De Markt

6,9

Jouw recensie over het restaurant De Markt

Niels S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Ontvangst door een zeer vriendelijke dame bij de entree vanmiddag. Met zijn vieren kwamen we voor een heerlijke lunch. Nadat we gingen zitten aan de aangewezen tafel, werd onze bestelling opgenomen en de drankjes vrij snel geserveerd. Bij het opnemen van de bestelling voor de lunch werden we echter vrij onaangenaam verrast: er is geen glutenvrij brood beschikbaar. Erg bijzonder voor een restaurant van dit kaliber met de een mededeling op de menukaart dat allergieën mogen worden aangegeven. Een gemiste kans, het enige alternatief voor ons was nu een kop soep of een aangepaste salade. Overigens werd er door de serveerster ook niet op doorgegaan, ik had graag wat meer begrip voor mijn allergie gekregen.
Jac J.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
Op vrijdagavond, zonder reservering, om 20.00 uur bleek er nog een tafeltje vrij! Eten was lekker (voorgerecht Antipasti plateau “Mercato” genomen, hoofdgerecht Portobello en de bietenrisotto). Bediening goodie hele bestelling over ons heen (glas plus fles wijn, en heel glas bier). Er werden wel excuses aangeboden en een kaartje gegeven voor het geval een stomerij nodig was met de mededeling "maar ik denk niet dat dat nodig zal zijn". Ik was werkelijk kletsnat: van mijn knieen tot mijn schouders, en heb de rest van de avond op 2 theedoeken gezeten. Gebaar van De Markt (er werden 2 drankjes niet in rekening gebracht) vond ik zelf niet in verhouding tot de overlast staan.
Don B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Dat er met een reservering voor 11 personen onverwacht nog 3 bijkwamen viel niet in erg goede aarde en in het inderdaad nogal druk bezette restaurant viel pas na veel passen en meten een tafelschikking te realiseren. Het menu was overzichtelijk, en bood de keus uit een voorgerecht, 4 hoofdgerechten en vier nagerechten. Het voorgerecht bestond uit vele aantrekkelijke hapjes waar je met drie personen uit kon kiezen, en was ook het meest aantrekkelijke onderdeel van het driegangen menu. De wachttijden voor het hoofdgerecht waren nogal lang, en er waren tenslotte ook wat problemen met verkeerde gerechten voor goede personen. Van geen Vande vier gerechten waren de bereidingen echt overtuigend, de schol had niet veel smaak, en was te koud, de entrecote erg taai en vettig, en gaf in de daaropvolgende nacht maagproblemen. De op het oog aantrekkelijke rodebietenrisotto had geen garnituur dat op het menu was beloofd, en was ook wat koud. Het geluidsniveau in de zaal was oorverdovend, zodat muziek gelukkig onverstaanbaar zou zijn geweest. De vele opmerkingen in de recensies over het lawaai kunnen niet genoeg worden onderschreven. Dat werd niet veel beter door de nog langere wachttijd voor het dessert, waarbij drankjes pas na drie duidelijke bestellingen, doch wel met een behoorlijk uitstel werden geleverd. De nagerechten waren uiteindelijk niet meer dan redelijk, en ons gezelschap voelde er weinig voor om nog langer op de koffie te wachten. Er was duidelijk veel te weinig personeel, dat op zich meestal vriendelijk was, maar duidelijk niet in staat een volle zaal tijdig te bedienen en te informeren over de gerechten. Gegeven de kwaliteit van de gerechten, de ellenlange wachttijden en het zeer storende lawaai is dit geen restaurant om weer te bezoeken zolang er geen passende maatregelen worden genomen.
Hugo S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Leuk tent midden in Utrecht waar je prima een hapje kan eten! Hier met vrienden gegeten en het eten was prima verzorgd. Service was bij ons zeker ook prima.
Het restaurant zit vaak vol en als het vol zit is het wel wat rumoerig.
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Lunch bij de markt was heerlijk. We hebben daar een broodje carpaccio gegeten. Zowel het brood als beleg was meer dan genoeg. De rucola was niet heel vers maar dit werd netjes recht gezet zonder dat ik er om vroeg. Attente bediening.
