De Markt

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Markt

Elsa V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Bij binnenkomst werden we niet echt welkom ontvangen door de serveerster. Ook was het ontzettend warm. Het eten was echt teleurstellend. Zo op het oog zag het er mooi uit, maar waar het naar smaakte? Geen idee. Gewoon niet lekker. Vreemd. Ze waren ons vergeten met het hoofdgerecht. Toen maakten ze wel excuses en was het opeens binnen 10 minuutjes klaar. Bijzonder. Het ging om lasagne. Dat was zo een klein stukje, die kon je binnen twee happen wegwerken. En ook weer erg smakeloos met vettige stukken vlees erin. Het dessert beloofde ze dat die wel erg lekker was. Dus wij weer proberen. Hadden we niet moeten doen. Ook weer erg apart. Gewoon niet wat je ervan verwacht had. Niet lekker. Hebben we aangegeven en toen kregen we gratis koffie. Alsnog veel betaald.Hier komen wij nooit weer.
Mehtap L.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Gingen hier gisteren een hapje eten. De bediening werkte erg gespannen en leken chagrijnig. Het eten was te gaar en mijn risotto was verkeerd gehoord door de serveerster. Had een hapje genomen en miste de eendenborst, dus werd het teruggestuurd. De bediening was er niet echt van gediend en boden ook niet hun excuses aan, “dat ze te horen hadden gekregen dat het met SPOED gemaakt moest worden,”, terwijl dit niet mijn schuld was dat het fout was gegaan... Zo jammer hoe dit is veranderd!
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Super lekker gegeten in De Markt. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Het personeel werkt hard maar blijft vriendelijk!
Als voorgerecht hadden we de antipasti , dat eet gezellig en blijft altijd lekker.
Renee C.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
14 februari 2018, Valentijnsdag, hartstikke druk natuurlijk! Het personeel zou duidelijk meer service kunnen bieden en lol kunnen hebben als er 2 man meer op de vloer zouden staan. Vooral aangezien de kaart vernieuwd was net voor Valentijnsdag, geef je personeel dan wat speling. Toch blijven ze vriendelijk en lachen.
Na jaren heeft De Markt nog steeds de binnen-temperatuur niet onder controle. Buiten vriest het en binnen zitten er dames in topjes. Het vocht druipt nog net niet langs de ramen. De hitte doet af aan de eetlust.
We zitten naast de keuken en de spoelkeuken, dus buiten de rumoerigheid van het restaurant (lees harde rumoerigheid), worden we om de 5 seconden getrakteerd op harde 'serviesknallen' van de afwas.
Het eten is lekker en wordt prachtig geserveerd. Een glas chardonnay is 6 euro en wordt zo karig ingeschonken dat je er aan twijfelt of je er iets van gaat zeggen.
De sfeer in het restaurant is goed, het is een prachtig restaurant. Het personeel werkt enorm hard.
De avond was leuk, maar de hitte en het lawaai zorgt ervoor dat ik hier zelden kom eten en al zeker nooit mijn ouders hiernaartoe zou nemen. Daarvoor is het te warm en rumoerig.
Brigitte R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Het is altijd druk bij De Markt. Maar nu hadden we een plekje.
De tafels staan dicht op elkaar maar dat mag de pret niet drukken. Bediening is vlot en vriendelijk.

De Antipasti Mercato voor 2 personen was een uitgebreide variatie van gerechten. Smullen maar!
SuusV .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
We moesten even wachten op een tafel, niks raars bij Markt en meestal het meer dan waard. Vanavond heb ik echter toch minder enthousiast het restaurant verlaten. De antipasti was lekker, daarna zeker een uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Na eerste keer vragen gesmoes met de kok en uiteindelijk nog eens een tien minuten gewacht, toen nog een keer. De pizza was ok, maar de pasta met gamba’s echt teleurstellend. Aardig dat we de pasta’s niet hoefden te betalen, maar ja daar kom je niet voor. Toch jammer; want ik was best een fan van deze plek!
