De Markt

Drieharingstraat 27 3511 BH Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Markt

Paulinepeeters1979 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
We hebben hier met 2 personen gegeten en hadden een anti pasta besteld met allerlei kleine gerechten! Alle vis was overheerlijk bereid en kraak vers! We komen zeker terug!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben al meerdere malen bij de Markt geluncht. Het is een adres waar je gezellig kunt zitten, waar de bediening vriendelijk is en waar je voor een zeer redelijk bedrag lekker kunt lunchen.
Vandaag konden we gebruik maken van het terras, hetgeen altijd leuk is vanwege het winkelend publiek dat er langsloopt. We kozen allebei voor brood met zalm. Het brood was geroosterd en bijzonder lekker. Niet met gewone plakken gerookte zalm, maar met zalm die leek op sashimi; hij was zo zacht, en smolt op de tong. Daarbij heerlijke zoetzuur gemarineerde plakken komkommer en wat salade.
Dit is echt een adres waar we graag terugkomen als we in Utrecht zijn.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Donderdag 4 augustus 2016 gegeten bij De Markt.
We hebben ern smaakvolle maaltijd salade met garnalen, avocado, croutons, en paprika gegeten met heerlijke dressing en een lasagne van gevogelte.
De gerechten waren mooi opgemaakt en de bediening was vriendelijk en attent.
Lioneyes .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Bij De Markt kun je lekker & no-nonsense eten. Ik ben hier nu twee keer geweest en in mijn ervaring is de prijs-kwaliteitverhouding uitstekend: je kunt als je wilt voor 15 euro p.p. prima eten met nog een drankje erbij. Uitgebreider eten kan natuurlijk ook. Moet wel zeggen dat ik de eerste keer zeebaars als voorgerecht had die nogal taai was. Ik denk dat ze hier het beste zijn in de pasta's en pizza's - en wat een originele combinaties! - maar kom zeker nog eens terug om een ander hoofdgerecht van de kaart uit te kiezen.
Friso318 .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Vanavond bij De Markt gegeten en dit was spijtig genoeg een erg onplezierige ervaring. Hoewel het restaurant leuk is aangekleed, is het zo vol gebouwd met tafels dat door het rumoer een gesprek voeren haast onmogelijk is. Het eten viel ontzettend tegen. In het mandje brood dat wij kregen was een bakje olie gevallen, maar dat mocht de bediening niet baten. De pizza die we daarna kregen was heel erg slecht. De bodem was taai en niet gaar, de ingrediënten uit balans en te overheersend. Uiteindelijk een opmerking gemaakt over de bodem, waarop de kok antwoorde dat dit normaal was. Slechts ter compensatie een kopje koffie gekregen. Hier komen we zeker niet terug.
Onno Q.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
De open keuken zorgt voor een prettige ervaring en het eten is lekker. Bediening had net iets meer proactief kunnen zijn, door iets vaker langs te komen. Het duurde wel even voordat eten werd geserveerd, terwijl de drukte toen wij bestelde nog wel meeviel. Later werd het nog drukker, dus kan mij voorstellen dat de wachtijd nog verder opliep.. Best zonde, want het is een leuke tent om lekker even te komen eten..
Anton S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Het was loeiheet en druk binnen en ik wist al snel dat mijn kleren na afloop flink naar eten zouden ruiken. Iemand kwam al vlot de bestelling opnemen. Vooraf asperges: behoorlijk smakeloos en net niet gaar genoeg. Vervolgens eend: net te doorbakken en het mes was niet bepaald scherp, het was een behoorlijke exercitie om door het vlees heen te komen. De semifreddo als toetje was te bevroren.

