang. We hadden ook tijd genoeg aan de 3 uur die je kreeg. Aanrader is de kipsate, verse frietjes (sorry), de gamba's en de tortilla espanol. Heerlijk.
De prijs/kwaliteit is de echt goed in verhouding,service top en in een fijne omgeving lekker gegeten en geborreld met lekkere muziek op de achtergrond.
Lars G.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Vandaag onvoorbereid de binnenstad ingelopen met het idee ergens op het terras voor een leuke prijs een hapje te eten. Ons oog viel al snel op het bord onbeperkt tapas voor 2 tientjes bij de Markt, dus de keuze was snel gemaakt.

Het eten is eenvoudig. maar goed te doen als je naar de prijs kijkt. Het kan vast beter maar dan zal de prijs ongetwijfeld ook omhoog moeten, dus hier geen klagen. Het enige wat niet lekker was en wat we mee terug hebben gegeven waren de spareribs. De rest was allemaal prima te eten.

De service is top. Enthousiaste mensen die echt plezier aan hun werk beleven en gevoel voor humor hebben.

Op het terras buiten zit je erg leuk, uitzicht over de Grote Markt en de Veemarktstraat.

Kortom, wil je voor weinig geld toch lekker eten en niet binnen een uur buiten gewerkt worden is de Markt echt een aanrader.
Frederikevb V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
Wij hadden gereserveerd met zijn 4en om 18u op een dinsdag avond. Het terras was niet druk, maar toch hebben wij 30 MINUTEN moeten wachten tot onze eerste ronde tapas kwam! Uit eindelijk hebben wij hier 3 uur gezeten aan de tapas, maar ik heb er spijt van. Elke ronde DUURDE LANG.

eten: niet uitzonderlijk, soms koude gerechten gekregen, soms 3 gangen zitten wachten op iets wat we al lang geleden besteld hadden, soms verkeerde gerechten gekregen. vet, niet heel smakelijk.

service: er liepen 4 serveersters rond op het niet heel grote en niet overvolle terras maar toch kregen we geen aandacht. Ze praatten veel met elkaar en zagen ons niet. Als wij vroegen waar onze tapas bleven zeiden ze 'ik kom zo terug', maar dat deden ze niet!

decor: het terras is prima. Klein (!!!) tafeltje, prima parasol, prima stoelen.

samenvatting: Ik ga hier niet meer heen. ( maar ik ben me er van bewust dat elke dag en tijd het verschil kan maken in ervaring.)