Emlyn T.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Dit is een restaurant als je van Italiaans eten houd. Ze hebben uitstekende wijnen die bij de pasta’s en pizza’s passen. Een hele gezellige sfeer hangt er rond. Voor een lasagne betaal je 18,50 en krijg je een groot bord vol. Een echte aanrader vlak bij het station Utrecht centraal. Mijn vriendin en ik hebben er heerlijk kunnen genieten
Elsa V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Bij binnenkomst werden we niet echt welkom ontvangen door de serveerster. Ook was het ontzettend warm. Het eten was echt teleurstellend. Zo op het oog zag het er mooi uit, maar waar het naar smaakte? Geen idee. Gewoon niet lekker. Vreemd. Ze waren ons vergeten met het hoofdgerecht. Toen maakten ze wel excuses en was het opeens binnen 10 minuutjes klaar. Bijzonder. Het ging om lasagne. Dat was zo een klein stukje, die kon je binnen twee happen wegwerken. En ook weer erg smakeloos met vettige stukken vlees erin. Het dessert beloofde ze dat die wel erg lekker was. Dus wij weer proberen. Hadden we niet moeten doen. Ook weer erg apart. Gewoon niet wat je ervan verwacht had. Niet lekker. Hebben we aangegeven en toen kregen we gratis koffie. Alsnog veel betaald.Hier komen wij nooit weer.
Mehtap L.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Gingen hier gisteren een hapje eten. De bediening werkte erg gespannen en leken chagrijnig. Het eten was te gaar en mijn risotto was verkeerd gehoord door de serveerster. Had een hapje genomen en miste de eendenborst, dus werd het teruggestuurd. De bediening was er niet echt van gediend en boden ook niet hun excuses aan, “dat ze te horen hadden gekregen dat het met SPOED gemaakt moest worden,”, terwijl dit niet mijn schuld was dat het fout was gegaan... Zo jammer hoe dit is veranderd!
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Super lekker gegeten in De Markt. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Het personeel werkt hard maar blijft vriendelijk!
Als voorgerecht hadden we de antipasti , dat eet gezellig en blijft altijd lekker.
Renee C.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
14 februari 2018, Valentijnsdag, hartstikke druk natuurlijk! Het personeel zou duidelijk meer service kunnen bieden en lol kunnen hebben als er 2 man meer op de vloer zouden staan. Vooral aangezien de kaart vernieuwd was net voor Valentijnsdag, geef je personeel dan wat speling. Toch blijven ze vriendelijk en lachen.
Na jaren heeft De Markt nog steeds de binnen-temperatuur niet onder controle. Buiten vriest het en binnen zitten er dames in topjes. Het vocht druipt nog net niet langs de ramen. De hitte doet af aan de eetlust.
We zitten naast de keuken en de spoelkeuken, dus buiten de rumoerigheid van het restaurant (lees harde rumoerigheid), worden we om de 5 seconden getrakteerd op harde 'serviesknallen' van de afwas.
Het eten is lekker en wordt prachtig geserveerd. Een glas chardonnay is 6 euro en wordt zo karig ingeschonken dat je er aan twijfelt of je er iets van gaat zeggen.
De sfeer in het restaurant is goed, het is een prachtig restaurant. Het personeel werkt enorm hard.
De avond was leuk, maar de hitte en het lawaai zorgt ervoor dat ik hier zelden kom eten en al zeker nooit mijn ouders hiernaartoe zou nemen. Daarvoor is het te warm en rumoerig.
Brigitte R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Het is altijd druk bij De Markt. Maar nu hadden we een plekje.
De tafels staan dicht op elkaar maar dat mag de pret niet drukken. Bediening is vlot en vriendelijk.

De Antipasti Mercato voor 2 personen was een uitgebreide variatie van gerechten. Smullen maar!
SuusV .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
We moesten even wachten op een tafel, niks raars bij Markt en meestal het meer dan waard. Vanavond heb ik echter toch minder enthousiast het restaurant verlaten. De antipasti was lekker, daarna zeker een uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Na eerste keer vragen gesmoes met de kok en uiteindelijk nog eens een tien minuten gewacht, toen nog een keer. De pizza was ok, maar de pasta met gamba’s echt teleurstellend. Aardig dat we de pasta’s niet hoefden te betalen, maar ja daar kom je niet voor. Toch jammer; want ik was best een fan van deze plek!
Freek V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
De Markt is ontzettend rumoerig, je kan elkaar nauwelijks verstaan. Niet echt een ontspannen plek om met mensen af te spreken. De service was prima, redelijk snel en de kleine foutjes waren gezien de drukte niet echt een probleem. Het eten daarentegen... de pizza's van mijn tafelgenoten bevielen wel goed, maar mijn duo van hert was erbarmelijk. Ontzettend kleine portie en het was behoorlijk smakeloos. Erg jammer.