Freek V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
De Markt is ontzettend rumoerig, je kan elkaar nauwelijks verstaan. Niet echt een ontspannen plek om met mensen af te spreken. De service was prima, redelijk snel en de kleine foutjes waren gezien de drukte niet echt een probleem. Het eten daarentegen... de pizza's van mijn tafelgenoten bevielen wel goed, maar mijn duo van hert was erbarmelijk. Ontzettend kleine portie en het was behoorlijk smakeloos. Erg jammer.
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Waardeloze service op een warme oktober maandagavond. Bijna een uur moeten wachten op ons eten en toen viel het kwartje nog niet bij de serveerster die onze bestelling had opgenomen en ons vervolgens nog zeker 6 keer was gepasseerd. Met een excuus kregen we een mandje brood erbij. De risotto bleek te flauw met ongare asperges erin. Toen we meteen maar aansluitend de rekening vroegen bij een andere serveerster werd het huzarenstukje nog even herhaald: ook de rekening liet op zich wachten. Uiteindelijk zelf maar naar binnen gelopen en de onvrede geuit. Met moeite werden er nog 2 glazen wijn van de fles afgehaald en dat was het. Bedankt en tot ziens. Nooit meer.
Baptiste V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
binnen 10 minuten 4x langgewenst, terwijl op een afspraak wacht, vervolgens niet meer gezien.
zeer teleurgesteld, ondanks de drukte die daar altijd is voor 7 , 75eurot een snee brood met de meest saaie (beetje te dik gesneden zalm) en een beetje sla. 2 sneeën brood, waar je het beleg echt niet mee kan verdelen veel heel te weinig en totaal smakeloos. als je om een beetje soja saus vraagt , kijkt ze je vragend aan, na navraag in de keuken, konden ze met niet helpen. recht tegenover kan je voor de helft hetzelfde maar beter krijgen, dit was 1 x en ik vrees nooit weer.
Iris B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk geluncht met 5 vriendinnen. We zaten aan de overkant op een aanvankelijk leeg terras, maar dat maakte het uiteindelijk niet minder gezellig. Ondanks de drukte was de service uitstekend, waarvoor complimenten! Er werd meegedacht en er werd een topwijn aangeraden aan de hand van onze wensen. Het eten kwam vlot en was verrassend lekker voor de prijs! We hebben een zeer gezellige middag gehad, zeker een aanrader!
Lorenzo123 L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Ik ben hier een tijd geleden wezen eten met wat vrienden op een doordeweekse avond. Bij binnenkomst viel mij direct de open keuken op, wat mij als gast natuurlijk een fijn gevoel geeft. De aankleding van het restaurant was ruim maar warm, dit straalde wel gezelligheid uit. De tafels stonden ruim uit elkaar waardoor we niet op andermans tafel konden kijken, ook dat is fijn. De bediening was oplettend en vriendelijk, gewoon prima.
Dan het eten, ik deelde van tevoren een schotel met wat koude en warme hapjes, dit vond ik leuk opgemaakt maar qua smaak niet bijzonder. Als hoofdgerecht had ik gnocchi, hier zat erg weinig smaak aan en vond het portie te weinig. Ik had na het hoofdgerecht nog honger, dat had ik nog niet mee gemaakt. Als dessert kies ik altijd hetzelfde wanneer het op de kaart staat, tiramisu. Ik denk dat ik hier de slechtste tiramisu gegeten heb, het was heel erg droog alsof ik droge cake aan het eten was. De gehele smaak waar tiramisu om bekend staat miste ik bij deze totaal.
Kortom decor prima, service prima, maar het eten is voor mij echt onvoldoende helaas.
Pauline P.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
We hebben hier met 2 personen gegeten en hadden een anti pasta besteld met allerlei kleine gerechten! Alle vis was overheerlijk bereid en kraak vers! We komen zeker terug!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben al meerdere malen bij de Markt geluncht. Het is een adres waar je gezellig kunt zitten, waar de bediening vriendelijk is en waar je voor een zeer redelijk bedrag lekker kunt lunchen.