Bediening was niet bijzonder, maar ik had met hen te doen vanwege de hitte.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Erg sfeervol. Mooie bar en mooie aankleding. Eten was lekker en voldoende. Service was echter mager. We moesten aan de bar wachten op een tafel. Dit kan natuurlijk gebeuren. Echter mochten we pas na ruim een half uur wachten plaatsnemen aan een tafel die al de hele tijd vrij was. Ook de bediening was niet vriendelijk en reageerde geïrriteerd op vragen.
BinkL .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Een lunch op het terras, waar meteen ook aandacht was voor onze hond: haar drankje werd zonder iets te hoeven vragen gebracht! De aanbevolen antipasti 'Mercato' was meer dan de moeite waard, vlees, vis en groenten, wat brood en dippers, om je vingers er bij op te eten! Het aanbevolen glas rood, een Merlot uit de streek Puglia, was mooi op temperatuur en zeer smaakvol. Vriendelijke bediening!
Wij komen graag weer terug!
Maryse64 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Het eten wat ik bestelde , de lasagne, was niet gaar en smaakte naar bladerdeeg.
Dit gemeld aan de bediening, ik mocht een ander gerecht uitkiezen. Ik nam een maaltijdsalade waar smaak nog kraak aanzat. 2 compleet mislukte, makkelijk te maken gerechten, is dus echt heel slecht vind ik. Mijn vriend had de eend besteld, zo te zien was deze veel te rauw en taai, maar hij klaagt nooit......
Johannes O.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vandaag gegeten bij Italiaans restaurant De Markt, we waren zonder te reserveren om 17:15 binnengestapt, had ook niet een half uur later moeten zijn.
17:45 zat het restaurant bom-vol en zaten er al mensen aan de bar te wachten of er een plekje vrij kwam. Ondanks de enorme drukte zijn wij niks te kort gekomen, de bediening was zeer attent en eigenlijk telkens op het juiste moment aan de tafel.
We hebben zeer smaakvol gegeten, voorafje was een 'carne' proeverij (vanaf 2 personen), een groot lang bord vol met lekkere Italiaanse gerechtjes koud en warm.
Hoofdgerecht een lekkere tagliatelle met stukjes aubergine, lekkere kruiden en roma tomaatjes. Afijn, voor een reële prijs een heerlijke maaltijd gehad !
Tip: reserveer van tevoren of kom op tijd, anders komt u wellicht voor niks.
Tussen ons aankomst en vertrek zijn er zeker 40 personen heengezonden/ vertrokken omdat er geen plaats was.
Morrisj .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Gezellige tent in de Drieharingstraat in Utrecht,met een open keuken. Lekker geluncht hier. Enigste minpuntje is dat de bediening niet altijd alert is. Verder was het goed.
Formula29 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Op een drukke zaterdagavond hier gegeten zonder reservering. We mochten een kwartier aan de bar wachten onder genot van een drankje. Daarna kwam er een tafeltje vrij en konden we meteen bestellen. De bediening is heel klantvriendelijk en heeft duidelijk horeca ervaring. We hadden gekozen voor lasagne en pasta met gamba's en als afsluiter cheesecake. Enig verbeterpunt is dat de porties van de hoofdgerechten wel iets groter mogen. Verder heerlijk gegeten.
020 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
De decoratie is super, net zoals het eten. De dames in de bediening vielen daarentegen heel erg tegen. Toen we de serveerster vroegen of we mochten bestellen zei ze letterlijk: 'de mensen achter je staken eerder hun hand op, ik ga hun eerst helpen'. Bijzondere opmerking vonden we, tevens opmerkelijk dat we beide moesten wuiven voor aandacht. We bestelde beide een spaghetti carbonara, voor mij een normale, mijn vriendin de spelt variant. Toen de gerechten kwam zij de serveerster 'carbonara'. Ik zei we hebben 1 spelt, 1 normaal. 'Ja weet ik' was haar antwoord. De spaghetti van spelt is voor haar, ik wees naar mijn vriendin. Haar antwoord was; met spelt is tagliatelle, dit had je op de kaart kunnen zien. Niet erg vriendelijk, of wel? Tot slot hebben we een een half uur (!) met de dessertkaart gezeten om eindelijk een cappuccino te bestellen. Die overigens héérlijk was. Jammer van de dames in de bediening...
Ajmdegraaff .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Afgelopen woensdag gegeten bij de markt, ben hier al vaker geweest maar dat is al even terug. Ditmaal was mijn pasta echt niet lekker helaas, droog geen saus te bekennen hele (te) grote stukken ui en bijna geen vulling :-( de pizza die we hadden was wel lekker maar bevatten helaas bijna geen gorgonzola. Kortom wat is er met de kok gebeurd het was allemaal zo lekker bij jullie?
Evdkooij .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Snel een tafeltje. Bediening kijkt slecht. Buurtafel had dezelfde ervaring. Personeel rond 17.30 meer plezier met elkaar dan interesse in de klant. Truffelrisotto droog en weinig truffel.
Legace23 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Met kerstavond moesten we last minute de plannen wijzigen. Geen famile diner maar toch uit eten.. Echt een topavond gehad, bediening was erg attent. 3 wijnen geproefd tot we de juiste gevonden hadden. Vrij grote porties maar prijs kwaliteit verhouding dik in orde. Het was tamelijk druk maar men leek goed op elkaar ingespeeld. Cheesecake was verrukelijk, evenals de capuccino. Kortom: goed begin van de kerst!
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Mooie plek in hartje Utrecht. We komen er wel vaker en de sfeer is goed. Erg fijne bediening, vrolijke mensen "high energy". We kwamen binnen toen het bleek erg druk te zijn. Niemand was in de stress. Eten, salade zalm, erg gord op smaak, ruim belegd en mooi opgemaakt. Complimenten!
Pert .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Leuke tent waar ik vaker heb gegeten en geluncht. Goede uitgebreide kaart zonder dat het 'te veel' is. Leuk zijn de maaltijd salades en pasta gerechten die zowel in voorgerecht als hoofdgerecht verkrijgbaar zijn. Laatste keer had ik de pasta met gevogelte, heerlijk. Bediening is goed, maar alleen sneller reageren. Soms is het te lang wachten op je drinken.
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
De markt heeft zowel voor de lunch als voor het diner een rijk menu. Het broodje carpaccio is een aanrader! In mijn spaghetti ala vongole zat helaas nog zand. Er werd direct excuus gemaakt en er werd mij een nieuwe aangeboden. Omdat ik hier niet zoveel zin meer in had, heb ik toen een ander gerecht gekozen.

De bediening laat lang op zich wachten, dat is echt een groot minpunt. Ze zijn verder wel vriendelijk.

Goede prijs-kwaliteit verhouding.