Robert J.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Waardeloze service op een warme oktober maandagavond. Bijna een uur moeten wachten op ons eten en toen viel het kwartje nog niet bij de serveerster die onze bestelling had opgenomen en ons vervolgens nog zeker 6 keer was gepasseerd. Met een excuus kregen we een mandje brood erbij. De risotto bleek te flauw met ongare asperges erin. Toen we meteen maar aansluitend de rekening vroegen bij een andere serveerster werd het huzarenstukje nog even herhaald: ook de rekening liet op zich wachten. Uiteindelijk zelf maar naar binnen gelopen en de onvrede geuit. Met moeite werden er nog 2 glazen wijn van de fles afgehaald en dat was het. Bedankt en tot ziens. Nooit meer.
Baptiste V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
binnen 10 minuten 4x langgewenst, terwijl op een afspraak wacht, vervolgens niet meer gezien.
zeer teleurgesteld, ondanks de drukte die daar altijd is voor 7 , 75eurot een snee brood met de meest saaie (beetje te dik gesneden zalm) en een beetje sla. 2 sneeën brood, waar je het beleg echt niet mee kan verdelen veel heel te weinig en totaal smakeloos. als je om een beetje soja saus vraagt , kijkt ze je vragend aan, na navraag in de keuken, konden ze met niet helpen. recht tegenover kan je voor de helft hetzelfde maar beter krijgen, dit was 1 x en ik vrees nooit weer.
Iris B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk geluncht met 5 vriendinnen. We zaten aan de overkant op een aanvankelijk leeg terras, maar dat maakte het uiteindelijk niet minder gezellig. Ondanks de drukte was de service uitstekend, waarvoor complimenten! Er werd meegedacht en er werd een topwijn aangeraden aan de hand van onze wensen. Het eten kwam vlot en was verrassend lekker voor de prijs! We hebben een zeer gezellige middag gehad, zeker een aanrader!
Lorenzo123 L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Ik ben hier een tijd geleden wezen eten met wat vrienden op een doordeweekse avond. Bij binnenkomst viel mij direct de open keuken op, wat mij als gast natuurlijk een fijn gevoel geeft. De aankleding van het restaurant was ruim maar warm, dit straalde wel gezelligheid uit. De tafels stonden ruim uit elkaar waardoor we niet op andermans tafel konden kijken, ook dat is fijn. De bediening was oplettend en vriendelijk, gewoon prima.
Dan het eten, ik deelde van tevoren een schotel met wat koude en warme hapjes, dit vond ik leuk opgemaakt maar qua smaak niet bijzonder. Als hoofdgerecht had ik gnocchi, hier zat erg weinig smaak aan en vond het portie te weinig. Ik had na het hoofdgerecht nog honger, dat had ik nog niet mee gemaakt. Als dessert kies ik altijd hetzelfde wanneer het op de kaart staat, tiramisu. Ik denk dat ik hier de slechtste tiramisu gegeten heb, het was heel erg droog alsof ik droge cake aan het eten was. De gehele smaak waar tiramisu om bekend staat miste ik bij deze totaal.
Kortom decor prima, service prima, maar het eten is voor mij echt onvoldoende helaas.
Pauline P.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
We hebben hier met 2 personen gegeten en hadden een anti pasta besteld met allerlei kleine gerechten! Alle vis was overheerlijk bereid en kraak vers! We komen zeker terug!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben al meerdere malen bij de Markt geluncht. Het is een adres waar je gezellig kunt zitten, waar de bediening vriendelijk is en waar je voor een zeer redelijk bedrag lekker kunt lunchen.
Vandaag konden we gebruik maken van het terras, hetgeen altijd leuk is vanwege het winkelend publiek dat er langsloopt. We kozen allebei voor brood met zalm. Het brood was geroosterd en bijzonder lekker. Niet met gewone plakken gerookte zalm, maar met zalm die leek op sashimi; hij was zo zacht, en smolt op de tong. Daarbij heerlijke zoetzuur gemarineerde plakken komkommer en wat salade.
Dit is echt een adres waar we graag terugkomen als we in Utrecht zijn.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Donderdag 4 augustus 2016 gegeten bij De Markt.
We hebben ern smaakvolle maaltijd salade met garnalen, avocado, croutons, en paprika gegeten met heerlijke dressing en een lasagne van gevogelte.
De gerechten waren mooi opgemaakt en de bediening was vriendelijk en attent.