De Markiezen van Wassenaer Restaurant

Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Vincentius O.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
De Markiezin is een prima plek om in alle rust te genieten van wat de keuken biedt. De menukaart is wat onorthodox opgebouwd, maar de selectie uit voorgerechten en de hertenbiefstuk waren in een woord 'uitstekend'. Ook de open wijnen (een rioja en een Cotes du Rhône) voldeden aan de verwachtingen. De bediening was attent en terzake kundig. Voeg daar een prettig aandoend interieur aan toe en je weet dat je etentje geslaagd is.
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Fijne, warme gastvrijheid. Prima keuken met prettige porties. Een plekje om even op adem te komen en te genieten. Ook onze hond wordt liefdevol ontvangen.
Rudolf S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Het eten was uitstekend, daar lag het niet aan. De bediening was matig en het duurde lang
voordat we iets op tafel kregen. Maar..... de kaart is onduidelijk en dus ook de daaraan
verbonden prijs. "Ja, U kunt het ook groter krijgen maar dan komt er wel iets bij." Dat iets blijkt dan 10 euro extra te zijn en dat wordt niet spontaan gemeld, nee je moet het eruit trekken.
De aankleding van het restaurant is wel erg uit de oude doos.
Lekker eten maar niet sympathiek; de kok verdient echt beter!

Peter T.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Gisteren uitgebreidt gegeten bij de Markiezen, Bij binnenkomst werden wij hartelijk begroet en werden wij verwezen naar onze tafel. Op de menukaart konden we kiezen uit verschillende culinaire gerechten of kiezen uit het verrassingsmenu. De keuze was tussen 3 -7 gangen. Waarbij kon worden aan geven welke ingedienten wij niet wilde hebben. De gerechten werden netjes geserveerd met duidelijke uitleg waar het gerecht uit bestond. In combinatie met een voortreffelijke huiswijn hebben we genoten van een fantastische avond. De Markiezen kan rekenen op onze terugkomst. Een echte aanrader
Bea T.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Uitstekend gegeten, bovengemiddeld goed, alle gerechten hadden iets bijzonders. Zwezerik aan buitenkant krokant en binnen zacht zoals het hoort en heerlijk met Puy linzen. Goede knolselderijsoep met wat truffel, goede balans. Hazenrug heerlijk mals en knapperig gebraden. Saus met five spices wat zwaar en overheersend, vooral door anijs. Mag wat lichter. Toetjes elegant en lekker, chocoladebuideltjes uitstekend en mooi opgemaakt. Bediening professioneel en adequaat. Kraanwater in karaf is gewoon gratis en zonder ijs of opsmuk, prima! Inrichting traditioneel frans bistrot, gezellig.

Tip: zet de prijzen van de hoofdgerechten gewoon op de kaart.
Berend K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Ik vond het top om hier te eten hartstikke lekker ik at een biefstuk die perfect gemaakt was met heerlijke frietjes zeker aan te raden ik ben in heelveel restaurants geweest maar dit was echt de beste
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
Matig eten in een matige setting. Binnen kun je zien dat de tand des tijds het interieur heeft aangetast. Overigens is het terras wel erg fijn. Gerechten ok maar een beetje simpel voor het prijsniveau. Coquille met biet, stukje vis met hele stevige hollandaise en zeekraal, jammer van de niet huis gemaakte slechte frites. De Markiezen hanteert de momenteel zo populaire kaart met alleen tussengerechtjes. Jammer dat de wijnen er niet op zijn afgestemd. De wijnkaart is hier erg klassiek en toch wel aan de prijs (ouderwetse opslag wordt hier nog gebruikt).
Lizette19 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Ik en mijn man eten regelmatig in dit restaurant, wij zijn zeer te spreken over het eten en de goede service, het eten is verassend en altijd goed, de service is doordeweeks zeer goed, ervaren,klantvriendelijk en altijd vrolijk, alleen wat ik ook hier onder lees, in het weekend staan er wat jongere meisjes die geen passie voor het vak hebben, en dat is jammer.maar wij komen hier altijd met plezier, en blijven ook zeker komen! zeker een aanrader!
Goudgeel .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Top gegeten, De sfeer spreekt ons altijd zeer aan. Lekker ongedwongen en gezellig. Een soort tweede huiskamer. Wij voelen ons altijd erg thuis en welkom. Komen hier bijna elke week voor een lekker hapje, even wat anders en lekker. Deze week heerlijke Runderwang bereid in Abdij bier en mijn man een patrijs met op verschillende wijze bereidde peterseliewortel en sinaasappeljus. Allemaal top. We blijven komen en vinden het dan ook een aanrader.
Edmond R.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
De goede recensies worden niet herkend. De keuken is zeker niet oninteressant maar is zeker niet bijzonder. De bediening krijgt een 8 en een onvoldoende. De vrouwelijke ober straalt zo een ongenoegen en ongastvrijheid uit dat men zich afvraagt waarom ze in deze tak werkzaam is. Jammer! De prijsopbouw met bedragen apart voor van alles is onaangenaam verrassend. Geen aanrader, tenzij er weer puntjes op de i worden gezet en de bediening kritisch wordt bekeken