Vandaag konden we gebruik maken van het terras, hetgeen altijd leuk is vanwege het winkelend publiek dat er langsloopt. We kozen allebei voor brood met zalm. Het brood was geroosterd en bijzonder lekker. Niet met gewone plakken gerookte zalm, maar met zalm die leek op sashimi; hij was zo zacht, en smolt op de tong. Daarbij heerlijke zoetzuur gemarineerde plakken komkommer en wat salade.
Dit is echt een adres waar we graag terugkomen als we in Utrecht zijn.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Donderdag 4 augustus 2016 gegeten bij De Markt.
We hebben ern smaakvolle maaltijd salade met garnalen, avocado, croutons, en paprika gegeten met heerlijke dressing en een lasagne van gevogelte.
De gerechten waren mooi opgemaakt en de bediening was vriendelijk en attent.
Lioneyes .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Bij De Markt kun je lekker & no-nonsense eten. Ik ben hier nu twee keer geweest en in mijn ervaring is de prijs-kwaliteitverhouding uitstekend: je kunt als je wilt voor 15 euro p.p. prima eten met nog een drankje erbij. Uitgebreider eten kan natuurlijk ook. Moet wel zeggen dat ik de eerste keer zeebaars als voorgerecht had die nogal taai was. Ik denk dat ze hier het beste zijn in de pasta's en pizza's - en wat een originele combinaties! - maar kom zeker nog eens terug om een ander hoofdgerecht van de kaart uit te kiezen.
Friso318 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Vanavond bij De Markt gegeten en dit was spijtig genoeg een erg onplezierige ervaring. Hoewel het restaurant leuk is aangekleed, is het zo vol gebouwd met tafels dat door het rumoer een gesprek voeren haast onmogelijk is. Het eten viel ontzettend tegen. In het mandje brood dat wij kregen was een bakje olie gevallen, maar dat mocht de bediening niet baten. De pizza die we daarna kregen was heel erg slecht. De bodem was taai en niet gaar, de ingrediënten uit balans en te overheersend. Uiteindelijk een opmerking gemaakt over de bodem, waarop de kok antwoorde dat dit normaal was. Slechts ter compensatie een kopje koffie gekregen. Hier komen we zeker niet terug.
Onno Q.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De open keuken zorgt voor een prettige ervaring en het eten is lekker. Bediening had net iets meer proactief kunnen zijn, door iets vaker langs te komen. Het duurde wel even voordat eten werd geserveerd, terwijl de drukte toen wij bestelde nog wel meeviel. Later werd het nog drukker, dus kan mij voorstellen dat de wachtijd nog verder opliep.. Best zonde, want het is een leuke tent om lekker even te komen eten..
A. S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Het was loeiheet en druk binnen en ik wist al snel dat mijn kleren na afloop flink naar eten zouden ruiken. Iemand kwam al vlot de bestelling opnemen. Vooraf asperges: behoorlijk smakeloos en net niet gaar genoeg. Vervolgens eend: net te doorbakken en het mes was niet bepaald scherp, het was een behoorlijke exercitie om door het vlees heen te komen. De semifreddo als toetje was te bevroren.

Bediening was niet bijzonder, maar ik had met hen te doen vanwege de hitte.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Erg sfeervol. Mooie bar en mooie aankleding. Eten was lekker en voldoende. Service was echter mager. We moesten aan de bar wachten op een tafel. Dit kan natuurlijk gebeuren. Echter mochten we pas na ruim een half uur wachten plaatsnemen aan een tafel die al de hele tijd vrij was. Ook de bediening was niet vriendelijk en reageerde geïrriteerd op vragen.
BinkL .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Een lunch op het terras, waar meteen ook aandacht was voor onze hond: haar drankje werd zonder iets te hoeven vragen gebracht! De aanbevolen antipasti 'Mercato' was meer dan de moeite waard, vlees, vis en groenten, wat brood en dippers, om je vingers er bij op te eten! Het aanbevolen glas rood, een Merlot uit de streek Puglia, was mooi op temperatuur en zeer smaakvol. Vriendelijke bediening!
Wij komen graag weer terug!